Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Kenderzsupp

Hírek a marihuána világából és hatóanyagai a THC és CBD jótékony hatásairól.

Küldjetek linkeket, anyagot:
kenderblog(csiga)gmail.com

Támogatónk az

Friss kommentek

Címkék

420 (6) adidas (1) afrika (1) ajánló (6) ali g (1) állat (6) allergia (1) amszterdam (8) apple (1) ártalömcsökkentés (5) ausztrália (3) ausztria (3) autoflowering (1) backdoor (1) barkácsszakkör (1) bbc (2) bong (2) bosnyák (1) brazilia (1) bulgária (1) bullshit (2) cannabis cup (4) cbd (2) celeb (21) cenzúra (1) cia (2) coffeeshop (4) comics (3) csehek (5) dab (1) dea (7) divat (1) drogháború (62) drogpiac (1) drogpolitika (80) drogprevenció (1) drogturizmus (11) egészség (38) ensz (1) eu (2) fábry (1) family guy (1) fasizmus (1) film (22) francia (1) gizmodo (1) google (1) gyógyfű (5) gyógyszer (6) hash museum (2) hasis (5) herbál (2) high times (14) hollandia (19) hunter s thompson (3) iphone (1) izrael (1) japán (1) joint (4) junkfood (2) kaja (2) kambodzsa (1) kanada (5) karácsony (1) kdnp (1) kékpont (1) kenderadó (17) kendermag (15) kenderspray (1) kendertermesztés (55) kétfarkú kutya párt (2) könyv (2) közlekedés (1) kütyü (3) lebowski (1) legalizáció (65) lengyelország (1) lmp (1) magyar (93) marc emery (3) média (29) medical (1) megan fox (1) mephedron (1) mérgezés (5) mexikó (5) mr nice (1) naiv ügyfél (1) németország (5) nepál (1) offtopik (1) oktatás (5) olasz (1) pályázat (1) phelps (4) photoshop (1) pia (9) pipa (7) pocket alchemy (1) portugália (1) propaganda (28) ps3 (1) recept (1) reklám (15) rendőrség (38) retro (2) ruderalis (1) sorozat (12) south park (3) spanyol (2) spice (2) sport (7) stoned (65) szavazás (1) szcientológia (5) szex (10) tanársztrájk (1) tasz (8) thc (1) the wire (1) tommy chong (2) torrent (15) tudomány (31) tüntetés (22) újzéland (1) uk (12) ukrajna (2) uruguay (1) usa (95) utazás (1) vaporizer (3) vezetés (5) viceland (1) video (140) világválság (2) weeds (8) zene (13) Címkefelhő

A szívás kevésbé ártalmas, mint az ivás

2008.08.08. 12:28 Mr. Green

A HVG találta a cikket, úgyhogy nem csak én keltem a hangulatot az alkohollobbi agymosása ellen, hanem a Sunday Times is le bírt hozni egy publicisztikát, ami szerint az alkalmi füvezés kevésbé ártalmas, mint az ivás a tinédzserek fejlődésére. A szerző, India Knight legalábbis még nem találkozott olyanokkal, akiknek a fűtől huszonéves korukra májzsugoruk lett volna, vagy akit fűtől kómába ütve megerőszakoltak volna, vagy hasonló állapotban saját háza előtt elaludt volna el az utcán a hányásában, hogy aztán kirabolják. Ő mondjuk az angol tinikből indul ki, akik a statisztikák szerint heti átlag 13 pohár sört nyomnak le. Aki követi a Skinst (jófajta brit sorozat tinikről, már a Coolon is megy), vagy van gyereke, annak biztosan pontosabb infói vannak, ha tudja, mire kell figyelni. A Sunday Times szerint hagyni kell a fiatalságot, úgyis megunják huszonéves korukra a könnyűdrogokat, jobb, ha fiatalon túlesnek rajta és helyükre teszik a dolgokat maguktól. Mondjuk azoknak a szülőknek biztos nehéz dolguk lesz, akik maguk is bajban vannak az önálló gondolkodással.

A legtöbb embernek a drog tabu. És nem azért, mert merevek és humortalanok vagyunk, netán túl intelligensek. Hanem azért, mert a többségünk – joggal - a Pete Dohertyket és az Amy Winehouseokat látja, akik injekciós tűkön elvesztegetett zsenik, kidobott életek. De ez nem azt jelenti, hogy az újdonság varázsa nem létezhet többet. A tinik mindig tinik maradnak, a próbálkozások és kísérletezések ennek az életszakasznak komoly részei. A lényeg, hogy nem kell rögtön pánikba esni és halálos prognózisokba bocsátkozni, ha ezzel szembe kerülünk.

198 komment

Címkék: egészség pia

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

retrorepro 2008.08.08. 17:32:23

Roltii 2008.08.08. 17:10:03

"A piából mióta nem lehet?!" (mármint kiszállni)

Ha elmész olvasni fentebb, akkor elolvashatod a párhuzamot egy húsz évig italozó, és egy húsz éve füvet szívó között. Ki lehet szállni a piából, csak egyrészt nagyon nehéz, másrészt kérdés, hogy mi marad az emberből utána. És mi marad a fűszívóból húsz év után. Nem ugyanaz... Én a közvetlen környezetemben, hogy ne mondjam, a családomban láttam-tapasztaltam meg mindkettőt. Nem kívánom neked, hogy lásd a szerettedet először élet-halál között vergődni hetekig, aztán látni, hogy egy főiskolai évfolyamelső géniusz zacskót ragaszt, és már az is eredmény, hogy nem iszik, mozgatni tudja az ujjait, és legalább arra emlékszik néha, hogy hova tette a noteszét, amibe mindent fel kell jegyeznie... Ne találgass, ő a piás (jelenleg absztinens)...

Ballagator 2008.08.08. 17:38:53

Roltii
Az azért nagyon nem mindegy, hogy ártasz-e MÁSNAK vagy sem. Ha üvölteted a zenét, azzal igen. Ha betépsz, és a füsttel sem zavartál senkit, meg mással sem, akkor az miért baj?
Értem én a gondolatmenetet, hogy "de akkor LEHET, hogy valami rosszat csinál". Csak engem pont ez a gyanúsítgatás zavar. Ez a spekuláció. "Mondd meg mit csináltál, én meg megmondom a következő lépésedet." Na neeee. Ez ne legyen már. Előre ne döntsük már el senkiről, mit fog csinálni.
Ne simogassák már a buksimat atyaian, rég elmúltam már 18.

retrorepro 2008.08.08. 17:42:33

Ballagator 2008.08.08. 17:38:53

...Meg a demokrácia is elmúlt már 18...:o)

EUvonalas · http://errolugatok.blog.hu 2008.08.08. 17:43:18

Alkohol vagy fű? Nem fogjátok egymást meggyőzni - itt is a megszokott érvek jönnek elő a kapudrogtól az adón keresztül az önrendelkezésig.

Ha nem haragszotok meg, lazításképp egy kis színes: a spanyolok szerint inkább kokain.

errolugatok.blog.hu/2008/08/07/melyik_az_eu_legdrogosabb_nemzete

mxplanet 2008.08.08. 17:52:25

vezetés közben is jó szívni:)

dr. Erika Zangolna 2008.08.08. 18:14:09

"a dohányzás az a legrosszabb. annak tényleg semmi értelme, és semmilyen pozitív hatása nincsen (az nem pozitív hatás, hogy rá akarok gyújtani, és jólesik"

egy hiányszükséglet kielégülése sokszor pozitív érzéseket produkál. a ki-nem-elégülése viszont mindig erőteljes negatív érzésekkel jár. egy függő élőlénynek a negatív érzések elkerülése, vagy elhárítása önmagában pozitív érzésekhez vezet.

standup 2008.08.08. 18:17:09

retrorepro 2008.08.08. 17:18:03

Engem az a momentum aggaszt inkább, hogy látom, ahogy fogyóban a cucc és egyből tárcsázza a dealert. Oké, én meg dohányzom és igen, én is lemegyek a minuszokban boltba, ha már csak két szál van a dobozban. Csak ugye a dohányzás egészségügyi kockázat, életvezetésembe nem szól bele. Bár tény, ezt pl meg én nem tenném le - szeretek cigizni, na :)
Bár lehet, hogy nem abból kellene kiindulnom,hog rám milyen hatással volt, vagy van, ha több napig szívok. Energiám zéró, egy ötperces telefonbeszélgetés is lefáraszt az ügyfelekkel. Ezért bánok vele csínján.
Azt hiszem maradok a finom tolás módszerénél, egy-két havonta finoman megemlítem, hátha elvet valami magot a fejében. De azt is haladásnak minősítem, hogy a beszélgetés után engem már nem kínálgatott, tiszteletben tartja, hogy én mértékpárti vagyok.
A könyvnek utána fogok nézni, köszi a tippet!

bruTe 2008.08.08. 18:25:15

Akkor hadd irjak már én is véleményt saját tapasztalatból.
10 éve szívok, heti több, napi gyakorisággal, de én még nem tudom úgy megítélni, mint s_a_p_i (ugyanakkor asszem vele értek egyet leginkább). Ami biztos, hogy kevésbé vagyok káros a társadalomra nézve, mint ha ugyanannyit ittam volna. Közben elvégeztem egy egyetemet, miközben dolgoztam is, és már a szakmámban van jónak mondható munkám, baszott sok adót fizetek, amiből az itt akadékoskodóknak is csak jut ez-az. A nehezebb drogokat is kipróbálgattam, de semmivel sem jutottam az alkalmi (évente pár alkalom) fogyasztásnál tovább. Nem érzem magam bűnözőnek, haszontalannak, lelkiismeretlennek. Jó fej vagyok, vicces, társaságkedvelő.

DE:
Amikor valaki elkezd füvezni (hasonlóan a többi tudatmódosító szerhez) ösztönösen azokat a személyeket fogja preferálni, akik ugyanígy tesznek. Olykor bensőséges, meghitt barátságok alakulnak ki, vagy esetleg felszínesek, ideig-óráig tartó kapcsolatok, de szinte bizonyos, hogy az új kapcsolatainak, barátságainak döntő része ezen (is) alapul. Mikor eltellik 10 év így, és esetleg enm akarnál már szívni minden este, akkor döntened kell, hogy egyedül maradsz, vagy inkább folytatod úgy, ahogy eddig is működött.

Amikor valaki elkezd aktívan szívni, szerintem gyökeresen megváltozik. A fú megöli a kreativitást, az aktivitást, a vágyakat a "nagy dolgokra". Ami onnantól jön, az általában (az irtt megjelenő valós vagy gondolt ellenpéldáktól eltekintve) az, "amit a gép dob". Most szerencséd volt, most nem. Bassza meg, ki érdekel.

Továbbá (és emellett, ezért) a fű szerintem igenis függőséget okoz. A fizikai része korántsem olyan veszélyes mondjuk, mint az alkoholé vagy a keménydrogoké, de létező dolog (alvászavarok pl., ingerültség, feszültség, összpontosítási problémák). De ennél sokkal kellemetlenebb arra eszmélni olykor (főleg néhány joint után bemakkanva), hogy mivel egy évtizede ugyanazt csinálod, már nem sok esélyed van arra, hogy azt mondd, most kipróbálok valami mást. Nem fogod lecsrélni a baráti körödet, a zenei ízlésedet, a könyveidet, a számítógépedet stb. (A kiút egyébként a végleges felnövés, amikor megnősülsz, és gyereked lesz, vagy éppen valami nagy tragédia történik a környzetedben.)

Mindezeken, amiet leírtam, nem segít az állami tiltás, inkább a tudatos kontroll lenne jó, de az ország erre még nem érett (Bobby Newmark már letiltott egy másik topikban asszem tegnapelőtt ezért a gondolkodásért, most ne tegye meg). Ha nem kriminalizálva, kevésbé tűnne mítikusnak egy tizenéves szemében, kevésbé erős határokat és korlátokat eredményezne.

Már így is túl sokat írtam, ígyhogy zárásként: amúgy rettenet szeretek szívni. Csak néha már kurvára unom. Sajnos szerintem csak akkor tudhatod meg, milyen tépni, mikor már az életformáddá vált.
Üdv mindenkinek.

undertow 2008.08.08. 18:27:07

standup,
talán ez segít:
www.erowid.org/plants/cannabis/images/archive/marijuana_propaganda_poster1.jpg
;)

ezen kívül ha megy az angol, akkor ezzel a könyvvel tudok szolgálni:
www.emcdda.europa.eu/publications/monographs/cannabis
rengeteg tény és ismeret - talán meg az ellenzők számára is hiteles forrásból.
rövid magyar összegzés itt:
drogriporter.hu/hu/node/1024

bruTe 2008.08.08. 18:31:46

Standup, amúgy egy régi (asszem 2001-es) free magazinban volt egy elég jó összefoglaló az ismert drogokról talán popper péter ajánlásával, nézd meg az archivumukban. Bár lehet, hogy átnevelésre nem jó, én nem hagytam abba.

izebigyo 2008.08.08. 18:37:50

az a baj a legaláizálással kapcsolatos érveitekkel - mint például: nem okoz fizikai függőséget, pozitív hatásai is vannak, majd én eldöntöm, h mivel károsítom magam -, hogy ennyi erővel a metamfetamint, speed is lehetne legalizálni.

mxplanet 2008.08.08. 18:42:16

legalizálják csak, meg a gombát,kokót, kristályt és a papírt is:)

Messinho 2008.08.08. 18:47:36

Erről a füvesdiről az jut eszembe, hogy vannak kommunikációs módszerek arra, hogy hogyan kell az egyik embernek meggyőznie a másikat.
A legfontosabb, hogy az ő verziójáról beszéljenek. Ezért nem leszek soha hajlandó belemenni egy olyan vitába, hogy mely drogok legyenek szabadon forgalmazhatók.
Mint ahogy mesebeli farkas mondja: "Kismalac csak a hátsó lábamat engedd be..."
Ne legyen szabad. Rettegjen a terjesztő, rettegjen a fogyasztó. Aztán engem nem érdekel, aki akarja úgyis fogyasztja. Az ő teste rendelkezzen vele szabadon! De az én adómból se egy drogost, se egy alkoholistát, de még egy tüdőrákost se gyógyítsanak! Ne költsék az adóforintjaimat steril fecskendőkre a drogosok számára. Sőt a különböző biztosítók se fizessenek azoknak akik saját maguk teszik tönkre az életüket.

Így szívják a füvet, ha akarják.
(De ha valaki a gyerekeim felé közelít drogokkal annak szétrúgom a fejét szöges bakanccsal.)

izebigyo 2008.08.08. 18:50:02

így van, a gomba pl. tök természetes, éérted. azzal mi a gond? azt mér nem?

izebigyo 2008.08.08. 18:52:46

ironizálás nélkül: légyszi írjátok már le, nem vagyok szakértő, csak néhány mondatban:
a fű miért legyen legális
a speed miért ne.

geriur 2008.08.08. 19:01:00

elszomorito, a teny, hogy mindig azt hozzak fel a tudatlan emberek, hogy a fu a beugro a nehez drogok fele.. ez baromsag.. ez ember fuggo. en peldaul rendszeresen szivom, es undorodom a herointol, kokaintol, extol.. meg a tobbitol.

ha valaki rendszeresen fuvezik, es nem azert hogy milyen vagany lesz, akkor valamilyen szinten teljesen maslesz a felfogasa, az elet hozzaallasa..
es szerintem pozitivan. en azota bolcsebb, emberibb vagyok. igaz az emberibb dolog csak negativumomra valt, mert ez megint tarsadalom kerdes, ugye ami egy szar..

mondjuk alkohollal tenyleg sokkal rosszabb dolgok fordulnak elo.. bizonyitott.. nez korul az utcan, csaladokba.. melyik csaladapa veri a gyereket meg a feleseget aki fuvezik? aki mond ilyet, az kap tolem egy nagy dzsointot.. de felest is kaphat, ha azt ker..

lenyegeben... remelem minel hamarabb rajonnek az emberek a dolgok "helyessegere"..

"Amikor az ember alkoholt iszik, szúr egy késsel és öl.
De amikor füvet szív, szúr egyet a késsel és azt mondja:
Hagyjad, az élet majd megmutatja neki"

Robert Nesta Marley..

Szumi 2008.08.08. 19:05:38

Bifi ( talán biofizikus?):

Gyerekes vagy. Egész maffia épül a fű terjesztésére, családokat tesznek tönkre vele. Nemkem te ne dumálj, mifasz fogalmad van neked az én esetemről???? Az én fiamat is megpróbálták rátenni a drogra, szerencsére a fűnél és diszkócccoknál észrevettük, hordta el otthonról a pénzt és az értékeket. A kis hugyos narkós haverjait szarrá ütöttük és még fel is nyomtuk. Rohadjon meg minden olyan narkós, aki másnak is ad a cuccából.
Messinho:
Az én adómból az ilyen antiszociális egyedeket se gyógyítsák. Az utolsó mondatoddal egyrészt egyetértek, másrészt már meg is tettem.

Szumi 2008.08.08. 19:09:21

Nem csak fű az ártalmas, hanem a köréje települt bűnözés is. Sőt. De kissé furcsa az, hogy tudatmódosító szereket ártalmatlannak, sőt jótékonynak tekintetek és deklaráltok. Nekem meg így teszik/vagy nem teszik a világ, ahogy van, nem rakok egy másik ékszíjat az agyamra. Inkáb dolgozzatok, szeretkezzetek, éljetek.

izebigyo 2008.08.08. 19:22:15

csak annyit szeretnék még hozzáfűzni, hogy ismerek néhány füvest, eléggé elbutultak. bár ők tényleg keményen nyomatják...

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2008.08.08. 19:24:04

Bifi:
Erre még büszke is vagy?
Gratulálok

dropshadovv · http://hartware.tumblr.com 2008.08.08. 19:28:29

Adóforintok! csak ezzel tudtok jönni :D engem nem érdekel ki mit hisz, az én életemet nem tette tönkre. NEm lehet tőle hülye, sem antiszociális. Minden nap felkelek, bemegyek dolgozni, sosem bántottam senkit, sőt kinyitom mások előtt az ajtót.

bruTe 2008.08.08. 19:32:49

Szumi érdekesen szocializálódhatott a gyereked, ha meglopta a szüleit... Hmm, mi lehet ennek az oka? Talán az, hogy azt látta egész életében, hogy a szöges bakancs a megoldás... Szánalmas

Vincellér · http://vorosborok.hu 2008.08.08. 19:37:39

Tényleg nem kötözködni akarok, de... Az, hogy ki mivel indul függ a környezetétől és az anyagi helyzetétől. Nagyvárosokban jobban el lehet bújni, ugyanolyan könnyű hozzájutni a fűhöz, mint az alkoholhoz, de talán menőbb a fű. Húsz éves korára azért már illik eldöntenie mindenkinek, hogy normális életet szeretne, vagy sosem akar "megöregedni". Ha vannak ambíciói és LEHETŐSÉGEI, akkor nagyon-nagyon messze dob magától mindent és ha ismét eljött az ideje, akkor keres magának valami "hobbit". Az ivás != kultúrált fogyasztással. És nem a bor beszél belőlem :)

mxplanet 2008.08.08. 19:42:49

messinho! kibaszott szánalmas ez a zén ADÓMBÓL ne fizessenek semmit:)

a minimalbéred után fizetett adód fagyira sem elég;-)

az meg, hogy szöges bakancs...MUAHAHAHHAHAAH

hunyászkodó kispolgár vagy:)

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2008.08.08. 19:50:01

jaj bocs nem bifinek címeztem hanem szuminak :)
sorry

retrorepro 2008.08.08. 20:05:18

standup 2008.08.08. 18:17:09

Ne aggasszon. Ha nem jut hozzá, ideges lesz kb. egy hétig, ebből a fizikai tünet max. két-három nap (ha egyáltalán) álmatlansággal, ingerültséggel. Ami utána jön, az pszichikai elvonás, kábé megegyezik azzal, mintha az autója hosszabb ideig szervizben volna:)

A dohánynak komolyabbak és hosszabban tartóak a fizikai elvonási tünetei, hát magadért érdemesebb aggódni... Jellemző, hogy például ha valaki komolyan elhatározza a cigarettáról való leszokást, az igazi elvonás akkor kezdődik, mikor egy füves már el is felejtette. A barátodért inkább azért aggódhatsz, mert többé-kevésbé ártalmatlan szokása, illetve "kapcsolatai" miatt utoléri a törvény... Igaz, az sem kevés.

Ha rám hallgatsz, amíg nincsenek egészségügyi problémái, tényleg nem próbálod terelni, mert megmérgezheti a kapcsolatotokat. Ha problémái (ne adja Isten) adódnak, akkor finoman... És akkor is érdemes megvárni, míg ő veszi észre a tüneteit, őt kezdi zavarni. Füveseknél, főleg, ha naponta, de nem folyamatosan szívják, és amúgy nincsenek egyéb, a fűtől független pszichológiai problémái, ez az önkontroll élni szokott.

De a ti ügyetek, engem kérdeztél, én ezt tanácsolom.

retrorepro 2008.08.08. 20:10:13

Szumi 2008.08.08. 19:09:21

"Nem csak fű az ártalmas, hanem a köréje települt bűnözés is."

Pontosabban: a bűnözés, ami köréje települt, az a veszélyes. Amsterdamban például a rendőrség a legtöbb problémát (egészségügyi, bűnözési és szociális szempontból egyaránt) az alkohol-fogyasztásban látja. És a drogokkal kapcsolatos felvilágosítás leghatékonyabb csatornáját pedig az ú.n. coffe shop-okban.

Hogy is van az a mondás a búzáról meg az ocsuról...?

Szumi 2008.08.08. 20:10:16

bruTe: Ne tudd meg soha saját bőrödön, hogy hogyan van ez....Nem élünk szűkös anyagi keretek között - hogy szolíd legyek. Az iskolákban (gimnázium spec) kifigyelik a dílerpalánták, hogy kinek van tisztes zsebpénze. Arra rászálnak - rafináltan, először adnak neki ingyen is, meg nagyon olcsón, meg hitelre. Aztán mikor már rákapott a gyerek, akkor keménye megnyomják az árat. Persze, hitelre akkor is kap cigit. aztán megjelennek a szülői háznál, mindenféle mesével, hogy a gyerek tartozik nekik, mert elvesztette a mobiltelefonjukat, meg ilyesmi. Csak nálunk a folytatás az volt, hogy vérző orrukat törölgetve elfutottak, majd pedig mentek a rendőrségre, miután feljelentettem őket. A gyereket pedig több, mint egy évre elvittem külföldre. Mára már kigyógyult, nincs probléma vele. de ismerek másokat, ahol csak nőnek a problémák. Még sose hallotál ilyet, ugye, szögesbakancs?

retrorepro 2008.08.08. 20:12:07

Szumi 2008.08.08. 19:09:21

Én dolgozom, szeretkezem, élek, és még ezenkívül...

Szumi 2008.08.08. 20:12:38

Lehet, hogy most is be vagytok lőve, én meg érvelek nektek.

bergeroth 2008.08.08. 20:12:51

Látom, azért elég nagy a sötétség a fejekben. Mindenki csak ezzel tud jönni hogy az ő pénzéből semmit? Barátaim, akkor ne fizessetek TB-t. Nekem meg azzal van tele a tököm, hogy az én adóforintjaimból, milliókat, milliárdokat költenek arra hogy reklámozzák pl. a cigarettát és az alkoholt. Majd mindezek után ezeknek az embereknek a nagy részét mind kezelni kell ugye. Mert az egyiknek új tüdő, a másiknak meg új máj kell. Fel nem bírom fogni, hogy azért mert a média azt mondja hogy a fű rossz, akkor nektek is ugyanezt kell szajkózni. Ahelyett hogy tényleg gondolkoznátok, és utána néznétek statisztikáknak, kimutatásoknak.
Nem érdekel a média által szajkózott baromság, statisztikákat, kimutatásokat akarok látni.
Mutasson már nekem valaki egy statisztikát, kimutatást arról légyszíves, hogy hány alkoholfüggőre, hány nikotinfüggőre, és hány füvesre kell százezreket, milliókat költeni gyógyulás címén!!

Azt mondjátok hogy a fű rossz, ja talán, de tetszik vagy nem, az alkohol és a cigi is az. Sőt minden rossz, amit nap mint nap függés címén végzünk. Internettől kezdve, át a napi szeretkezésen, egészen a csokizabálásig, ezek mind-mind függőséget okoznak. Ja hogy ezek legálisak, és megveheted/megteheted büntetlenül? Én kérek elnézést!

Szumi 2008.08.08. 20:16:48

Néhány cimborámat a ragasztó vitte a pokolra, másokat a parkán, gracidin, stb. Volt, aki a habszifon kéjgázától bódultan esett ki az ablakon. Megint másokat - nem keveset - az alkohol vitt el. Fűtől még nem halt meg senkim, lehet, hogy nem is lehetséges, de semmilyen tudatmódosítóval nem szimpatizálok és nem hiányzik. Szívjátok, szipantsátok, szúrjátok magatokba, de soha ne legyen legális.

mxplanet 2008.08.08. 20:16:49

szumi!

én ma már kettőn túl vagyok,mellé most a második üveg tokaji, később megyek koktélozni, előtte-közbe is egy cigi..hazajövök asszonnyal és hajnalig folytatjuk ghb-vel kiegészítve :)

mxplanet 2008.08.08. 20:18:10

a kéjgáz meg legális

bergeroth 2008.08.08. 20:20:18

A köré települt bűnözésről meg csak annyit, hogyha nem lenne illegális, akkor kb. annyi bünőzés lenne körülötte, mint a csempészett alkohol meg a csempészett cigaretta. Nem azért van bünőzés, mert füveznek az emberek, hanem a mert csak így lehet megoldani. A hőbörgéssel meg csak annyit lehet elérni, hogy a bünözés marad, aki akarja meg tudja szerezni, és minden marad ugyanígy. Ahelyett hogy állam bácsi engedne egy kicsit. Lásd Hollandia, Svájc, meg pár amerikai állam.
Az értelmesebb országok már rájöttek, hogy a tiltásnak nincs az égvilágon semmi de semmi értelme. Kolumbiában próbáltk felszámolni a kábítószereket. Meg is lett az eredménye, több mint 15 halott mindkét oldalon, 1 nap alatt. Ha mi is ezt szeretnénk, hát hajrá. Aztán majd ráérünk gondolkozni, hogy mi is lett volna a jobb megoldás....

retrorepro 2008.08.08. 20:21:50

Messinho 2008.08.08. 18:47:36

Csak írni szoktál, vagy néha olvasol is? Mennyi tébét fizetsz? Hányszor voltál betegállományban az utóbbi tíz évben?

Nos, az én lelkiismeretem ebből a szempontból tiszta. És ha valaki normális, konvencionális életet él, szerető és harmonikus a családi élete is, dolgozik, fizeti a tébét-adót, nem beteg, nem bűnöző, az miért rettegjen?

Láttál már egyáltalán fűszívót? Igen biztos vagyok benne. Valószínűleg igen sokat, csak - mivel nem volt rájuk írva, amúgy meg nem külömböznek az extrém eseteket kivéve egy hétköznapi embertől - nem tudtad róluk. Hogy megdöbbennél, ha kiderülne egy-két közeli ismerősödről, akiket amúgy "normálisnak" tartottál... Minek tartanád őket azután, hogy a fejedben lévő stigmát rájuk ragasztod, bár ők semmit sem változnának közben, hm?

Szumi 2008.08.08. 20:22:17

A marihuána (THC = tetra-hidrocannabinol) egy kifejezetten erőteljes, kellemes érzetet biztosító, mérgező anyag. Hatással van a központi idegrendszerre, megváltoztatja és károsítja az agysejteket, amelyek kontrollálják a gondolkodást, az érzelmeket, az örömérzetet, a koordinációt, a hangulatot és a memóriát. A „fű” szintén károsítja az agyalapi mirigyet, amely szabályozza az éhség- és szomjúságérzetet, a vérnyomást, a szexuális viselkedést.

A marihuána hatóanyaga már kis mértékű fogyasztása esetén is felgyülemlik az agyban található idegsejtek között lévő mikroszkopikus szabad helyeken (szinapszisok). Ez az elzáródás lassítja és csökkenti a kritikus információármalást az agyban – így pl. a test jelzései nem jutnak el a megfelelő helyre, vagy hamis jelzések továbbítódnak. A marihuána-fogyasztónál gyakori tünet a megnövekvő éhség- és szomjúságérzet, vizelési inger. Ugyanakkor sérül az észlelési (percepciós) képesség is, ezért gyakran fellépnek többek között vizuális, audio természetű hallucinációk is.

Hosszú távú használata során a marihuána fiziológiás hatására az agy megszünteti azon kémiai anyagok termelését, amelyek a jó közérzetet, a harmónia, kiegyensúlyozottság természetes érzetét okozzák, így a fogyasztónál egy bizonyos rendszeresség nyomán kialakul a lelki (érzelmi) függőség után a kémiai függőség. A marihuána-függővé vált személy elveszti az észlelés, gondolkodás és a valóságlátás eredeti minőségét, szellemileg és lelkileg leépül. A marihuána fogyasztón elhatalmasodik a fogalmak és gondolatok alkotásának nehézsége, mérlegelését nehezíti a gyenge koncentráció, a természetes motivációk elvesztése. Mindennapjait a széles hangulatingadozás, agresszió és ellenséges viselkedés, valamint a depresszió, szorongás és paranoia teszik pokollá.A mariuhána tipikus fogyasztása irritációja folytán növeli a gége- és nyelőcsőrák kialakulásának kockázatát. Füstje jelentős károsodást és pusztítást okoz a tüdőben, így csökken a tüdő oxigénhozó és szén-dioxid eltávolító képessége. Lerakódásai elősegítik a hörgők begyulladását, megvastagodását és a nagyobb mértékű nyálkaképződését, amelynek hatására keskenyebbé válnak a légutak. A marihuána füstje kétszer annyi kátrányt tartalmaz, mint a hagyományos cigarettafüst ezáltal nagyobb mértékben növeli a tüdőrák, a tüdőgyulladás, és fertőzés kialakulásának kockázatát.

Mára a kutatások igazolták, hogy növekedésben, fejlődésben, az energiaszint stabil fenntartásában és a szaporodásban szerepet játszó mirigyek, szervek és hormonok hálózatát is károsítja a marihuána (agyalapi mirigy, pajzsmirigy, gyomor, nyombél, hasnyálmirigy, mellékvese, here, petefészek). Ezek mellett rombolja az immunrendszer azon képességét, hogy megvédje magát és a testet a támadó baktériumok, vírusok, kémiai anyagok, idegen részecskék, paraziták, gombák, egyéb mikororganizmusok és fertőzések ellen, valamint csökkenti az immunrendszer azon képességét, hogy védje a testet és megakadályozza a burjánzó (rákos) sejtek növekedését. Közvetlenül károsítja a gerincvelőt és a belső elválasztású mirigyeket.

A marihuána használata csökkentheti és károsíthatja a spermákat, azok számát és sebességét, valamint a szexuális vágyat. A nőknél a petesejtet károsítja, negatívan befolyásolja a peteérést, megzavarja a menstruációs ciklust és megváltoztatja a hormonszintet. A terhesség alatti rendszeres fogyasztás csökkentheti a születéskori testsúlyt és a magzati alkoholfogyasztásos szindrómához hasonló fejlődési rendellenességeket eredményezhet (túl kicsi fej, elégtelen növekedés és fejlődés). A marihuána és származékai fogyasztásának pedig a legújabb ismereteink szerint károsíthatja a kromoszómákat, amelynek eredményeképpen a sejtek rendellenesen működnek, és torzul az örökítőanyag-állomány is.

Szumi 2008.08.08. 20:24:26

mxplanet: altatógáz formájában

retrorepro 2008.08.08. 20:26:14

Szumi 2008.08.08. 20:16:48

"Szívjátok, (...) de soha ne legyen legális."

Vagyis azt szereted, ha ártatlan emberek válnak "bűnözővé"? Ha - ne adj' Isten, de mindenkit érhet baleset - esetleg a fiadat hurcolnák meg emiatt, (eltekintve az egészségügyi problémáktól, amikre ugye nem adnád az adóforintjaidat) lesitteltetnéd, és még egyet is értenél emiatt önmagaddal?

Szumi 2008.08.08. 20:32:02

retrorepro: hetek és havak vannak a hozzászólásodban....én pont nem beszéltem semmiféle adóforintokról, bifit szóltam meg miatta. Nem, én azt szeretném, ha nem lenne legális és ezért nem is használna senki drogokat. Kiegyensúlyozottan és boldogan, egymász szeretve és tisztelve élnének, a kibszott dílerek meg elmennének kapálni.

retrorepro 2008.08.08. 20:36:19

Szumi 2008.08.08. 20:22:17

"A marihuána hatóanyaga már kis mértékű fogyasztása esetén is felgyülemlik az agyban található idegsejtek között lévő mikroszkopikus szabad helyeken (szinapszisok). Ez az elzáródás lassítja és csökkenti a kritikus információármalást az agyban – így pl. a test jelzései nem jutnak el a megfelelő helyre, vagy hamis jelzések továbbítódnak."

Nos, ez az egy idézet tökéletesen példázza a fűvel (THC és egyéb kannabinoidok) kapcsolatos vakítást.

A fűvel, a THC-val kapcsolatos kutatások sokáig le voltak állítva az egész világon, amerikai nyomásra. Nem tudták, hogy milyen módon fejti ki a hatását. Mivel zsírban oldódó anyag (lábjegyzet: ezért nem lehet "lőni"), feltételezték hogy "...kis mértékű fogyasztása esetén is felgyülemlik az agyban található idegsejtek között lévő mikroszkopikus szabad helyeken (szinapszisok). Ez az elzáródás lassítja és csökkenti a kritikus információármalást az agyban..." És ebből az elméletből kiindulva immár tényként kezelték azt a teóriát, hogy roncsolja az agyat.

Aztán egyszer, véletlenül megtalálták az idegsejtekben a THC receptorát, vagyis azt a molekulát, amivel a THC reagál, és ezáltal módosítja az agysejt működését. Ugyanezt a receptort ezután megtalálták a gyümölcslégyben is, és emiatt feltételezték, hogy sokkal komolyabb élettani hatása lehet a THC-nak, azaz a belső elválasztású kannabinoidoknak, mint azt feltételezték, ha ez a receptor a törzsfejlődés lyen korai szakaszán már megszületett...

Forrás: Tudomány, 199. október.

De azért ne keseredj el, néhány féligazságot te is leírtál, viszont fárasztana, ha minden tévképzetedet, amit előítéleteid igazolására hitetsz el magaddal, vitatnám. Persze, bele is mehetünk, de téged nem tudlak meggyőzni. Aki viszont neutrálisan olvassa, annak remélem, ennyi is elég az általad leírtak bornírtságának igazolására.

Menjünk bele részletesen?

retrorepro 2008.08.08. 20:37:16

Forrás: Tudomány, 1991. október.

retrorepro 2008.08.08. 20:38:49

Igen, a kibaszott dílerek menjenek el kapálni, miután kiveszi az állam a kezükből a fogyasztók megkopasztásának lehetőségét. Nem azért megy a legtöbb fűszívó dílerhez, mert barátkozni akar velük...

bergeroth 2008.08.08. 20:39:52

Szumi: Nem értem, most akkor fű vagy drogok? Mint írtam már, minden drog amit rendszeresen használsz és függőséget okoz. Most akkor melyik legyen?
Amit meg írsz, az egy utópiának jó, de mint tudjuk soha nem fog megvalósulni. Legalábbis én nagyon nem szeretném, ha még a vécébe sem mehetnék el nyugodtan, mert egy kamera figyelné minden mozdulatomat, és egyből küldené az adatokat elemzésre a "Nagy Testvér" központba.

undertow 2008.08.08. 20:40:44

"Kiegyensúlyozottan és boldogan, egymász szeretve és tisztelve élnének, a kibszott dílerek meg elmennének kapálni. "

de furcsa, mi is ezt szeretnénk.
egymást tisztelve az emberek nem szólnának bele, hogy a másik mit kezd az életével és a testével, mert semmi közük hozzá amíg max magának árt.
a kibaszott dealerek meg elmennének kapálni, mert akinek igénye van rá az megvehetné legálisan, garantált minőségben, olcsóbban, és még adózna is utána rendesen.

Szumi 2008.08.08. 20:44:43

Kiváncsi lennék, hogy van-e kamaszodó fiúgyermeketek...mindegy, eddig is szívtátok, szívjátok ezután is. Az én családomat én ettől megvédem. Az én TB befizetésemből jut majd azokra is, akik nem fizenek, csak narkóznak.

retrorepro 2008.08.08. 20:58:48

Szumi 2008.08.08. 20:22:17

Menjünk tovább.

"A marihuána-fogyasztónál gyakori tünet a megnövekvő éhség- és szomjúságérzet." - Így van, pont ezért alkalmazzák (engedélyezik néhol) AIDS-betegek, kemoterápián átesett rákos betegek kezelésére. Tudniilik, mindennél jobb étvágygerjesztő.

"A marihuána-függővé vált személy elveszti az észlelés, gondolkodás és a valóságlátás eredeti minőségét, szellemileg és lelkileg leépül." - Ez mennyi idő után következik be? Húsz évnyi fogyasztáson belül biztos hogy nem... Ugyanezt állíthatom a többi butaságról ("...a fogalmak és gondolatok alkotásának nehézsége, mérlegelését nehezíti a gyenge koncentráció, a természetes motivációk elvesztése. Mindennapjait a széles hangulatingadozás, agresszió és ellenséges viselkedés, valamint a depresszió, szorongás és paranoia teszik pokollá")

"A mariuhána tipikus fogyasztása irritációja folytán növeli a gége- és nyelőcsőrák kialakulásának kockázatát. Füstje jelentős károsodást és pusztítást okoz a tüdőben, így csökken a tüdő oxigénhozó és szén-dioxid eltávolító képessége." - Ez részben igaz, két kiegészítéssel: 1. A "tipikus" fogyasztás mellet van "atipikus" fogyasztás is (vízipipa, evés, stb.) 2. A THC tágítja a hörgőket, ezáltal segíti a tüdő öntisztulását. A kommented leírt hisztéria elterjedése előtt asztmának a kezelésére is használták. Tehát a tényleges légút-károsító hatása nem egyértelmű, legalább is nem jellemző a rákos megbetegedések között az, hogy fű okozta volna... (Statisztikát, ha van!)

"...rombolja az immunrendszer azon képességét, hogy megvédje magát és a testet a támadó baktériumok, vírusok, kémiai anyagok, idegen részecskék, paraziták, gombák, egyéb mikororganizmusok és fertőzések ellen, valamint csökkenti az immunrendszer azon képességét, hogy védje a testet és megakadályozza a burjánzó (rákos) sejtek növekedését. Közvetlenül károsítja a gerincvelőt és a belső elválasztású mirigyeket." - Ez olyan szép, jellemző hülyeség, hogy muszáj volt hosszan idézni. Más kutatások szerint meg erősíti az immunrendszert (AIDS-betegek, rákos betegek kezelésére is használják, mint írottam.) De tőled is megkérdezem: Az utóbbi tíz évben hányszor voltál beteg, hányszor estél ki fertőzés miatt a munkából? Én egy kezemen meg tudom számolni az összes betegállományban töltött napomat. Ez is egy legenda, amit a tilalom mellett könnyű elhietni, és nehéz érdemlegesen cáfolni.

"A marihuána használata csökkentheti és károsíthatja (...) a szexuális vágyat." (Bocsánat, a spermámat nem számoltam meg, ezért ebbe nem mennék bele.) Kérdezd meg légyszíves a feleségemet erről! Az ajurvéda szerint a legjobb afrodiziákum, ami amúgy (pszichikai hatásai miatt) a házasságon, tartós kapcsolaton belüli, hogy ne mondjam: szerelmes szexualitást - serkenti! Igaz, csökkentheti a vágyat, és a potenciát is, de ehhez folyamatosan kell szívni, legalább négyóránként. Alapesetben "tipikus fogyasztási módnál" pont az ellenkezője igaz.

" nőknél a petesejtet károsítja, negatívan befolyásolja a peteérést, megzavarja a menstruációs ciklust és megváltoztatja a hormonszintet" - Ezt meg honnan veszed,kérdezem, mielőtt vitatkoznék vele... Ugyanezt kérdezem "A marihuána és származékai fogyasztásának pedig a legújabb ismereteink szerint károsíthatja a kromoszómákat, amelynek eredményeképpen a sejtek rendellenesen működnek, és torzul az örökítőanyag-állomány is." - kitételedre. Szerintem baromság, de az is lehet, hogy India lakossága évezredek óta genetikailag torzult... Ki tudja...

És végül:

"A terhesség alatti rendszeres fogyasztás csökkentheti a születéskori testsúlyt és a magzati alkoholfogyasztásos szindrómához hasonló fejlődési rendellenességeket eredményezhet (túl kicsi fej, elégtelen növekedés és fejlődés)." - Egyesek szerint igen, mások szerint nem. Én ezzel nem vitatkoznék, nem is próbálnám ki. Lehet, hogy igaz. Ki mondta, hogy terhes nők szívjanak bármit is? De ha igaz, nem a (korrekt) felvilágosítás volna a cél, a hazug, átlátszó, bornírt hisztériakeltés helyett?

Lelked rajta...

Szumi 2008.08.08. 21:00:26

Csak kötelezővé ne tegyétek:)

retrorepro 2008.08.08. 21:01:17

Szumi 2008.08.08. 20:44:43

Köszönöm kérdésedet, van kamaszodó fiúgyermekem. (az esetleges spermaszám-csökkenés ellenére is...:)) Egyelőre nem fogyaszt semmit, de ha bármit is elkezd, én annyit tehetek, és ezt is fogom tenni, hogy korrekt módon felvilágosítom, és nem hazudok neki olyat, amiről a saját szemével láthatja, hogy butaság. A többi rajta áll majd...

RoFä 2008.08.08. 21:03:08

Szumi 2008.08.08. 20:44:43

Általában, a fű nem annyira a lepattant munkanélküli suttyók drogja, legalábbis az én tapasztalataim szerint. Persze tévedhetek.

Ez az egész "ki fizet a TB-ért kinek, és az én adómból wazze" egy nagyon leegyszerűsítő gondolkodásmód. Mert itt aztán - ha következetes akarsz lenni - tényleg egy kalap alá kell venni a dohányost, a piást, a 15+ kiló súlyfelesleget cipelőt, a workaholicot. Ráadásul (sajnos) genetikai oka is van, ha valaki kevésbé bírja a gyűrődést. (Vedd pld. Schirilla Györgyöt - a jegesember+vasember, 64 évesen szívrohamban halt meg).

Szóval vigyázni, vigyázni, és nem leegyszerűsíteni.

Egyébként igazad van, káros minden drog, csak nem mindenkire ugyanúgy, nem függetlenül a mennyiségtől, és elég gyakran a tudatmódosítás nem ok, inkább okozat. A ragacstól a spanglin át a kétdekás Vadászig.

RoFä 2008.08.08. 21:04:06

Egyébként nemtom mi van ma itt, de Index címlapon az írás, és sehol egy vérbeli, kitartó troll.

Lehet elértetek valamit? Vagy a modera beszigorított? :D

RoFä 2008.08.08. 21:06:08

retrorepro 2008.08.08. 21:01:17

Én még a kipróba előtt kezdeném a felvilágosítást. Bár nincs kölyköm, de ha lesz, próbálok így eljárni. (Manapság bazze tényleg nem lehet elég korán kezdeni, én is naponta szoktam látni 14 éveseket totál beállva - azt szemre meg nem mondom, éppen mitől, de felismerem, mikor NEM pia. És gyakran nem az, vagy nem csak az). Ja, kérem, gazdag környék, Buda city.

Szumi 2008.08.08. 21:09:36

Ne felejtsétek el, hogy az inteligens ember az inni is tud mértékkel. de ha a trafikokba lesz marihuana, akkor az orkok is hozzájutnak olcsón, ugyanúgy fetrengenek majd tőle, mint a szesztől. Minden tlehet kultúráltan csinálni, meg állat módján is. A sma cigaretta is kibaszás az emberiséggel, mivel addiktív az is, tehát nehéz tőle megválni és nem olcsó az sem.

retrorepro 2008.08.08. 21:10:20

RoFä 2008.08.08. 21:06:08

Mindenfajta felvilágosítást akkor kezdtem, kezdek a fiamnál,mikro észreveszem, hogy érdekli. A drogok nem érdeklik, és - mivel munkás-negyedben jár iskolába:) - nem látom, hogy veszélyeztetve volna.

Így tettem eddig vele mindig, és büszke vagyok rá, hogy őszinte, egymás szemébe nyítan belenéző, együtt nevető, szerető, harmonikus családi kapcsolatom van - mind a fiammal, mind a feleségemmel. Biztos azért, mert aszociális lény vagyok, meg lepusztultam...

retrorepro 2008.08.08. 21:16:43

Szumi 2008.08.08. 21:09:36

Ne felejtsd el, hogy ha az ital be lenne tiltva, mindenki, aki inni akarna, a legkisebb térfogatú, legtöményebb szeszt fogyasztaná, (mint pl. a prohibíció idején,) és az ivás kultúrája kialakulásának esélye sem volna. Viszont senki sem menne ital-problémával orvoshoz, nehogy lebukjon a tiltott szerrel. Cserébe viszont bűnözőktől, csempészektől-dílerektől lehetne ellenőrizetlen minőségben és összetételben beszerezzni, továbbá a fogyasztás si (kriminális jellegénél fogva) elsősorban a bűnözők között terjedne, illetve a szimpla fogyasztó is ezáltal átlépné az alvilág küszöbét, és könnyebb lenne bármilyen egyéb bűncselekménybe bevonni... Persze így, hogy nem tilos, így is vannak utcasarki "ampullázók", sőt: az alkohol-fogyasztás inkább gerjeszt bűnözési hajlamot, mint a legtöbb élvezeti cikk (legális és illegális), de emiatt nem mondanék le a vasárnapi ebédnél elfogyasztott Villányimról...

mxplanet 2008.08.08. 21:29:49

szumi a trafikban biztos drágább lenne :)

RoFä 2008.08.08. 21:38:39

Szumi 2008.08.08. 21:09:36

Orkok? Azok kik, a fán növő gombák, a sutyerákok, a kapanyéllel applikált szájszervűek, a helyi terminátorok, növendék tömeggyilkosok?
Hozzájutnak azok így is. De hidd el, tolnak mellé mást is. Manapság a szimpla füvezés már nem menő :D

Messinho 2008.08.08. 21:41:55

"ha az ital be lenne tiltva, mindenki, aki inni akarna... "

Valószínűleg jóval kevesebben mint most.
De minek agyalunk hülyeségeken, az nincs betiltva a kokó pedig nagyon helyesen igen.

Egyébként, ha már kérdezték akkor kb. 15 éve a legmagasabb adósávban vagyok és ennek megfelelően fizetem a TB-t is.
És nem csak azt kell nézni, hogy más ok is lehet ami egészség károsító. Hanem pl. azt, hogy a koraszülött csecsemőkre nincs elég pénz, amikor a drogosokra pazarolják el. Az egyikért megtennék minden lehetségest, a másikat meg semmibe se nézem.

mxplanet 2008.08.08. 21:58:47

de ha legalizálnák, kibaszott sok pénz jönne be jövedéki adóként:))

ssmith 2008.08.08. 23:28:55

Igazából legalizálni kellene, s állami szervek ellenőrzése alá vonni.

Korhatárt feltolni 21 re, de akkor már az alkoholt is + az összes dohány cikket.

Amúgy angliában élek, épp most jöttem be a lakásba, kb 8-10 ifjú angol emberke "szórakoztatja" 1gymást még a rendőr érkezéséig a lakás előtt. (nem rég hívta a szomszéd)

Az ami biztos, szívnak az angolok annyit mint a nyű olcsóbb itt mint otthon, a fizetéshez mérve meg pláne. Sokkal... ált keverik. Mondjuk úgy halmozzák az élvezetet, s közben szétvernek dolgokat, egymást, hangosak. (persze nem mindenki, de ezek ott kint igen)
Itteni ismerősök meséltek gyerekkorukról, napjaikról, hát azt nem szívsz, nyelsz le amit nem akarsz van itt minden könnyű hozzájutni, megkeresni az árát.

az a 21 es korhatár egész jónak tűnik mo -n
Szerintem.

Bobby Newmark 2008.08.08. 23:59:51

Szumi:
Azt mondod, mindegy mi van, csak legális ne legyen soha.
Azt is mesélted, hogy a fiad szívott.

Amennyiben a fiad lebukott volna abban az időszakban, amikor szívott és te még nem vetted észre, teljesen egyetértettél volna a jogi következményekkel?

Amennyiben egyetértesz a tiltó drogpolitikával, és jogkövető állampolgárnak tartod magad, miért nem jelentetted fel a fiadat?

Vagy esetleg mégis lehetséges, hogy a kábítószer büntetőjogi "szabályozása" mégsem a legmegfelelőbb eszköz a probléma kezelésére?
Mert mi csak ezt mondjuk, és kizárólag ezen szeretnénk változtatni...

TonTomika 2008.08.09. 00:38:34

Szumi:

Nem lennék a fiad helyében...én a helyedben azon gondolkoznék el hogy egyáltalán miért kezdte el? Esetleg túl sok volt otthon a szigor és a "szöges bakancs"? Egy tinédzsernél szigorral semmit nem lehet elérni! Főleg egy fiúnál...persze vannak kivételek...tipikusan azok a gyerekek akiket folyton csúfoltak már általánosban is...a közösség kirekesztette őket mert nem voltak annyira tökösek...és miért? mert szigorban korlátok és keretek között nőttek fel. Vannak akikben megvan az egyén csak esetleg a szülők elnyomják a gyereket...és a saját akaratukat erőltetik rá

TonTomika 2008.08.09. 00:41:44

miért nem jelent meg a hozzászólásom több mint háromnegyede????:o:O:O mindegy...most már nem írom újra...talán holnap:)

bonafide 2008.08.09. 02:31:38

"Remények szerint a THC-ra alapozva hamarosan új gyógyszerek fejleszthetők ki, ám arra hangsúlyozottan figyelmeztetik az embereket a kutatók, hogy ne végezzenek öngyógyítást marihuánás cigaretták szívásával."

Ez itt a baj: a fű túl olcsó, könnyen termeszthető. Majd ha a gyógyszergyárak kihozzák a szintetikus THC-ből készült cuccokat, akkor lehet legálisan forgalmazni.

gyógyszerész 2008.08.09. 08:00:02

Nem, mint gyógyszerész szólnék hozzá, hanem inkább 30 éves gyermekem tapasztalairól mesélnék. Ismerettségi körében majd mindenki ivott, de talán a kellemetlen mellékhatások miatt, igazából senki nem lett alkoholista. Egy gyerek kemény drogozott, Ő már vagy 6 éve halott. Nagyon sokan szívtak, és belőlük 5 hasonlóan leépült, mint s_a_p_i, csak vele ellentétben nem találtak vissza és ma neurológiai betegségekben szenvednek. Fiam szerint ezek a gyerekek nagyon tehetségesek voltak, és nagyon szomorúnak érzi, hogy ez történt velük. Ha valaki ma a marihuana veszélytelenségéről beszél, ökölbe szorul a keze. Nem azért, mert Ő is azt hiszi, hogy a könnyű drog a kemény drog melegágya, nem azért, mert valódi hozzászokást okoz, hanem azért, mert a legtöbb tragédiát ez okozta a környezetében. Biztosan lehet a marihuanat "okosan" használni, de a nagy küzdelem a legalizálásért teljesen mellékhatásmentesnek tünteti fel, ami félek, nemcsak a gyerekem környezetében szedi áldozatait.

Roltii 2008.08.09. 10:29:02

Bobby Newmark 2008.08.08. 23:59:51
Senki se mondta, hogy most ok a drogpolitika. Igenis megkéne különböztetni a drogokat. De nem legalizálni...túl sokat képzeltek kis hazánk állampolgárairól, pedig ez egy nagy büdös suttyófalva. Emberek még nem tudják hogy mik azok a jogok és kötelességek amik őket megilletik..Majd ha picit fejlettebb lesz a demokráciánk, akkor lehet erről beszélni. De addig teljesen fölösleges.

Tontomika:te hány éves vagy? a mai fiataloknál semmi extra dolog nem kell ahhoz, hogy igyanak vagy füvezzenek, teljesen természetes. Mindenkinek az osztályában már van egy rakat ember aki füvezik vagy iszik...naívság azt hinni, hogy ez még mindig ritka...vagy hogy jó iskolába jár a gyermekem, ott senki se...

Roltii 2008.08.09. 10:35:34

Bobby Newmark 2008.08.08. 23:59:51
Senki se mondta, hogy most ok a drogpolitika. Igenis megkéne különböztetni a drogokat. De nem legalizálni...túl sokat képzeltek kis hazánk állampolgárairól, pedig ez egy nagy büdös suttyófalva. Emberek még nem tudják hogy mik azok a jogok és kötelességek amik őket megilletik..Majd ha picit fejlettebb lesz a demokráciánk, akkor lehet erről beszélni. De addig teljesen fölösleges.

Tontomika:te hány éves vagy? a mai fiataloknál semmi extra dolog nem kell ahhoz, hogy igyanak vagy füvezzenek, teljesen természetes. Mindenkinek az osztályában már van egy rakat ember aki füvezik vagy iszik...naívság azt hinni, hogy ez még mindig ritka...vagy hogy jó iskolába jár a gyermekem, ott senki se...

mxplanet 2008.08.09. 11:38:34

igen...és a legtöbb alkalmi drogos az orvostudományi egyetemeken, meg az eltén..stb-n van!
akkor hogy jön itt a képbe a "rossz társaság"???

bergeroth 2008.08.09. 11:50:24

gyógyszerész.
"Egy gyerek kemény drogozott, Ő már vagy 6 éve halott"
Milyen drogot használt? Mert a fűnek a halálos adagja az én információim szerint kb. 15 Kg.

"Nagyon sokan szívtak, és belőlük 5 hasonlóan leépült, mint s_a_p_i, csak vele ellentétben nem találtak vissza és ma neurológiai betegségekben szenvednek."
Ha alkoholt fogyasztottak volna, akkor is ugyanúgy leépültek volna, tehát ez nem érv. Én majdnem 8 évig használtam napi szinten, (mostmár kb. 1 éve nem, mert egész egyszerűen meguntam) és láss csodát semmi maradandó károsodásom nincs.

"Ha valaki ma a marihuana veszélytelenségéről beszél, ökölbe szorul a keze. Nem azért, mert Ő is azt hiszi, hogy a könnyű drog a kemény drog melegágya, nem azért, mert valódi hozzászokást okoz, hanem azért, mert a legtöbb tragédiát ez okozta a környezetében."
Mint mondottam, az alkohollal ugyanez történt volna, sőt ahhoz nem kellettek volna évek, pár hónap is elég lett volna hogy végérvényesen tönkretegye az embert. Az meg hogy szerinted a fű okoz tragédiát, nos van erre egy mondás.
'Nem a fegyverek, hanem az emberek ölnek.'

"Biztosan lehet a marihuanat "okosan" használni, de a nagy küzdelem a legalizálásért teljesen mellékhatásmentesnek tünteti fel, ami félek, nemcsak a gyerekem környezetében szedi áldozatait."
Lehet okosan használni, mondjuk napi 1 spangli, és nem napi 2 gramm. Vagy hogy a kedvenc témámnál maradjak, napi 2-3 dl alkohol, és nem napi 2-3 liter alkohol. De ennek már köze nincs ahhoz, hogy fű vagy pia, ez már kizárólag emberfüggő, és pont. Saját példámat tudom csak felhozni megint, 8 év napi szintű fogyasztás után nem tapasztalok magamon semmilyen mellékhatást. Amikor abbahagytam, akkor napokig arra vágytam, hogy de jó lenne szívni egyet. De ez pár nap után elmúlt.

Mutasson nekem valaki egy olyan alkoholistát, aki 8 év napi szintű ivás után, úgy abba tudja hagyni az ivást, hogy 8 év eltelte után 2-3 napon belül semmi baja nincs, nincsenek mellékhatások, és nem vágyik többé a piára.

Bobby Newmark 2008.08.09. 13:46:33

"de a nagy küzdelem a legalizálásért teljesen mellékhatásmentesnek tünteti fel,"

Ez egész egyszerűen hazugság.

Bobby Newmark 2008.08.09. 14:03:21

"Igenis megkéne különböztetni a drogokat. De nem legalizálni..."

Hát de vazze. Vagy börtönbe csukunk érte embereket, vagy nem. Szerintem a börtön nem megoldás. Te nem értesz ezzel egyet. Akkor? Akkor mégis 80-90%-ban gyakorlatilag _ártatlan_, legalábbis hozzád képest pontosan annyira bűnös embereket sitteljünk le, kizárólag azért, mert nem olyan szert használ kikapcsolódásra, mint te?
Nekem meg nem tetszik a pofád, igazán lesittelhetnének ezért úgy 2 évre.

"túl sokat képzeltek kis hazánk állampolgárairól, pedig ez egy nagy büdös suttyófalva."
De már megint ezzel a faszsággal jössz. Kérted, hogy ne osszalak ezzel kapcsolatban, akkor ne emlegesd, baszod.
Kis hazánk állampolgárait meg egyébként gecire nem hatja meg, hogy legális-e, vagy nem, mert van, aki úgysem szív, meg van, aki úgyis meg tudja szerezni.
A legalizálás csak azon a gyakorlaton változtatna, hogy rendünk őrei ne vegzálják már azt a felét, aki úgyis megszerzi.
A legalizálással kis országunk állampolgárainak élete egy cseppet sem változna meg, legfeljebb azoké, akik lebuknának.
Én nem szeretném, ha leendő gyerekem egy ilyen kibaszott semmiségért szerezne priuszt, például. Neked úgy látom ez minden vágyad, hogy egy este kapj egy telefont, hogy "apu, baj van, itt ülök a rendőrségen".

"..Majd ha picit fejlettebb lesz a demokráciánk, akkor lehet erről beszélni."

Fel kéne ébredned, már 18 éve nem a boldog békeidők vannak. Állam bácsi elengedte a kezünket, bár te még görcsösen kapaszkodsz belé. Lehet, hogy te még ahhoz szoktál hozzá, hogy megmondják, mi a jó neked, és te ezt szó nélkül tudomásul vedd, de hálistennek ezen már túl vagyunk. És mellesleg pont ezért a görcsös kommunizmusba kapaszkodásért tart ott ez az ország, ahol.

gyógyszerész 2008.08.09. 17:20:24

Bergeroth
Aki "kemény drogozott" az nem fűvezett, hanem kemény drogokat használt (azt hiszem heroint). Az ital nyílvánvalóan szintén nagyon ártalmas, én csak azt láttam az Ő ismerettségi körében, hogy senki nem lett stabilan piás, néhány kellemetlen utóhatás után nem volt kedvük berugni, olyan viszont akadt néhány, aki folyamatosan használt egyre nagyobb mennyiségben marihuánát és leépült. Igaz ez egyetlen társaság, de nekem annyit mondott, hogy bár mindenki ivott, berugott, mégsem lett senki alkoholista, nagyon kevés nyúlt kemény droghoz, az nagyon rosszul is járt, könnyű drogot jóval többen használtak, és sajnos akadt néhány akinek ez tönkre tette az életét.

pazola 2008.08.09. 20:07:29

Na, megy mar megint az ertelmetlen vitatkozas :)

geriur 2008.08.09. 22:33:17

vicces ez az egesz, vegig olvastam a kommenteket..

szumi: szerintem a gyereked szimplan rossz tarsasagba keveredett, telitomted penzel nagykepu kocsog lett, azert mentek oda.. mert tul sokat akart es verte magat ra, hogy o ezert kemeny fiu.. hirtelen valtozas , kesoi tinikor.. otthonrol sosem kapta meg azt amit kellet volna, csak gondolom a szigort az eleganciat, meg azt hogy leszard azokat akik nem veled egyszinten vannak. bocsi de ezt veszem le a hozzaszolasaidbol.. nem ertesz hozza, es beszelsz itt olyanrol, hogy ez huz szarba, meg dilerek meg bunezes, bazdmeg nekem a "dilerem" nagyon jo baratom. eltudok vele beszelgetni, nem bunozo, normalis ember. csak van egy mellek allasa.. es miert? mert nem tud elhelyezkedni rendesen 2 nyelvvizsgaval, 1 diplomaval.. hahga, magyarorszag hajra! de eljenek a zsidok, akik meglopnak.

masik fele, meg mikor fog valaki a futol meghalni?
ezek a dolgok, hogy bunoznek az anyagert meg stb.. istenem ez nem amerika. ez egy putri.. itt max a nyolckeri ciganygyerek kemenykedik ket sort, mert 2000 forintot nem tud szerezni sehonnan.. csak ilyen uton, mert erre neveltek..
ez az egesz ember fuggo, ha valaki ott felul rendben van.. akkor eltudja donteni mit akar, es hogy mit hogy csinal.

ui: en 17 eves vagyok, 3 eve szivok, nem vagyok ra buszke, de ezvan. nem vagyok antiszoc, nem buktam meg soha semmibol, amikor tehetem elmegyek dolgozni, segitek itthon. tisztaban vele edesanyam is mit csinalok, latja semmi nem tortent velem, de legalabb orul annak hogy hazajovok beszivva, nevetek vele, beszelgetek vele es nem ugy mint apam aki egy alkoholista volt, persze igyak enis jojjek haza reszegen es kotekedjek meg leszarjak mindent .. hajra tarsadalom..

Roltii 2008.08.09. 23:04:35

Bobby Newmark:
jah, görcsösen kapaszkodom a kommunizmusba, 8 éves voltam rendszerváltásnál, na mindegy.
egyébként mikor legalizálják, nem annyi történne, hogy nem viszik be a rendőrök a füveseket, hanem minden idióta rohanna spangliért, mert most már ezt is lehet...és mértéktelenül fogyasztanák.

Alkohol vs fű:
napi 1 spanglit már rendszeresnek hívsz,ami igaz is. Viszont asszondod, hogy az alkohol fogyasztók már pár hónap alatt kidőlnek...mondjuk 1 spangli hány sör? legyen 3 sör, plussz 1 feles. Nem hiszem hogy komolyabb bajom lenne akkor se, ha ezt évekig csinálnám. Sok ilyen van, pl egyetemisták:D

jah, még egy kérdés: kit csuknak le Magyarországon fű fogyasztásért? lehet hogy az már annyira elszívta az agyát, hogy azt se tudta mi az hogy ügyvéd...

bergeroth 2008.08.10. 00:21:02

"mondjuk 1 spangli hány sör? legyen 3 sör, plussz 1 feles"

Hát ez az, hogy azt mondod "mondjuk". Magyarul fogalmad sincs. Megsúgom, 1 spangli kb. 1 üveg sör hatásfokával ér fel. De ez is hülyeség, mert fűből is van 1000+1 fajta. Ahogy sörből is, szóval szerintem ezen vitázni, értelmetlen.

Andriel (törölt) 2008.08.10. 02:05:46

SAPI:

Ne haragudj, hogy zavarlak, nem tudom ki vagy, de a commented alapján gondoltam, hogy rólam írsz.
Én vagyok az mpc4000-s csávó, aki már a pokolba süllyedt a szívástól és 15 éve ül a picsáján :D Egy barátom hívta fel a figyelmem a commentedre.

Sajnos egy kicsit rossz információkkal rendelkezel rólam.
Az tény, hogy elszívok némi spanglit, de az ahogy itt leírod, kissé szemtelen és rágalmazó túlzás.

Magamról csak annyit: társtulajdonos vagyok egy stúdióban, amely a belvárosban van és elég jól megy.
Szeptemberben jelenik meg az új számunk egy most induló zenei magazin cd mellékleteként ötezer példányban a korai öröm, péterfy bori, bijou és még sok másik zenekar társaságában. Koncertezünk, valamint elkezdődött a The LiteSeeD zenekar lemezfelvétele a saját stúdiónkban, amelyet ha elkészül (jövő március), egy londoni producer már vár (a demoink alapján). It meghallgathatod demoinkat: www.myspace.com/andriel16
Őőőő...
Londonban most mutatják be annak a londoni énekesnőnek a lemezét, amely 1/3 részét én vettem fel itt Magyarországon. A zártkörű koncert a Covent Gardenben lesz. Meghívott VIP vendég vagyok. www.myspace.com/addiebrik Érdemes megnézni, kikkel szokott dolgozni...
És még egy kis szakma... Éppen a második évemet kezdem a színház és filmművészeti egyetem hangmérnök osztályában.
Szóval ennyit arról hogy hova juttatott a pincében szívás. Ja és én már 4 éves korom óta tanultam angolt és külföldön már 6 évesen jártam.
Kispajtás, győződj meg a valóságról, mielőtt faszságokat írsz le. Remélem te is elértél legalább ennyit az életben. Amúgy nem kérkednék ilyen dolgokkal, dehát hamár itt példálózol velem, ráadásul úgy, hogy bizonyos dolgokról igen sokan rámismerhetnek... Maradok tisztelettel:

Lászlóffy Lipták András

puszi :D

s_a_p_i 2008.08.10. 17:51:21

s_a_p_i: Szia Andriel! Te abból amit leírtam magamról, pontosan tudod, hogy ki vagyok, és nagyon megkérlek, NE FENYEGETŐZ nekem magánlevélben nyilvános megszégyenítéssel. Elnézést kérek a "kissé szemtelen és rágalmazó túlzásért", remélem nem ismernek túl sokan rád a leírásból. Szeretnék gratulálni az elért sikerekért és ezt nem cinizmusból teszem, öszintén örülök neki, de azt te is tudod, hogy azzal a tehetséggel és azokkal a lehetőségekkel, melyek rendelkezésedre állnak ki lehetnél valójában, bár ehhez meg végképp semmi közöm, és egyáltalán nincs kedvem belemenni semmiféle vitában, mert egy puha pöcsű fasz vagyok és nem vagyok rá méltó. A lényeg, hogy Te elégedett vagy az életeddel és én is az enyémmel. üdv s_a_p_i

Portman 2008.08.10. 21:33:16

s_a_p_i: Andriel nem fenyegetőzött :D

s_a_p_i 2008.08.10. 21:39:36

Pooortman: nem itt, küldött egy e-mailt.

Andriel (törölt) 2008.08.11. 03:10:13

s_a_p_i

elhiheted, hogy nem jöttem rá, ki vagy
de lehet, hogy mindegy is. Nyilvános megszégyenítésről szó sem volt, csak arról, hogy maximum ki tudom deríteni, ha nagyon akarom,hogy ki vagy, és még akkor sem tenném ki a nyilvánosságnak a dolgot, megjegyzem.
Egyébként mégcsak nem is haragszom ,mert lehetett volna az is, amit te felvázoltál, benne volt a pakliban, hogy ilyen lesz az életem, de nem lett. Az, meg hogy a céljaimat mi hátráltatta, nem szeretném itt leírni, de hozzá kell tennem, hogy nem a spangli, maximum másodlagosan. Valószínűleg nem látsz bele olyan szinten az életembe, hogy ezekkel tisztában legyél, de ha kíváncsi vagy rá, egy magánbeszélgetés keretében szívesen mesélek neked arról, hogy miken mentem keresztül kb az elmúlt öt évben. Mint ahogy írtad is, akkor hallottál utoljára. Egyébként az a hekyzet, hogy tartom magam az eredeti céljaimhoz, pont én nem adtam fel sok-sok zenészbarátom és ismerősöm közül. És most kezd beérni a dolog. Nézd, nekem hat évembe telt, mire megtaláltam a megfelelő embereket, akikkel végre úgy érzem, hogy közöset és maradandót csinálhatunk és most itt van, működik. Az, hogy rengeteg embert elhívtam zenélni pont azért volt, mert reméltem, hogy megtalálom köztük az "igazit". Közben elkezdtem megtanulni egy szakmát és mostanra érik be a dolog, de működik és ez a lényeg.
Azzal is tisztában vagyok, hogy mit van lehetőségem elérni és hidd el, hogy folyamatosan és eléggé keményen ezen dolgozom, hogy ez menjen és képes legyek véghezvinni, amit akarok.
Igazából engem az háborított fel, hogy felületes és félinformációk alapján állítottál rólam olyan dolgokat, amelyek azért lássuk be, eléggé súlyosak, ha űgy lennének... Nem adtam el semmit, maximum, ha cseréltem egy cuccot vagy végképp feleslegessé vált pl. Ilyet amúgy sem érdemes tenni, mert visszaüthetnek ezek a dolgok. Én nem vagyok egy haragvó és bosszúálló típus egyébként, nem azért írom ezt, még mielőtt megint fenyegetésnek vennéd. Most is inkább azt szeretném, ha megtudnám, hogy ki vagy (magánemailben), mert esküszöm, nem tudom kitalálni, pedig szeretném tudni. :D és minden hátsó szándék nélkül.

Szóval ha tényleg ismerjük egymást, inkább jöjjünk össze egy mondjuk sörre, hogy megbeszéljük, ki mit tapasztalt az elmúlt években. Nekem is voltak nagyon szar napjaim, hidd el, de át tudtam fordítani a dolgokat, hogy pozitív energiát kovácsoljak belőlük, pedig nem volt könnyű feladat.

Na, tudjam, hogy ki vagy, aztán dobj egy mélt.

Üdv, A.

Andriel (törölt) 2008.08.11. 03:40:36

Ja és még egy dolog van... az életemmel csak annyiban vagyok elégedett, hogy tudom, jó úton haladok és semmit nem bánok, amit a múltban tettem, hiszen minden tapasztalatként szolgál. De ez csak út, ami fontos, de nem a dolgok végállapota. Az majd ha meghalok, lesz... /vagy akkor se.../ Ja, és a jó öreg Hoffman bácsinak én is meg szoktam ünnepelni a névnapját és a születésnapját is. Mostmár kénytelen leszek a halálának az évfordulóját is sajnos... vagy nem sajnos? :D

retrorepro 2008.08.11. 09:25:36

Messinho 2008.08.08. 21:41:55
>"ha az ital be lenne tiltva, mindenki, aki inni akarna... "

Valószínűleg jóval kevesebben mint most.

retrorepro 2008.08.11. 09:28:02

...Ez a háború pedig a kábítószerek ellen folyik... (A könyv egyébként a "kábítószerek" név alatt a kábítószerekről vbeszél, elsősorban az ópiátokról. A füvet csak mellékesen említi meg...)

retrorepro 2008.08.11. 10:33:03

Roltii 2008.08.09. 23:04:35

"...egyébként mikor legalizálják, nem annyi történne, hogy nem viszik be a rendőrök a füveseket, hanem minden idióta rohanna spangliért, mert most már ezt is lehet...és mértéktelenül fogyasztanák."

A tapasztalat mást mutat. Carter elnök idején az egyik államban, Oregonban kísérletileg legalizálták a füvet. Az első évben, ha jól emlékszem, 30%-kal nőtt a füvet szívók (azaz: az azt bevallók) aránya. A második évben 40%-kal csökkent. A harmadik évben további 35%-kal csökkent.

(Tudomány, 1991. október: "A tiltott gyümölcs csábítása")

retrorepro 2008.08.11. 10:34:42

Andriel,

Csak nem te vagy az a vak bácsi, akit egy egész cserkészraj segített átkelni a zebrán, mert a sehogy sem akart átmenni? :O)

Roltii 2008.08.11. 11:52:47

retrorepro 2008.08.11. 10:33:03

igen, az Amerika. Ez meg Magyarország. Nem lehet összehasonlítani. A magyarok agyával valami nagy baj van, és ez most próbálom nem demagógiával mondani. Itt mindenki irigy mindenkire, senki nem tud örülni semminek, főleg nem a másik sikerének. A politikában is ez van. De mindenhol egyébként. Ilyen országban ilyen emberek között egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy működjön a dolog. Hosszútávon se.

Bergeroth:
"Hát ez az, hogy azt mondod "mondjuk". Magyarul fogalmad sincs. Megsúgom, 1 spangli kb. 1 üveg sör hatásfokával ér fel. "
ehheheeheee..na persze. Rám valahogy sose 1 sör hatásával volt 1 spangli, főleg nem szipkából dohány nélkül (vagy hogy hívják)...
Viszont ki az aki leépül napi 1 sörtől akár egész élete során?! önmagadat cáfoltad meg...

bergeroth 2008.08.11. 13:52:19

Az hogy rád hogyan hat, az szubjektív, mint ahogy 1 spangli = 1 üveg sört, is szubjektív tényként írtam le.
"Viszont ki az aki leépül napi 1 sörtől akár egész élete során?! önmagadat cáfoltad meg..."
Hol írtam azt, hogy leépül valaki napi 1 sörtől?

Roltii 2008.08.11. 14:15:09

bocs, lehet hogy nem te írtad.
Csak nem tetszik, hogy mit hasonlítunk mivel. Rendszeres füvező a napi 1 spanglis mondjuk, de ezt a kemény alkoholistával összehasonlítani nem korrekt. Igazából csak erre akartam rámutatni.

Bobby Newmark 2008.08.11. 15:10:06

"jah, görcsösen kapaszkodom a kommunizmusba, 8 éves voltam rendszerváltásnál, na mindegy."

Nekem aztán mindegy, hol szedted magadra, mindenesetre az a tétel, hogy az állam azért beleszólhat a magánéletedbe, hogy termelékenyebb legyél a munkádban, színtiszta kommunizmus.

Már munkaerő_PIAC_ van, ha a magánéleti dolgaim miatt nem tudom elvégezni a munkámat, akkor jól kirúgnak, és kereshetek másik helyet. De ez kizárólag az én, illetve a munkáltatóm dolga, az államnak kurvára semmi köze hozzá...

Csak mert ennyi erővel betilthatnánk nagyjából a szerelmi bánatot is, meg a gyászt...

"jah, még egy kérdés: kit csuknak le Magyarországon fű fogyasztásért? lehet hogy az már annyira elszívta az agyát, hogy azt se tudta mi az hogy ügyvéd..."

Azt hiszem nem vagy tisztában a hatályos törvényeinkkel. A teljes fogyasztási időszak alapján számítják ki a mennyiséget. Ha ez eléri a kereskedelmi mennyiséget, akkor bizony kereskedelmért fognak megbaszni. És ebbe bele is szoktak csúszni egyszerű fogyasztók is, bár nyilván leginkább a tájékozatlanabbak, meg a megfélemlíthetőek, vagy akiket át lehet verni a "nekem elmondhatod nyugodtan" trükkel... Ezek jellemzően nem az 5-10 éve szívó szmókerek lesznek, hanem a beijedt tinik.

De mindegy egyébként, leszarom már...

Roltii 2008.08.11. 15:50:11

Bobby Newmark:

hol írtam, hogy az állam beleszólhat a magánéletembe hogy termelékeny legyek? Vannak szabályai az együttélésnek, ahhoz hogy közösségbe legyél, és ezeket be kell tartani. Sajna manapság ezt nem szokták (akár a kályhacső kipufogójú 15 éves bmw-k, vagy éppen az utcán randalírozó csöves eltakarítása...)

nem a törvényre voltam kiváncsi, hanem a gyakorlatra. Biztonsági öv miatt is lehet büntetni, mégse hallottam még olyat, hogy valaki emiatt tényleges büntetést kapott volna, hanem általában csak ejnye-bejnye.
Fűnél is szvsz hasonló a helyzet.

retrorepro 2008.08.11. 16:17:14

Roltii 2008.08.11. 11:52:47

Akkor lépjünk eggyel tovább.

Talána kÁbítószerek világa c. könyvben olvastam, hogy különböző országokban a fű (hasis, kender) betiltása különböző hatással volt a társadalomra. Indiában pl. egyértelműen negatív, mivel az a társadalom sokezer éve együtt élt ezzel. Egyértelmű pozitív hatással járt viszont pl. Egyiptomban, ahol amúgy hagyományosan a nők vitték a vállukon a házkörüli munka (és általában ezzel maggának a munkának) a terhét. A férfiak a fű szívásával mégjobban ellustultak, még kevesebbet dolgoztak, és ez alapjaiban látszott megrengetni az egész egyiptomi társadalmat. (Aki másképp emlékszik a könyvre, kérem, pontosítson.)

Magyarországon az első számú érték (a minél magasbb szinten való fogyasztás mellett, vagy éppen ezzel összefüggésben) a társadalmi pozícióban való előrejutás. Ezt a rendszeres, vagy inkánn mondjuk úgy: mértéktelen (folyamatos) fűszívás akadályozza. Vagyis, ha legalizálnák, lehet, hogy többen fogyasztanának (nem vagyok benne biztos), de nagy valószínűséggel nem érné el az egészségileg és társadalmilag káros mértéket a fogyasztás általános szintje; Fű hatása alatt ugyanis (a fent már említett "droid" monoton munka kivételével) nem lehet érdemi, koncentrációt igéénylő zsellemi vagy fizikai munkát végezni.

Persze, lehet, hogy sokan átállnának a rendszeres (folyamatos) ivásról a fűszívásra. Ezt én viszont pozitív hatásnak ítélném, mert össze sem lehet hasonlítani egy alkoholista és egy túlzott fűfogyasztó egészségi állapotát (hidd el, találkoztam mindkettővel). De a nagy átlag vagy a társadalmi pozícióját, az előrejutás lehetőségét, vagy legalább a munkahelyét fontosabbnak ítéli.

Tehát Magyarország nem Amerika, de fejlett nyugati (vagy inkább északi) ország, közelebb van Hollandiához és ASmerikához a társadalom, a hagyományok és az értékrend, mint Egyiptomhoz.

retrorepro 2008.08.11. 16:22:29

Egyébként hallottam olyat, hogy a fűfogyasztó holland "felnőttek" sem szeretnék, ha legalizálnák a fűvet. Most ugyanis nem legális, csak nem büntetik a fogyasztást, a kis mennyiség kereskedelmét és a kis mennyiségű, saját célra való termesztést. A legalizálással ugyanis szerintük kommercializálódna a most közösségi szokásuk, és ez, a tömeggyártás, a reklámozás, a nagykereskedelem elvenné a szépségét az egésznek.

És ezzel én is egyetértek.

bergeroth 2008.08.11. 16:46:46

Roltii.
"bocs, lehet hogy nem te írtad.
Csak nem tetszik, hogy mit hasonlítunk mivel. Rendszeres füvező a napi 1 spanglis mondjuk, de ezt a kemény alkoholistával összehasonlítani nem korrekt. Igazából csak erre akartam rámutatni."

Semmi gond.
Viszont miért baj ha egy fűszívót hasonlítunk egy alkoholistához? Mindkettő drog, és elég álszent lenne részemről, ha mondjuk a kokainhoz vagy a heroinhoz hasonlítanám. Hiszen a kettő között ég és föld a különbség.

geriur 2008.08.15. 19:18:25

"A férfiak a fű szívásával mégjobban ellustultak, még kevesebbet dolgoztak, és ez alapjaiban látszott megrengetni az egész egyiptomi társadalmat."

erdekes, miota kevesebbet szivok, azota sokkal lustabb vagyok.. elotte mindig maszkaltam, porogtem.. most meg.. placcs.. punny..

retrorepro 2008.08.29. 15:08:55

geriur,

Szerintem külön kell választani azt az esetet, mikor valaki állandóan, folyamatosan be van tépve, és azt, mikor "rekreációs" céllal, kizárólag kötelező feladatainak elvégzése után tölti fel az aksikat egy kis füsttel...
süti beállítások módosítása