Az elmúlt két hét kimaradt izgalmasabb legalizációs hírei tömörítve:
- A legfontosabb talán, hogy az amerikai közvélemény CNN előtt összeverődő részének 95%-a legalizálná a füvet. Azta. Erre mondják azt, hogy korrekt. Tényleg azt várják, hogy a kábítószerektől magukat sérthetetlennek hallucináló tömegek megrohanják a törvényhozást?
- Az új drogcár "szótárában nem szerepel a legalizáció". Egy rádióinterjúrészletből kiderült, hogy sem ő, sem Obama elnök nem ismeri ezt a szót. Talán ideje lenne utánanézni.
- A New Scientist megkésve bár, de még időben csatlakozott a minden drog legalizációját követelő médiamozgalomhoz, és véletlenül pont a drogcárt küldik el anyjába. Évente 800 millió dollárt tapsolnak el külföldi drogveszélyelhárításra, de valahogy csak nem akar eltűnni a mák Afganisztánból.
Bergeroth 2009.06.09. 17:55:18
Ha elfogadnák a legalizációt, akkor vajon ki lenne az, aki a zsíros milliókat/milliárdokat a zsebükbe tömné, csakhogy azt mondják, amit a drogcárok hallani akarnak?
endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2009.06.09. 19:00:15
pdstudio 2009.06.09. 19:10:18
Lovag, aki azt mondja: Ni! 2009.06.09. 20:16:34
CNN néző vagy?
lyoker · http://dagonya.hu 2009.06.09. 20:25:56
hagyd, csak egy kommentspammer
kalannenikalandjai 2009.06.09. 20:31:53
OoVICoO 2009.06.09. 20:35:28
eventus 2009.06.09. 20:49:47
Ha belegondolok, hogy egy spangli elszívása kb. 1 doboz cigi elszívásának felel meg akkor ne legalizálják mert eszméletlen egészségtelen....
DE!!
Ha belegondolok, hogy ha Magyarországon legalizálnák akkor a környező országokból érkező zsíros valuta kihúzná az országot a szarból...
Akkor azonnal!!!!
Bergeroth 2009.06.09. 21:02:22
"Ha belegondolok, hogy egy spangli elszívása kb. 1 doboz cigi elszívásának felel meg akkor ne legalizálják mert eszméletlen egészségtelen...."
Forrás?
@endike: @pdstudio:
Fogadjunk soha nem próbáltatok ki semmilyen drogot, maximum a piát, kávét, esetleg a cigarettát.
Ha így van, akkor nektek miért fáj az, hogyha valaki füvezik?
Tudom, szívügye az összes ellenzőnek, hogy beleszóljon a "drogosok" életébe, de azt azért megsúgnám halkan, hogy semmi közötök hozzá, ki hogy és mivel üti magát. Mint ahogy az itt jelenlévők többsége is valószínű nagy ívben leszarja, hogy ti mikor, kivel/mivel, hogyan és miért tesztek olyan dolgokat, ami nektek lelki/agyi/fizikai/szellemi/stb. kielégülést okoz.
Vagy inkább azt kérdezem, hogy ti is azt gondoljátok, hogy ami illegális az nem létezik?
futureboy (törölt) 2009.06.09. 21:07:25
erre találták fel a vaporizátort.. ma már füst nélkül is szívhatsz füvet, ráadásul sokkal hatékonyabban.. keress rá.
Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2009.06.09. 21:14:41
Az alkohol is egeszsegtelenebb....
A cigi is....
A haskat lehet sutiben is fogyasztani es akkor ez a hulyeseg, hogy egy doboz cigivel egyenragu nem allja meg a helyet,,, ha egyaltalan igaz, mivel a fuves cigiben nincsenek az ipari dohanyra jellemzo karcinogenek.
Tudatlansag vezetett a boszorkanyok magjan egetesehez is.. haha
Ebzon 2009.06.09. 21:18:06
Akárki Akármit Mond 2009.06.09. 21:19:33
Aki füvet árul, az gyakorlatilag annyira veszélyes mint egy péksüti árus.
Matyko 2009.06.09. 21:24:48
commentelo 2009.06.09. 21:39:29
Pl lakotarsamnak sokszor lakberre nincs penze, de fu, cigi, kola mindig van. Nagyon sok fuvessel voltam mar korulveve kozepiskolas koromtol, es szinte mind elhatarozta, hogy abbahagyja. De keptelenek lemondani rola. Kell ez nekunk?
Azzal van problemam, hogy sokan nem tudnak felelossegteljesen betartani egy hatart.
Ebzon 2009.06.09. 21:47:03
Ebzon 2009.06.09. 21:50:16
demonPulvisculus · http://ohana.blog.hu/ 2009.06.09. 21:55:50
6 éve zözizem problémamentesen, van munkám, fizetem a csekkjeimet, a környezetem hónapról hónapra szépül. Ha van zözi, az jó, ha meg nincs az is jó. Börtönben a helyem?
hwang 2009.06.09. 21:56:35
". Nagyon sok fuvessel voltam mar korulveve kozepiskolas koromtol, es szinte mind elhatarozta, hogy abbahagyja. De keptelenek lemondani rola. Kell ez nekunk?"
midnezt te legális körülmények között tapasztaltad?
na látod...
maroz 2009.06.09. 22:01:09
"Ha belegondolok, hogy egy spangli elszívása kb. 1 doboz cigi elszívásának felel meg akkor ne legalizálják mert eszméletlen egészségtelen...."
Megkérdezném, hogy nem legalizálva ezzel szemben egészségesebb? :-)
Te ott hibázol, ahol sajnos még nagyon sokan mások is, hogy úgy teszel, mint ha a tiltás és a kriminalizálás bármiféle hatással lenne a fogyasztásra. Tessék már végre belátni, hogy a tiltástól nem lesz kevesebb fogyasztó.
Ebzon 2009.06.09. 22:02:26
Bobby Newmark 2009.06.10. 08:37:04
Azt azért megemlíteném, hogy aki heti ~8g-t elszív, annak egy cigi nem takonykészre szétcsúszós, minden szaron idiótán vihogós, hülyeséget beszélős élmény.
Az akaratgyengeség, amotiváció is simán kezelhető, nem egy alkoholizmus, nem teszi tönkre az ember életét.
Szal igencsak eltúlozzátok a dolgot...
Bobby Newmark 2009.06.10. 09:19:21
Én meg ismerek embereket, akik egy alkalommal költenek 20eHUF-ot drogra. Egy-egy pénteki buli alkalmával simán elisznak annyit. És? Mi a faszom közöm van hozzá, hogy ki mire költi a pénzét?
"Nagyon sok fuvessel voltam mar korulveve kozepiskolas koromtol, es szinte mind elhatarozta, hogy abbahagyja. De keptelenek lemondani rola. Kell ez nekunk?"
Mi az, hogy "kell ez nekünk"?! Most így, hogy illegális, nem történik ez?
Emellett nem azért nehéz abbahagyni, mert függőség, hanem mert olyan szinten problémamentesen lehet művelni a dolgot, hogy igencsak meg kell feszítenie magát az embernek, hogy értelmes okot találjon arra, hogy akkor most miért is ne?
Bergeroth 2009.06.10. 09:40:33
Ez a legnagyobb butaság, ami csak létezhet.
Attól, hogy valami illegális, attól nem fog megszünni, nem fog eltünni. Sőt! Az illegalitás jelenti csak igazán a kereslet fellendülését.
Attól mert illegális, az nem azt jelenti, hogy várakozik a határnál, hogy vajon mikor lesz már legális, és mikor léphet be az országba.
Ennél nagyobb ökörséget még nem is hallottam.
Az, hogy mi szeretnénk, ha minimum dekriminalizálva lenne, az nem azért van mert feltaláltuk a spanyolviaszt, és szeretnénk, hogy bekerüljön pl. a marihuána az országba, a lakásokba.
Vegyétek már észre, hogy a marihuána már régesrég itt van, "köztünk jár", elérhető, megszerezhető, fogyasztható.
Az ellenzők szeretik abba az álomvilágba ringarni magukat, hogy tartsuk illegalításban a marihuánát, és akkor nem létezik. Ez nem több, mint a probléma szönyeg alá söprése.
A dekriminalizálásért/legalizálásért folytatott propaganda, nem azért folyik, hogy végre elérhető legyen kis hazánkban a cuccos.
Hanem azért, hogy ne a drogcárok zsebeit tömjük vele, hanem akkor inkább már az államét.
Az hogy valami legális vagy illegális, annak kurvára nincs köze ahhoz, hogy nő vagy csökken a fogyasztók száma.
A fogyasztónak ugyanis teljesen mindegy, hogy kinek fizet érte, ha legális akkor megveszi zárjeggyel, ha illegális akkor megveszi dílertől.
Pont.
MO. jelenleg már teljesen önellátó lett marihuánából, azaz annyi terem itthon, hogy minimálisra, majdhogynem nullára csökkentek a külföldi behozatalok.
Nem lenne jobb, ha ezek az emberek nem feketén tömnék milliókkal a zsebüket, hanem adóznának a cuccos után?
Nem lenne jobb, ha ellenségkép-gyártás helyett, mindenki békén hagyná a csendben/nyugisan füvet szívogató embereket?
Vagy ennyire unatkozunk, hogy mindenképp kell egy ellenségkép, csakhogy reggelente a tükörbe bírjuk mondani, hogy mekkora fasza csávók vagyunk, mert megint jól megmondtuk nekik?
Nem lehetne szépen csendben elfogadni, hogy nem vagyunk egyformák?
Bobby Newmark 2009.06.10. 09:53:13
A legviccesebb az egészben, hogy azzal mindenki tisztában van, hogy a politikusok hazudnak, ennek ellenére az ellenzők mégis hisznek nekik. Én ezzel már nem is tudok mit kezdeni, ez teljesen totális agyhalottság.
Natural · http://delta9thc.blog.hu 2009.06.10. 10:59:35
Ez az üzenet lassan de eljutott a rendvédelmisek fejéig is. Mostanság nem lehet a médiában 3 töves drogcárokról, meg 2 grammos középiskolai dealerekről olvasni. Ez jelent valamit. Bár vidékre még nehezebben jut el.
Bár igazatok van 20-30 év agymosást nehéz rendberakni a fejekben. A mai rendvédelmi fejesek még az átkosban tanulták az 56-ot.
Bobby Newmark 2009.06.10. 13:16:25
De állítólag a rendőrség, ügyészek, jogászok, bírók sokkal jobban és régebb óta tisztában vannak a valós helyzettel, mint az átlagember, meg mint amit a politika és a média ebből nekünk elárul. Az a néhány éve elsüllyedt BTK-módosítás is ezen körökből jött. Csak ugye Az Elkúrás, meg a botránya elvitte azt is...
eventus 2009.06.10. 14:00:44
maroz 2009.06.09. 22:01:09
Csak közlöm veletek én 14 éve füvezek. Nem rendszeresen, kb. hetente de füvezek.
14 év alatt láttam a negatív hatásait.
A rendszeres szívás (naponta) megváltoztatja a személyiséget, a dolgokhoz való hozzáállást. Lustábbá tesz. DE HANGSÚLYOZNI SZERETNÉM NEM ÁLTALÁNOSÍTHATÓ!
Nem beszélve arról, hogy tényleg egészségtelen amikor tekert cigiben szívod, főleg akkor ha cigizik is mellé az ember.
Aki az ellenkezőjét állítja az a tudatlan.
Ja és nem a babi ellen vagyok hanem vannak negatív és pozitív oldala is ennek a kérdésnek. Aki csak egyoldalúan nézi az a tudatlan!
eventus 2009.06.10. 14:16:57
antonz 2009.06.10. 17:03:27
Hanem azért, hogy ne a drogcárok zsebeit tömjük vele, hanem akkor inkább már az államét."
Szerintem a legalizációt támogatóknak (akik nagy részben a fogyasztók) sem az jut először az eszébe, hogy "de szeretnék inkább az államnak adni pénzt". Inkább az, hogy saját célra nevelhessen egy növényt vagy vásárolhasson magának 1g-t esetleg rá is merjen gyújtani egy parkban rettegés nélkül.
A legalizáció maga a dekriminalizálás. Az már csak egy pozitívum az államnak, hogy ebből kaszálhat is.
Bergeroth 2009.06.10. 17:15:33
Azt úgy értettem, hogy inkább az államnak fizetnék érte egy zárjegyes cucc után, mint a drogcároknak feketén. :)
"A legalizáció maga a dekriminalizálás. Az már csak egy pozitívum az államnak, hogy ebből kaszálhat is."
Ezt rosszul tudod.
A legalizáció az, hogy bemész az erre kijelölt boltba, és megveszed legálisan.
A dekriminalizáció pedig csak annyi, hogy nem veheted meg boltban, viszont senki nem fog kúrogatni azért, hogyha otthon nevelsz magadnak növényt, vagy betépve kimész az utcára és igazoltatnak.
Bergeroth 2009.06.10. 17:16:47
maroz 2009.06.10. 18:09:02
Az általad felsorolt problémák azért jelentkez(het)nek, mert a zemberek könyörtelenül szívnak, nagyjából annyit és akkor, amennyit és amikor akarnak. A fogyasztást büntetőjogi eszközökkel nem lehet visszaszorítani, értve vagyok?!?
A legalizáció nem azért lenne értelmes lépés, mert a fű nem hordoz semmiféle veszélyt, hanem lényegében azért, mert a tiltás és a kriminalizálás több problémát okoz, mint amennyit megold. Az üldözés, a közröhejes drogellenes "felvilágosító" kampányok elvisznek egy tonna pénzt, milliárdokat egyenesen és a hozadéka az egésznek erősen konvergál a nullához.
antonz 2009.06.10. 19:01:04
Számomra lényegtelen, hol és kitől veszek bármit is, a lényeg, hogy ne kúrogassanak :)
Magyar18 2009.06.10. 19:27:13
maroz 2009.06.10. 20:06:34
Nézd meg az analógiákat: az alkoholfogyasztás is művelhető ésszel, mértékkel, kulturáltan és nem utolsó sorban úgy, hogy az embernek nem megy rá az egészsége, élete. De vajon ez így lenne akkor is, ha csak suttyomban lehetne ki tudja miből főzött szeszeket büntetőjogi fenyegetettség mellett magunkba töltögetni?
Nem pont az általad óhajtott kulturált fogyasztást próbálja előmozdítani az a pár milliárd, amit bor- és pálinkareklámra költünk, közpénzből? Ahogyan az alkohol hatóanyagú italok esetében igenis lehet a legális, kulturált fogyasztást promotálni- és ez valószínűleg hatással is lesz a fogyasztás minőségére- úgy miért is ne lehetne a fűvel is ugyanezt?
Natural · http://delta9thc.blog.hu 2009.06.10. 21:44:28
A légyszar a fehér inggalléron. Pici, de mégiscsak messziről látszik, világít, mégiscsak egy légyszar akár milyen kicsi.
Persze a politikust nem zavarja mert ő nem látja az inggalért a tokájától amit a jóllétben halmozott fel a nyakán.
DE MÉGISCSAK EGY LÉGYSZAR!!!
Álszent politikusok! Szakemberek kiáltják mindennap a világba elég hangosan:
Légyszar van az ingeden!!!
Magyar18 2009.06.10. 21:47:52
Szóval szerintem a legelső lépés az kéne hogy legyen hogy mindenkihez elérő felvilágosítást végezni úgy általában minden drogról, a legálisakról is.És akkor mindneki tudná mérlegelni hogy bizony ez a fű nem is olyan csúnya dolog ha még csak a hazánkban nagy népszerüségnek örvendő alkoholhoz mérjük is.Szvsz a legalizáció nem fog és nem is szabad hogy bedurranjon egyik napról a másikra.(magyarországon)A lényeg elösszőr le kell rombolni az emberek lelki szemei elött lebegő démonizált, hazug tévhiteket a fűvel kapcsolatosan.
Bobby Newmark 2009.06.11. 08:13:32
Kádár elvtárs látom nagy hatást tett rád, hogy átvetted tőle ezt a "magyar társadalom még nem elég érett"-dolgot... Ja, a demokráciára sem voltunk elég érettek, azt' mégis bevezettük. Oké, kellett 20 év, hogy beletanuljunk, de a te hozzáállásoddal itt még mindig kommunizmus lenne.
A társadalom valójában meg minden pillanatban olyan, amilyenné szabályozva van. Most nem elég érett még a fűre, de ezen kurva egyszerűen lehet segíteni: legalizálni kell. Aztán majd szépen elég éretté válunk. Példaként említeném azt, hogy ha nem ilyen pöcs segély-rendszerünk lenne, akkor nem lennének tömegek, akik ingyenélésre szocializálódtak. Sokkal inkább a szabályok formálják a társadalmat, mint fordítva.
Emellett te, meg én, a blogon itt jó sokan, az országban meg pláne éppen elég érettek vagyunk a fűhöz. Aki meg nem, az meg úgysem akar szívni, akár legális, akár nem.
Bergeroth 2009.06.11. 11:13:19
Namost egy legalizálás után, és azt tudnám elképzelni, hogy tüntetések lennének a "drogosok" ellen, meg hogy az ördögtől való, meg miért kell vásárolható termékké tenni azt, ami rossz, stb.
Még azt is el tudom képzelni, hogy az összes "drogost" megfigyelnék suttyomban, aztán amikor mondjuk hazafelé megy, akkor jól megverik, mert "a drog rossz" meg "rohadt bünöző" meg "gyilkos tolvaj kislányok megrontója", stb. stb.
Ebben az országban annyira buta a nagy átlag, hogy ez itt simán beleférne, és az emberek 80%-a helyeselné. Erre a nyakamat teszem.
Egy olyan országban, ahol a vadkender egyenlő a marihuánával, ott én nem remélek változást.
Aki akar, az inkább szívjon suttyomban, ahogy eddig, de hogy attrocításoknak, megkülönböztetéseknek, megbélyegzésnek legyen kitéve, csak azért mert mást gondol mint a birkák...kösz nem.
Igaza van Magyar18-nak, ez az ország kurvára nem érett meg, nemhogy a dekriminalizálásra/legalizációra, de még a demokráciára sem.
Bobby Newmark 2009.06.11. 11:25:35
MOST perpill követnek hazáig, megvernek, leköpködnek?
Azzal, hogy legális lesz, miben is változik ez meg? Honnan a faszból fog a csőcselék értesülni arról, hogy te a patikába nem aszpirinért, hanem fűért mentél?
Ha meg coffeeshop-zúzás, patikaostrom, meg ilyesmi történik, akkor meg jöhet a szokásos megoldás csőcselék esetére: rendőrsorfal, vízágyú, szemkilövés, hatósági erőszak. Előbb utóbb megunnák. Meg rájönnének szép lassan, hogy a szemük kicsi fénye kisfiuk, unokájuk, stb is már egy évtizede "drogos", csak nem tudtak róla...
Pont erről beszélek, hogy ha nem történik változás a szabályozásban, akkor a fejekben sem fog.
De neked van pénzed is a bizniszben, mi? Csak mert az összes ellenzős érv közül ez a legszánalmasabban tarthatatlan...
Bergeroth 2009.06.11. 11:38:42
"MOST perpill követnek hazáig, megvernek, leköpködnek?"
Nem, mert 3 éve abbahagytam.
"De neked van pénzed is a bizniszben, mi? Csak mert az összes ellenzős érv közül ez a legszánalmasabban tarthatatlan..."
Ezzel a kijelentéseddel nem vagy jobb, mint azok, akik általánosítanak mindenkit, aki ide kommentel.
Nem, nincs benne se pénzem se más egyéb.
Ne legyél már te is olyan ostoba, mint a nagy átlag birkák.
Bobby Newmark 2009.06.11. 11:51:00
Ugye milyen jó kapni az idióta ellenzős "érveket" egy másik szimpatizánstól? Megmutattam csak, hogy milyen fíling éppen tőled hallani a "nem elég érett" érvet...
Bergeroth 2009.06.11. 12:18:22
A meleg felvonulás is csak arról szólt, hogy végigvonulnak az utcán, mint egy karneválon, és annyi.
Meg lehet nézni a következményeket, rendőrkordon, tojás/féltégla/savval töltött zacskó/paradicsom zápor minden irányból, üvöltöző hullarészeg idióták, stb.
Szerinted mi lenne itt, ha bejelentenék, hogy mától legális a marihuána?
A fél ország fellázadna, mint a jól nevelt birkák, bégetnének bele a nagyvilágba, hogy "mocskos drogosok", meg "nem kell a drogpénz", meg "tiltsák be, börtönbe az összes drogossal" meg "hozzatok kötelet" stb. stb.
Szerintem senki nem vágyik erre.
Az meg hogy ez az ország nem elég érett ezekre a dolgokra, azt már nagyjából 10 éve is így gondoltam. Az elmúlt évekből látszik, hogy az idő engem igazolt.
Magyar18 2009.06.11. 12:49:09
Nem éltem a kádár rendszerben.Ez az egyéni véleményem.És akár el is olvashatnád az egész kommentet mi elött puffogsz, vagy ha elolvastad te nem magyarországon laksz, mert igen is ezek lennének a következményei.
"Ja, a demokráciára sem voltunk elég érettek, azt' mégis bevezettük."
Meg is nézheted hol tartunk most... demokrácia?:D
ez jó vicc volt, az épületek,intézmények meg vannak hozzá csak nam akarnak úgy működni ahogy kéne nekik...
Mondj egy országot ahol már 1-1.5 éve nincs a legfelsőbb bíróságnak vezetője,bírója.És egy olyat ahol 7éve teszi tönkre az országot a kormány irdatlan mennyiségü bohockódás közepette...Én csak egy ilyet ismerek.Nemtudom ismered-e a demokrácia görög eredetü szó jelentését?Valahogy úgy hangzik hogy népakarat.
"A társadalom valójában meg minden pillanatban olyan, amilyenné szabályozva van."
Normális vagy te?:D
Füvet szívni is tilos.;):DMég is az szívja aki csak szeretné.:)Én nem érzem magam be szabályozottnak.
Gondolod ha azt mondanák ma hogy:"Jah bocsi tévedtünk, legális a fű.40 éven keresztül csak ettetünk titeket nem is olyan veszélyes."
A birkák biztos örülnének...
Siphersh 2009.06.11. 12:52:59
Ahogy nem a drog változtatja meg a drogost, hanem a drogos a droggal változtatja meg önmagát, a társadalmat sem a szabályok formálják, hanem a szabályok a közösség formálódásának visszaható elemei.
Ahogy az egészséges drogozás is mentálhigiénés háttér kérdése, a közösségi szintű egészséges önszabályozás is a közösségi mentális egészségen múlik.
Bobby Newmark 2009.06.11. 13:19:41
Jó. De egyáltalán MI A FASZOM SZÜKSÉG VAN ERRE? Én nem megyek ki kendertüntetésre sem, pedig annak van értelme, mert ugye illegális, mutassuk meg mennyien bujkálunk, stb.
De buzinak lenni 100% legális most is, akkor meg minek mennek ki riszálni a seggüket? Kurvára nem érdekel senkit, csak azt, aki utálja a buzikat. És az ki is megy, dobálni.
Na, akkor most képzeld el, bejelentik, hogy "2010 jan. 1-től patikában vény nélkül kaphatóvá válnak a cannabiszkészítmények". Ki megy ki dobálózni? Hová? És ha megy, kit érdekel?
De most mégis, mi a tökömtől féltek?
"Az meg hogy ez az ország nem elég érett ezekre a dolgokra, azt már nagyjából 10 éve is így gondoltam. Az elmúlt évekből látszik, hogy az idő engem igazolt."
Elég fura, hogy pont ellentétes következtetést vonsz le ugyanazokból a tényekből...
10 éve nem volt elég érett rá "a nép".
Most sem az.
Az égvilágon semmi nem változott. Most akkor várjunk még 10 évet, hogy ugyanígy ne változzon semmi, vagy esetleg meg kéne próbálni tenni is valamit?
Basszátok már meg, rühellem ezt a kibaszott depis szar negatív fasz magyar mentalitást. Kibaszottul kurvára elegem van már belőle, hogy ebben az országban mindennek az a vége, hogy mindig mindent megmagyaráznak, hogy miért nem lehet. Nem lehet hozzányúlni a nyugdíjakhoz, a segélyekhez, a parlament létszámához, a választókörzetekhez, az önkormányzatokhoz, a pártfinanszírozáshoz, meg úgy általában semmihez, és minden kurvára meg van magyarázva, hogy miért nem.
LÓFASZT, elég volt, történjen valami!
pipacsaripacspapucs 2009.06.11. 13:20:55
Kicsit unom a mantrázást, de te pont kézenfekvő alany vagy hozzá... Alap-mantrám, hogy "a magyar társadalom" annyira érett (vagy nem érett) a legalizációra, mint a '80-as évek végén volt a demokráciára, Grósz elvtárs és még néhány társának véleménye szerint egyáltalán nem.
Egy kicsit unalmas már saját magamnak is az érvelésem, meg az is, amit utána felháborodott demokratikus betiltók szoktak nekem hörögni. De most különösen azért említem meg, mert itt vagy te jó példának: Azt állítod egy másik posztnál, hogy a Jobbik, nem náci (fasisztoid). Az, hogy így be tud téged (is) csapni, és az, hogy a nácik Magyarországon újra politikai tényezővé váltak, igazolni látszik Grósz elvtárs fehérterroros vízióit: A sajtó- és politikai szabadság, a demokratikus intézményrendszernek a tisztelete és a hackelhetősége nélkül ez nyilván nem következett volna be.
Na de hogy emiatt tilcsuk be a demokráciát, meg a szabadságot, mert hogy nem láthatólag sok szempontból még nem érett rá a társadalom...? Ki gondolja ezt komolyan?
A tásradalom úgy válik éretté bármire, ami normális, hogy a nemnormális körülmények közül kilépve, belenő a normális keretekbe. Másképp nem működik: Nácik is lennének demokrácia meg szabadság nélkül, csak még megvitatni sem lehetne az álláspontjukat, és még nálad is több, esetleg jszándékú embert tévesztetnének meg, a mártíromság látszatát kihasználva.
És ugyanez igaz a legalizációra is: Ami tilos, az kezelhetetlen és ellenőrizhetetlen.
pipacsaripacspapucs 2009.06.11. 13:30:26
A drog-legalizáció is azt jelenti, hogy aki akar, szívhat, aki nem akar, annak nem muszáj. Aki ezt gondolja helyesnek, az ez mellett érvel, aki azt, az az mellett.
Szemben azokkal, akik az ellenfeleiket (fizikailag, politikailag vagy csak a szólásszabadság szintjén) meg akarják semmisíteni. És az ellenfeleik azok, akiket kijelölnek ellenfélnek. A Jobbik számára a metélt farkincájú büszke magyar zsidóktól az eszdéeszen és a drogosokon át a cigányokig terjed a kijelölt ellenség. A drogtilalom-pártiakszámára pedig azok a drogok, amiken nincs állami zárjegy.
Mindkettő kijelölés racionálisnak tűnő baromság, a társadalomnak súlyos károkat okoz, miközben semmit sem old meg, leszámítva a sok-tízezer éves bűnbakképzést, ami csökkenti a közösségen belüli feszültséget pszichológiailag a bűnös megnevezésébvel.
Bobby Newmark 2009.06.11. 13:33:10
Megnéztem. Egy hihetetlenül szar és korrupt, balkáni vagy dél-amerikai demokráciában.
De már ne is haragudj, még mindig összehasonlíthatatlanul jobb, mintha kommunizmus lenne, mert akkor csak 2030-ra jutnánk el erre a retekszar korrupt demokráciába.
Vagy ha a ti logikátokat követjük, akkor soha. Mert érettek nem vagyunk rá, a lehetőséget meg nem adjuk meg a népnek, hogy tanuljon. Konzerváljuk csak a szar állapotokat, mert ez a létező legjobb rendszer úgyis.
"Füvet szívni is tilos.;):DMég is az szívja aki csak szeretné.:)Én nem érzem magam be szabályozottnak."
Ja, te nem. Az ország háromnegyede meg azt sem tudja mi az, csak hogy a drogrossz. Ha általánosságokról, meg az ország egészéről beszélünk, ne a kivételekből, meg magadból indulj már ki, könyörgöm!
Igen az autópályán is vannak 300-zal verető vadbarmok, de az emberek 80%-a azért csak betartja a sebességhatárokat.
"Gondolod ha azt mondanák ma hogy:"Jah bocsi tévedtünk, legális a fű.40 éven keresztül csak ettetünk titeket nem is olyan veszélyes.""
Mármint mit gondolok?
Egyébként ilyet nem kell mondani. Közölni kell a kockázatokat és mellékhatásokat, mint egy gyógyszernél, vagy a ciginél, azt' jónapot. Nem kell kommentár.
"A birkák biztos örülnének... "
Huhh, mennyire leszarom, hogy ki minek örül, különösen a félretájékoztatott vagy primitív bunkó, de agresszív köcsögök lelkivilágára fosok a legmagasabbról.
Bergeroth 2009.06.11. 14:04:40
A kendermagosok is ezt próbálják elérni, szerintem mostmár több mint 10 éve. Az eredmény annyi, hogy mostmár le lehet ülni magukat hozzáértőnek mondott emberekkel beszélni a témáról.
Ezen kívül az egyhelyben topogás megy, aztán ennyi.
Ha úgy gondolod, hogy neked vannak jobb és használhatóbb ötleteid, akkor hajrá.
Hidd el én is nagyon szeretném, hogyha legális lenne és senki nem baszogatná a másikat, azért mert füvet szív az illető.
Csak tudod az a baj, hogy amíg a hatalomnak hasznot hoz az, hogy illegalításban tartják, addig ez nem is fog megváltozni.
Erre mondom én, hogy ennek az országnak még simán kell legalább 25-30 év mire kihal ez a klientúra, és akkor talán megváltozhat a helyzet.
eventus 2009.06.11. 14:11:42
Ti magatok vagytok a Magyar mentalitás!
Gratulálok....
Fidesz hatalom lesz itt és mint konzervatív jobboldali párt, (vagyis már magam sem tudom a fidesz ideológiáját) itt nem lesz egyhamar a fű legális.
Felesleges a semmin vitatkoznotok!
Siphersh 2009.06.11. 14:26:14
Magyar18 2009.06.11. 14:29:53
Az általad felsorolt jelzők valamelyikébe bele tartozik a magyar társadalom nagy része.Annyit mondtam a legelső kommentembe hogy ezen, pont ezen kell változtatni(a félre tájékozottságon) de te jösz a haveroddal piperepapuccsal és engem támadtok hogy milyen egy kommuninsta felfogás ez.. meg hogy én szerintem akkor a demokráciát is bekéne tiltani(egy szóval nem mondtam ilyet).
De látom milyen k**rva értelmesek vagytok legalizáljuk úgy a füvet hogy közben a társadalom 85% azt se tudja mi az.Közöltem hogy a legalizáció egy folyamat kell hogy legyen, amibe bele tartozik az hogy mindenki tisztában van úgy általában minden drog pozitív és negatív hatásával.Ti meg azt mondjátok a többség le van szarva, senkit se érdekel.----> Ez így tényleg demokratikus..xd
Piperepapucs látom te se jutottál tovább az első mondatnál...:D
Hallotál már arról hogy a liberálisokból lesznek a legjobb fasiszták?Ha jól emlékszem az SZDSZ kampányolt azzal hogy szembe állított két oldalt és ki kiálltotta ellenségnek az "árpádsávosokat".És ha még mindig jó a memóriám beugrik egy olyan emlék kép is hogy mindenkit náci veszéllyel riogatnak(riogattak).Hogy a romákat nácik ölték meg.(többről kiderült hogy roma volt az elkövető)
Már itt megdől az eszeveszett nagy hülységed mert pont az általad kép viselt barmok kreáltak,kreálnak ellenség képet, és felszólítanak minden pártott hogy fogjanak össze ellene.De piperepapucs az előző bejegyzésnél is mondtam hogy ne egy füves blogon politizáljunk, ebből is látszik hogy az ember mondadójából kiragatsz egy szeletet és eszeveszett gépírásba kezdesz, mielött felfognád a szöveg mondanivalójának a lényegét.
Bobby Newmark 2009.06.11. 14:31:50
Akkor nem figyelsz eléggé.
www.jogiforum.hu/publikaciok/298
Ügyészek, ügyvédek, bírók, jogászok, rendőrök, gyakorlatilag az egész jogi szakma támogatásával.
Ja, hogy Elkúrás volt, és nem lett belőle semmi?
Attól még nem gondolták meg magukat ezek az emberek.
És szerintem ez egy nagyságrenddel fajsúlyosabb, mint az, hogy vannak hőbörgők, akik ráadásul azt sem tudják, miről beszélnek.
Emellett én nemigen látom be, hogy ennek a szigorúan szakmai kérdésnek mi köze is van ahhoz, hogy a társadalom mit szeretne? Adóemelés témába például mennyi beleszólásod van neked, mint választópolgárnak?
Na, ez ugyanaz a szitu - kéne hogy legyen.
Natural · http://delta9thc.blog.hu 2009.06.11. 14:40:31
A politikai népszerűség a birkák populizmust beszopó attitüdje miatt van.
Ingyen sör, 20adikhavi nyugdíj minden ingyen.
Be is veszi a sok sötét őskövület.
Most nyertek, mert csípi a szemüket a cigány, de nem csípi a nagytőke és a befolyás hatalma, ami miatt kialakult ez a társadalmi réteg.
Előbb utóbb rá fognak látni hogy a koncentrált tőke a felső 10 ezer a bűnös. Ma ezt nem látják még. Majd fogják.
Megjelent az első generáció a munkaerőpiacon, aki pénzért vette a diplomáját.
11 milla az orvosképzés? Tudjátok mennyi cigánygyerek tudná csípőből elvégezni? És mennyi kopaszmercis szőkekislánya szerezte meg ész nélkül az orvosi bélyegzőt?
Na szerintem pár év és megtudjátok, mikor bennetek marad a szöszke miatt az ekg berendezés.
Ma minden bulvár a cigányról, jövőre, két év múlva a műhibáról fog szólni minden bulvár. NYÍLIK az olló gyerekek!!
Higgyétek el a jobbik csak addig lesz porondon, amíg meg nem jelenik az első cikk (szerintem max 2 év)
"Benne felejtették a műtőasztalt a beteg hasüregében"
Címmel.
Natural · http://delta9thc.blog.hu 2009.06.11. 14:53:45
egyetemi diploma 300 oldal megtanulásával vigyorgással és pénzzel 3 év alatt. itt a gebasz, nem a cigányéknál.
Kihallgat a nyomozó, 6-8 mondat volt a vallomásom(két diplomás rendvédelmi középvezető). Az orrom alá tolja, hogy írjam alá, elolvastam majd pontosan nem emlékszem 8-15 helyesírási hibát fedeztem fel benne, erre GECISÉGBŐL fogtam a tollat, aláhúzgáltam a hibákat, duplán a fatálist, majd ráírtam a karót, bekarikáztam és leláttamoztam. Ez a magyar értelmiség..... Kiröhögtem szegény százezredest.
Natural · http://delta9thc.blog.hu 2009.06.11. 15:31:52
FELKEL A KUTYA HA MEGÉHEZIK.
eventus 2009.06.11. 18:25:26
"Az, hogy ki van "hatalmon", az csak egy tünet. Nem ez itt a kérdés."
Csakis ez lehet a lényeg semmi más.
A politika, és a pártok irányítják mi kis világunkat. Ez tény.
Egy példa:
Európában 2-3 országban van hagyományosan jobboldali LIBERÁLIS párt hatalmon vagy a kormányban.
ITT A LÉNYEG LIBERÁLIS!
És mely országok ezek? Dánia és --> HOLLANDIA "
Magyarországon az SZDSZ lenne a liberális párt. Az meg most semmisült meg. :) (hál isten)
Tehát nem sok esélyt látom a legalizációra ezek után. Ha meg igen akkor az a világon egyedülálló lenne egy keményvonalas konzervatív párttól.
Mint mondtam nem tudom hova tenni a fideszt ideológiai szempontból. De a most szerintem kemény konzervatív párt. Mikor megalakult akkor liberális konzervatív párt volt.
Siphersh 2009.06.11. 19:04:13
Nyilván van hatása a politkának a közhangulatra. De ez a visszahatás csak egy aprócska szelete az emberek mentalitását alakító hatalmas rendszernek.
A politikát viszont szinte teljes egészében a közvélemény határozza meg. Ezt eléggé alaposan garantálják a demokratikus mechanizmusok, akármilyen rosszul vagy jól is működnek összességében véve.
És emiatt a politika visszahatása is a közösség belső mentális dinamikájából adódik. Nem egy külső hatás, hanem társadalmi önszabályozás.
A valódi okok, amiknél fogva valóban megváltozhat például a drogok törvényi és társadalmi kontextusa nem a politikában vannak. Hanem az emberek gondolkodásmódjában.
Bobby Newmark 2009.06.11. 20:55:43
Bergeroth 2009.06.11. 21:26:38
Nagyjából leszartam, hogy ki volt hatalmon, meg ki mit gondolt erről az egészről. Kiszárítottam, elszívtam, és egész jól el is voltam vele.
Ha most megint úgy gondolnám (de nem fogom), hogy spanglizni szeretnék, akkor most is termesztenék itthon, és most így ugyanúgy leszarnám, hogy ki van hatalmon, meg ki mit gondol erről az egészről. Üzletet soha nem csináltam belőle, ha valaki kért ingyen kapott. Haverok ofc. Csak azt akarom ezzel mondani, hogy nem kell ahhoz legálisnak lennie, hogy az ember megoldja magának az igényeit. Aki akarja, az ugyanígy meg tudná oldani saját magának ezt a dolgot. Itt főleg az "Aki akarja"-n van a hangsúly.
Magad uram ha szolgád nincsen.
eventus 2009.06.11. 23:59:37
OPSZ! Elírtam!
Megesik az ilyen. :P
Képzeld oda, hogy "konzervatív liberális" :D
Natural · http://delta9thc.blog.hu 2009.06.12. 09:29:20
A politikai elit a kész French-féle javaslatot lesöpörte az asztalról. Nem aktuális indokkal.
A bulvár és a rendőr annyira sötét, hogy indiai-, hasis kenderről, Cannabis indica-ról, mint drogról beszél amikor a kábítószer kerül elő.
Ellenben Sativa mint ipari haszontalan kenderről beszél, amikor megemlíti a nemdrog felhasználást.
Megnéztem a makefész blog keresőszavait, és az jön le belőle, hogy ma aki informálja magát az tudja és érti mi a különbség a sativa és az indica között. Ha bemegyek bármelyik pesti growshopba, ott is mindenki vágja hogy az indica a stoned, a sativa a high.
Csak a bulvár és a magyar rendvédelem ilyen buta?
Mi az hogy a magyar társadalom 85%-a nem tudja mit jelent?
Helyesen: a bulvár és a rendvédelem 85%-a nem tudja. A keresőkifejezések alapján Sativát keresnek, mert az a "röhögős kender".
hwang 2009.06.12. 12:37:27
"Tehát nem sok esélyt látom a legalizációra ezek után. Ha meg igen akkor az a világon egyedülálló lenne egy keményvonalas konzervatív párttól."
azért svájc nem egy liberó állam...mégis legális a heroin náluk...
eventus 2009.06.12. 18:41:15
A heroin legális???
Hát ennek utánanézek az tuti...
eventus 2009.06.12. 19:02:32
Az origó cikke:
"A heroint felírhatja az orvos
Ugyanakkor nagy többség, a szavazók 68 százaléka igent mondott egy heroinnal kapcsolatos javaslatra, amely engedélyezi, hogy szenvedélybetegek terápiás céllal, orvosi receptre jussanak a szerhez. Ezt az úgynevezett négy oszlopon nyugvó elvet már 15 évvel ezelőtt kidolgozták, és kísérleti jelleggel a gyakorlatban is alkalmazták. A kormány és a program támogatói szerint ennek köszönhető, hogy csökkent a heroinnal kapcsolatos halálesetek száma és hogy a heroinisták már nem az utcán és parkokban lövik be magukat. Szerintük az is erre vezethető vissza, hogy egyre kevesebb a droggal kapcsolatos bűncselekmény. "
mepew 2009.06.13. 14:05:53
Na én azt gondolom a jobbik kb. a Csapd le Csacsi munkásőreinek bázisából alakult.
a hét szövege!!!
etikone 2009.07.22. 20:10:34
Magyar18: Kíváncsi vagyok, mennyi liberális arc vesz körül, de látom, egyezik a patriotizmusod a modern könnyed világszemléleteddel.
Bergeroth: Respekt, hogy 3 év után kiállsz mellettünk, fogyasztók mellett, és hogy nem savanyodtál negatív irányba, viszont Bobby Newmark-kal a kis vitád felesleges, mert kívülről az látszik, hogy mindkettőtöknek hasonló a hozzáállása, mentalitása.
Gyerekek, ne feledjétek, egy irányba haladunk, kár vitázni.