Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Kenderzsupp

Hírek a marihuána világából és hatóanyagai a THC és CBD jótékony hatásairól.

Küldjetek linkeket, anyagot:
kenderblog(csiga)gmail.com

Támogatónk az

Friss kommentek

Címkék

420 (6) adidas (1) afrika (1) ajánló (6) ali g (1) állat (6) allergia (1) amszterdam (8) apple (1) ártalömcsökkentés (5) ausztrália (3) ausztria (3) autoflowering (1) backdoor (1) barkácsszakkör (1) bbc (2) bong (2) bosnyák (1) brazilia (1) bulgária (1) bullshit (2) cannabis cup (4) cbd (2) celeb (21) cenzúra (1) cia (2) coffeeshop (4) comics (3) csehek (5) dab (1) dea (7) divat (1) drogháború (62) drogpiac (1) drogpolitika (80) drogprevenció (1) drogturizmus (11) egészség (38) ensz (1) eu (2) fábry (1) family guy (1) fasizmus (1) film (22) francia (1) gizmodo (1) google (1) gyógyfű (5) gyógyszer (6) hash museum (2) hasis (5) herbál (2) high times (14) hollandia (19) hunter s thompson (3) iphone (1) izrael (1) japán (1) joint (4) junkfood (2) kaja (2) kambodzsa (1) kanada (5) karácsony (1) kdnp (1) kékpont (1) kenderadó (17) kendermag (15) kenderspray (1) kendertermesztés (55) kétfarkú kutya párt (2) könyv (2) közlekedés (1) kütyü (3) lebowski (1) legalizáció (65) lengyelország (1) lmp (1) magyar (93) marc emery (3) média (29) medical (1) megan fox (1) mephedron (1) mérgezés (5) mexikó (5) mr nice (1) naiv ügyfél (1) németország (5) nepál (1) offtopik (1) oktatás (5) olasz (1) pályázat (1) phelps (4) photoshop (1) pia (9) pipa (7) pocket alchemy (1) portugália (1) propaganda (28) ps3 (1) recept (1) reklám (15) rendőrség (38) retro (2) ruderalis (1) sorozat (12) south park (3) spanyol (2) spice (2) sport (7) stoned (65) szavazás (1) szcientológia (5) szex (10) tanársztrájk (1) tasz (8) thc (1) the wire (1) tommy chong (2) torrent (15) tudomány (31) tüntetés (22) újzéland (1) uk (12) ukrajna (2) uruguay (1) usa (95) utazás (1) vaporizer (3) vezetés (5) viceland (1) video (140) világválság (2) weeds (8) zene (13) Címkefelhő

Kicsapták az osztálykiránduláson füvezőket

2008.06.02. 09:43 Mr. Green

A tatai Eötvös Gimnázium saját drogháborúját vívja diákjai ellen. A tantestület egyhangúan megszavazta múlt héten, hogy kiteszik azt a három gimnazistát, akiket román rendőrök szedtek össze füvezés közben osztálykirándulásuk alkalmával. Érdekes módon a román rendőrség nem sittelte le őket 20 évre a helyi törvények szerint, hanem pénzbírságot szabott ki rájuk. Sejthető, hogy a magyar rendőrség sem fogja őket csempészéssel vádolni, a tanárok viszont úgy érezték, csírájában kell őket elfojtaniuk. (Nem egyedi eset, volt már iskolaigazgató, aki rendőrökkel vitette el füvező diákjait.) Annyira méltányosak voltak, hogy csak év végén teszik ki őket ténylegesen, amikor rendőrség lezárta a mélyre ható vizsgálatot.



Amikor mi voltunk romániai osztálykiránduláson az igazgatónk itatott minket durva helyi páleszekkel. Nem bukott ki rajta senki, mert arrafelé ezt így szokás. Bár az egész osztály kiskorú volt, senkit nem vitt el a rendőr, meg nem is lettem tőle alkoholista. Mert hát a közösségépítő osztálykirándulások szerves része, hogy az ifjúság a keze ügyébe eső anyagokkal (leginkább minden, amiben alkohol van) szétcsapja magát, és gyakorolja, milyen bebaszva felszedni valakit, kádba hányni tömegben vagy beszólni a szintén részeg tanároknak. Az életre készít fel. Ehhez képest mennyivel rosszabb, hogy ezek a gimnazisták inkább beszívtak? Baja esett valakinek?

Füvet szívni, meg inni csúnya dolog, tizenévesen pláne, de megtörténik nap mint nap, akkor is, ha tésztaformába szarik a tantestület kollektíven. Ezt a helyzetet kellene a magukat tanárnak nevező személyeknek (papírjuk van róla, vazz) kezelniük, nem a rendőrség helyett elkaszálni három tinédzsert egy füves cigi miatt. Ezért tart itt ez a világ, a fiatalságot egy halom szerencsétlen hülye tartja sakkban, akik saját magukkal nem tudtak mit kezdeni ("hát akkor tanár leszek") és lövésük sincs, hogyan kezeljenek önállóan gondolkodó embereket (az önálló gondolkodással eleve bajban vannak). Tisztelet a bozótharcos kívételnek, akik még mindig nem adták fel. Mindegy mi van, csak az állami fejkvóta legyen meg, mindörökké. Ámen.

231 komment

Címkék: oktatás magyar drogháború

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

avogadro00 2008.06.02. 13:50:26

ha pl lopsz a boltban, akkor is kivághat egy iskola

Alfonzhal 2008.06.02. 13:50:55

.gereblye, azt már megbeszéltük, hogy te nem is érted, mit firkálunk be ide. Természetesen már elég sok minden elhangzott.

xanax · http://bennyhillifier.com/?id=CVTFxYMhwiA 2008.06.02. 13:51:28

Drogozott, kirúgták. Hol itt a probléma?

Dökvín 2008.06.02. 13:51:40

Ismételném: De most komolyan. Éretlen kis sulisokról van szó, az önállóan gondolkodáshoz márpedig némi érettség is szükségeltetik. Hogy is van ez? Tanár vagyok, elhivatottságból (havi rezsi ára nettóért mégis mi más oka lehetne?), nem pedig mert épp ez jutott eszembe, és tapasztalatból mondom, hogy bár a gyerek valószínűleg ki fog próbálni egysmást a felnötté válása felé vezető úton, de talán nem kénbe kezébve adni a cigit/piát/jointot és még buksin is simogatni. Tájékozódjon, és ha már elég felnőtt ahhoz, hogy felelősségteljes döntésekre legyen képes, próbálja ki. Aztán majd eldönti, mi jó neki. De könyörgöm, hülye haverok unszolására csinálni valamit mégis mióta számít szerintetek "önálló gondolkodásnak", ahogy azt a cikkíró nevezi?

bloodhound v2.0 2008.06.02. 13:52:05

test subject #28 2008.06.02. 13:46:10

que? te tulképp miről beszélsz? egyébként meg MUSZÁJ, a leggagyibb helysírásbeli tudatlanság, tele van vele a net, még roszabb, mint a horváthország, vagy a lessz... :(

Alfonzhal 2008.06.02. 13:52:29

másik júzer: 17 évesen a gyerekem a helybéli srácoknak szervez majd fociedzést, meg kirándulást. És elveszi tőlük a cigit, ha meglátja náluk.

ericilinko 2008.06.02. 13:53:25

Tisztelt Cooper!

Dániában vagy Hollandiában sem jobb a helyzet, de talán ne a nyugathoz hasonlítgassuk a mi kis országunkat. Mi magyarországon élünk, nem a nyugattal kell törődnünk (ilyen szempontból legalább is). Egyébként a legidősebb fiam iskolájában is volt füves balhé, ott is kicsaptak pár gyereket, sőt...

Ami pedíg az italozó szülők gyerekeit illeti, a gyerek nem minden esetben követi a szülői példát.

Alfonzhal 2008.06.02. 13:54:11

de ha véletlenül füvezni fog, akkor majd tudja, hogy az apja nem fogja kreténnek kezelni emiatt.

bloodhound v2.0 2008.06.02. 13:54:20

.gereblye 2008.06.02. 13:48:30
pl:
- ártottak a felügyelőtanároknak, akik velük voltak;
- ártottak az osztálytársaiknak;
- ártottak a családjuknak;
- ártottak saját maguknak;
- igazából ártottak mindannyiunknak, de te csak mosolyogjál rendületlenül...

test subject #28 · http://www.youtube.com/watch?v=b-kDpnArNg4 2008.06.02. 13:54:56

Más véleményen lenni természetesen szabad. Csak mikor pl egy asztalhoz leülök valakivel vitatkozni akkor nem fogom magam és telefosom az asztal közepét hanem értelmesen elbeszélgetünk, próbálok érvelni stb.

Lord_Cica (törölt) 2008.06.02. 13:55:24

bloodhound v2.0 2008.06.02. 13:52:05

rosszabb :)

Dökvín 2008.06.02. 13:55:39

Hogy lehet valaki annyira éretlen mint egy általános iskolás, hogy azt mondja, na ezek a fasza kiscsávók most megmutatták, a tanárok a faszok, mer' a képmutató banda nem hagyja szegénykéket kedvükre drogozni? Ezt étsd meg: egy gyerek legritkább esetben képes felelősségteljes döntés meghozására, a tanárai meg pont arra valók, hogy a tájékoztatás mellett mutassanak neki egy lehetőleg pozitív példát - legyen szó kulturáltságról, viselkedésről, öltözködésről, stb (természetesen sajnos vannak itt is sokan, akiknek ez nem sikerül).

KukacAV 2008.06.02. 13:56:28

"Hollandia már bánja, hogy legális a fű, odament a sok csőcselék európából. ezt akarjátok?"

Tudod, az amszterdami "csőcselék" eltart egy rakás múzeumot meg szállodát, a hazai - pálinkán és kannás boron nevelkedett - csőcselék meg legfeljebb a köztereket újrafüvesítő kertészeknek jön jól.

A "hollandok már megbánták, jövőre vissza fogják csinálni az egészet" című mantrát kb. 15 éve minden évben hallani, aztán lám, mégis egész jól elvannak a Caffee shopok. Szerinted miért lenne jó a hollandoknak, ha hirtelen irtózatos mennyiségű pénzt csoportosítanának át az alvilághoz? Az ottani rendőrség bizonyára boldogan venné tudomásul, hogy a rablók meg gyilkosok helyett újra füvező egyetemisták kötnék le az erőforrásaikat.

"Könyörgöm, világosítsatok már fel: miért van tönkretéve egy gyerek élete azzal, hogy az EGYIK iskolából kicsapták??? Főleg: VÉGLEGESEN?"

Gondolod, hogy ezek a pedagógusok nem hoztak volna még brutálisabb döntést, ha hatalmukban áll?

"(Azt már csak halkan kérdem: azzal nincs tönkretéve egy tizenéves élete, hogy bagózik, füvezik????)"

A bagózó, füvező, italozó kamasz hülyeséget csinál, hibát követ el. Talán nem kellene a felnőtteknek tetézni azzal, hogy okoznak neki még több problémát.

.gereblye 2008.06.02. 13:57:08

Gergő, nem, nem beszéltük meg, nem is írta le senki, hogy kinek ártottak, mint ahogy nem is tudnád ideidézni.
:)
na ugye.

az is olyan érdekes, hogy a nem-füvezők azok fű-ellenesek. miért?
:)
nem értik, hogy miért nevetséges és/vagy felháborító, hogy valami, amit ők nem csinálnak, arról nem az a véleményük, hogy "szerintem rossz, tehát nem csinálom", hanem az, hogy "szerintem rossz, tehát megtiltom neked".

bloodhound v2.0 2008.06.02. 13:57:26

Lord_Cica / Original 2008.06.02. 13:55:24

az csak elütés... :)

Dökvín 2008.06.02. 13:57:39

képmutatás egyéni dolog, voltak nekem tanáraim (ifjabbak közül), akik elmesélték a saját füves/piás élményeiket, jó + rossz oldalát mindnek, aztán okulj. ez a normális.

2008.06.02. 13:57:44

Gereblye: maguknak ártottak, a közösségnek mutattak rossz példát az hogy törvényt szegtek, ezért súlyos büntetést kaptak, mellesleg nincs tönkre téve az életük, két nap alatt átveszi őket egy másik iskola, ahol ha van eszük, tiszta lappal kezdhetnek, és még jól is járhatnak. Ez egy erős lecke volt nekik, amit ha jól dolgoznak fel, segít nekik. De tudom, szerinted amit csináltak, azzal semmi baj. Hát akkor semmi baj, egy elnyomó szemét rendszer áldozatai, baszogatják őket, pedig csak bűncselekményt követtek el, igazságtalan, gyilkos világ ez.

bloodhound v2.0 2008.06.02. 13:58:17

persze égő elütés... :D

test subject #28 · http://www.youtube.com/watch?v=b-kDpnArNg4 2008.06.02. 13:58:49

oh bocs... muszáj, na most már tudod miről beszélek?

Dökvín 2008.06.02. 13:59:48

egyébként érdekes megfigyelés, hogy itt többen görcsösen próbálják igazolni füvességüket, és anélkül "éllnak ki" mellette, hogy értelmesen végiggondolnák az adott témát. ez a sémákban gondolkodás (gonosz képmutató tanár/szülő ill fasza füves gyerek) nem egy kissé unintelligens, leegyszerűsített felállás?

.gereblye 2008.06.02. 14:00:06

bloodhound v2.0 2008.06.02. 13:54:20
".gereblye 2008.06.02. 13:48:30
pl:
- ártottak a felügyelőtanároknak, akik velük voltak;
- ártottak az osztálytársaiknak;
- ártottak a családjuknak;
- ártottak saját maguknak;
- igazából ártottak mindannyiunknak, de te csak mosolyogjál rendületlenül... "

szerintem a felsoroltak közül egyiknek sem ártottak.
miért ártottak volna? hogyan?
erről érdemes lenne beszélni.

ha én otthon iszok egy pohár bort, ártok neked? ha egy jointot szívok el, akkor ártok neked?

cooper (törölt) 2008.06.02. 14:00:35

másik júzer : de nincs :)

Azért megjegyezném, ezt az országot nem a 17 éves füves srácok baszták oda!!!!!
Erről a fű kérdésről beszélni kellene, mert a fű egyfajta lázadás, túl azon, hogy ma divatnak is próbálja beállítani a média. Tök mindegy, ez a srác visszaeső volt vagy sem, még egyszer mondom, nem megoldás a kirúgása. A fiatalokkal nem foglalkozunk rendesen, nem csodálkozom, hogy odakapnak a fűhöz, a lá Bob Marley, Manu Chao életérzés mifene. Megjegyzem, sehol nincs leírva, mennyi volt nála. Azért az tényleg nem mindegy.

peter aki 1,6 meter 2008.06.02. 14:00:50

nálunk 5 évvel ezelött a kollégiumban a nevelőtanárok azt sem tudták mi az. Mostmár a tanárok is valamennyire képben vannak, pedig már akkor is volt internet...

aki megtanulja kulturáltan, mérsékelten fogyasztani isten ajándékát közelébe se kerül hasonló szituációknak.

think again...

üdv: peter

avogadro00 2008.06.02. 14:02:13

"Tudod, az amszterdami "csőcselék" eltart egy rakás múzeumot meg szállodát, a hazai - pálinkán és kannás boron nevelkedett - csőcselék meg legfeljebb a köztereket újrafüvesítő kertészeknek jön jól." - nem jól látod a helyzetet, 1 évig laktam amszterdamban, sok ottanival beszéltem erről: az ottaniak alig füveznek - szerinted a feka drogárusok meg a kemény drogosok múzeumba járnak és szállodában laknak????

Bobby Newmark 2008.06.02. 14:02:45

Ericlinko:

Akkor konkrétan TE vagy az egyik fő oka, hogy itt tart ez az ország, ahol.

"Mert mi mások vagyunk. Ami máshol bevált, arra mi tutira képtelenek lennénk, kár is próbálkozni. Amit külföldről példát ellesünk, azon is kötelező annyit változtatni, hogy teljesen működésképtelenné váljon. A jelenlegi dolgokon változtatni semmit sem szabad, mert minek? Mi_magyarok_ vagyunk, és ilyenek is maradunk."

Ha esetleg mégsem így gondolod, akkor szólj...

bloodhound v2.0 2008.06.02. 14:02:56

nem nem tudom, főleg, mert nem láttalak érvelni, pedig visszanéztem a kommenteket. érdekes, hogy olyasmit kérsz számon máson, amiben magad sem jeleskedsz...

és nem fogok észérvekkel vitázni olyanokkal, akik alapállásból akkora baromságokat írnak le, hogy aki füvezik, az minimum felsőbbrendű lény, akit csak az önállóan gondolkodni képtelen csőcselék nem enged, hogy olümpuszi magasságából vigyorogva letekintve a fejére szarjon.

Dökvín 2008.06.02. 14:02:58

"aki megtanulja kulturáltan, mérsékelten fogyasztani isten ajándékát közelébe se kerül hasonló szituációknak.
" ---- jah, amúgy ez kábé mindenhol igaz. kár hogy eddig nem sokan jutnak el.

KukacAV 2008.06.02. 14:04:15

Bloodhund:

"na ja sok igazság, nyilván azért füvezik, hogy elnök, vagy világhírű művész legyen"

A hsz-emből ez hogy jött le? Tudod, kiket kellene kicsapni az iskolából? Akik felnőtt korukra ennyire képesek megérteni az olvasottakat.

A kedvedért még egyszer, szájbarágósan: attól még, hogy egy kamasz az osztálykiránduláson elszív egy jointot vagy megiszik két deci bort, még nem feltétlenül lesz belőle felnőtt korára lepukkant utcaseprő. A pedagógusok viszont igen sokat segíthetnek abban, hogy elinduljon a lejtőn. Ebben a postban láttunk rá egy nagyszerű példát.

.gereblye 2008.06.02. 14:04:39

ó de jó, hogy ilyen sokan megvédenek magunktól!

sok-sok jóindulatú, tisztalelkű ember!

:D

Dökvín 2008.06.02. 14:04:52

bloodhound is right :)

Dökvín 2008.06.02. 14:05:40

mármint ebben: "és nem fogok észérvekkel vitázni olyanokkal, akik alapállásból akkora baromságokat írnak le, hogy aki füvezik, az minimum felsőbbrendű lény, akit csak az önállóan gondolkodni képtelen csőcselék nem enged, hogy olümpuszi magasságából vigyorogva letekintve a fejére szarjon. "

bloodhound v2.0 2008.06.02. 14:06:52

.gereblye 2008.06.02. 14:00:06

pl. a felügyelőtanár felelős a gyerekért, elvégre ez a munkaköri kötelessége; ha a gondjaira bízott gyerek bajba került (pl. jelen esetben rendőri intézkedés alá vonták a kölköket, és gondolom nem pénzbírságot kaptak, hanem pénzbüntetést, ha már a magyar terminológiát használjuk, tekintettel arra, hogy a bírság szabálysértési/közigazgatási szankció, a büntetés meg büntetőjogi, és kétlem, hogy a románoknál szabs/közig. szankciója van a drogfogyasztásnak...), seggberúgják, vagy seggbe rúghatják, főleg, mert benne van a pakliban akár komolyabb baj lehetősége is.

LegottTegel 2008.06.02. 14:07:54

paranoir: tehát te arányosnak és helyesnek tartod a büntetést, mert külföldön füveztek?

Miért? A füvezés miatt, vagy a szabályszegés miatt?

Bobby Newmark 2008.06.02. 14:09:13

"- ártottak a felügyelőtanároknak, akik velük voltak;
- ártottak az osztálytársaiknak;
- ártottak a családjuknak;
- ártottak saját maguknak;
- igazából ártottak mindannyiunknak, de te csak mosolyogjál rendületlenül..."

Azt azért illene már észrevenni, hogy nem maga a tettük hozta a fejükre ezeket az ártalmakat, hanem az aránytalan és rossz törvényi szabályozás.
Ha ugyanez az eset alkohollal történik, akkor az máris nem bulvárhír, máris kisebb a visszhangja, nincs belőle meghurcolás, TVszereplés, kicsapás, felhajtás, blogbejegyzés. Hanem ehelyett kezelik a problémát, némi fegyelmi, társadalmi munka, pszichológus, beszélgetés, nyugodtság.

De valóban,mi csak hülyén vigyorgunk, és Az Egyetlen És Helyes Út az, ami történt.

test subject #28 · http://www.youtube.com/watch?v=b-kDpnArNg4 2008.06.02. 14:09:33

Bloodhound, amilyen az adjonisten olyan a fogadjisten. Amíg nem tanulsz meg értelmesen beszélni javaslom szedd össze a fröcsögő barátaidat, aztán szemeteljetek össze valami másik blogot. :) Thx.

bloodhound v2.0 2008.06.02. 14:10:41

"A tisztelt pedagógusok helyesen jártak el. Ha egy kamasz elszív egy jointot, akkor véglegesen tönkre kell tenni az életét, különben az életben nem tanulja meg, hogy a füvezésnek vannak káros hatásai is. Ha a hibát vétő kamaszt nem nyomjuk a víz alá, még a végén elnök vagy világhírű művész lenne belőle.Hova jutna a világ, ha egy félórás vigyorgást megúsznának a fiatalok? Ha nem frusztráljuk őket legalább annyira, ahogy bennünket frusztráltak a mi időnkben, akkor elviselhetetlenül nyitottak, szabadok és nálunk sokkal boldogabbak lennének. Ettől pedig úgy félnek a tanárok, mint ördög a szentelt víztől." ebből semmi más nem jöhetett le, mert ezt írtad.

daveedie 2008.06.02. 14:11:49

Halihó!

A mi sulikban is volt "füves balhé", több diákot is kicsaptak az iskolából, azonnali hatállyal. Aki pedíg még csempészéssel is vádolható, örüljön annak, hogy nem sittelik le, és a sulijából sem azonnali hatállyal rakják ki, nemhogy még ellenkezik is.
Szerintem a tanári jóindulatnak köszönhető, hogy a diákok lehúzhatnak még egy-két hetet egyhelyben. Inkább tanulják meg a fiatalok, hogy a "light drogok" (melyek igazából nem is léteznek, akárki akármit mond)előbb-utóbb tönkreteszik nem csak a saját életükét, de másokét is. Gondolok itt arra, aki szívja, és arra, aki elfogja tartani, amikor már rászokott.

A "fű", legyen akármilyen "enyhe" megmarad a vérben, így okozva függőséget (tudomásom szerint). Aki egyszer szívott, az nagy valószínűséggel szívni fog máskor is.

Azok a fiatalok, akik ilyenekbe keverednek szerintem elgondolkodhatnámnak azon, hogy mi lesz a jövőjük, ha így folytatják.

Az ablakomból pont rálátni két 30 körüli férfira, zacskóval a kezükben, akik a szemben lévő bozótban laknak, a szeméttárolónkba járnak fürdeni, és a konténerekből étkeznek. Nem az, hogy fura, egyenesen undorító látvány (és gondolat) az, hogy ilyen életerős férfiak higító és ragasztó tömény elegyével mérgezik az agyukat... ÉS szerintem ők is fűvel kezdték.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.06.02. 14:12:39

"Gondolod, hogy ezek a pedagógusok nem hoztak volna még brutálisabb döntést, ha hatalmukban áll?"

De, valószínüleg meg is korbácsolták volna a gyerekeket, ha tehetik :) Ezek a tanárok, ezek ilyenek.

"A bagózó, füvező, italozó kamasz hülyeséget csinál, hibát követ el. Talán nem kellene a felnőtteknek tetézni azzal, hogy okoznak neki még több problémát."
Aki hibát követ el, az vállalja a következményeit.
Ismétlem: a rendőrséget belevonni én sem tartom helyesnek, mert ez nem bűn, csak hiba. És olyan hiba, amelyről tudni lehet, hogy mik a következményei.

"az is olyan érdekes, hogy a nem-füvezők azok fű-ellenesek. miért?"

Amiért a nem-ivók alkoholellenesek :)
Amiért a nem-cigizők cigi-ellenesek :)

Viszont itt kiskorúakról van szó, akiknek ugye eleve tilos inni és cigizni is.

test subject #28 · http://www.youtube.com/watch?v=b-kDpnArNg4 2008.06.02. 14:15:24

"Aki pedíg még csempészéssel is vádolható, örüljön annak, hogy nem sittelik le, és a sulijából sem azonnali hatállyal rakják ki, nemhogy még ellenkezik is."

Jah, Szomáliában meg naponta halnak éhen milliók, akkor nem értem mi miért sírunk, hogy nem pörög a gazdaság, meg aztán végülis a helyszínen ki is végezhették volna őket nem? :DDD Naív kisgyerek vagy te még, de nem baj :))

daveedie 2008.06.02. 14:16:40

Tisztelt Bobby Newmark!

Ha valaki a nyugatot ajnároza, olyan lesz, mint a nyugat. És nyugaton sincs kolbászból a kerítés. Ha mégis, kérlek küldj róla képet, mert még nem találkoztam egy nyugati országgal sem, ahol minden tökéletesen menne.

Hollandia a legális drogok és a vöröslámpás negyedek országa. HA mi is ilyen ország akarunk lenni kövessük csak Hollandiát.

Ja és még valami, "A szabályok azért vannak, hogy megszegjük őket." elv alapján hiábba hoznak intézkedéseket, avagy törvényeket a drogokkal kapcsolatban, szerintem mindíg is lesznek olyanok, akik szívni fognak...

.gereblye 2008.06.02. 14:17:05

daveedie hozzászólásában benne volt az összes mai közszájon forgó téves sztereotípia a fűvel kapcsolatban.

talán csak a heroint és a tűcserét felejtette ki rekord-ostoba hozzászólásából, de azért köszönjük, a követkető alkalomra pótolja, kérem.

KukacAV 2008.06.02. 14:18:29

"1 évig laktam amszterdamban, sok ottanival beszéltem erről: az ottaniak alig füveznek - szerinted a feka drogárusok meg a kemény drogosok múzeumba járnak és szállodában laknak????"

Eddig a turistákról beszéltünk. Arról írtál, hogy mivel legális a fű, ezért odatódul a csőcselék és ezt nagyon nem szeretik az amszterdamiak.

A hollandok valóban nem füveznek többet, mint azokban az országokban, ahol tűzzel-vassal irtják a THC-t. De nyilván csak valami homályos célból fogják vissza magukat, mert az nem létezik, hogy a milliárdokat egy ostoba, zéró hatékonyságú tilalom fenntartása érdekében szórjuk ki az ablakon. Rettenetes lenne beismerni, hogy a toleréns Hollandiában mégsem omlott össze a társadalom. Iszonyatosan ciki lenne azt mondani: "bocsi, bekajáltuk a bigott, erőszakos amerikai propagandát, letértünk a korábbi európai útról, tönkretettünk egy csomó életet, tömtük az alvilág zsebét, de most rájöttünk, hogy mindez hiba volt". Annyira ciki lenne, hogy inkább kicsapják a diákokat, csak ne kelljen szembenézni a tényekkel.

Egyébként tökéletesen jellemző hozzáállás, hogy én arról beszélek, hogy egy füves cigiért nem kellene kicsapni a diákokat a suliból, a börtönpártiak meg arról, hogy akkor feka drogdílerek tódulnak az országba, hogy keménydroggal mérgezzék a nemzetet.

soulclipse · http://soulclipse.blog.hu/ 2008.06.02. 14:18:59

Ionicera:
Nincs időm az egész blogot végigolvasni, de mig hozzád leértem, a tied volt az első normális hozzászólás,mert te legalább nem az eszet osztod tudatlanul, mint az előtted lévők.

A THC, mely a marihuana fő hatóanyaga, ugyaúgy az agyban fejti ki a hatását, mint az etil-alkohol csak más módon.
Az alkohol azáltel bódit, hogy egyszerre sok idegsejtet ől meg, ezért csökken jelentősen a pillanatnyi agykapacitás. A THC az idegpályák közötti átvitelt nyitja meg, tehát több idegközpontot stimulál. persze le lehetne ezt írni hosszabban is, de most talán ennyi is elég. Az első lépés mindig az alkohol, bármilyen kábítószer felé, aki ezt tagadja, az hazudik.
Szerintem egy "fűves" sem emeli piedesztára a marihuánát, csak az a problémájuk, hogy egy spangli elszívása a Btk. szerint bűncselekmény, de a droid családját verő idűlt alkoholista nap mint nap csinálhatja büntetlenül.
Egyébként azt gondolom, én is, hogy ne részegedjen le, és nem fűvezzen a gyerek osztálykiránduláson.
De legyünk öszinték, melyikünk nem rugott be gimibe osztálykiránduláson? ezért egy gyereket sem rugnak ki, mert ez Mo-on nem deviancia. Alkoholista nem zet a magyar, ezt itt tradició és evidencia.

peter aki 1,6 meter 2008.06.02. 14:20:28

egyszer régen ugy 4-5 éve jöttem haza reggel szerbiából a határbusszal, (egy bulin voltam ahol volt füvezés)a határőr leparancsolt a buszról, elvitt egy kocka épületbe és levetköztett. miután nem talált semmit elkérte az irataimat, látta főiskolás diákigazolványom van. kérdezte fogyasztottam e füvet szerbiában, mondom- igen- azt mondta mivel nem talát semmit és eggyütműködő voltam és ami a lényeg: szerbiában nem büntetik a fogyasztást! ezért elenged. visszaszáltam a buszra és vége volt a storynak. Egy biztos tisztában vagyok vele hogy CSAK SZERENCSÉM volt! ha másmilyen ember van ott akkor bármi lehetett volna, bele se merek gondolni. de SZERNCSÉM volt, igy azóta is keményen dolgozom, probálok egyről a kettőre jutni és hasznos tagja lenni a társadalomnak..másképp is lehetett volna...

bloodhound v2.0 2008.06.02. 14:21:49

soulclipse, ez mindenhol így van európai kultúrkörben. a muzulmánoknál meg pont fordítva, lehet nyomni az ópiátokat, alkoholt inni meg csak nagyon ritka kivételes alkalmakkor. de az nagyon erős sarkítás, hogy "de a droid családját verő idűlt alkoholista nap mint nap csinálhatja büntetlenül", ezt azért remélem, te is érzed.

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2008.06.02. 14:23:01

Ne bukj le, hülyegyerek. Ennyi.

Bobby Newmark 2008.06.02. 14:23:31

"A "fű", legyen akármilyen "enyhe" megmarad a vérben, így okozva függőséget (tudomásom szerint). Aki egyszer szívott, az nagy valószínűséggel szívni fog máskor is."

Ez orbitális baromság, ha a többi "tudásod" a témában is hasonló, akkor talán előbb a vélemény sarkos kinyilvánítása előtt tájékozódni illenék...

A zsírszövetekben raktározódik el a _bomlásterméke_. Nem a hatóanyag!

Egyéb hozzáfűznivaló?

gargoyle 2008.06.02. 14:25:07

az a kemeny itt a kokemeny ellenesekben hogy eloszor elmagyarazzak te mit akarsz mondani, aztan jol a foldbe tapossak majd orulnek hogy milyen jot vitaznak (:

bloodhound: nem felsobbrendu. az a kerdes alsobbrendu-e (fogalmazzunk maskepp. csinalt-e hulyeseget) es foleg az a kerdes indokolta-e a hulyeseg merteke az illeto kezelest, lett volna-e jobb hatasfoku reakcioja a tanaroknak.

test subject #28 · http://www.youtube.com/watch?v=b-kDpnArNg4 2008.06.02. 14:25:41

jah én is nekiállok melózni mert aztán nem lesz pénzem drogra! :D

2008.06.02. 14:25:49

AZ igazhitű muzulmán soha nem iszik alkoholt.

bloodhound v2.0 2008.06.02. 14:26:16

viszont az alkoholfogyasztából eredő problémák jóval meghaladják a drogfogyasztásból eredő problémákat a magyar társadalomban, én sem igazán értem, hogy miért a drog kap jelentősebb hangsúlyt mindenhol, ill. dehogynem: mert az valóban hagyomány, egy excesszív ivóra aki bebaszik a céges bulikon, nem úgy tekintenek a kollégái pl., mint egy drogfogyasztóra, jóval elnézőbb sajna a társadalom az alkohollal, többek között azért is, mert rengetegen (szinte mindenki) érintett valamilyen formában.

soulclipse · http://soulclipse.blog.hu/ 2008.06.02. 14:27:04

bloodhound v 2.0:
igen igazad van erős sarkítás volt, nem vagyok antialkoholista én is ebben nőtem fel, engem az egész téma mint liberálist érdekel és itt nem az SZDSZ-re gondolok. a sarkítást azért tartottam fontosnak, hogy érzékeltessem, nem értek egyet sem a tanárok döntésével, sem a Btk. előírásával.
társadalmilag a marihuána szerintem nem károsabb mint az alkohol. Az egyik büncslekmény a másikkal pedig lényegében senki sem foglalkozik.

Bobby Newmark 2008.06.02. 14:29:28

"AZ igazhitű muzulmán soha nem iszik alkoholt."

És tamponnal, végbélen át? :P :D

gargoyle 2008.06.02. 14:29:49

a karos szenvedelyekrol meg annyit hogy az en gyerekem inkabb szivjon el egy-egy jointot buliban mint hogy 140 kilos legyen a csak cukrot es szenhidratot tartalmazo dietajatol .) az elobbitol kevesbe feltem hogy elbassza az eletet.

davidiee: igen, tenyleg rettento valoszinu hogy a homelessek akik 200ftos kannasborral es 400ftos higitoval toljak azok punkt fuvel kezdtek. szerintem direkte meztelen puncirol nyaltak a kokaint dekagrammszamra, hiaba ezek a penztelen csavok igen ugyesek ha drogot kell szerezni, a penz sem akadaly...

ohmyFgod 2008.06.02. 14:31:40

Érdekes módon az összes iskolai kiránduláson, vizitúrán, vándortáborban, osztálykiránduláson, sítáborban, ahol csak lehetett a diákok egy része különvonult és szívott. Hozzá kell tennem, hogy nem szakmunkásképzőbe jártam, ami tele volt sötét alakokkal. Legyen annyi elég, hogy Bp. egyik leghíresebb és legeredményesebb gimnáziumáról van szó.
Felsőben, gimnáziumban a fiatalok többségénél mi a mozgatórugója az osztálykirándulásoknak? Az, hogy majd jól be lehet rúgni+szívni. Miért van az, hogy már napokkal előtte megy a szervezkedés, hogy ki milyen piát hoz, hogyan játszák át a tanárokat, stb? A volt osztályomból 1 főt kivéve most mindenki továbbtanul valahol. Többen külföldön ösztöndíjjal, sokan itthoni neves egyetemeken (köztük én is). Mégis sokat szívtunk osztálykirándulásokon (na meg ittunk persze), és nagyon élveztük! :D
Mondjuk én elmondtam a saját szüleimnek, de a többség ezt nem tette meg, és az ő szüleik között is vannak olyanok, akik mélységesen elítélik, és azt gondolják, hogy az ő eminens, intelligens fiúcskája/lányocskája sosem núlna ilyen borzasztó "szerekhez".
Hehe...

bloodhound v2.0 2008.06.02. 14:32:04

schuldigung bitte, én nem vagyok kőkeményen fűellenes, annak vagyok ellene, hogy hülyegyerekek bárhol, következmények nélkül azt csináljanak, ami nekik tetszik, mert ez a poszt ezt kéri számon, és lenézi azokat, akik ez ellen felléptek. hogyaszondja:
"azért tart itt ez a világ, a fiatalságot egy halom szerencsétlen hülye tartja sakkban, akik saját magukkal nem tudtak mit kezdeni ("hát akkor tanár leszek") és lövésük sincs, hogyan kezeljenek önállóan gondolkodó embereket (az önálló gondolkodással eleve bajban vannak)."

2008.06.02. 14:33:17

Legott! Én vittem Szlovákiába osztálykirándulni kölköket, túlkorosakat, nem akartam játszani az eszem, mondtam igyatok, ha muszály, egy-két sörre be is szállok, de két feltétel van: mindenki lábon jön haza, 2. nincs drog. Persze, hogy azonnal nekiálltak szívni. Kurva ideges lettem, mert a francnak hiányzik az, hogy a roppant magyarbarát szlovák rendőrségen időzzünk esetleg egy-két napot. Hát például ezért súlyosbító a külföldi szívás. És feltételezem szlovák barátaink kapásból az egész bagázst megtúráztatták volna, jópofaságból. (Szlovák helyett románnal is igaz mindez.) Úgyhogy istenesen lebasztam őket, megbeszéltük, hogy miért marhaság ez, az év 365 napjából igazán ki lehet bírni kettőt tetves fű nélkül, aztán szépen ennyiben maradtunk. Mert én nem csapdosok ki senkit ezért, inkább próbáltam rávilágítani, hogy hogy próbáljuk betartani az alapvető normákat. Ha kurvára szívnia kell, legalább iskolán kívül tegye, de inkább sehogy.

bloodhound v2.0 2008.06.02. 14:33:26

ohmyFgod 2008.06.02. 14:31:40

a zenetábort kihagytad ... :D

ohmyFgod 2008.06.02. 14:34:38

Az is hozzátartozik, hogy akkor is volt egy réteg, aki nem akart szívni, és nem is szívott. Pöfékelhettek mellette nyugodtan, ő úgy gondolta, hogy nem fog. Senki nem baszogatta emiatt. Máig visszasírom azokat az osztálykirándulásokat. Nem a fű miatt, szvni máskor is lehet :D. Csak azért meséltem el, mert sokkal többen szívnak osztálykirándulásokon, mint a többség (leginkább a szülőket és tanárokat ideértve!!!) gondolná.
Úgyhogy ne akarjuk a diákok felét megkövezni és kirúgatni :D.

KukacAV 2008.06.02. 14:35:26

daveedie:

"A mi sulikban is volt "füves balhé", több diákot is kicsaptak az iskolából, azonnali hatállyal. Aki pedíg még csempészéssel is vádolható, örüljön annak, hogy nem sittelik le, és a sulijából sem azonnali hatállyal rakják ki, nemhogy még ellenkezik is."

Rendben, sitteljék le őket. Aztán amikor kijönnek a börtönből, mihez kezd velük a társadalom? Adunk nekik egy jól fizető menedzseri állást valamelyik multinál? Nem érzed úgy, hogy egy fiatalkori szabályszegésért - amelyben ráadásul nincs áldozat - túl nagy árat fizettetnél az illetővel? Vajon mibe kerül a társadalomnak, hogy egy szép reményű fiatalból bűnözőt kovácsolunk, aztán meg reménykedünk, hogy ne a mi szomszédunkba költözzön?

"Inkább tanulják meg a fiatalok, hogy a "light drogok" (melyek igazából nem is léteznek, akárki akármit mond)"

Ok, akkor nem mondom. Maradj meg a hitedben: nincs lágy drog, a heroin és a fű egykutya. Ugyanaz a hatása, ugyanaz a fogyasztási kultúrája, az addikciós potenciálja, gyakorlatilag minden drog csereszabatos és kész. Piedone is csak megnyalja az ujját és közli: jó minőségű heroin.

"előbb-utóbb tönkreteszik nem csak a saját életükét, de másokét is. Gondolok itt arra, aki szívja, és arra, aki elfogja tartani, amikor már rászokott."

Az országban hétvégente 3-500 ezer ember fogyaszt füvet. Egészen biztos, hogy mindegyiket el kell tartani, mert a rászokástól munkaképtelenné váltak?

"A "fű", legyen akármilyen "enyhe" megmarad a vérben, így okozva függőséget (tudomásom szerint)."

A fű kb. 1,5-2 órán át marad a vérben, aztán eltűnik. A függőséget egyébként nem az okozza, hogy valami a vérben marad-e hosszú ideig.

"Aki egyszer szívott, az nagy valószínűséggel szívni fog máskor is."

Igaz: mivel füvezni jó és nincs másnaposság, elképzelhető, hogy lesz olyan, aki megismétli a kellemes élményt.

"Azok a fiatalok, akik ilyenekbe keverednek szerintem elgondolkodhatnámnak azon, hogy mi lesz a jövőjük, ha így folytatják."

Egyetértünk: egy fiatal tanuljon és csajozzon, ne szívjon cigit, füvet és főleg ne igyon alkoholt. Ha mégis, akkor képletesen fültövön legyinthetjük, ha nem használ, akkor jöhet a nevelés, de semmiképp sem érdemes túllőni a célon.

Más kérdés, hogy én is feszegettem a határokat annakidején, csak akkor még nem volt fű, ezért megpróbáltunk rumos kólától nagyobbnak látszani a többiek előtt. Aztán persze elmúlt, de ha akkor engem mondjuk kicsapnak a középiskolából, lehet, hogy most nem fizetnék annyi adót.


"Az ablakomból pont rálátni két 30 körüli férfira, zacskóval a kezükben, akik a szemben lévő bozótban laknak, a szeméttárolónkba járnak fürdeni, és a konténerekből étkeznek. Nem az, hogy fura, egyenesen undorító látvány (és gondolat) az, hogy ilyen életerős férfiak higító és ragasztó tömény elegyével mérgezik az agyukat... ÉS szerintem ők is fűvel kezdték."

Jogod van ezt feltételezni, csak nem értem, mi köze van általában a fűfogyasztóknak az ablakod alatt élő szipus hajléktalanokhoz.

gargoyle 2008.06.02. 14:37:45

bloodhound: akkor fogalmazd at magadban a kerdeses mondatot ugy hogy "és lovésük sincs, hogy kezeljenek pedagógusi munka során mindennapos problémákat, konfliktusokat"

így jobb? :D

paranoir: na pont ezt kertuk szamon a fenti esetben is amit te leirtal. 17 evesen idiota az ember joreszt es csakazertis mindent mashogy csinal mint ahogy javasoljak, de szerintem azt barki megerti hogy a rendorseg nem jatek es azt is hogy van amit szabad, van amit lehet es van amit nem kene.

bloodhound v2.0 2008.06.02. 14:40:29

miért fogalmazzam át, ha az amit oda leírt, az nem azt jelenti, amit te írtál le ide? mert ha ezt írta volna le, askkor még egyet is érthetnék vele, mert akkor tényleg lenne benne igazság.

ohmyFgod 2008.06.02. 14:40:46

paranoir: ezért egy értelmes tanár megpróbálja a diákok érdekeit nézni, és a helyzetet kezelni. Naivság lenne azt gondolni, hogy nem fognak szívni, ezt megtiltani úgysem lehet. Ezért ahelyett, hogy kurvaideges vagy utólag, és akkor kezdesz el magyarázni, azzal kellett volna indítani, hogy: srácok, ti is tudjátok, hogy milyen a szlovák-magyar kapcsolat, hogyan viszonyulnak hozzánk a szlovák rendőrök. Lehetőleg ne csináljatok semmi illegálisat, de ha mégis történik valami, akkor nagyon óvatosan, mert ez és ez lehet a következménye.
Sokkal több hatása lett volna, mint a süketelésnek, hogy "semmi drog".

Egyébként milyen tanár vagy te, hogy a muszájt ly-al írod?

2008.06.02. 14:46:48

ohmy: de hisz pontosan azt csináltam, amit írsz, mi nem világos? Kértem, hogy ne, vagy legalább itt ne, utána meg elbeszélgettem velük, hogy miért hiba ez így ebben a helyzetben. Most már az is baj, ha beszélek velük? Akkor mit lehet tenni? Megtekerni nekik, hogy szebb legyen, mert én szebbet tudok? (csavart cigit szívok)

És olyan tanár vagyok, aki rosszul írta le a muszájt. Sajnálom, visszaadom az Ecserin vett diplomámat. Esteleg megkorbácsolom magam.

gargoyle 2008.06.02. 14:46:53

bloodhound: elkepzelheto hogy tul optimista/elfogult vagyok de nem hiszem hogy a fufogyasztast akar egy hasonlo blogon is onmagaban kitunteto, pozitiv tulajdonsagkent definialnak, marpedig a fent leirtaknak csak ekkor lenne ertelmuk. szerintem siman csak benan fogalmazott a postiro, persze lehet hogy tevedek (:


ohmzfgod: lehetett volna cizellalni a dolgot, mint mindig, de ha minden tanar csak eddig eljut a diakjaival kapcsolatban mint paranoir akkor en mar elegdett vagyok. jelenleg a megbeszeles helyett az azonnali peldastatualas (hazameszfiam, kirugatlakfiam) es a venkisasszonyos karalas a dominans elem a sulikban.

soulclipse · http://soulclipse.blog.hu/ 2008.06.02. 14:47:56

vannak tanárok és vannak pedagógusok, az utobbiak száma a tanárok számának kb. 10 %-a.
Össze tudom számolni a két kezemen hány olyan tanárom volt kiről jóval túl a harmincon is azt gondolom, de jó, hogy Ő tanított engem.
A nevelés nem egyszerű dolog, mert minden ember más és más. Van akinél a szép szó használ, van akinél más módszert kell találni.
A legegyszerűbb, ha ki rúgjuk őket, megszünt a gond legalábbis az iskola számára.
De, hogy felnöttként mi lesz ezek után velük ki tudja. Még az is lehet, hogy 3 adófizetővel kevesebb, remélem ez nem következik be.
Itt és most pl. köszönöm, hogy tanított Koncz Sanyi bácsi, és köszönöm a nagyon ritka fenékre ütést.

teg 2008.06.02. 14:47:57

" - ártottak a felügyelőtanároknak, akik velük voltak;
....

szerintem a felsoroltak közül egyiknek sem ártottak.
miért ártottak volna? hogyan?"

Bírom, hogy semmit nem tudtok a gimiről, és így ítéltek.

A tanári karnak jelen körülmények között nem volt választása kisebb büntetést kiróni: a diákok(!), a tanári kar, a szülők, az iskolaszék, a volt diákok, stb. hónapok óta küzdenek, hogy akaratuk ellenére ne adják át a gimit a katolikus egyháznak. Erre osztálykiránduláson füvezésen kapnak három hülyét!

Ha netán valaki mégis kíváncsi, mi folyik Tatán a gimi körül:

www.eotvos-tata.com/
www.kemma.hu/index.php?apps=cikk&cikk=148689

Bobby Newmark 2008.06.02. 14:49:01

"Ha valaki a nyugatot ajnároza, olyan lesz, mint a nyugat."

Ehh.. Nem ide való, nem is fogom most kifejteni. Nem a nyugatot ajnározom, hanem az ésszerűséget.

Ellenben azt szívesen elküldeném végbéltükrözésre 50szer, akinek az érvszámba megy, hogy "ez Magyaroszág, itt ez nem működne".

bergeroth 2008.06.02. 14:49:52

Na mindegy.
Szerintem olyanokkal semmi értelme bármilyen formában kommunikálni, akiknek csak az lebeg a szeme előtt hogy a fű rossz. A pia+cigi meg nem, mert az legális.
/sigh

cooper (törölt) 2008.06.02. 14:50:15

Kedves Ericilinko!
Miért is ne Dániához hasonlítsuk magunkat? Inkább mihez? Felőlem csinálhatunk jobbat! Csak épp a tolerancia kis hazánkban fogyóban van. Én nem a mai fiatalokat teszem felelőssé, hogy annyira hülye némelyik, hogy viszi uzsizacsiba a zöldet Ro-ba. Nem azt kéne megnézni, hogy a mai fiatalok nagyobb része miért füstöl? Lehet pofozni őket, csak szart se ér. Lehet kisköcsögözni őket, csak szart se ér! Lehet THC-vel riogatni őket, csak szemberöhög, mert a fél családja esetleg alkoholista. Vagy alkesz a tanárbácsi, tanárnéni xanaxozik, és röhög rajta.Úgy vagyunk szigorúak ezekkel a fiatalokkal, hogy közben az egész országban más ügyekben nincsenek betartatva a törvények. Kitől, mitől menekülnek(ha) ezek a fiatalok? Most velük szépen elbántak, gratulálok! akik szemetezik ezek a fiatalokat, azok miatt nem lehet ezekről a problémákról nyugodtan beszélni. Aránytalan büntetés! De a 140milliárdot elbaszó szarfaszú Princz Gábor az megússza mi????

cooper (törölt) 2008.06.02. 14:55:03

"meztelen puncirol nyaltak a kokaint"
Már látom lelki szemeimmel a paradicsomot :)

soulclipse · http://soulclipse.blog.hu/ 2008.06.02. 15:00:40

teg! egydolgot nem értek, miért nem volt más választásuk?
Az iskola finanszirózásának (tulajdonlásáank) mi köze a Romániai úthoz.
Egyébként kívánom, hogy normálian oldodjon meg a Gimi ügye.

◄ViZion 2008.06.02. 15:01:20

Nah, itt a végefelé a sok szakértő a szipusokkal és a hernyósokkal vesz minket egy kalap alá.
Ez kb. olyan, mint a svédcseppet iszogató Mari nénit detoxba vinni a rézeleje pálinkát ivó hobóval.

Másik dolog: Vidék és BP között nincs akkora különbség fűfogyasztásban, csak itt kevésbé látványos a dolog, mivel mindenki ismer mindenkit, itt fű alatt füvezünk. Sokan.

Befolyásos emberek is, és közismert (helyileg), megbecsült emberek is tömnek 1-1 pipával.

cooper (törölt) 2008.06.02. 15:04:08

Vi Z - igazad van, tipikus! A vallási fanatikus is ua. mint a Vasárnapi templomjáró, nemde? :)

Bobby Newmark 2008.06.02. 15:05:05

Na meg vidéken kisebb az emberek sűrűsége, a szomszédhoz már lehet, hogy el sem ér a szaga. Míg itt BP-n az emberek egymás seggében, ráadásul a legendás pesti jóindulat is megvan egymással szemben, ezért több (látszólag) a drogügy a fővárosban...

soulclipse · http://soulclipse.blog.hu/ 2008.06.02. 15:07:49

Bobby Newmark:
Na meg pesten több a rendőr négyzetméterre vetítve,az ott a BRFK

bloodhound v2.0 2008.06.02. 15:08:13

Vi Z 2008.06.02. 15:01:20


"fű alatt füvezünk"... nagyon király... :)

Bobby Newmark 2008.06.02. 15:09:43

Hát, azt mondjuk nem tudom. Állítólag már többezerrel kevesebben vannak, mint kéne... De az is lehet, hogy az a +3000 rendőr pont arra kéne nekik, hogy a füveseket zargassa, statisztikát növeljen.

soulclipse · http://soulclipse.blog.hu/ 2008.06.02. 15:12:48

Az. a statisztika a legfontosabb. mikor két éve ellopták a mobil telefonom (akkor sokat ért, és úgye bemérni IMEI szám alapján nem nagy feladat)3 hónap után közölték, hogy nem tudták megtalálni. látom lelki szemem előtt, hogy milyen lendülettel keresheték. Biztos nem értek rá, mert "füveseket" kerestek.

2008.06.02. 15:56:09

Ja, a fele elment szívni, a másik fele meg hazament a melóból:)

gargoyle 2008.06.02. 15:57:26

de ma is megmondtak hogy a drog rossz. ertem? :D

lonicera 2008.06.02. 16:26:14

na, itt már eleget vitatkoztunk ezen a szarságon. itt lehet lazulni, ha érdekel vkit: www.azalaza.blog.hu :D

yaaman 2008.06.02. 16:59:57

Sajnos nincs türelmem minden kommentet végigolvasni, úgyhogy bocs, ha ismétenék:
1. illegális dolgot műveltek a srácok, kicsapták őket, teljesen jogosan
2. én is naponta művelem azt az illegális dolgot, de nem fogok csodálkozni vagy meglepődni, ha egyszer bebukok és következményei lesznek. (történt már ilyen, volt következménye is, túléltem).3. ezt a nagyon kicsinyes fű-pia összevetést meg abba kéne már hagyni, mert semmi értelme, meggyőzni meg senkit nem lehet vele. rendkívül szánalmas, ahogy valaki megemlíti, h a fű káros, rögtön előkerül pár háborodott, aki azt kezdi el mondani, h a pia sokkal inkább. ez kit érdekel? ki nem tudja? és mi fog ettől megváltozni?

Bobby Newmark 2008.06.02. 18:17:39

natty:

"rögtön előkerül pár háborodott, aki azt kezdi el mondani, h a pia sokkal inkább. ez kit érdekel? ki nem tudja? és mi fog ettől megváltozni?"

Na itt üt vissza, hogy nem olvasol kommentet! :D :P

Amíg képesek leírni olyan idiótaságokat az emberek, hogy "drog-drog tökmindegy milyen", meg hogy "a fű hónapokig megmarad a vérben és ezért függőséget okoz", meg hogy "alkoholt lehet kulturáltan fogyansztani, míg füvet nem", na és persze a személyes kedvencem, hogy "az alkoholnak van itthon kultúrája, nem a fűnek" addig bizony tájékoztatni kell az embereket. És az alkohol azért jó összehasonlítási alap, mert azt mindenki ismeri, ellenben nincsenek vele tisztában, hogy károsabb a fűnél.

Na ezért.

Egyébként a néhány visszatérő habzó szájú őrültön, meg az egysoros "dögöjjetek rohatt trogosok" örökbecsűn kívül szoktak azért olyanok is idejönni, akik felfogják, amit mondunk, sőt, volt akit sikerült meggyőzni, hogy tényleg a legalizáció lenne a legkisebb rossz, amivel a már fennálló helyzetet kezelni lehetne.

56.hope.road 2008.06.02. 18:33:58

Grundaktív Gergő:
"nem gondolom, hogy az "állam" jól intézné ezt a dolgot..."
Ha abból indulsz ki, amit a pia/cigi vásárlása körül tapasztal az ember, nem is csodálom. Bárki, bárhol, korhatár nélkül vásárolhat.
De! Amíg cigit/piát minden sarkon vehetsz, addig füvet csak pl. a gyógyszertárakban lehetne venni annak, aki nem termesztené meg magának. Sehol máshol. Mágneskártyával, regisztráltan, napi/heti limittel. A legális beszerzési lehetőségekkel megtámogatott füves társadalom nem pénzelné tovább az alvilágot. Sokkal kevesebb dealer lenne, tehát sokkal kevesebb lehetősége lenne a junioroknak fűhöz, de ami a legfontosabb, keményebb cuccokhoz jutni.
Te elfogadhatónak találnál egy ilyen verziót?
Az is érdekelne még, hogy elképzelhetőnek tartod-e magadról, hogy valaki meggyőzzön a legalizáció létjogosultságáról?

"mire ráengedné a füvet a gyerekekre"
Már az alapok sem stimmelnek nálunk, ha azt hiszed, hogy az a kérdés, hogy jöhet-e a ganja az országba, vagy nem. Tényleg jóindulatból mondom, hogy ÉBRESZTŐ!!! Ha segítő céllal aktiválod magad a drogkérdésben, akkor vedd észre, hogy egy már meglévő társadalmi kérdésre keressük a legjobb megoldást.

ohmyFgod 2008.06.02. 19:22:22

paranoir: Bemásoljam amit írtál?
Ez volt a sorrend:
1 pia mehet, de lábon jöjjenek haza + semmi drog
2 mégis szívnak
3 kurva ideges vagy és elbeszélgetsz velük

Én csak azt mondom, hogy az elbeszélgetésnek kellett volna először megtörténnie. Lehet, hogy sokakban csak akkor tudatosult, hogy mennyire óvatlanul viselkedtek, mikor elmagyaráztad nekik. De már az eset után! ("Úgyhogy istenesen lebasztam őket, megbeszéltük, hogy miért marhaság ez, az év 365 napjából igazán ki lehet bírni kettőt tetves fű nélkül, aztán szépen ennyiben maradtunk.")

Egyébként jól tetted, hogy nem büntettél, hanem helyette elbeszélgettél velük. Megértem, hogy ideges voltál. Tény, hogy sokan vannak, akik ezerszer szarabbul reagálnák le az esetet. Még egyszer hangsúlyozom: én csak annyit mondok, hogy a magyarázattal kellett volna indítani a tábort, és akkor lehet, h nem szívtak volna. Vagy legalább 3x óvatosabban csinálják..:P

bergeroth 2008.06.02. 19:28:03

A gyerek már most is meg tudja venni ha akarja.
Garantálom hogy 1 órán belül akár több helyről is.
A kérdés csak az hogy mondjuk egy 18+ éves fiatalnak egy ismeretlen adja oda, ismeretlen származási helyről. Amiért kifizet X összeget, ami a feketepiac zsebébe megy. Vagy államilag adja neki az állam a garantált minőségi cuccot, és az a pénz az állam zsebébe megy.
Nem a fűvel van a gond, hanem hogy nincs rajta zárjegy.

ohmyFgod 2008.06.02. 19:37:05

natty dread: hidd el, a többség egyáltalán nem tudja, hogy az alkohol mennyivel károsabb és veszélyesebb, mint a fű. Az pedig csacsiság, hogy azt mondod: tudjuk, hogy károsabb, na és?? Ez most komoly? Magyarán neked nem számít semmi, csak az ami a törvény?
Nekem - veled ellentétben - az a véleményem, hogy teljesen jogos, ha egy szar szabály vagy cselekmény ellen felháborodik valaki. Lehet, hogy csak akkor amikor a cselekmény megtörténik.
Igazad van abban, hogy rossz fát tettek a tűzre, "bűnhődniük" kéne. Nade könyörgöm vedd komolyan kicsit a dolgot, és próbáld olyan szemszögből nézni, mintha valamilyen közöd is lenne hozzá. Többen - tanárokat is beleértve - az a véleményünk, hogy a büntetés TÚLZOTT és értelmetlen volt. Egyes pedagógusok szerint nem is igazi büntetés, a lényeg, a cél elmarad. (Mi van ha alapból nem is szerettek oda járni? Akkor még jutalom is számukra, de ez csak egy példa) Erről beszélgetünk, és nem arról, hogy "há mé büntetik szegény füveseket?"
Ennyi.

A másik, hogy én pedig nem szeretnék az a szürke állampolgár lenni, aki ugyan maga is szívogat, ha úgy tartja kedve, ám alkalmazkodik mindenhez, nem emel szót semmi ellen és nem is próbál változtatni. Lehet, hogy neked megfelel, én inkább azt mondom, hogy módosítsunk a törvényeken, ami nem egy elérhetetlen cél, és be is fog következni (már csak évtizedek kérdése :).
De semmiképpen se üljünk kussban otthon, és rójuk meg azokat, akik legalább beszélnek a témáról. Mert az fűj :) (lehet, h tévedek, de mintha te ezt tennéd most).

pillez54 2008.06.02. 21:21:13

ebben az esetben azért sem egyértelműen jó döntés ez a gyerekek szempontjából, mert ha valakit vétkesnek becimkéznek ok nélkül, akkor a tapasztalatok szerint sokszor beletörődik a saját megbélyegzésébe, és még deviánsabb viselkedést fog folytatni. A megtorláson kívül is van más büntetési elv.

amúgy meg az iskolák a fejkvótákra utaznak, ki akarná a gyerekét abba az iskolába adni, amelyikről kitudódna a pletyka hogy a gyerekek drogoznak/füveznek

LegottTegel 2008.06.03. 08:42:20

"legfontosabbat régóta tudjuk: a kortárs közösség neveli az ifjúságot. És ez a kortárs közösség rendkívül zárt a szülők és a tanárok felé egyaránt. Most is kiderült, a diákok rendelkeztek bizonyos információkkal, amit viszont talán még egy felnőtt sem tudott volna kezelni. Ezért semmilyen szinten nem lehetnek felelősek a kortárs diákok. Pedagógiai kihívás, hogy a zárt közösség bizalommal legyen felénk. Azért tartottunk értekezletet szülők, diákok, tanárok együtt, mert a probléma, amit meg szeretnénk oldani – meg kell oldanunk, mert így nem lehet élni, – a három szereplő együttműködésével történhet."

A kaposvári Táncsis gimnázium igazgatója.
sonline.hu/index.php?apps=cikk&cikk=149152

teg 2008.06.03. 09:57:37

soulclipse: Bár a gimi egyháznak való átadása kezdeményezésénél az elsődleges érv pénzügyi volt, folyamatosan ment a másodlagos érvelés, hogy a katolikus fenntartó minőségibb, erkölcsösebb oktatást, nevelést hoz. Ezek után, ha a drogozó diákot nem bocsátják el (nem hármat, hanem egyet), akkor azonnal rásütik az iskolára, hogy "Drogtanya! Ezt akarjátok, szülők?" Hogyan védekezhetne *érdemben* ebben a szituációban az iskola, a közösség? Lose-lose szituáció, nem volt jó választási lehetőség.

Tegnap voltam a tüntetésen a gimiért a megyeháza előtt. A megyei önkormányzat ma dönt a gimiről és úgy tűnik, a döntést már előre meghozták, a suli így vagy úgy, de elveszett.

Eredetileg a Szeged-Csanád püspökségnek akarták átadni, az közvetlenül nem ment (pénzügyi okokból, a megyének évekig fizetni kellett volna). Akkor alapítani akart a püspökség egy Kft-t (Rudnay Sándor Kft.), a megyei-városi vezetők már azt készítették elő, hogy annak adják át a gimnázium működtetését, amikor kiderült, hogy egyrészt a Kft még meg sincs alapítva, majd másrészt a cégbítóság tartalmi hibák miatt az alapítási kérelmet visszautasította. Akkor nagy uraink eldöntötték, a tatai Városkapu Zrt-nek adják a sulit. Erről ma hozzák meg a döntést, az érdekelteknek meg kuss.

Végig ott volt a javaslatunk, hogy vegye át a sulit a tanárok által évekkel ezelőtt alapított tehetséggondozó alapítvány. A körzeti országgyűlési képviselő kilobbizta, hogy ugyan azt a támogatást megkaphassa az alapítvány a fenntartáshoz az államtól, mint az egyház. Soha érdemben, mint lehetséges alternatívát nem tekintették át és folyamatosan ment/megy az alapítvány diszkreditálása a megyei/városi vezetők részéről: "a képviselő a saját alapítványának (értsd. saját zsebére) lobbizik". Az igazság annyi, hogy anno mint tanár, az alapítók között volt. "Magánkézbe kerülne az iskola." Ha az alapítványi *fenntartás* magánkézbe adást jelent, akkor az egyháznak, Kft-nek, Zrt-nek való átadás mi a túró?

A következő várható: ma megszavazzák, hogy átadják a sulit a Zrt-nek. A minisztérium nem adhat támogatást önkormányzati tulajdonú Zrt-nek (precedens lenne és minden önkormányzat így bújna ki a fenntartás alól). Ezért persze ügyesen a lobbizó képviselőt fogják vádolni ("az alapítványának bezzeg kilobbizta a pénzt, a "városnak" meg nem?"), és visszakerül a suli a megyéhez. A megye azzal kezdte, hogy nincs pénze a fenntartáshoz, osztályokat kellene megszüntetnie (miközben két-háromszoros a túljelentkezés). Most lobogtathatják a papírt: "az állam nekünk nem ad!" És hivatkozván, hogy "nincs más választásuk", tovább építik le az osztályokat. Kevesebb osztályhoz kevesebb tanár kell: lehet kirúgni sorra ezt a rebellis bagázst!

Mint gondoltok, milyen tanárokkal fogják kezdeni?

Ja, a következő igazgatót is megtalálták már: Szakács "46-os síbakanccsal átrendezem az arcát" Zoltán (2013b.extra.hu/aranykopesek.html) személyében.

Ő aztán majd toleráns lesz a füvező diákokkal szemben.

hwang 2008.06.03. 10:26:22

Na szóval...sikerült végigolvasni az összes hsz-t...

Sokan jönnek azzal, hogy füvezni illegális...igen...az...ahogy ugyanúgy illegális 18 év alatt cigizni és piázni...
ettől miért nem félnek a tanárbácsik/tanárnénik???

volt itt "alkohol jöhet, de drog nem" hsz is, ami már önmagában is abszurd...
látszik, hogy még a "felvilágosult" tanárok sincsennek tisztában az alap fogalmakkal....

az tény, hogy hülyeséget csináltak a srácok...ezért mindenképp kell valamiféle büntetést kapniuk..., de az amit ezek az iskolák csinálnak(kirúgás), az nem a probléma megoldása, hanem csak a szőnyeg alá seprése...és a probléma másokra való áthárítása...
Ráadásul a saját iskolán belül is negatív hatással van a közösségre...a diákok ezek után a tanárokat potenciális ellenségként fogják kezelni, mert kirúgták a haverjukat, egy olyan dologért, amit a diákok fele csinált már....
a tanár-diák kapcsolat és a bizalom(ami amúgy sem túl jó) közöttük mégjobban megromlik...

Csak gondoljunk bele abba a helyzetbe, amikor egy ilyen "kirógás" után a tanárbácsi/néni a kirándulás előt elmondja ,hogy nemszeretne cigit/piát/"drogot"
de, ha valaki fogyaszt és rosszul lesz, akkor majd szóljanak neki azonnal...(nem fogadnék nagy összegben arra, hogy báki is szólna a tanárnak)

Aztán csodálkozunk, amikor látjuk a tv-ben, hogy a 14 éves gyerek részegen kiesik a 4.-ről és a társai nem merik felhívni sem a mentőket sem a szülőket, mert félnek a büntetéstől, amit a piázásért kaphatnak...
Szerencsétlen gyerek pedig ott halt meg, mert a többiek nem mertek segítséget kérni...
gratula az összes "tiltásésbüntetéspárti" embernek...akik szerint majd jól példát lehet statuálni egy két ilyen kirúgással és büntetéssel...

abba is kevesen gondoltak bele, hogy mi van a kirúgás után? melyik iskola veszi át őket? vagy mennek az utcára? mi lesz velük később?
ezzel nem érünk el mást, mint a probléma újratermelését...

Mr. Green · http://kender.blog.hu 2008.06.03. 14:20:23

sajnos még mindig nem bírtam végigolvasni az összes kommentet, de aki személyesen érdeklődött, annak azért feltétlenül válaszolnék:

"bloodhound v2.0 2008.06.02. 12:51:16
most ezt nem értem. ha valaki füvezik, akkor önállóan gondolkodik, ha meg nem, akkor képtelen erre?"

látom problémád van a fogalommal neked is :) az önálló gondolkodás lényege, hogy nem azt csinálod mechanikusan, amit a "felettesed" (szülő, tanár, rendőr, isten satöbbi) mond (ülj le, állj fel, igyál denevérpisit, ugorj a kútba satöbbi), hanem saját felelősségedre mérlegelsz, döntesz, mit is fogsz csinálni. ez nem általában jó/vagy rossz, de az elmúlt évszázadok során mindenképpen egy folyamatosan erősödő tendencia az ún. emberiség körében, úgyhogy mindenképpen hasznos lenne ezt valahogy kulturáltan kezelni, illetve tolerálni azok részéről is, akik nem képesek/nem akarnak/lusták satöbbi önállóan gondolkodni.

Mr. Green · http://kender.blog.hu 2008.06.03. 14:35:28

"kevély kiskakas 2008.06.02. 13:08:44
De most komolyan. Éretlen kis sulisokról van szó, az önállóan gondolkodáshoz márpedig némi érettség is szükségeltetik. Hogy is van ez? Tanár vagyok, elhivatottságból (havi rezsi ára nettóért mégis mi más oka lehetne?), nem pedig mert épp ez jutott eszembe, és tapasztalatból mondom, hogy bár a gyerek valószínűleg ki fog próbálni egysmást a felnötté válása felé vezető úton, de talán nem kénbe kezébve adni a cigit/piát/jointot és még buksin is simogatni. Tájékozódjon, és ha már elég felnőtt ahhoz, hogy felelősségteljes döntésekre legyen képes, próbálja ki. Aztán majd eldönti, mi jó neki. De könyörgöm, hülye haverok unszolására csinálni valamit mégis mióta számít szerintetek "önálló gondolkodásnak", ahogy azt a cikkíró nevezi?"

már megint ez a fránya önállóan gondolkodás. igen, éretlen hülyegyereket felelőtlenül döntöttek, igen a hülye haverok unszolására szívtak füvet, lehet, hogy anélkül, hogy tájékozódtak volna előtte (honnan is? a szülőktől, akik tabuként kezelik, vagy a tanároktól, aki elfordulnak, ha drogot látnak?) ha te tanár vagy és kibaszod az iskoládból, akkor konkrétan semmire nem fogod nevelni, hiszen azt mondod ezzel, hogy foglalkozzon vele a náncsinéni, te baszol rá, majd aki ráér az ilyesmire, az megneveli, neked itt egy csomó másik gyerek, akit meg kell mentened.
pedagógusként ebben a küldetésben megbuktál. kalandod itt véget ér.

Mr. Green · http://kender.blog.hu 2008.06.03. 14:43:24

"Hoppácska 2008.06.02. 13:16:22
Szerintem nincs igazad, Green. Nem tudom mennyire voltak beszíva a tanulók, de az iskola csak azt tette, amihez joga van: kicsapták őket. Nagy kunszt, majd átmennek egy másik iskolába."

bármilyen egyéb módon is jogában állt volna szankcionálnia az iskolának, ha már a kibaszott törvényeket betartató rendőrök sem kúratták sebbge őket (megtehették volna, románok is, magyaror is, legalább megtanultak volna csukott szemmel zsebelni). persze hogy átmennek másik iskolába, aztán megint egy másikba, aztán megint. valakinek azért csak fel kellene vállalnia a felelősséget azért, amire az egész kurva életét feltette, nem? legalább brahiból meg kéne próbálkozni egyszer a neveléssel, guglizzanak utána vagy nemtom. a tiltás visszatartó ereje nem csak a füvezés esetében nem működik.

Mr. Green · http://kender.blog.hu 2008.06.03. 15:13:33

"ericilinko 2008.06.02. 13:30:40
Kedves Mr Green!
Olyan hülyeségeket írsz, hogy azt nem is értem miért hozzák le. Az ilyen lököttek miatt tart el az ország egy csomó "light drogost" akinek elfelejtették elmondani, hogy kalkuláljon vele, volt már aki úgy maradt. Én 3 nagy kamaszt nevelek és egyáltalán nem óhajtom más elhanyagolt unatkozó kölykét még 60 évig a nyakamba venni. Gondolom, neked se kutyád se macskád akkor rajta vegyél a nevedre néhány begolyózott "próbálkozót". Sok sikert."

elég sok embernek felejtették el elmondani. tegye fel a kezét, akinél kötelező tantárgy volt általánosban vagy gimnáziumban a kábítószer! (nem osztályfőnöki órán, de már azis valami, ha drogsegélyszolgálat tartott egy előadást) sajnos pont az oktatás hiányosságai, a probléma elől elfordulás okozza az ilyen és hasonló helyzeteket. ha a való világgal nem tartjuk a kapcsolatot, elhihetjük, hogy van drogmentes jövő (megnézném azért, hova jutna a gazdaság, ha pl utcai kivégzésekkel fenyítve tiltanák be a koffeint, hogy tényleg féljenek az emberek és dugiban se kávézzanak/redbullozzanak).

gratulálok a 3 nagy kamaszhoz, de nem értem, ki kért bárki eltartására? a kiskorúakat leszámítva a legtöbb "drogos" magát tartja el, 2-3x leadózza a leadózott fizetését és még meg is basszák, ha nem a sötét pincéjében gyújt rá a füves cigijére. a dohányosokra, az alkoholistákra nem haragszol, akiket ténylegesen a TE ADÓDBÓL kezelnek/tartanak életben nap mint nap?

gaze762 2008.06.04. 00:10:52

hát ehhez már hozzá kell szólni..

beszarás..
a köv működést látom:
jön a poszt.
megoszt. (megoszt a post. muhahaha...)
két tábor kialakul/megtalálja.
az ellentábor: (legyen az bármilyen téma..) azonnal nekiáll, hogy de a büntetés/negatív végkifejlet az mennyire helyénvaló volt, meg hogy mi alapján védik az említetteket. elmondják. különösebb cél nincs vele, de tartani kell a vonalainkat, ugye.
hazai tábor: na ne már, nem úgy van az, hallo, mik az érvek, honnan a számok, mire alapozott a vélemény. most miért fáj neked, stb. a szokásos körök.
ellentábor: hátde te má mekkora surmó vagy, meg az ilyesfajta megengedés veszedelmes, te adsz injekcióstűt/füves cigit/biciklit az ártatlan gyermekeink kezébe, stb stb. Vagy. jönnek a mindenféle példák, hogy a fehér szőrű lovak olyanok mint kétszer nagyobb fogaskerék, esetleg bölcsességek, hogy a madárfészek lassan épül.
hazai tábor: most jobb neked? nem úgy gondoltam, nem nagyon tudod miről beszélsz ugye, meg dehogy ilyen szélsőséges dologról van szó, stb.
ellentábor ekkor újabb kirohanást intéz, itt már minden végveszélyben, küszöbön a kaszás (jajj, miket sziporkázok) aki épp rágyújt egy homoszexuális jointra, de leginkább FOGJÁTOK MÁR FEL HOGY NEKÜNK VAN IGAZUNK, TI MÁR NEM LÁTTOK OBJEKTÍVEN /mivel az empirikus tapasztalatszerzés közben valahol elveszett az objektivitás fonala/
hazaitábor még előjön pár humorizáló szatirikus riposzttal, vagy a vitát (..) a status qou-ra terelő lamentálással, békejoint elpippantási gesztussal, de....
ELLENTÁBOR: NÉZZ MAGADBA? GONDOLKOZNI KÉNE, NEM ÚGY VAN AZ, NINCSENEK ÉRVEITEK, ÉS (a személyes kedvencem) EZÉRT TART ITT EZ AZ ORSZÁG.

hát köszönöm uraim, jól szórakozom.
megoldás itt úgyis csak akkor lesz, ha a rendszerváltás utáni generáció majd felnő (pedig nem kéne nekije, hoszen minden harmadik már lehúz 18 éves kora előtt egy blázt azt meg tudjuk, hogy kapudrog és gyorslift a pokolba) és természetes lesz számára, hogy az oszitársai néha pippantottak, a másik gördeszkázott, amaz meg az egyetem után meleg lett.

De persze ugye az ennyire gumigerinces vérbősz liberális (semmi politika, nőjjünk fel a szó értelméhez) pernahajderek a sátán kufárjai és egésznap semmi máson sem törik a fejüket, hogy hogyan ártsanak az épp statisztikai rekordokat döngető alkoholista országunkban, amely dobogós még a dohányzásban elmurdáltak témakörben, depresszió és öngyilkosság terén sincs mit szégyelni.

Szóval, menjünk a dolgunkra, asszem van épp elég.

Sorry a hosszú postért. Majd visszanézek, riposztért. MUHAHAHA
süti beállítások módosítása