Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Kenderzsupp

Hírek a marihuána világából és hatóanyagai a THC és CBD jótékony hatásairól.

Küldjetek linkeket, anyagot:
kenderblog(csiga)gmail.com

Támogatónk az

Friss kommentek

Címkék

420 (6) adidas (1) afrika (1) ajánló (6) ali g (1) állat (6) allergia (1) amszterdam (8) apple (1) ártalömcsökkentés (5) ausztrália (3) ausztria (3) autoflowering (1) backdoor (1) barkácsszakkör (1) bbc (2) bong (2) bosnyák (1) brazilia (1) bulgária (1) bullshit (2) cannabis cup (4) cbd (2) celeb (21) cenzúra (1) cia (2) coffeeshop (4) comics (3) csehek (5) dab (1) dea (7) divat (1) drogháború (62) drogpiac (1) drogpolitika (80) drogprevenció (1) drogturizmus (11) egészség (38) ensz (1) eu (2) fábry (1) family guy (1) fasizmus (1) film (22) francia (1) gizmodo (1) google (1) gyógyfű (5) gyógyszer (6) hash museum (2) hasis (5) herbál (2) high times (14) hollandia (19) hunter s thompson (3) iphone (1) izrael (1) japán (1) joint (4) junkfood (2) kaja (2) kambodzsa (1) kanada (5) karácsony (1) kdnp (1) kékpont (1) kenderadó (17) kendermag (15) kenderspray (1) kendertermesztés (55) kétfarkú kutya párt (2) könyv (2) közlekedés (1) kütyü (3) lebowski (1) legalizáció (65) lengyelország (1) lmp (1) magyar (93) marc emery (3) média (29) medical (1) megan fox (1) mephedron (1) mérgezés (5) mexikó (5) mr nice (1) naiv ügyfél (1) németország (5) nepál (1) offtopik (1) oktatás (5) olasz (1) pályázat (1) phelps (4) photoshop (1) pia (9) pipa (7) pocket alchemy (1) portugália (1) propaganda (28) ps3 (1) recept (1) reklám (15) rendőrség (38) retro (2) ruderalis (1) sorozat (12) south park (3) spanyol (2) spice (2) sport (7) stoned (65) szavazás (1) szcientológia (5) szex (10) tanársztrájk (1) tasz (8) thc (1) the wire (1) tommy chong (2) torrent (15) tudomány (31) tüntetés (22) újzéland (1) uk (12) ukrajna (2) uruguay (1) usa (95) utazás (1) vaporizer (3) vezetés (5) viceland (1) video (140) világválság (2) weeds (8) zene (13) Címkefelhő

Egymillió új munkahely a börtönökben?

2011.01.25. 12:21 Mr. Green

Nem kellett sokáig várni, hogy a kormány kimutassa a foga fehérjét drogstratégiailag. A Népszabadság cikke szerint legszívesebben mindenkit börtönbe zárnának, akinek valami köze is van bármilyen droghoz. Jönnek a magánbörtönök, mint Amerikában, vagymi?

Nem szeretnénk minden fogyasztót kriminalizálni, de a törvény szigorával kell fellépni mindenki ellen, aki a kábítószer terjesztésében jelen van. Azzal mindenki egyetért, hogy a profi dílereket üldözni kell, de azt gondolom, hogy azt a magát szimpla fogyasztónak nevező embert is a törvény szigorával kell büntetni, aki nem dílerkedik, de azért két-három embernek csak odaadja a kábítószert. Ezek a „kis dílerek” most a fogyasztó álarca mögé bújva az elterelésen keresztül kicsúsznak a törvény kezei közül. Nem azt mondom, hogy az elterelés úgy rossz, ahogy van, de akik a drog terjesztésében akármilyen szinten részt vesznek, azok ellen fel kell lépni. Nagy kihívás meghúzni a határt, de emiatt nem szabad azt mondani, hogy csak azt büntessük, aki csomagtartószámra hordja szét az ecstasyt.

Namost aki egyszer is jutott már valamilyen kábítószerhez, az tudhatná, hogy tulajdonképpen az összes fogyasztó egyben potenciális díler is. Hiszen nincs olyan, hogy mindenki minden drogot elnyom egyedül, hiszen a haverjai tarhálnak tőle, vagy neki eleve nem kell annyi, mint a minimum, vagy csak a haverja ismeri a dílert, aki paranoid, vagy bármi. Ez a tételmondat olyannyira fundamentuma az egész drogjelenségnek, hogy emiatt teljességgel lehetetlen ellene bármilyen tiltással fellépni. Amíg emberek lesznek, drogok is, sőt, valószínűleg utánunk is maradnak.

Mi lehet a megoldás? Minden kábítószer legalizásával állami kontroll kerülhetne végre ezekre a veszélyes anyagokra, és a fogyasztókat sem büntetnék, a feketepiacnak pedig nem lenne értelme, olyan olcsó lenne minden. Kicsi a valószínűsége, hogy ezt a következő években a KDNP-"szakpolitikusai" meglépjék. Elég lenne annyi, ha az otthoni vagy a kültéri magánjellegű termesztést engedélyeznék, hiszen az nem minősül kábítószer átadásnak, ha valaki létrehoz valamit, amit után el is nyom. A gonosz dílerek éhenhalnak, a nagycsaládosok pedig örülnek, hogy egy újabb veszélyforrást számoltak fel, holnaptól nekiállhatnak a közlekedési balesetek megszüntetésének.

182 komment

Címkék: magyar drogpolitika kendertermesztés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

norbi2k 2011.01.25. 16:14:04

@Mikrobi: bocs, de még nem hallottam soha olyanrol hogy valaki egy fuves cigi miatt feltörjön egy autot vagy betörjön hogy meglegyen a napi cigi, , de hagyjuk is, ez itt nem a Blikk, légyszi ne is folytasd a hulyeséget :)

Persze más drogoknál ez létezik, de ne mossuk össze őket...

mement 2011.01.25. 16:14:08

@Szűcslaci: Meg tovabb vezetve a logikat, ha valami koztudottan karos, atlagosan napi 3-4 halaleset osszefugesbe hozhato vele orszagos viszonylatban, es szazas nagysagrendben vilagviszonylatban, de ha ezt a te csinalod(tobsegi tarsadalom) akkor normalis.

mement 2011.01.25. 16:16:33

@Mikrobi: Mi haszna van a tarsadalomnak a cigaretabol, a kvbol es az alkoholbol?

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2011.01.25. 16:18:16

Igen, ez lenne a megoldás. Minden szánalmas dorgost börtönbe!
Ez nem jelentené azt, hogy mindenki börtönbe menne, mivel épeszű ember ezek után nem drogozna.

Éűásd Szingapúr, gyakorlatilag nincs drog, se bűnözés. És nem mindenki börtönlakó.. Hát ennyit erről.

Bobby Newmark 2011.01.25. 16:18:26

@Szűcslaci: A mai helyzetnél könnyebben elérhető tiniknek nem lesz már sehogy. Díler nem kér személyit.

misc · http://misc.blog.hu 2011.01.25. 16:18:35

@Mikrobi: a drogtilalom sokkal többe kerül neked és minden adófizető állampolgárnak.

MiKEY 2011.01.25. 16:18:35

ez az egesz otlet arrol szol hogy megszunjon a kiskapu, azaz a dealer ne hivatkozhasson arra hogy az a 20-30- x gramm azert van nala mert o fogyaszto.

rendkivul egyszeru a megoldas: huzzuk meg a hatart h mennyi lehet valakinel per fo. es ha annyi van vagy kevesebb, kobozzak el, de ne induljon semmilyen eljaras. vagy kovetkezo lepcso: el se kobozzak. mert minek. ugyis megveszi megint amint lesz ra keret azaz megy a penz az igazi dealernek...

egy fogyaszto se tart maganal tobb tiz grammot, egyszeruen nincs ra penze h ilyen mennyisegben vegye. hulye politikusok,ezt is fekete-fehernek latjak...
akik meg itt komolykodnak a fu ellen azok keritsenek egy havert aki tep es menjenek at hozza egy este megnezni h mi tortenik. aztan meg menjenek be egy kocsmaba es irjak meg inkabb azt h melyik volt az ijesztobb. ja hogy nem fogjatok megirni mert kiderul h ki a hulye?
amugy meg az osszes olyan part kussoljon aki igy-ugy keresztenynek allitja be magat, ugyanis elso kerdes: a vallas vagy a drog miatt halt meg tobb ember eddig? na ugye

Szűcslaci 2011.01.25. 16:19:05

@mement: Ne keverd össze, pls. Az egyiket úgy hívják, hogy BALESET. A másik, a drog, az nem az.

@norbi2k:
Tedd hozzá, hogy " legalábbis én még nem hallottam róla". Mert én viszont elszenvedtem a füves cigi miatti eltűnő dolgok utáni fájdalmat és ismerek másokat is, akik szintén.

Bobby Newmark 2011.01.25. 16:19:45

@Szűcslaci: Egyébként ha szerinted mindenkivel baj van, akkor elkezdhetsz gondolkozni, hogy nem VELED van-e a baj valójában...

misc · http://misc.blog.hu 2011.01.25. 16:20:16

@sanche: jaja éljünk mind rendőrállamban, akkor tiszták lesznek az utcák.

TemplarOmega (törölt) 2011.01.25. 16:21:02

Mert én viszont elszenvedtem a füves cigi miatti eltűnő dolgok utáni fájdalmat és ismerek másokat is, akik szintén.

Ez mi lehet?

mement 2011.01.25. 16:21:38

@Szűcslaci: Csusztatsz. Arrol beszeltunk hogy felelos vagy felelolten hasznalat.

Raadasul a balesetnek van egy OKOZOJA, minden esetben, aki felelotlenul hasznalt valamit es ez mas eletebe kerult, es hiaba mindenapos, szerinted ez normalis, es helyenvalo, sot gondolom kovetendo magatartasnak tartod az autohasznalatot, mig mast meg elitelsz kapasbol, pedig lenyegesen kevesebb halaleset kotheto hozza.

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2011.01.25. 16:21:45

@KovA: Bravó.
Ez már komplett kommunista Hitvallás.
Ha az árja fajt is belevetted volna akkor lenne igazán előremutató

misc · http://misc.blog.hu 2011.01.25. 16:21:50

@MiKEY: ez egy kompromisszumos megoldás lenne, kár, hogy a kormányzat jobban szereti az "erőből odabaszunk" stratégiát.

Bobby Newmark 2011.01.25. 16:22:12

@Szűcslaci: Benne. 100%-ig. Csak a kérdés nem az, hogy a fűre szükség van-e, hanem hogy tudatmódosításra "szükség" (inkább igény) van-e, alkohollal kávéval csokival együtt.

Ha úgy is 50+1% azt mondja, hogy nem, akkor igazad van.

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2011.01.25. 16:23:16

@mement: A régi nóta. Egy rossz dolgot miért, milyen alapon lehet védeni egy másik rossz dologgal?

Speciel az alholfogyasztást is kontrollálni kéne, pl meghúzni egy megengedett alkoholszintet, amit utcára kilépve még meg lehetne engedni.

A cigaretta úgy rossz ahogy van és teljesesen tiltani kéne. Persze elég sok különadót fizetnek rá a cigisek, mondhatni az egészségügyi ellátásukat fedezik. És a cigitől még nem lesz hülye, kendertől IGEN MÁR KENDERTŐL IS, viszont totálisan le tud épülni ember.

A kávé pedig bár okozhat valamekkora függőséget, nekem annó magasvérnyomás miatt leszoktak róla a szüleim és nagyon könnyen túl voltak rajta. Cigarettáról, fűről sokkal nehezebb.
Ugyanakkor idióta nem lesz ettől se senki, ha a vérnyomásodnak nem gond, akkor a napi kávé semmit se árt.

Bobby Newmark 2011.01.25. 16:23:19

@mement: Megszüntetnéd a _kíváncsiságot_? Asszem akkor be is csukhatnánk a bó'tot, úgy en bloc, mint emberiség.

Szűcslaci 2011.01.25. 16:24:46

@Bobby Newmark: Nem, nem gondolom, hogy mindenkivel baj van. Ezt mire alapozod? Vagy szerinted mindenki drogos?

Szűcslaci 2011.01.25. 16:25:48

@Bobby Newmark: Drága emertársam, nehogy már a csokit is a droghoz sorold, jó hogy nem a kenyeret is. Tedd le azt a cigit és pihend ki magad.

mement 2011.01.25. 16:26:16

@Bobby Newmark: En inkabb a felretajekoztatasra gondoltam.

Amikor valaki az elso cigije utan radobben hogy se nem terrorista, se nem feka, se nem autotolvaj nem lett, akkor ezek utan ne az jusson eszebe, a tobbi szer sem gaz.

norbi2k 2011.01.25. 16:26:49

@Szűcslaci: huha, hát nem éppen. A késeket el kell zárni a gyerek elől. De ha azt mondod neki hogy ha meglátom a kezedben a kést akkor két év börtönt kapsz, akkor vajon ha szabadul jobb ember lesz? :)

Te viszont azt szorgalmazod hogy tiltsuk be a késeket. Na már most vannak egyes emberek akik ebből ugy huznak hasznot hogy a tudtodon kivul jo pénzért kést adnak a gyereked kezébe. Mivel ez törvénytelen, még vagánynak is érzik magukat. Nyilván ők nem gondolkoznak el azon hogy ezen milyen sok pénzt keresnek a bunozok és politikusok akik neked meg a szemedbe hazudnak és azt mondják minden rendben, holnaptol mnég keményebben fellépünk. Kár hogy nem csökken a késdealerek száma és a vásárlok száma sem.

KovA 2011.01.25. 16:27:09

@szamoai: a "drogfogyasztás káros hatásainak csökkentése" leghatékonyabban a drogfogyasztás felszámolásával lehetséges.
Az is kétfrontos: a terjesztés ellen bűnüldözés a fogyasztás ellen megfelelő nevelés.

Miután megették a drogot már csak a már megkeletkezett kár mérsékléséről lehet beszélni.

Az meg baromira nem érdekel, hogy mennyi a drogbűnözők bevétele - ti arra szerettek kilyukadni, hogy azért keresnek sokat mert drága a drog, és azért drága a drog mert nincs legalizálva.
Ez lehet.
Én viszont azt mondom, hogy attól nem lesz kevesebb a drogozás, ha legalizálás okán csökken a drogbevétel. Azt várod, hogy a bűnözőknek elmegy a kedvük oszt felhagynak a forgalmazással ?
Túrót - a kereslet be fog állítani egy új árat ami alacsonyabb lesz - a gyerekrongálókat meg szépen kifehéríted, a fogyasztás meg nőni fog.

A legcélravezetőbb eszköz a vaskövetkezetesség és szigor.
Minden drogfogyasztó legyen potenciális veszély a díleréle.
Találok egy betépett drogost - két alternatívája van - vagy együttműködik a díler felderítésében, vagy helyette megy börtönbe, mint bűnpártoló.
Neki állampolgári kötelessége bűncselekményt jelenteni. Az hogy valaki drogot ad el bűncselekmény, vagy azzá kell tenni.
Amikor ő vesz, akkor valaki más elad neki.
Tehát meg kell mondania ki volt az.

Tudom hogy a drogfogyasztás megszüntetése utópia - ugyanúgy mint a virágoskert gyomtalanítása is.
De ha erre hivatkozva felhagysz a gyomlálással, hamarosan megnézheted mivé lesz a virágoskerted.

mement 2011.01.25. 16:27:17

@Szűcslaci: a csokolade fuggoseget okoz, es van hatasa a lelki alapotodra, nyugodtan besorolhatjuka drogok koze, majd minden kriteriumot teljesit.

Bobby Newmark 2011.01.25. 16:27:29

@Szűcslaci: Ja, hogy a te elbaszott gyereknevelésedet szeretnéd a társadalmon számon kérni? Bocsi, de pszichózist nem itt kezelnek.

Legális vagy illegális szerrel baszta magát tönkre a kis szemed fénye? Ha illegálissal, akkor a tilosnál valami hogy lehetne tilosabb?
Nem lett volna jobb megoldás, ha a kiscsillag díler helyett patikából vette volna az adagjait, akik meg szóltak volna időben, hogy "helóka, túlzásba vitted"?

savrola 2011.01.25. 16:27:56

Az viszont komoly probléma, hogy a mai 14 éves fiatal már alkohollal szocializálódik és egyetemi éveinek végére oda jut, hogy kiég, alkohol nélkül képtelen felszabadultan, jól érezni magát társaságban, és a számítógéphez menekül, vagy csak szimplán befordul . Ezért van ennyi "zombi" az országban. Jártam az USA-ban, és megdöbbentő volt látni, hogy 18-20 éves fiatalok tudnak felhőtlenül örülni, ökörködni, mintha 10 évvel fiatalabbak lennének. Először nem értettem, hogy miért. Azért valahol mégiscsak van értelme a vasszigornak és az olyanfajta álprűdésgnek. Itthon is szigorítanám a fiatalkorúak alkoholfogyasztásának lehetőségét.

misc · http://misc.blog.hu 2011.01.25. 16:28:23

@sanche: káros továbbá még a hamburger, a gyorskaja, a hiányos táplálkozás, a mozgásszegény életmód, a túlzásba vitt szoláriumozás, a nem elég meleg öltözet télen és az, amikor a fejedet vered a falba.

Tilcsákbe mind.

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2011.01.25. 16:28:34

@SCUMM: Csak ezzel tudtok jönni. Ha neked azt jelenti a rendőrállam, hogy az ALAPVETŐ dolgokra odafigyelnek és betartatják a logikus törvényeket, akkor ja, rendőrállam.

Egy átlagos, normális, liberálisan gondolkodó ember sokkal nagyobb szabadságban van az általad rendőrállamnak nevezett országban, mint akár hollandiában, ahol 50-szer nagyobb esélyed van arra, hogy valaki megkésel. Az igazi liberalizmus nem arról szól, hogy azt csinálsz amit akarsz, leépítheted magadat és az ismerőseidet is, vagy zavarhatsz bármilyen módon, hanem azt, hogy van egy jól körülrajzolt keret, amin belül tényleg bármit lehet csinálni.

mement 2011.01.25. 16:28:42

@KovA: Vagy talan akiket te most lebunozozol, legalizalhatnak a kereskedelmuket, adot fizetnenek, es szurnek a vevokoruket.

Egy "bolti" eladot lehet kenyszeriteni szemelyi keresere, egy dilert nem.

Szűcslaci 2011.01.25. 16:31:00

@mement: Kedves, tanult barátom:

Felajánlok egy próbát.
Leülünk együtt és matematikai feladatokat - vagy báregyebet - fogunk megoldani, a következőképp:
minden feladat előtt te elszívsz egy jointot, én pedig megeszek egy sportszeletet. Aki a kiértékelésnél veszít, az tíz évi minimálbérrel jön a másiknak.

MiKEY 2011.01.25. 16:31:11

@SCUMM: hat ja, vmit jol csinalni: ahhoz esz kell. felfogni sem tudom...de megiscsak letezik ekkora gyoker aki kitalal ilyet...

ha ezt elkezdik alkalmazni, nagy penzt teszek ra h 95%ban kis hulyegyerekeket kapnak majd el akik 1 helyett 2-t vettek mert kell a havernak is.

nyilvan ez a cel kedves politikusok...ja meg hogy a szent keresztenydemokratak ilyen alszent modon noveljek a bena kis tamogatottsagukat. arra is menne penzem h a nagy kereszteny politikus apukak csemetei is tepnek...az egesz parlament huzzon el drogtesztre aztan utana pofazzanak. ja hogy el se mernenek menni. nem hat.

mement 2011.01.25. 16:31:38

@sanche: Talan megkene erteni az aranyossag elvet es igy konnyeben ertelmezheto lenne a parhuzam

norbi2k 2011.01.25. 16:31:42

@Szűcslaci: ha elszenvedtél eltünő dolgokat néhány cigi miatt akkor azon is el kéne gondolkozni vajon a cigi volt a hibás? Szerintem akármit adtál volna a "függő" kezébe vitte, ette volna.. aki függő annak mindegy mit adsz, pia, hernyo, koko, red bull, kávé... kérdés hogy melyikkel kerül kapcsolatba hamarabb, melyik áll közelebb hozzá. Itthon a pia a menő, láthatod.

mocc 2011.01.25. 16:32:18

@Szűcslaci: a marihuána nevű kés már elég rég ott van. Itt az a kérdés, azt akarod-e, hogy ha a gyerekedet megkarcolja ez a kés, akkor vérmérgezést kapjon tőle, mert erre a késre senki nem felügyel, senki nem látja hol és mennyi van belőle, mennyire éles,ráadásul vérmérgezés bűntette miatt börtönbüntetésre számíthat. Vagy ha meg akarja vele karcolni magát, akkor legalább steril volt a kés (ellenőrzött minőség)amit megkeresett, és ha úgy érzi, nem akar több ilyen karcolást, legyen lehetősége szakszerűen ellátatni a sebeket.

misc · http://misc.blog.hu 2011.01.25. 16:32:48

@KovA: a drogfogyasztás megszüntetése érthető cél, önmagában talán nem is lenne gond vele, viszont értsd meg: lehetetlen, és a drogtilalom által okozott károk messze meghaladják azokat a költségeket, amiket a legális drogfogyasztás jelentene a társadalom számára.

mement 2011.01.25. 16:32:49

@Szűcslaci: Olyan teruletet valasszunk hozza, amiben mindketten egyenloen jartasak vagyunk, matematikabol nem remekeltem soha, ellenben tortenelembol peldaul igen.

De sakkozhatunk is, oda is logika kell. Meglepodnel.

KovA 2011.01.25. 16:32:53

@MiKEY: Nem a határ a lényeg önmagában hogy hány milligramm. Hanem az hogy elad-e vagy nem.
Mindegy, hogy mennyi van nála, ha bizonyítható, hogy elad.
Azonkívül meg ha van nála határértéken felül adnék neki egy egérutat: ha fogyasztó és ez az adagja, akkor ott vegye be mind amit találnak nála. 10 perc múlva magárahagyom (nehogy idejekorán kihányja), oszt' viszontlátásra :-)

Bobby Newmark 2011.01.25. 16:32:58

@savrola: 50 évvel ezelőttig a 14 éves ember már felnőttnek számított.

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2011.01.25. 16:34:32

+ A többi része meg tényleg az intelligenciaszintedet mutatja. A drog az agyadat teszi-teheti tönkre és azt befolyásolja. A hamburger pedig nem.

De itt tényleg arról van szó, hogy nem fogod fel, mi múlik a tiszta tudatállapoton. Lehet mert neked nincs olyan? Részvétem.

A droggal szemben kizárólag az alkholt lehetne felhozni, mint hasonló rossz dolgot. De ahogy jeleztem, egy rossz dolog léte, nem adhat irányt egy másik rossz dolog mellett. És igenis szükség lenne alkohol szigorításra is. De ez független attól, hogy milyen mértékig káros a drog.

Mindannyian voltunk gimisek. Nekem osztálytársam alkholtól nem épült le sose, még akkorse, ha hosszútávon nem hiszem hpgy jót tett az agyuknak a heti lerészegedés.
De a drogtól(fű, gomba) viszont szabályosan függők lettek többen és kb tönkre is mentek. Egyiket barátomnak tartom, gimi elsőben dícséretes matekból, harmadikra meg bukásra állt belőle és a javító témazárójára vbeszívva ment, miközben baromira félt..

tocibacsi 2011.01.25. 16:34:46

@Gerzsonka: a világ mely részére gondolsz?

Szűcslaci 2011.01.25. 16:35:06

@Bobby Newmark: Vigyázz, nehogy egyszer vissza kelljen gondolnod eme cinikus soraidra.

Gyagyás Tóni (törölt) 2011.01.25. 16:35:52

Mindig elképedek hogy micsoda türelemmel tudják egyesek újra és újra elmagyarázni a sok értetlen faszfejnek hogy miért is nem jó a törvény.

mement 2011.01.25. 16:36:49

@sanche: Nalunk a gimiben akik pialtak sorban megbuktak, es egy reszuk ki is esett, akik meg szivtak azok kozul egy kivetelevel mind egyetemet vegzett.

Gyagyás Tóni (törölt) 2011.01.25. 16:37:15

@Szűcslaci: Az én fiam meg alkoholista lett. Tilcsukbeazalkoholt!!!!!!!!!!!!!!

Szűcslaci 2011.01.25. 16:37:35

@mement: Hogy meglepődnék, az biztos! De nem fújhatod az arcomba a füstöt. Ha felvennénk videóra, még te is meglepődnél, ha visszanézed.

mement 2011.01.25. 16:38:06

@sanche: ha van egy karos szer es az legalis, es van egy kevesbe karos, kiszamithatobb szer akkor szerintem jogos a felvetes, hogy valahol komoly ellentmondas van.

blah 2011.01.25. 16:38:41

@Szűcslaci: nézd, én a kisiklott életek okát ha még köze is van a droghoz inkább a család környékén keresgélném. Tudok számtalan olyan példát mondani ahol a gyerek nem kezdett lopni és nem csúszott le, sőt van olyan is aki sokra vitte. Az én szüleim se örültek amikor kiderült (én és az öcsém is próbáltunk már ezt azt) de mivel túl voltam már 2 diplomán és idegen nyelveket is sikerült elég jól megtanulnom, belátták, hogy a riogatás amit hallottak innen onnan talán túlzó volt. Talán elégedetten konstatálhatták, hogy nem sikerült nagyon félre a nevelésük… persze ezt nem tudom, de nem kezeltek lecsúszott drogosként az biztos.

Murderface 2011.01.25. 16:38:51

@KovA: "Nem érdekel mit mantráznak a liberalizmus álarca mögül magukat korszerű gondolkodásúnak tartó egyének - a drogozást be kell tiltani és üldözni kell."

Igazad van!
Le a nikotinnal, koffeinnel, etillel, teaninnal!

KovA 2011.01.25. 16:39:09

@mement: :-) Ti nagyobb utópisták vagytok mint én ...

Egy közösség ne akarjon adót ifjúságrongálásból.
Büntetést szedjen keményen.
Ha elfogadom az adóját elfogadom amit csinál.
De nem fogadom el. Nekem is esendő gyermekeim vannak.
Amelyik az enyémet beetetni próbálja az csúnyán jár.

Szűcslaci 2011.01.25. 16:39:15

@mement: Kánaán is lett kicsiny hazánk, nemde? :)

misc · http://misc.blog.hu 2011.01.25. 16:39:39

@MiKEY: azon gondolkozom, hogy vajon tudja-e a tisztelt főosztályvezető úr, hogy az általa megadott "kis díler" definíciója a fogyasztók 90%-át lefedi. Ha nem, akkor a szándék végül is érthető, csak simán hülye és hozzá nem értő. Elképzelhető viszont jól tudja, és így próbálják kikerülni azt a problémát, hogy füvező egyetemistákat bebörtönözni azért mégse olyan jól hangzó ötlet, politikailag védhetőbb, ha átnevezik őket dealerré.

KovA 2011.01.25. 16:40:39

@Murderface:
Nem egy kalap - küönben használnád azokat oszt nem itt hadakoznál.
Ti akarjátok egy kalap alá venni.

No aláz' szolgája :-)

pudliho 2011.01.25. 16:40:43

@Szűcslaci: "megeszek egy sportszeletet" - manapság így hívják a csokit ? :-DD

mement 2011.01.25. 16:41:16

@KovA: Te szerencsetlen, mi abban az ifjusag rombolo, ha az allam megszabja hogy 18+ os egy termek, es ezt be is tartatja?

Mi abban az ifjusagrombolo, hogy legbolkapott tevkepzetek,babonak, es legendak helyett, valos adatokon alapulo felvilagositas folyon az iskolakban?

norbi2k 2011.01.25. 16:42:16

@pudliho: nem, még akkor hivták igy mikor felnőtt :)

Bobby Newmark 2011.01.25. 16:42:29

@Szűcslaci: Szerinted te vagy jobban képben a szer hatásairól, vagy egy gyakorlott fogyasztó? Csak mert szép, amit elképzelsz, de lehet, hogy fájna 10 évig fizetned a jussát...

Hempicus Elsivicus · http://delta9thc.blog.hu 2011.01.25. 16:42:30

@Szűcslaci: anélkül, hogy beleugatnék a családi dolgodba: ne haragudj, de nem neked kellett volna megmagyaráznod neki, hogy amit tesz és hisz, az kurvára nem helyes, ne hallgasson a liberális majmokra, ne drogozzon?

Attól hogy én azt mondom, jó, sőt remek dolog csecsemővért inni reggelenként, nem hiszem, hogy bárki kritika nélkül elkezdene csecsemőtorkokat átvágni zsilettpengével. Ugyanez igaz a drogokra is. Attól, hogy valaki azt állítja nekem, hogy a heroin jó dolog, nem rohanok fecskendőért-dílerért.

MiKEY 2011.01.25. 16:43:08

@KovA: ember te sztem ufo vagy. vegye be a fuvet?(ez eleve vicces a reszedrol h igy fogalmazol, latszik h azt se tudod mirol beszelsz) egyszerre mindet?? epp ezert szamit h mennyi van nala. 1et elsziv barmikor, na de 50et...mind1, amig fu legalabb nem doglik bele. ha mar mas akkor meg de, uh gratulalok a logikadhoz.

a gyakorlatban a kovetkezo zajlik: pistike hivja jozsikat h te haver kene egy kis zoldseg segits mar. erre jozsika mondja h jol van teso ma megyek az emberemhez akkor hozok neked is es MAJD ODAADOD erte a penzt.
pelda neked: megkered a havert h vegyen neked is jegyet a moziba, kifizeted neki de attol a havernak meg nincs mozija.

na az ilyeneket akarjak buntetni. viszont: ha a havernal van 50 jegy mert o maga nyomtatja akkor mar gyanus lesz nem?
mondanam h bocs m ilyen hulye peldaval jovok de hat kikenyszeritetted a hulyesegeddel, szivesen alacsonyodtam le most az egyszer :)

nemecsek ernő áruló 2011.01.25. 16:44:16

@tocibacsi: Arra a felére, ahol az ember hazamegy a munkából, lehuppan a foteljébe, megbont egy doboz sört, és elkortyolgatja, miközben zenét hallgat, vagy tévét/filmet néz (gusztus dolga). Ezért főbelövést kívánni valakinek elég korlátolt, és hivatalos propagandán túllátni képtelen személyre vall.

Bobby Newmark 2011.01.25. 16:44:18

@KovA: Jelenleg te vagy az, aki teljes mellszélességgel támogatod a gyerekek drogozását. Díler nem kér személyit.

misc · http://misc.blog.hu 2011.01.25. 16:44:28

@sanche: nézd, ha te definiálod a kereteket, akkor nyilván jól érzed magad a saját rendőrállamodban, max másoknak fog kevésbé tetszeni. A "késelés szabadságáról" nem beszélt senki, ilyen nem létezik, a liberalizmus azt jelenti, hogy alapvetően megcsinálhatsz bármit, amíg azzal nem ártasz másnak. Senki nem vitatja, hogy a társadalmi együttélésnek vannak szabályai, amiket be kell tartani, pusztán arról van szó, hogy a drogfogyasztás tipikusan olyan tevékenység, amivel legfeljebb magadnak okozol kárt, ergo teljesen felesleges ezért - állítólag a saját érdekedben! - bebörtönözni téged.

savrola 2011.01.25. 16:45:28

@Bobby Newmark: Változnak az idők! Annak idején nem voltak akkora elvárások a társadalom részéről. Egy mai fiatalnak rengeteg elvárással kell szembesülnie ebben az értékzavaros világban. Sokan nem is bírják el a terhet és inkább csak tengődnek és a könnyebb utat választják.
@blah: Sajnos sokan ezt képtelenek megérteni. Én lógtam olyan arccal, akinek valamivel jobb képességei voltak, mint nekem, de ő nem bírt az alkohollal és a drogokkal, mert nem volt olyan háttere. Nekem nem okozott gondot, hogy ne igyak meg minden nap 3 sört és ne legyek részeg. Bár igaz az én családomban is volt defekt (pont alkohol miatt...) de valamilyen szinten mégis stabil volt a háttér és nem csúsztam le.

MiKEY 2011.01.25. 16:45:59

@SCUMM: idezlek :) :

csak simán hülye és hozzá nem értő.

misc · http://misc.blog.hu 2011.01.25. 16:47:41

@MiKEY: reméljük, ez még a jobb verzió :)

Szűcslaci 2011.01.25. 16:48:22

@Hempicus Elsivicus:
Látom, te nagyon jártas vagy a világ dolgaiban - kiemelkedően a gyereknevelésben. Jó meglátásaid vannak ezek szerint a kábítószerhez való hozzájutás lehetőségeiről, illetve arról, hogy ezen élményt minden esetben meg is osztják szüleikkel a nebulók - egyúttal kikérve azok utólagos engedélyét és a jövőre szóló tanácsaikat.
****************
Kedves narkós Urak, köszönöm lesajnáló figyelmüket - támadt jobb dolgom.

mement 2011.01.25. 16:50:00

@Szűcslaci: Mindig elszomorodok, hogy milyen szuklatokoru, demagog emberekkel kell osztoznom ebben az orszagban:(

Murderface 2011.01.25. 16:53:01

@KovA: De egy kalap :) Több biológus és orvos ismerősömmel is konzultáltam :) Sőt, javaslom, hogy fogorvosnál se kérj többet érzéstelenítőt, mert az is drog :)

norbi2k 2011.01.25. 16:53:05

@Szűcslaci: ha nem félnének a szülőtől akkor megosztanák veled az élményeiket... persze nadrágszijjal is lehet nevelni.

Bobby Newmark 2011.01.25. 16:54:44

@Szűcslaci: Ja, azt sejtem, hogy nem szereted, ha a hibákat, amiket elkövettél, az orrod alá dörgöljük.

Arra nem gondoltál még, hogy ha nem lettél volna ilyen elbaszott fundamentalista rendpárti fasz, akkor a gyereked elmondta volna neked a dolgot?
Ha tőled nem kellett volna félnie, akkor te tudtál volna a dologról.

Hozzá Szóló 2011.01.25. 16:56:01

@KovA: Továbbra is töretlenül várom, hogy válaszolj a kérdésre :)
Nem vagy elfelejtve :)

Bobby Newmark 2011.01.25. 16:58:17

@Hozzá Szóló: Lejárt a műszak, bértrollok hazamentek, holnapig ne várj több választ.

mocc 2011.01.25. 17:00:28

Emlékszem, egyszer egy anyuka kiborulva kérdezte, mit tegyen, meg vajon hol baszhatta el a gyereknevelést, mert azt mondta a tizenévese, hogy érdekli a fű, nagyon kíváncsi rá, és ki akarja próbálni, és majd szól előtte,meg elmeséli az anyjának hogy milyen volt. 1-2 órát beszélgettem vele, hogy felfogja, eddig még nem cseszte el, de ha tényleg ezért megbünteti a kölyköt (ez volt a pánikterv), akkor jó úton jár felé.

Hozzá Szóló 2011.01.25. 17:01:45

@KovA: Most sajnos nem tudok egy darabig figyelni, de visszatérek mindenképp, hogy elolvassam, ha válaszolsz!

üdv

H Sz

suhanyc 2011.01.25. 17:02:44

@Szűcslaci: Mért pont reál, humán nem lehet? Mondjuk rajz, illusztráció bármi egyéb? Tudod, a képző- és iparművészet, irodalom etc. elég sok alkotásának létrejöttét segítette valamilyen drog a fűtől az lsd-n át az abszintig.

Hempicus Elsivicus · http://delta9thc.blog.hu 2011.01.25. 17:11:23

@Szűcslaci: az én bátyám előbb alkesz lett, utána drogos, utána gyógyszerfüggő. Hidd el, láttam ezt-azt én is. :)

MiKEY 2011.01.25. 17:18:59

@Szűcslaci: 'minden feladat előtt te elszívsz egy jointot, én pedig megeszek egy sportszeletet. Aki a kiértékelésnél veszít, az tíz évi minimálbérrel jön a másiknak'

nemnem: o elsziv egy jointot, te meg megiszol egy felest. igy a fair. meg mindig vallalod?

morden2 2011.01.25. 17:31:53

Szeretném ajánlani a "szakpolitikusoknak, és Pintér úrnak, hogy legalább videóról nézzenek vissza néhány elterléses ülést ( persze nem lehet felvenni videóra, de me tudja oldani ha akarja :D ) szóval mielőtt nyilatkoznak nem ártana legalább egyszer megnézni azt amiről nyilatkozik, hogy milyen emberek vannak elterelésen.

Egy költő kérdés, melyik a károsabb az ember boldogulására? Néhány joint , vagy egy kövér büntetett előítélet börtönben, vagy javító nevelő intézetben ?
A börtönnel pont azt lehet elérni ami ellene küzdene, ha addig nem volt csak alkalmi drogfogyasztó szinte biztos, hogy kijövet inkább rászokig és mivel erkölcsi bizonyítvány híjján a munkák többségét nem tudja elvégezni ezért, méginkább lecsúszik.

Persze ha az az érdek, hogy az elit és a középosztály gyermekei is börtönviseltek legyenek egy finoman szólva is vitathatő törvénytervezet miatt, akkor a céljár eléri valóban.

baliquez 2011.01.25. 17:36:18

Ez nem drogstratégia, ez egyszerűen csak ugyanaz a megfélemlítés amit viktorék más területeken is művelnek. Kevesebb cuccot kell annak a zsebébe csempésznie a pintérmaffiának aki keresztezi az útjukat, ennyi. Ekkora mennyiség ugyanis bármelyik nyomozónál lehet, kétmaréknyi cuccal már nekik is el kell számolniuk. Ez az üzenet itt, semmi más.

Komolyan akad itt egyvalaki is aki azt képzeli hogy viktorka és csapata majd nekimegy a kolompárorbán-féle bűnözőknek? Hogy létezik bármiféle stratégiájuk a drogbiznisz valódi megkapargatására? Majd pont ebben van stratégiájuk mikor másban sincs? o.O Pláne hogy anyagi érdekeikkel is ellentétes, nem kicsit, nagyon.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.01.25. 17:39:13

@morden2:
Volt egy haverom, aki volt börtönben a fű miatt, és a te forgatókönyved utána valahogy nem valósult meg, egyből kapott melót, és azóta is dolgozik.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.01.25. 17:41:20

Egyébként azt kellene, hogy aki akar, otthon termeszthesse, és akkor nem lesz biznisz a terjesztés.

Zuzu Petals 2011.01.25. 17:46:35

@Szűcslaci: Jó ötlet ez a játék, de mindenféle drogost vegyetek be! Aki speedet vagy vmi stimulánst tol szarrá fogja keresni magát...

mement 2011.01.25. 17:57:52

Eleg visszasnak erzem, hogy dolgozok mint a gep, adozok tisztessegesen, es ezekutan valakinek van kepe azzal vegzalni, hogy bortonbe zar ha elszivok egy cigit a csajomal este....

pazola 2011.01.25. 17:58:02

De kar, hogy nincs kedvem elolvasni a sok idiota, sohanemprobaltamkisemmiillegalisat, de ettolmegjobbantudokmindentmintti hozzaszolasat.

Meg soha, egyik sem tudta megmagyarazni ERVEKKEL, miert jo a bortonbuntetes egy fogyasztonak, es miert rossz a tobbtiz (szaz ) milliard forint adobevetel a koltsegvetesnek.

Ki kellene szamolni, mennyi AFA-t nem fizet be az a par szazezer rendszeres fogyaszto.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.01.25. 18:01:24

@pazola:
Azért a jövedéki adóval vannak problémák. A dohányzásban és az alkohol fogyasztásban ezért érdekelt az állam. Nem jó ötlet ugyanezt eljátszani a fűvel is, sokkal ésszerűbb az otthoni termesztés engedélyezése.

misc · http://misc.blog.hu 2011.01.25. 18:05:45

@Zabalint: nem kell rá jövedéki adó, elég az áfa :)

Zuzu Petals 2011.01.25. 18:11:37

@pazola: Kiszámolta egy-két éve a TASZ: 60 mrd jött ki. Ha vesszük azt, h a környező országokból mennyien jönnének az olcsó pia és élet miatt, sztem ez a szám a többszörösére nőne...

morden2 2011.01.25. 18:39:09

@Zabalint: gondolom nem a bankbiztonságban dolgozik , én csak arra próbáltam rávilágítani, hogy erkölcsi bizonyítványt kb mindenhova kérnek (legális bejelentett munkahelyekre ). és mondjuk aki egyetemre jár elvégzi megkapja a diplomát, de közben ül x időt mert volt nála 3g fű és az már dealer, az nem túl jó befektetés a társadalomnak.

freemind93 2011.01.25. 20:01:01

no, en is irtam egy oktato jellegu kommentet, de toroltem, felesleges.

riszpekt azoknak, akik meg birjak szuflaval.

AsteriskFun 2011.01.25. 20:57:26

Csumi!
Minél jobban tiltod, annál kevesebbet tudsz róla. Nem is érted miről beszélsz ha tiltáspárti vagy.(PONT)

Egyébiránt egy kb 20 percig címlapon lévő statisztika a NOL-ról:
nol.hu/belfold/a_rossz_tanulo_fiatalok_es_az_iskolazott_felnottek_fuveznek_leginkabb

"A felnőttek között viszont a magasabban iskolázott, átlagosnál jobb körülmények között élők nyúlnak gyakrabban a szerekhez."

Megnyugtatónak érzem alkalmi-, vagy rendszeres fogyasztóként, hogy a jövedelmemből(IT telekommunikáció) a jobb körülmények között élhetek. Kár hogy nem érzem.
Ha leültetnek egy hétvégi spangli miatt, majd a kisebbség, aki egyébként a foglalkoztatás(talanság) terén leginkább többség kitermeli a mai nyugdíjasaink, és a jövő generáció nyugdíjját. Engem kigyógyít zobán a nagy ördögi függőségemből, azt a párszáz bruttót(amiből fizetik a cellám). Nő a foglalkoztatottság: + két 3 műszakos börtönőr, kaja fűtés. A versenyszféra meg keres másik borsodit a helyemre. A nyugdíj megtakarításom eltehetik nyomozati költségként.

Egy dolognak örülök:
A NOL leírta egy rovatában: Csak a hatelemis iszik olyan káros tudatmódosítót mint a szesz, a jobbak a biztonságosabb FÜVET választják.(PONT)

szamoai 2011.01.25. 23:23:44

"Azt várod, hogy a bűnözőknek elmegy a kedvük oszt felhagynak a forgalmazással ?
Túrót - a kereslet be fog állítani egy új árat ami alacsonyabb lesz"

A logika jó, de gondoljuk végig: mekkora lenne az az ár? Vegyük példaként a füvet: ha legálisan lehetne otthon termelni, az előállítási ára szvsz olyan 50 Ft. körül alakulna grammonként.

Aki nem akar ezzel bajlódni inkább megvenné, az egy ilyen helyzetben mit tehet? Megveheti mondjuk a bevizsgált, megbízható minőségű zárjegyest 500-ért, vagy vehet valamelyik haverjától aki otthon termel 100-ért (mondjuk ez is adócsalás, de nyilván nem a maffiához kerül) Egy ilyen piaci helyzetben milyen bűnözőnek éri meg kereskedni vele? Mekkora tételben kéne zárjegymentes (tehát nem adózó) árut forgalmaznia, az APEH tudomása nélkül ahhoz, hogy megéljen belőle?

És pláne ki venne tőle, ha 500-ért kap minden macera nélkül, és a fináncoktól sem kell tartania? (meg attól sem, hogy a a fű felütésére használt homoktól krepál be a tüdeje és kerül kórházba - ez speciel ártalomcsökkenés lenne a jelenlegi állapothoz képest)

Mekkora haszon lenne ebben, kinek érné meg?

szamoai 2011.01.25. 23:26:15

"a fogyasztás meg nőni fog.
A legcélravezetőbb eszköz a vaskövetkezetesség és szigor."

Ez tapasztalat, vagy elmélet?:)

freemind93 2011.01.26. 02:16:19

@szamoai: jo erv. ki vallalna a terjesztest, ha a kockazat none (nagyobb szigor az illegalis kereskedelmen), de az ar csokkenne vagy maradna.

es ki venne illegalisat, raadasul dragabban?

Bergeroth 2011.01.26. 08:29:05

Nem olvastam végig a kommenteket, de biztos vagyok benne, hogy nem is érdemes. Az ellenzők vért akarnak látni, mi, akik képesek vagyunk racionálisan gondolkozni, mi pedig megoldást szeretnénk.
Aki azt hiszi, hogy a tiltás eredményt hoz maga után, az szimplán egy idióta. A tiltás maximum átmeneti megoldásra jó, de minden esetben magában hordozza azt a tényt, hogy csak és kizárólag a fekete kereskedelem megerősödését segíti elő.
Nem mellesleg én mostanában pl. herbál keveréket szoktam szívni. A hatása majdnem ugyanaz mint a fűnek, viszont netről rendelhető, legálisan megvehető termék.
Úgyhogy aki a tiltás mellett kardoskodik, annak elég megnéznie pl. az én esetemet, a fű helyett találtam mást, ami majdnem ugyanaz.
És ez mindig így lesz, amíg a tudatlan, agymosott birkák a tiltásban látják a megoldást.
Pont.

Hozzá Szóló 2011.01.27. 12:36:28

KovA úr legújabban az underground szórakozóhelyek tárgyában szakért egy másik blogon, nem adom föl a reményt, hátha visszajön és itt is szakért még egy kicsit, vagy legalább a föltett kérdésre válaszol :)

Hozzá Szóló 2011.01.28. 14:13:54

KovA úr nem hajlandó válaszolni. Pedig több más blogban is jeleztem, hogy érdekelne a válasza.
Sőt, még levelet is írtam neki erről.

Úgy látszik, beégett a kis barátunk.

norbi2k 2011.01.28. 15:04:50

@Hozzá Szóló: áá, ezeket csak addig érdekli egy egy téma amig kifröcsögik magukat...

Hozzá Szóló 2011.01.31. 07:50:12

Erősen úgy fest, hogy nagyon beégett KoVa úr, egy egyszerű kérdésre nem tudott választ adni. Vagy csak nem akart a drága.

Hozzá Szóló 2011.01.31. 07:51:34

@norbi2k: Ez valóban, csak fröcsögés volt, ismét.
Ezzel mindig az a baj, hogy ha nem moderálod ki a tuskót (ugyebár nem gondozod a virtuális kertedet, hogy a nagyokat idézzem a hozzászólók közül) akkor az lesz a gond, ha kimoderálod, akkor meg kirekesztő vagy :)

antonz 2011.04.09. 03:55:01

@Zabalint: van bizony
mégpedig az, h a dohányra és az alkoholra kivetetett jövedéki adó közel sem fedezi e két legális drogot fogyasztók gyógykezelésének költségét
épp ezért nem magyarázható az "érdekeltségük"
süti beállítások módosítása