A nagysikerű Richard Nixon 1971. június 17-én dobta be köztudatba drogháború-mémjét. Nyilván előtte is tiltottak már be drogokat, emlékezetes az 1920-1933-ig élt alkoholtilalom, vagy az 1937-201x-ig tartó kenderstop. Nixon volt az, aki amerikai elnökként globális szintre emelte ezt a zseniális propagandaeszközt, amit ők War on Drugs néven ismernek, és ami idén 15 milliárd dollárjukba kerül az amerikai adófizetőknek, és évi egymillió drogos bebörtönzését jelenti.
A neves exelnököket, államférfiakat, művészeket és üzletembereket tömörítő Globális Drogpolitikai Bizottság idén júniusban kiadott jelentése (PDF) szerint a drogháború elbukott. Csak az 1998-2008 közötti időszakban 34,5 %-kal nőtt az ópiátfogyasztás, 27 %-kal a kokainé, a fűé pedig 8,5 %-kal. A Bizottság azonnali dekriminalizáció javasol minden országnak, kiváltképp a marihuánáét. Büntetőjogi baszakodás helyett a prevencióra és az államilag felügyelt drogfogyasztásra javasolnak alternatív megközelítéseket.
Ugyanez videóban az Al-Jazeerától:
Mi azonban tudjuk, miért illegálisak a drogok. Hogy életben tartsák a fenntarthatatlan bankrendszert. Az alábbi videón egy tranzakciós láncot figyelhetünk meg, hogy mossák amerikai bankok a drogkartellek pénzét:
Bambano 2011.06.18. 18:11:40
mennyivel emelkedett volna a drogok fogyasztása, főleg a függőségeket okozóké, ha nem lett volna 40 év drogháború?
sokkal.
ratman_ (törölt) 2011.06.18. 18:24:28
dukeekud 2011.06.18. 18:31:00
A drog elleni kuzdelem, mar evtizedek ota az allami penzek lenyulasarol szol. Pont ez akadalyozza, a valodi kuzdelmet.
RuinDone · http://newworldchaos.blog.hu 2011.06.18. 18:36:34
mement 2011.06.18. 18:42:29
tlvajferi 2011.06.18. 18:44:47
a politikusok, rendőrök, ügyészek, bírok is profitálnak belőle
nem kicsit, nagyon!
nemecsek ernő áruló 2011.06.18. 18:45:08
Melchi Zadok 2011.06.18. 18:50:21
bbocs2 2011.06.18. 19:02:38
A nagysikerű Mózes nem is olyan rég dobta be a köztudatba a gyilkosság elleni háború mémjét.
Ez sok milliárd dollárjába kerül minden országban szerte az adófizetőknek, és milyen eredménnyel?
Semmilyennel!
Az emberek ma is gyilkolják egymást!
Mi tudjuk, hogy miért van ez! Hogy életben tartsák a fenntarthatatlan a erőszak szervezeteket (rendőrség, katonaság stb).
Tessék legalizálni a gyilkosságot! Mindenki szabadon odamehet az utcán bárkihez és megölheti, előtte esetleg egy kis ungabunga.
[ Rémisztő ez az elvakult ostoba cikk ]
Melchi Zadok 2011.06.18. 19:06:56
RedMax 2011.06.18. 19:10:47
Szerintem 10 egymásra hányt mondat közel se cikk...
A színvonal a bányász béka segge alatt sincs! Legalább akkor az AJE-s cikket lefordíthatták volna magyarra valami kis átírásokkal...
english.aljazeera.net/indepth/features/2011/06/201161613337193611.html
RedMax 2011.06.18. 19:13:33
Metál -e a bimetál? 2011.06.18. 19:20:18
neoteny · http://word.blog.hu 2011.06.18. 19:39:54
Erről van szó; ez is egy iparág. Mindenesetre azt elérték vele hogy az USA több embert tart börtönben (a népesség arányában) mint bármelyik más ország a világon: többet mint az oroszok és 5x-6x-8x annyit mint Kína, Kanada, az Egyesült Királyság vagy Németország. Mindez in "the land of the free and the home of the brave".
szamoai 2011.06.18. 19:41:54
ez nem egy "cikk", csak egy blogbejegyzés.
Kelly és a szexi dög 2011.06.18. 20:05:43
LEGALIZE!
JR69 · http://komlomedia.hu/ 2011.06.18. 20:07:13
Elég ostobának kell lenni ahhoz, hogy valaki azt gondolja, hogy ha valamit fel akarnak számolni, azt ne tudnák elérni. Ha igazán az lenne a cél...
(Hitlert ki akarták iktatni: megtették?)
Blogger Géza 2011.06.18. 20:17:51
Egyébként ha az illetők elégedetlenek a "drogháború" eddigi eredményeivel, mert túl sokan fogyasztanak kábítószert, illetve szerintük nő a fogyasztás, akkor keressenek egy olyan országot, ahol ezt sikerült visszaszorítani. Segítek: tanulmányozzák Szingapúrt, ahol egész egyszerűen kivégzik a kábítószer-kereskedőket. Lássuk az eredményeket:
"According to the 2008 World Drug Report by the United Nations office on drugs and crime 8.2% of the UK population are cannabis abusers; in Singapore it is 0.005%. For ecstasy, the figures are 1.8% for the UK and 0.003% for Singapore; and for opiates – such as heroin, opium and morphine – 0.9% for the UK and 0.005% for Singapore."
www.guardian.co.uk/commentisfree/2010/jun/05/singapore-policy-drugs-bay
www.hirzabalo.hu · http://www.hirzabalo.hu 2011.06.18. 20:34:41
poa ogapo 2011.06.18. 20:37:50
Legyőztél!
neoteny · http://word.blog.hu 2011.06.18. 20:39:35
"Csakhogy ezek a kábítószerek azokban az országokban ugyanúgy illegálisak, szóval tuti nem ez a különbség oka."
Tuti ez _is_ az (egyik) oka: az hogy valami illegális nem jelenti azt hogy ugyanolyan szinten megy az üldözése vagy ugyanolyan büntetéseket szabnak ki érte. Még az egyik Bush unokahug (Noelle) is bebukott (Xanax recept hamisításával); orvosokat börtönöznek be mert "túl sok" fájdalomcsillapító receptet írnak, szövetségi szinten baszogatják azokat, akik az állami szinten engedélyezett egészségügyi mariskát termesztenek/fogyasztanak... mondom hogy egy iparág.
Aki pedig szingapuri szintű társadalomban kíván élni, vándoroljon be oda. Vagy Észak-Koreába; gondolom ott is alacsony a tudatmódosító szerek fogyasztása, hiszen az állam biztosítja a permanens tudatmódosítást.
thinker_ 2011.06.18. 20:39:45
Blogger Géza 2011.06.18. 20:50:49
Naná, képzeld, ha Georgiában bevezetnék ismét a rabszolgaságot, naná, hogy szövetségi szinten nem néznék jól. Vaqy ha a kőszegi önkormányzat deklarálná pallosjogát, és bevezetné ismét a halálbüntetést. :)
"Aki pedig szingapuri szintű társadalomban kíván élni, vándoroljon be oda. "
Hát, szerintem sokan megirigyelnék az ottani életszínvonalat és rendet. De jó, legyen, akkor meg aki legálisan akar cannabist szívni, az vándoroljon Hollandiába a többi drogos közé és hagyja abba nem kábszerező többség baszogatását a legalizálási propagandájával, látszik, hogy ez veszett háború, ideje lenne abbahagyni.
Legalábbis addig, amíg ott is meg nem gondolják magukat, mert folyamatos a szigorítás ott is, egyre több coffee shopot zárnak be, tiltják ki a külföldieket stb.
Muster Mark 2011.06.18. 21:07:18
Hollandoknak van egy hagyományuk, hogy ha valami tilos ugyan, de aki mégis csinálja, az titokban csinálja, nem hivalkodik vele, akkor nem basztatják. Pl. pár évtizeden át a katolikus egyház is am block ki volt tiltva Hollandiából, de attól még működhettek templomok. Csak nem a főtereken, hanem kis mellékutcákban.
Attól ők még nem olyan kurvaliberálisak, megpróbálnál pl. munkát vállalni ott, kedves drogos blogger, rögtön levennék rólad, hogy egy pszichopata drogos állat vagy, és kibasznának rögtön. Megelőzésképpen. Totál intoleránsan.
És meg is érdemelnéd.
Muster Mark 2011.06.18. 21:10:33
neoteny · http://word.blog.hu 2011.06.18. 21:10:56
"Naná, képzeld, ha Georgiában bevezetnék ismét a rabszolgaságot, naná, hogy szövetségi szinten nem néznék jól."
Hoppá, a 13. szövetségi alkotmánymódosítás tiltja a (rab)szolgaságot; mutasd meg nekem azt az amerikai alkotmányos kitételt amely a szövetségi kormányt felhatalmazza arra, hogy az államok büntetéspolitikájába beavatkozhat. Az US alkotmány egyedül az államok közötti kereskedelem elősegítését rendeli a szövetségi kormányzat jogai közé; ennek az elvtelen alkalmazása/kiterjesztése az alapja az összes szövetségi szintű bűnügyi rendelkezésnek.
"Hát, szerintem sokan megirigyelnék az ottani életszínvonalat és rendet."
Hé, minden ország polgárainak szíve joga hogy olyan szabályok szerint éljenek amilyenek szerint kívánnak; Mo-n épp' mostanában történt az alkotmány újraírása, talán lobbizni kellett volna azért, hogy belekerüljön a rágógumi utcán történő kiköpésének vesszőzéssel történő büntetése.
"hagyja abba nem kábszerező többség baszogatását a legalizálási propagandájával"
Senki sem kívánja a nem kábszerező többséget rákényszeríteni arra, hogy bármit is fogyasszon; a nem kábszerező többség (amely mérete erősen kérdéses ha az alkoholfogyasztást is észben tartjuk) viszont rá kívánja kényszeríteni (és kényszeríti is) a választását a kábszerező kisebbségre.
neoteny · http://word.blog.hu 2011.06.18. 21:15:33
"Ja és a caffeshopokban jelenleg az van, hogy külföldinek NEM adnak el füvet, EU-s külföldinek sem, akármit is csináltok."
Akkor sokat rosszabbodott a helyzet az elmúlt öt évben; én 2006 októberében még simán megvettem 5/5 gramm füvet/hasist Amszterdamban.
ratman_ (törölt) 2011.06.18. 21:33:16
Ha arra gondoltál, hogy a német "an dem block" ez a kifejezés, akkor tévedsz, ennek semmi értelme, sőt ez nem is kifejezés. Ha a francia "en bloc" volt a célod, hát annak minden betűjét sikerült elrontanod.
Ha okosnak akarsz látszani a félhülye kenderszívók között, és pár idegen szót bedobsz, legalább helyesen tett.
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2011.06.18. 21:38:06
pukancs 2011.06.18. 21:41:16
Így is sok a drogos függő.
Igazándiból 1 dolog érdekelne csak a nagyra tartott 35 éves nyugger rendőrök Pintér apánkkal az élükön hol a retkes húgyszarban van, és nem éppen az IP cím alapján megy ki a kedves blogíróhoz vagy éppen gyanús kommentelőkhöz, némi házkutatásra?
Jah tudom már délután éppen a buzikat védték...
@Blogger Géza: teljesen egyértelmű amíg visszatartó erejű büntetés nincs addig nem is beszélhetünk drogháborúról,
A blogírónak üzenem, hogy amerikában már régóta nem beszélhetünk drogháborúról, füvezésért lassan már csak ejnyebejnyét kapnak a fogyasztók, komolyabb büntetést is csak "3 dobás" törvény miatt kapnak
Ez vajon milyen harc vagy háború akkor vajon?
Drog mindig lesz ez tény, de azt vegyük figyelembe hogy a média az internet, mint valami pozitív dolognak állítja be a füvezést drogozást, nem mint valami rossz dolog akkor ne csodálkozzunk ha terjed mint a rák.
Ehhez még hozzá adódik egy jó nagy adag állami és hivatalos szerv által elkövetett korrupció. Szar jogszabályok lehetne sorolni mind mind csak kedvez a drog tejedésének.
ÉS akkor nem kell harcolni?
Gondold el hogy van egy haveri füvező társaságból
egyik nap elkapják az egyik csávót és életfogytot kap pár szálért, szerinted a többi nem fogja eldobni abban a pillanatban a füvet, az életben nem fog még cigire se rágyújtani.
Csak a törvényeken és azoknak a betartatásán múlik minden.
Blogger Géza 2011.06.18. 21:57:15
"Az Egyesült Államok Legfelsőbb Bírósága hétfőn 6:3 arányban azt a döntést hozta, hogy a szövetségi kábítószerellenes hatóságok törvényesen üldözhetik azokat a gyógyíthatatlan betegségben szenvedő embereket, akik fájdalmaik és hányingerük csillapítására marihuánát szívnak
...
A szövetségi törvények szerint ugyanis a marihuána „ A-osztályú drog,” amelynek hivatalosan nem létezik terápiás alkalmazása."
drogriporter.hu/node/342
"; a nem kábszerező többség (amely mérete erősen kérdéses ha az alkoholfogyasztást is észben tartjuk) viszont rá kívánja kényszeríteni (és kényszeríti is) a választását a kábszerező kisebbségre."
Bizony, kemény dolog ez demokrácia, ideje megtanulni a szabályait.
neoteny · http://word.blog.hu 2011.06.18. 22:02:54
"Csak a törvényeken és azoknak a betartatásán múlik minden."
Pontosan; ha pl. iszlám törvénykezés lenne Mo-n és lopásért levágnák az emberek kezét, hatalmas biznisze lenne a műkézgyártóknak. Az alkoholfogyasztást meg lehetne halálbüntetéssel díjazni: nem lenne többé ittas vezetéses baleset, lepukkant csövi alkesz, az OEP se' fizetne egy fillért sem az alkohol okozta betegségek/szervi ártalmak gyógyítására/kezelésére.
A lehetőségek korlátlanok...
dr. trafik nomac 2011.06.18. 22:14:15
becsoccsent 2011.06.18. 22:15:41
A tipikus megvonási esetek súlyossága és valószínűsége.
1. Alkohol
2. Heroin
3. Nikotin
4. Kokain
5. Koffein
6. Marihuana
Megerősítés. Gyakorlatilag milyen könnyű rászokni.
1. Kokain
2. Heroin
3. Alkohol
4. Nikotin
5. Marihuana
6. Koffein Tolerancia.
A szükséges dózis növekedése rendszeres fogyasztás esetén, és a szint, amire beáll.
1. Heroin
2. Nikotin
3. Kokain
4. Alkohol
5. Koffein
6. Marihuana
Függőség.
Milyen nehéz leszokni, mennyi a visszaesés valószínűsége, a fogyasztók hány százaléka
lesz függő, és hogy mennyire ragaszkodnak a drogokhoz a káros hatások ellenére.
1. Nikotin
2. Heroin
3. Kokain
4. Alkohol
5. Koffein
6. Marihuana
Befolyásoltság: nem kifefejezetten a függőségről szól, de a befolyásoltság
pszichés intenzitása jelentőséggel bírhat a drog veszélyessége szempontjából.
1. Alkohol
2. Heroin
3. Kokain
4. Marihuana
5. Nikotin
6. Koffein
na most lehet okoskodni.
HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2011.06.18. 22:16:31
AnarchoAteista 2011.06.18. 22:19:02
neoteny · http://word.blog.hu 2011.06.18. 22:22:21
"A szövetségi törvények szerint ugyanis a marihuána „ A-osztályú drog,” amelynek hivatalosan nem létezik terápiás alkalmazása."
Erről beszéltem: a szövetségi kormánynak nincsen semmilyen alkotmányos alapja arra, hogy szövetségi szinten szabályozza a pszichoaktív anyagokat. Csak azért mert a Legfelsőbb Bíróság hoz egy döntést az nem azt jelenti hogy az alkotmányjogilag megalapozott volt (kíváncsi lennék mi volt a 3 dissent-ben).
Csak az érdekesség kedvéért: a kanadai Legfelsőbb Bíróság épp' nemrégiben hozott egy döntést amiben kimondták, hogy egy nő a közösülés során bármikor visszavonhatja a beleegyezését _és ezt nem is kell közölnie_ ahhoz, hogy kimerüljön a szexuális bántalmazás/nemi erőszak ténye (actus reus). Ennyit a napjainkban folyó jogalkalmazásról...
"Bizony, kemény dolog ez demokrácia, ideje megtanulni a szabályait."
Pontosan; vannak olyan szabályok, amelyek előfeltételei a szabad társadalom létének. Az egyik legfontosabb ilyen szabály az hogy a többség nem kényszerítheti a tetszőleges akaratát a kisebbségre. Nominális demokráciák is képesek/hajlamosak arra hogy diktatórikussá váljanak: a klasszikus példa Hitler és az NSDAP hatalomra kerülése, ami a demokratikus szabályok betartásával történt.
Joaquin 2011.06.18. 22:22:33
Azonban hogy a "drog-háború" a megfelelő megoldás, azon szerintem viszont érdemes vitatkozni, mert ez közel sem eldöntött kérdés.
Lássunk egy kis statisztikát:
www.drugwarfacts.org/cms/Prisons_and_Jails#Data
Emellett a bebörtönzési ráta mellett sikerült a cikkben említett eredmények elérni. Hát ez nem túl meggyőző, főleg ennek ismeretében:
www.drugwarfacts.org/cms/Netherlands_v_US
Nagy különbség nincs, illetve van: a bebörtönzöttek arányában és a "drog-háborúra" költött pénzekben.
dr. trafik nomac 2011.06.18. 22:22:59
neoteny · http://word.blog.hu 2011.06.18. 22:26:38
"azt kell tudomásul venni, hogy a Zemberek többsége nem bírná abbahagyni a motyót jódolgában, ha legalizálnák."
Az alkohol legális; mégsem iszik a Zemberek többsége orrba-szájba. A cigaretta/nikotin legális (még): mégsem dohányzik a többség, és egyesek sikeresen abba is hagyják.
JR69 · http://komlomedia.hu/ 2011.06.18. 22:27:04
becsoccsent 2011.06.18. 22:35:58
es ez az egyetlen olyan dolog, ami neha arra kesztet, hogy elgondolkozzak azon, hogy megse kene legalizalni.
aztan jon valami ujabb orbitalis baromsag, ami miatt legszivesebben alkoholhoz nyulnek ( nem, kosz, aki latott mar kozelrol alkeszt, esetleg volt a csaladjaban, az valamilyen okbol nem nagy baratja az alkoholnak ), vagy ragyujtanek ( nem, kosz, leszoktam, aki latott mar dohanyos tudot, esetleg ismeri a reggeli kohogest, krakogast, es az elso slukk izet, de le tudta tenni, az nem akar tobbet ujra cigizni ), esetleg innek egy kavet ( nem, kosz, napi 5-6 csesze utan is csak szinten voltam, mert annyira hozzaszokott a szervezetem, de amikor lejottem a koffeinrol, majd' a falat kapartam hetekig ), es eszembe jut, hogy csak olyan legalis drogokkal mergezhetem magam, ami mind karosabb, mint a fu.
amitol viszont megnyugszok, nagy ivben szarok a proglamakra, es csinalom a dolgom tovabb. vagy nem.
es a vagy nem az, ami miatt ott az a kis bizonytalansag.. ugyanakkor kurva egyszeruen meg lehetne oldani: tiltsuk be az alkoholt, a cigit meg a kavet / koffeint tartalmazo cuccokat.
ja, hogy az nem tetszene nyolcmillio embernek? hogy az allamnak tobbet kellene koltenie a sok oregre, aki nem hal bele idoben az alkohol / cigi / koffein harmasba? a fu meg kozel sem annyira artalmas a szervezetre, mint barmely dohany vagy alkohol, es attol meg siman el lehetne eldegelni?
hat ez van.
gyilkos fűegér 2011.06.18. 22:53:26
Az általad ajánlott módszerrel természetesen a többi bűnözési formát is vissza lehetne szorítani, prostitúciót, autótolvajlást és így tovább, csak egy apró bökkenő van, tudod, az ember hajlamos hozzászokni a jóhoz, és én még egyelőre szeretnék egy többé-kevésbé (mostanában kevésbé) európai országban élni, és nem Mordorban.
gyilkos fűegér 2011.06.18. 23:00:53
LEndy 2011.06.18. 23:21:11
Töröljük el a sebességkorlátozást is az úton, hiszen most is vannak halálos balesetek. Idióta, féligazságokra alapozó, ostoba cikk.
Iustizmord 2011.06.18. 23:28:30
a drogtilalom meg nemzetközivé tette.
több TÍZ milliárd dolláros éves forgalma van a drogkartelleknek, mexikóban 10 gyilkosságból 9 a droghoz (ill a kartellekhez) kötődik, pár éve évi kb 2500 gyilkoság volt a droghoz köthető, mára ez évi TÍZEZER felett van.
neoteny · http://word.blog.hu 2011.06.18. 23:30:51
"pont azért korlátozzák, hogy ne ölje meg magát."
1) Hányan haltak meg -- bizonyíthatóan -- a fűfogyasztásuk egyenes következményeként?
2) Engem ne védjenek magamtól; én sem védem az alkoholt vagy nikotint fogyasztókat saját maguktól. A legnagyobb gonoszságokat szokták azzal racionalizálni hogy "a te érdekedben teszem ezt veled".
3) Németországban az Autobahnok egyes szakaszain nincs sebességkorlátozás, mégsem telepítenek hullaházakat az út szélére.
flamer 2011.06.18. 23:46:34
tyeli 2011.06.19. 00:15:45
A lényeg: előbb utóbb elkerülhetetlen lesz a fű liberalizációja (a mai fiatalok nagy része szerencsére pozitívan áll a kérdéshez, még azok is, akik nem szívnak)
RedMax 2011.06.19. 00:16:31
Ahhoz, hogy a többség ne nyomja el a kisebbséget ahhoz több eszközt is igénybe vehetnek a kisebbségek. Civil szervezetek, mozgalmak, perlési politizálás, ombudsman, AB stb. Csak sajnos az a szomorú tény, hogy aki drogozik az bűncselekményt követ el...
RedMax 2011.06.19. 00:31:29
Hallo főnök!
Én is mai fiatal vagyok (21) és az elég széles ismeretségi köröm talán 10% pro a témával kapcsolatban, persze ez nem reprezentatív... Mindenesetre akkor ha legalizálnák jobb lenne, ha áttérnénk az állami biztosítórendszer helyett a magánra. Ugyanis nem szeretném, ha majd az én adóforintjaimból fizetnék a drogos arcok kezelését, a munkanélküli segélyét, a zabigyerekeik utáni pótlékokat, egyéb segélyeket és járulékokat. Arról nem is beszélve, hogy nemzetgazdasági szinten mekkora visszaesést jelentene a "belassult", elszívott agyú munkaerő. Az alkohol is butít az biztos, de hogy a fű is az 100%! Persze majd linkelitek az ilyen meg olyan tanulmányokat, hogy á nem dehogy, de elég sok embert ismerek akit szépen lenullázott! Persze tesztkérdésekre valószínűleg jól válaszolnának, de abszolút infantilis a gondolkodásuk és amikor "tiszták" akkor is az az érzésed, hogy egy fogyatékos emberrel beszélsz...
neoteny · http://word.blog.hu 2011.06.19. 00:40:21
en.wikipedia.org/wiki/Enumerated_powers
Egy szó sincs az alkotmányban felsorolt szövetségi jogok között arról hogy a szövetségi kormány bűncselekményeket állapíthat meg, törvényeket hozhat rájuk vonatkozóan vagy fenntarthat egy rendőrségi szervezetet ezen bűncselekmények üldözésére.
"Csak sajnos az a szomorú tény, hogy aki drogozik az bűncselekményt követ el."
Szó sincs róla; az összes drogtörvény _birtoklást_ tilt, nem fogyasztást (legalább is én nem tudok olyanról amelyik az ingestion-t tiltaná, nem pedig a possession-t).
A Prohibíció (18. alkotmánykiegészítés) is 'csak' az alkoholtartalmú italok gyártását, árúsítását és szállítását tiltotta, nem a fogyasztását. De már azok sem bűncselekmények...
becsoccsent 2011.06.19. 00:45:38
Tovabba biztos vagyok benne, hogy a "te" adoforintjaidbol nem olyan kurvasok gyult ossze igy 21 evesen.
Senki nem mondta, hogy a fu hasznos. Azert nem, mert karos. Viszont sokkal kevesbe, mint a pia vagy a cigi.
A belassulassal viszont egyetertek. Ez a dolog rakfeneje. Legszivesebben ezt is 21 eves kortol legalizalnam, ahogy a mostani legalis kabitoszerek hozzaferhetoseget is igy valtoztatnam meg.
neoteny · http://word.blog.hu 2011.06.19. 01:12:56
"A belassulassal viszont egyetertek. Ez a dolog rakfeneje."
Én kb. 24 éve szívok füvet és még két évvel ezelőtt is olyan IQ-t produkáltam a SOTE Neuropszichológiai Laborjában végzett teszten ami a népesség felső 0,5%-ba helyez.
Az hogy' van hogy egy csomó profi deszkás/szörfös/hódeszkás gyerek szív mint állat és náluk "belassulásról" szó sincs? Nem lehetséges hogy a már kialakult személyiség jele a "belassulás", amihez a füves szubkultúra csak környezetet biztosít?
Kuruttya 2011.06.19. 01:56:04
HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2011.06.19. 03:01:23
$pi$ 2011.06.19. 06:21:48
@RedMax: Igen, egyelőre úgy néz ki, hogy az én adómból jártál iskolába, kaptak a szüleid pénzt érted, az én adómból kaptál olcsó vonat és buszjegyet és az én adómból építettek neked homokozót.
@Joaquin: Minden társadalomban volt és van is elfogadott drog. Nálunk a kávé, a cukor, a nikotin és az alkohol az elfogadott molekulák. Ha sikerülne teljesen megszüntetni ezek élvezetét, akkor valószínűleg széthullana a társadalom, mert mindig vannak olyanok, akik nem tudnak azonosulni a többség céljaival.
Ezen az éghajlaton a legolcsóbb módszer a széles tömegek fékentartására a fröccs, azt már a komcsik is tudták.
@bbocs2: Gyilkosság elleni háború? Ezt melyik ujjadból szoptad ki, hol van olyan, hogy gyilkosság elleni háború? Hogy lehet, hogy senki sem hallott róla?
O-né Vica 2011.06.19. 07:20:11
A drogok növényiek, Növény nevelt minden állatot, szívjuk, isszuk, esszük, emésztjük és ürítjük folyamatosan, írtjuk miközben zabáljuk, egymásban pulzálunk.
A kender gyógyászati engedélyezése metaforikus lépés, kollektív tudatunk öngyógyító folyamata, a tudatállapotok legalizálása.
Ahhoz hasonlítható a kommunikáció evolúciójában, mint a humán lények ellátása GSM telefonokkal és/vagy korlátlan hozzáféréssel a virtualitáshoz. A tudás és a tanulás kvantumugrása. A kollektív tudat akadálymentesítése. Az ember a virtualitás virágjában.
A kender a kollektív önismeret, elfogadás és empátia szellemi kapuja egy kritikus tömeg számára. Az általa kinyíló kapuk nem a bűn és az őrület kapui. A kender kapui is az érvényes valóság, tudatállapot és mentalitás kapui.
(Azonban ne feledjük: a kenderfélék hatása nagyságrendileg messze elmarad például a gabonafélék humán tudatmódosító jelentőségétől:)
Abramelin 2011.06.19. 07:29:16
Elől járóban csak annyit: véleményem szerint mindenki azt csinál a saját szervezetével amit csak akar... leszarom aki szív, addig amíg nekem vagy a közelebbi környezetemnek ezzel nem okoz gondot. (Haveri körömben is vannak arcok akik évek óta "szívogatnak", azért némelyikükön ez már igencsak látszik...) A szomszéd kölyök, éppen most bassza el a saját és a családja életét. Hetente járnak ki a mentők/rendőrök az utcába, mert a srác már ön és közveszélyes! Egyszerűen nem tudnak vele mit kezdeni, se a rendőrök, se a pszichiátria!!! Fejébe vette , hogy ő a drogból lesz milliomos így nem csak fogyasztó, de gyakorlatilag díler is. Félelmetes, hogy nem lehet megmagyarázni neki semmit, a családja teljesen ki van. Na ő is csak egy két "ártatlan" spanglival kezdte...
Mister Gumpy 2011.06.19. 07:56:31
Mister Gumpy 2011.06.19. 08:01:24
l3w1n7o 2011.06.19. 08:18:12
$pi$ 2011.06.19. 08:49:18
HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2011.06.19. 09:05:01
Szűcslaci 2011.06.19. 09:23:28
becsoccsent 2011.06.19. 15:35:54
www.drogmentesbalaton.hu/droginfo_marihuana.html
" A kisebb adagoktól egy jó lét érzés keletkezik és egy állomszerű nyugodt állapot, amit élénk érzékelése kíséri a látásnak, szaglásnak, ízlelésnek és hallásnak és szövevényes változása a gondolat formálásnak és a kifejezésnek. "
tuti beszakadva irta :DDD
@neoteny: ezzel nem mondtal semmit. ha mondjuk ketnaponta eltolsz 1g-t, az nyilvan mas, mint ha hetente csinalod ugyanezt, avagy egy honap alatt, hetvegenkent. a hivatalos iq-m nekem is 130 folott volt, es nem kell nagy tudosnak lenni hozza, hogy elmondjam, ha most csinalnam a tesztet, kevesebb lenne, ha betepve, akkor meg durvan kevesebb. es vedd figyelembe a genetikat is, ha nincs kenyszered ra ( kevesbe tudsz fuggesbe kerulni barmitol ), akkor szerencsesebb vagy, mint az emberek donto tobbsege.
@O-né Vica: ez nagyon szep volt. ilyenkor nagyon sajnalom, a nemfuvezoket, akik egy kukkot sem ertenek belole :)
tyeli 2011.06.19. 17:00:18
a probléma abban gyökerezik, h én is 8 éve szívok hébe-hóba, és nincs velem semmi probléma, viszont potenciálisan börtönnel vagyok fenyegetve emiatt. ez viszont probléma.
Bobby Newmark 2011.06.19. 17:16:01
Ez egy kibaszott molekula, amitől megváltozik az agyad néhány biokémiai folyamata. Hagyjuk már a picsába a spirituális maszlagot, ha egy mód van rá!
Köszi!
neoteny · http://word.blog.hu 2011.06.19. 19:22:46
"ezzel nem mondtal semmit"
Igazad van; csak annyit amennyit az összes kedves posztolótárs mond amikor felemlegetik a "belassult" füves haverjaikat.
Bergeroth 2011.06.21. 21:46:51
Kevered az alkohollal jóbarát.....és az ilyenek próbálnak meg szakértőnek látszani, te jóságos atyaúristen.....
Vincenzo90 2011.06.29. 01:00:39
@becsoccsent: Kihagytad a kisbetűs részt! (készült a legális marihuánáért faszverő egyesület megbízásából 2 ember megkérdezésével)
bonafide 2011.06.29. 01:39:28
pahunrepublic 2011.08.05. 19:30:23