Én Orbán Viktorral értek egyet, aki 1994-ben még arról beszélt, hogy holland módra kellene rendezni a könnyűdrogok fogyasztását, tehát legalizálását.Namost az egy dolog, hogy Hollandiában sem egészen rendezett jogilag ez a legalizációs dolog, de Orbán tutira nem mondott már ilyet '93 után. Az idézet forrása állítólag egy Magyar Narancs interjú, úgyhogy ha valaki van olyan perverz, hogy ilyeneket gyűjt és megvan neki, megköszönném, ha beküldené.
Update: Közben parancsmegtagado belinkelte, aztán be is kopizta a tutit, vagyishogy mit válaszolt Orbán az "Engedélyezné-e Hollandiához hasonlóan a lágy kábítószerek (marihuána, hasis) használatát?" kérdésre:
"Nem gondolkoztam rajta, de nem hiszem, hogy itt bármi is tabu volna. Alaposan meg kellene vizsgálni, hogy mi az eredménye a holland kísérletnek, s hogy a hazai droghelyzet mennyire hasonlít az ottanira."
Siphersh 2008.03.30. 16:41:11
56.hope.road 2008.03.30. 17:03:56
mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2008.03.30. 17:52:40
hope.road, viktor mondott egy faszságot, de azt amit bebeszéltek a fejedbe a hatvágyról az egy még nagyobb faszság!
De tudom, hogy sokaknak megnyugtató, ha kimondja a hatvágyas gondolatot. Nem is goldolat az, de ebbe sem megyek bele! :))))
Pierre73 2008.03.30. 17:57:46
56.hope.road 2008.03.30. 18:01:39
Nézd, anélkül is lehet valakinek véleménye dolgokról, hogy valaki nem beszéli bele a fejébe. Én így gondolom, és őszintén szólva semmi olyat nem hallottam Orbántól az utóbbi években, ami nem ezt igazolná. Hánynom kell az egész politikai elittől, mindenkinek csak négy évenként fontosak az emberek.
Nem akarok jobban belemenni a politizálásba, mert ez nem az a hely (szerencsére!), de ha Orbánék mégis meglépnék a drogliberalizációt, akkor számíthatsz egy " Neked volt igazad kedves mbemba !" tartalmú kommentre tőlem.
Zixus 2008.03.30. 18:13:15
Szoky 2008.03.30. 18:13:30
Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.03.30. 18:16:02
drc (törölt) 2008.03.30. 18:26:08
majdan megvalósítandó irány vonalat.
A lényege valami olyasmi lenne röviden, hogyha bárkit elitélnek bármilyen cselekményért akkor automatikusan a kiszabható büntetés "közepét" szabják ki rá, mindentől függetlenül. Magyarul a fogyasztásért sem a kiszabható büntetés alsó határát, 2 évet osztanának ki, hanem legalább 4-et.
Remélem, EZT, még véletlenül se valósítja meg Orbán
ha hatalomra kerül.
mr lebowski (törölt) · http://nearlydark.blog.hu/ 2008.03.30. 18:26:26
gophix420 (törölt) 2008.03.30. 18:28:00
mind1, még 8 év. (egy nagyon helyes csaj mondta nekem 2 éve, egy dózsagyörgyúti boltban - tán van aki ismeri - , hogy még 10 év és mivel jobban nézett ki mint eddig bármelyik politikus, én neki hiszek :D:D:D)
Amúgy hiszem ha látom, vagyis, ha majd ha kedvem szottyan vásárolni akkor lemegyek a boltba és válogatok, h milyet vegyek, addig meg az van ami van.
drc (törölt) 2008.03.30. 18:28:59
drc (törölt) 2008.03.30. 18:30:03
bugris 2008.03.30. 18:31:45
56.hope.road 2008.03.30. 18:47:00
gophix420 (törölt) 2008.03.30. 18:48:27
conquistador+ (törölt) 2008.03.30. 18:56:22
conquistador+ (törölt) 2008.03.30. 18:58:01
szerintem valamit elnéztél
conquistador+ (törölt) 2008.03.30. 18:59:01
mxplanet 2008.03.30. 19:24:36
drc (törölt) 2008.03.30. 19:44:16
parancsmegtagado 2008.03.30. 19:48:20
conquistador+ (törölt) 2008.03.30. 19:50:05
bugris 2008.03.30. 19:52:52
Amúgy csak kapcsolódni tudok Király Rák felvetéséhez, ha ez olyan borzalmas, "Európa legszigorúbb drogtörvényével" együtt miért nem változtatták meg az elmúlt hat évben?
bugris 2008.03.30. 19:55:12
index.hu/politika/belfold/drogszig714o/
conquistador+ (törölt) 2008.03.30. 19:55:44
conquistador+ (törölt) 2008.03.30. 20:01:55
Emmet Ray 2008.03.30. 20:14:35
amúgy én is a liberalizáció mellett vagyok, mindenkinek a privát ügye, hogy nikotinból, vodkából, hasisból mennyit fogyaszt
bullshit béla 2008.03.30. 20:23:21
gravy_t 2008.03.30. 20:24:09
"mindenkinek a privát ügye ..."
kérlekszépen, nem oda buda, ameddig kockázatközösség van, addig ne a mások pénzén (is) idd szét a májadat köszke.
Emmet Ray 2008.03.30. 20:29:46
Rozsdamentes Acélpatkány · http://funyiro.hu/ 2008.03.30. 20:32:42
Egy : Sokat vesztene a szavazótáborából a Fidesz , most ezzel . Tekintve , hogy aszélsőségesebb szavazótábor szemében aki szív az SZDSZ-es . ( Csak akkor fog csodálkozni , mikor mélymagyarságában észreveszi , hogy a 10-en éves gyereke is szív ) Mert a diler eladja mindenkinek . Nem lát távolabb annál , hogy a tiltás a minden . Ami persze önmagában bukás , mert mindíg is tiltva volt, kemény büntetési tételekkel , de ennek ellenére nő a fogyasztás .
Kettő : A drog a prostitúció és a "szerencsejáték" amit meghagytak a "bünözői piacnak .
három : Az Amerikai lobbi is ebbe az irányba nyomja Európai törvényhozást.
bugris 2008.03.30. 20:36:48
"mindenkinek a privát ügye, hogy nikotinból, vodkából, hasisból mennyit fogyaszt"
Drog- vagy alkoholfüggő barátod, szomszédod, rokonod volt-e már?
drc (törölt) 2008.03.30. 20:39:37
jó kis élőlény 2008.03.30. 20:45:56
ugye így gondoltátok?
kész mázli, hogy vannak itt még páran a Szent Magyar Hazában, akik tudják, hogy másnak mi a jó!
Rozsdamentes Acélpatkány · http://funyiro.hu/ 2008.03.30. 20:46:08
Volt de soha nem gondoltam , hogy lecsukják érte kétévre ... vagy többre .
Azt pedig pláne nem , hogy a stikában brahiból kipróbáló kamaszt meghurcolják , azért mert elfogyasztanak egy üveg sört , vagy elszívnak Fater cigijéből egyett pláne nem .
ugyan is itt a példa . Azt aki leköpdösi és nyiltan terrorizálja a tanárait , nem lehet eltávolítani jogilag az iskolából . Viszont azt a fiatalkorút aki ma Magyarországon megbukik egyszáll fűvescigivel . Annál azonali pszihológiai vizsgálat , az összes szomszédját felkeresik a rendőrök . Az iskolából kirúgjak . Magyarul tönkreteszik kezdődő életét .
álltalában nem azok buknak meg akik rendszeres fogyasztók , hanem az alkalmi kipróbálok "gyakorlatlanok " .
Nem kivánom senkinek , hogy a gyerekével ez történjen .
drc (törölt) 2008.03.30. 20:47:52
Amugy a cikk pontosan arról a középértékről szólt amit bugris is említett. Azt lenne a medián és mindenki autmatikusan azt kapná meg, modosítás nélkül.
conquistador+ (törölt) 2008.03.30. 20:50:50
conquistador+ (törölt) 2008.03.30. 20:56:23
bugris 2008.03.30. 20:56:24
De azt tartom, hogy naivitás azt hinni, hogy az egyén döntéseinek nincs hatása a környezetére. És ezen hadd legyen szabad akár bosszankodni is. Nyilván apróság, ha például egy részeg szomszéd miatt rendszeresen nem tudsz aludni (hogy ittas gázolókat meg drogos bűnözőket ne is emlegessek), de annyit engedjünk már meg, hogy ne tartsuk ezt teljesem privát ügynek.
Rozsdamentes Acélpatkány · http://funyiro.hu/ 2008.03.30. 20:57:25
www.hirszerzo.hu/cikk.hirszerzo.38289.html
A negyedik érv :)
Brute 2008.03.30. 21:04:10
Rozsdamentes Acélpatkány · http://funyiro.hu/ 2008.03.30. 21:06:03
Nem tudod megtenni . Az emberek azt csinálnak amit akarnak .
Lásd Amerikát mitértek el anno a prohibícióval. Megteremtették a modern maffia alapjait pénzügyileg és szervezetileg egyaránt .
Nem lehet megszüntetni a keresletet , amíg van kereslet van kínálat is .
Akkor tudsz a legjobban ártalom csökenteni , ha a te kezedben van a terjesztés ( mint az alkoholnál) .
Ma nincs kontrol az illegális drogok piacán .
Rozsdamentes Acélpatkány · http://funyiro.hu/ 2008.03.30. 21:12:14
Így is egyre többen kezdik el és egyre fiatalabban .
Egyedül Hollandiában sikerült csökenteni a fogyasztók számát .
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.03.30. 21:16:29
Értem??!
makacs szennyeződés 2008.03.30. 21:17:22
azzal együtt, hogy Orbánék szemében én többszörösen bűnöző vagyok (mert pl. nem vonultam be az egyéves leépítő infantilis szociális foglalkoztatóba, a katonaságba, amit ők ugye ma is működtetnének, és engem ma ezért köröznének, plusz büszkén, meggyőződéssel börtönbe csuknának, mint füvezőt), azzal együtt igazad van, az szdsz szarik az ilyen kényelmetlen kérdésekre, ám bezsebeli azon fogyatkozó tábor szavazatát, akik csak emiatt, vagy hasonlók miatt voksolnak oda.
tőlem is kaptak pár szavazatot, de szerintem nem fognak többet, hacsak valami tökéletes elit- és stratégiacsere be nem következik náluk.
s mivel így liberális párt nem maradt - igény sem maradt liberálisokra (fujj!), egyéb alternatíva is csak egy maradt, egy pszichopata 1945-80 közti komcsi szónoklatokat nyomó elkésett álmodozó hülye demagóg (2/3-os támogatottsággal) - újabb vállveregetés ez a jó kis szülőhazámtól, hogy talán jó lenne arrébb tolni a cangát, itt nem számítassz kívánatosnak, pajtás.
magyar ugye már nem vagyok egy ideje, zsidónak viszont bevettek a nemlétező zsidók ellenségei (a zsidók nem), komcsi is lettem már emiatt, pedig azt hittem, konzervatív vagyok, meg ugye bűnöző is vagyok, csupán mert itt élek úgy, ahogy, plusz drogosnak is kikiáltott az a társadalom, amely tagjainak 85%-a alkalmanként vagy rendszeresen drogozik, alkoholt fogyaszt.
én mondom, fasza kis hely ez.
Rozsdamentes Acélpatkány · http://funyiro.hu/ 2008.03.30. 21:19:51
mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2008.03.30. 21:23:24
Bocs srácok, hogy nem kenderezek, de reagálnom kell :))
56hope,road, gondold meg Viktor 2-szer mondott, olyat, hogy: a fideszben van 4-5 ember, aki képes arra, hogy kormányozzon. Választásokkor pedig megmondta, hogy Ibike javasoljon valakit, csak tartsanak ki, ha komolyan gondolják. Nem gondolták komolyan! :(
jó kis élőlény 2008.03.30. 21:27:38
de oké, veled vagyok, akkor a drogok közül csak azokat ne tiltsuk, amelyek hatására az ember agresszív hangoskodóvá válik (alkohol), meg ugye ha sok balesetet okoz, az is csak a legalitását támasztja alá, VISZONT azokat büntessük keményen, börtönnel, akik befüveznek (a sok rohadék!) és otthon marad csendben, vagy nem mer vezetni!
válasszuk el, hogy mi a magánügy!
inni szabad, füvezni nem!
egyetértek!
Megmondtam má nemértő? 2008.03.30. 21:30:12
parancsmegtagado 2008.03.30. 21:30:16
MSZP: nem. Kuncze: nem. Surján: nem.
Orbán: Nem gondolkoztam rajta, de nem hiszem, hogy itt bármi is tabu volna. Alaposan meg kellene vizsgálni, hogy mi az eredménye a holland kísérletnek, s hogy a hazai droghelyzet mennyire hasonlít az ottanira."
Ha valaki nem kattintott volna, ezt mondta Viktor 94-ben.
zala 2008.03.30. 21:38:25
ha illegálisan kell beszerezniük a szert, akkor azt bűnözőktöl fogják beszerezni.
Az iraki háború öt év alatt mintegy 750 milliárd dollárjába került az usa-nak.
Az drogbárók éves haszna mintegy 500 milliárd dollár.
Ha a drogbárók az illegális drogkereskedelemben szerzett profitot az iraki rendezésre fordították volna valószínűleg Irak már egy minta demokrácia lenne. Kár hogy nem arra fordítják hanem csak templomokat építenek és árvákat segélyeznek belőle.
makacs szennyeződés 2008.03.30. 21:41:24
Megmondtam má nemértő? 2008.03.30. 21:45:27
Aki illegális szert szerez be bűnözőktől, az törvényt sért és ezért büntetést érdemel.
Irakhoz úgy látszik te jobban értesz, de most nem erről volt szó.
Mit is akartál mondani?
zala 2008.03.30. 21:46:35
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.03.30. 21:50:30
A kereszténységet is tiltották, halállal büntették, stb.
Aztán győzött az ésszerűség törvény felett.
A cenzúrát is legyőzte az ésszerüség, valamit a kommunizmust is.
Előbb-utóbb felettetek is eljár az idő...
Rozsdamentes Acélpatkány · http://funyiro.hu/ 2008.03.30. 21:53:55
Csak sajnos nem ennyire egyszerű a kérdés . Mivel mióta az Amcsik ottan vannak mitad istten megtöbszöröződött a termelés .C130-asba több fér :))
Több tisztán gazdasági szempontból készült elemzés volt ahol próbálták elemezni mitörténne ha kivennék a gazdaságból a drogból származó pénzeket . Lehet tippelni :))
56.hope.road 2008.03.30. 21:59:07
Miről akarsz meggyőzni? Meg hogy jön ide a legutóbbi választások Fidesz-MDF kapcsolata?
(Ibolya talán elgondolkozott azon, a kisgazdák példájából kiindulva, hogy nem biztos, hogy olyan jó perspektíva egy párt számára az Orbánnal való közösködés. De ez nem a drogkérdéshez tartozik.)
Ezt meg kell kérdeznem:
Neked tényleg az a véleményed, hogy Orbán a hatalomra jutása esetén meglépi a drogliberalizációt?
És ha igen, mire alapozod ezt a feltevésedet?
Megmondtam má nemértő? 2008.03.30. 22:01:25
A drogkérdés nem gazdasági kérdés, hanem nevelési (egy darabig) aztán büntetőügyi. Nem kell a lényeget félremagyarázni.
Az utolsó mondatoddal pedig felmentést adsz a bűnözésből származó jövedelmeknek t.i. kell hagyni mert az jó a gazdaságnak... de még ez sem igaz. Gondolkozz.
zala 2008.03.30. 22:02:47
Nem célom az összes összefüggés feltárása, csak egymás mellé állítok két értéket.
- az iraki háború öt év alatt 750 milliárd dollárjába került az usa-nak
- ezen öt év alatt a drogbárók 2500 milliárd dollárt kerestek a tilalmon.
makacs szennyeződés 2008.03.30. 22:07:06
zala 2008.03.30. 22:10:23
" drogkérdés nem gazdasági kérdés, hanem nevelési (egy darabig) aztán büntetőügyi."
amíg a drogkérdés büntetőügyi kérdés marad addig esély sincs nemhogy a probléma megoldására, de az ártalomcsökkentésre sem.
Az usa alkoholtilalom legnagyobb támogatója egy bizonyos Al Capone volt. A drogtilalom legnagyobb támogatói a drogbárók. Ezekkel az arcokkal állsz egy oldalon kedves 'Megmondtam má nemértő?'. A bűnözőket és a terroristákat támogatod.
jó kis élőlény 2008.03.30. 22:12:35
ami a törvény szerint nem illegális, az jó.
vannak tehát jó drogok meg rossz drogok, mint a boszorkányoknál, jóboszorkány, rosszboszorkány.
attól függ, hogy a jóisten hogy véste a magyar jogi kőtáblába.
én értem már.
Megmondtam má nemértő? 2008.03.30. 22:26:15
A józan ész és a törvény is erről szól. Az előbbi a fontosabb, de ez egy szerencsés eset.
Rozsdamentes Acélpatkány · http://funyiro.hu/ 2008.03.30. 22:31:11
Rozsda
A drogkérdés nem gazdasági kérdés, hanem nevelési (egy darabig) aztán büntetőügyi. Nem kell a lényeget félremagyarázni.
Az utolsó mondatoddal pedig felmentést adsz a bűnözésből származó jövedelmeknek t.i. kell hagyni mert az jó a gazdaságnak... de még ez sem igaz. Gondolkozz. "
Először is kezdjuk azzal amit először javasolsz ....gondolkozunk !
A nevelésben egyetértünk , de a büntetőjogiban már nem ! Ugyanis Amerikában évtizedekóta zérótolerancia van . És nő a drogprobléma . Tehát ez nem Megoldás . Mert pontosan nem tudom mikor de a 30-as 40es években vezetékbe Amerikában a prohibícióval a drogtilalmat . Tehát azóta a törvény butető ereje nem hogy csökenteni nem tudta , de inkább gerjesztette .
Na most ezen TÉNYEK fényében te mire gondolsz akkor amikor a büntetőjogot emlegeted mint megoldást ami cirka 50-60 éve itt is van ! És sokmindent hozott pl a probléma elmélyülését de megoldást nem .
Az előző hszemben nem adtam én semmire sem felmentést , csak közöltem egy feltevést , meg egy gazdasági elemzést . Ami nem arra világítrá amire te gondolsz . Mert ez csak nekünk rossz akik a dekriminalizációt tekintjük járható útnak . Mert ugye ebben a fekete pénzekben benne vanak a kormányok is könyékig . Nem egy drogbáró van aki nyíltan szól és pénzeli is azokat akik a tiltást fenn akarják tartani . Mert malyd minden most népszerű drog fillérekből előálítható . A cannabisz például egy viszonylag könnyen termeszthető növény pl mint a paradicsom . Miért lenne jó a búnözőknek , hogy ha most elkérhetnek grammjáért 1800-2500 ft-ot . Utánna már nem lehetne illen busás haszonnal értékesíteni .
guszti 2008.03.30. 22:36:29
Rozsdamentes Acélpatkány · http://funyiro.hu/ 2008.03.30. 22:37:50
Drugs are bad ! Mmmmmm kay?
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.03.30. 22:38:15
Nem a drog rossz, hanem a hatása, az a dolog, amit okozni tud.
Az alapvetésnek a realitásnak kell lennie.
A kérdés az, hogy hogyan kártékonyabb a drog, úgy, hogy legális, vagy úgy, hogy illegális.
Ha szerinted úgy lenne károsabb, ha legális lenne, akkor erről lehet beszélgetni, mer a kriminalizálás ellen hangoztak el érvek, de Te még nem mondtál semmit, hogy miben segít az, hogy be van tiltva a drogok egy része, azon kívül, hogy mondhatod a gyerekednek, hogy börtönbe kerülsz, ha füvezel...
Megmondtam má nemértő? 2008.03.30. 22:39:39
Sok beszédnek sok az alja. A drogprobléma nem azért növekszik bizonyos országokban (ha így van), mert törvény tiltja, hanem mert laza az ellenőrzés és a törvényt nem tartatja be az állami szerv ill. hatóság amelynek ez volna a feladata. Az ok és okozat nem felcserélhető, legalábbis középiskolás szint felett.
ford? 2008.03.30. 22:43:41
Megmondtam má nemértő? 2008.03.30. 22:45:18
A drog akkor is rossz ha legális és akkor is ha illegális...ha be lehet szerezni. És akkor jó, ha nincs mert nem lehet beszerezni. Mert akkor az akaratgyenge kreatúrák - akik nem képesek fölmérni a kártékony hatásait - nem jutnak hozzá.
Zéró tolerancia.
jó kis élőlény 2008.03.30. 22:46:03
Kivéve az nem rossz, amelyik legális, mert az jó drog.
A fű rossz drog, az alkohol jó drog, mert jó tesz a zenberekkel. Értem.
Érzem, hogy fejlődik a tudásom.
zala 2008.03.30. 22:47:47
"hanem mert laza az ellenőrzés és a törvényt nem tartatja be az állami szerv ill. hatóság amelynek ez volna a feladata."
az usa-t ezen országok közé sorolod?
"A nevem Peter Christ nyugalmazott rendőrkapitány vagyok New York állam Buffalo városából. 1989-ben vonultam vissza, és azóta nyugdíjasként dolgozom a drogpolitika reformján. Egy korábbi szervezetet vettünk alapul a Vietnámi Veteránok Háborúellenes Mozgalmát. Miért volt ez a csoport fontos? Az embereknek nem kellett feltétlenül egyetérteniük a háborúról alkotott elképzeléseikkel, de ez egy olyan csoport volt, amely a háború ellen szólalt fel, de nem lehetett hazafiatlansággal vagy hűtlenséggel vádolni, mert ők a hazájuk felhívására mentek harcolni. Sokukat kitüntették hősies tetteikért, aztán hazamentek és elmondták az otthoniaknak, hogy szerintük az egy rosszkor vívott rossz háború volt. Úgy éreztem, hogy egy jogalkalmazókból álló szervezet hasonlóan hiteles lehetne. A vietnámi veteránokat sem lehetett semmibe venni azzal, hogy hűtlenek vagy hazafiatlanok lettek volna, úgyhogy ne gyere nekem azzal, hogy én nem értem a drogproblémát. Húsz évig harcoltam a drogháborúban, ismerem a problémát. Szóval nem kell hogy egyetérts a következtetéseimmel, de ne mondd, hogy elefántcsonttoronyból prédikálok és nem tudom mi megy az utcán. Tudom mi megy az utcán, és tudom milyen nagy kárt okozunk a társadalomnak és az egyéneknek a drogpolitikánkkal. Innen ered a LEAP ötlete."
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.03.30. 22:50:48
A szocializmusban két okból nem volt drogprobléma Mo-on.
Az egyik az, hogy nem érte meg eladni itt a cuccot, mert olyan szegények voltak az emberek, és annyira nem ért semmit a pénzük, a másik pedig az, hogy a hatóság nem ismerte a drogokat.
Nem tudták, hogy hogy néz ki, milyen a hatása, milyen a szaga.
A rendeszrváltás előtt nyugodtan lehetett füvezni a kocsmában, mert azt hitték, hogy Kossuth-ot, vagy Románcot szívsz.
Megmondtamán
Egy olyan dolgot, ami jól esik a fogyasztónak, nem lehet betiltani.
Minél szigorúbb a tiltás, annál nagyobb lesz a haszon.
Keresleti piacon a hiánygazdálkodás a bűnözés melegágya.
Siphersh 2008.03.30. 22:51:23
Igazából egyértelmű, hogy mi javít a helyzeten és mi ront. Szimplán tapasztalati kérdés.
Az viszont nem egyértelmű, hogy mitől lesz valaki gondolkodó és a tapasztalati tényeket szem előtt tartó, illetve mitől lesz valaki indulatoktól vezértelt zombi.
Rozsdamentes Acélpatkány · http://funyiro.hu/ 2008.03.30. 22:52:08
Rozsda
Sok beszédnek sok az alja. A drogprobléma nem azért növekszik bizonyos országokban (ha így van), mert törvény tiltja, hanem mert laza az ellenőrzés és a törvényt nem tartatja be az állami szerv ill. hatóság amelynek ez volna a feladata. Az ok és okozat nem felcserélhető, legalábbis középiskolás szint felett. "
Ezzel megen vitatkoznom kell.
Nah a legrégebbi zérótoleranciát gyakorló ország Amerika. Ahol is bevezették azt , hogy privatizáljuk és hejezük üzleti alapokra a börtönök üzemeltetését (zárójelben meg jegyzem nálunk is sutyomban bevezették nem rég avaták az elsőt , nagy pozitív hurával !!! ). Nah tehát amit mondasz azt a tények nem tudják igazolni ugyan is Amerikában telerakták a börtönök drogfogyasztókkal !
Megelőzlek erre te mondod , hogy de persze mert nem a nagyokat csukják le ! Hát igen me,őket. Őket soha senki nem fogja , vagy ha igen akkor a tapasztalat azt mutatja , hogy gyorsabban veszi át a hejét egy másik mint ahogy te összadod magadban ezt 1+1=?
Megmondtam má nemértő? 2008.03.30. 22:56:35
Nyugalmazott rendőrkapitánytól nem kérjük, hogy drogpolitikát dolgozzon ki, hanem azért szeretjük, mert harcolt a terjesztők ellen. Tőlem sem várjuk el, hogy drogpolitikát dolgozzak ki, mert nem én találtam ki a zéró toleranciát, csak egyet értek vele. Akárhány rendőrt is idézel be.
zala 2008.03.30. 22:56:42
"...akkor jó, ha nincs mert nem lehet beszerezni. Mert akkor az akaratgyenge kreatúrák - akik nem képesek fölmérni a kártékony hatásait - nem jutnak hozzá.
Zéró tolerancia."
"A nevem Rusty White, 1973-ban kezdtem dolgozni a büntetés-végrehajtásban. 1978-ig Arizonában dolgoztam egy szigorúan őrzött fegyház siralomházában. 1988-89-ben nyom- és drogkereső kutyákkal dolgoztam a börtönben fegyveres szolgálatot láttam el.
A lényeg amit szeretnék, hogy mindenki megértsen: nincs ezen a Földön egy börtön, legyen az bármelyik országban, ahol ne lehetne drogokat találni.
Tízméteres falakkal, lövésztornyokkal, a létező legmodernebb technikával, spiclikkel, folyamatos motozással, jogfosztással sem vagyunk képesek távoltartani a drogokat egy teljesen ellenőrzött környezettől. Hogyan várhatjuk, hogy kívül tudjuk tartani a drogokat bármelyik országból?"
Bit Rot 2008.03.30. 22:57:53
Az SZDSZ, "a liberális párt".
zala 2008.03.30. 23:01:28
"Tőlem sem várjuk el, hogy drogpolitikát dolgozzak ki, mert nem én találtam ki a zéró toleranciát, csak egyet értek vele."
persze tudom, hogy mit akartál kifejezni ezzel, csak vicces ahogyan nem sikerült. :)
Megmondtam má nemértő? 2008.03.30. 23:05:57
Nem értem miért hozod elő a magánbörtönöket ez technikai részlet, azt tudom, hogy a drog rossz, a törvény tiltja (helyesen) és aki vét ellene az büntetést érdemel.
Akár magán akár állami a börtön, igenis tele kell rakni terjesztőkkel elsősorban, valamint notorius fogyasztókkal is, mert ezek gerjesztik a keresletet ill. az egész iparágat.
Végül, engem nagyon zavar, ha valakinek ennyire borzalmas a helyesírása...vagy ez valami sikk? A "j" és a "ly" helyes használata a minimum amit egy írástudó magyartól el lehet várni. Vagy nagyon király így írni a neten?
Megmondtam má nemértő? 2008.03.30. 23:08:16
???
Azt akartam kihozni belőle amit írtam.
Bobby Newmark 2008.03.30. 23:08:19
Ha véletlenül Te nem fogyasztasz _semmilyen_ orvosi szempontból drognak minősülő szert, akkor engedd meg, hogy gratuláljak. Benne vagy az 1 ezrelékben.
Ha viszont esetenként pl borozol, dohányzol, kávézol, akkor is jusson eszedbe, hogy ez Neked is rossz, meg a társadalomnak is. (Ezt Te mondtad)
zala 2008.03.30. 23:12:10
Zala
"Nyugalmazott rendőrkapitánytól nem kérjük, hogy drogpolitikát dolgozzon ki, hanem azért szeretjük, mert harcolt a terjesztők ellen. "
Másrészt ebben tökéletesen egyetértek veled és az idézett úrral is aki szerint szintén nem a jogalkalmazóknak kell az új stratégiát kidolgozni. Az idézett úr csak azt állítja, hogy a jelenlegi egy kudarc és változásra van szükség. Azt hiszem az előélete, a megszerzett tapasztalatai alapján valószínűleg reálisabb képet tud alkotni ebben a kérdésben, mint közülünk itt bárki, beleértve téged is értetlen barátom.
zala 2008.03.30. 23:17:21
Zala
"???
Azt akartam kihozni belőle amit írtam."
"Tőlem sem várjuk el, hogy drogpolitikát dolgozzak ki, mert nem én találtam ki a zéró toleranciát, csak egyet értek vele."
vagyis azért nem várhatjuk el tőled, hogy drogpolitikát dolgozz ki, mert nem te találtad ki a zéró toleranciát. Eszerint mindazok, akik nem találták ki a zéró toleranciát azok nem dolgozhatnak ki drogpolitikát.
mint írtam tudom, hogy mit akartál kifejezni, de ezt sikerült. gratulálok.
Rozsdamentes Acélpatkány · http://funyiro.hu/ 2008.03.30. 23:17:46
Te nemzetiszocialista vagy ?
Mert ha igen akkor nem igazán értem az érvrendszered .
Hogy a fenébe ne tartozna ide ? Ha valaki adópénzeket kap azért , hogy minnéltöbb elitélt legyen ???
Tudodmit szerintem me szélsőséges hülyékkel kéne telerakni . Szidjátok a Gyucsányt pedig ugyan azok vagytok.........nemzetiszocialisták...
Malyd ha kihuzátok a fejeteket a sggetekből és elkezdtek gondolkodni is vele!
Nincs itt már irány .
Írástudó , már csak azt mond meg , hogy miremész ha leírni letudod , csak kigondolásnál keletkeznek problémák.
Amikor már észérvek nincsenek jön az , hogy a hejesírás ,mintha az számítana valamit ebben a vitában .
Megmondtam má nemértő? 2008.03.30. 23:19:37
Ez a legelcsépeltebb érve a legalizátoroknak, csodálom, hogy csak most jött elő.
Azért azt remélem, ha a gyereked óvatlanul lelép az úttestre, egy kávét fogyasztó sofőr jár arra és nem egy hasist szívó.
Igen, én is szeretem a jó minőségű száraz fehér bort és az európai kontinensen fellelhető és beszerezhető minden szert kipróbáltam, olyan is volt amely egy időre rabul ejtett és az nem a viszonylag filléres fű volt, mert egy-két világ körüli út árát felszívtam a levágott végű szívószállal. Ez évekkel ezelőtt volt, úgyhogy elévült minden szempontból.
Ettől függetlenül illetve pont ezért mondom azt, zéró tolerancia. Ha nincs drog, nincs probléma
Megmondtam má nemértő? 2008.03.30. 23:21:36
makacs szennyeződés 2008.03.30. 23:25:45
kinyilatkoztat, tények nincsenek, nem olvas, nem lát, nem hall, csak nyomja.
megmondták neki, hogy miben kell hinnie, semmi más nem létezik.
biorobot, droid, báb, beteg, elferdült ember.
ne róla szóljon már ez a blog, tényleg.
Nemetsek Tibor 2008.03.30. 23:29:40
zala 2008.03.30. 23:30:25
"Ha nincs drog, nincs probléma"
a 2008.03.30. 22:56:42-as hozzászólásomból akár számodra is kiderülhetett volna, hogy nincs olyan, hogy nincs drog. Bármeddig szigorítassz is. Ha eléred azt, hogy az ország körül tízméteres fal lesz, melyet lövésztornyokkal erősítenek meg, és belül a létező legmodernebb technikával, spiclikkel, folyamatos motozással, jogfosztással üldözöd a drogot akkor is lesz drog. Akarsz egy ilyen országban élni? Mert ebben az országban majd a te seggedbe is belenéznek hátha mégis ott találják meg a drogot. Persze elhiszem én neked hogy ott nem fogják megtalálni, de azért ők majd csak megnézik, hátha mégis. Mindezek ellenére nem lesz drogmentes az ország. Az egy utópia, ha ismered ezt a szót :)
Siphersh 2008.03.30. 23:32:47
De mondjuk lehet, hogy ilyesmit hiába magyarázok olyasvalakinek, akinek a morális érzéke olyan szinten van, hogy a masszív kokainos múltja utáni büntetlensége teljesen oké, de minden más drogosnak büntetést kíván.
Bobby Newmark 2008.03.30. 23:32:53
Ez meg a legelcsépeltebb demagógia ellenző oldalon. Senki nem akarja, hogy a betépett vezetést legalizálják. Tudatmódosult állapotban baleset okozása legyen súlyosbító körülmény. Vegyék el a jogsit, ha befüvezve ül valaki autóba.
Ezt miért nem vagytok képesek megérteni?
"Ha nincs drog, nincs probléma"
Ez viszont sajnos kivitelezhetetlen. Drog már van. Megszűntetni nem lehet. Szabályozni kellene, mert a tiltás bizonyítottan nem működik.
mr lebowski (törölt) · http://nearlydark.blog.hu/ 2008.03.30. 23:43:23
Megmondtam má nemértő? 2008.03.30. 23:46:38
Nem vagyok értetlen. Még az is elképzelhető, hogy belátom, a zéró tolerancia nem a leghatásosabb módszer, de egyelőre ilyen példa nincs. Nem kell Hollandiával jönni, ezt nem veszem meg. '92-ben (szerintem az kioktatók egy része kb. megszületett vagy általános iskolába járt..) láttam a szerencsétlen emberformájú zombikat Amsterdamban amint a Metadon buszra vártak minden nap ugyanabban az időben. Ők sem úgy kezdték, hogy egy nap csak úgy viccből szúrtak egyet magukon. Ez az utópia. Cannabist fogyasztottak eleinte kivétel nélkül. És a barom állam ott ennek meg is teremtette a legális feltételeit. Sok a problémájuk és egyre többen mondják, ma már nem így csinálnák.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.03.30. 23:49:10
Sokkal több kenyérfogyasztó lesz heroinista, mint ahány kanabiszfogyasztó.
mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2008.03.30. 23:52:32
,,Meg hogy jön ide a legutóbbi választások Fidesz-MDF kapcsolata?"
Azért írtam ide, mert vikink itt jelezte, hogy nem feltétlenül kell ő legyen a miniszterelnök.
,,Neked tényleg az a véleményed, hogy Orbán a hatalomra jutása esetén meglépi a drogliberalizációt?"
Nem gondolom, én nem mondtam ilyent, mindössze annyit írtam, hogy Orbán hihetetlen hatalomvágya csak egy olyan rágógumi, amit bevesznek, kiköpnek, aztán újra bevsznek, újra kiköpnek... és így tovább!
És jeleztem korábban is, hogy ez, tényleg, nem kender téma, és ezt megint megerősítem.
Megmondtam má nemértő? 2008.03.30. 23:56:22
Nem kérkedés miatt írtam le. Azt akartam, hogy ne gondolják - úgy ítélem el a drogot, hogy azt sem tudom mi az. Akkor is ugyanúgy gondoltam ezt a dolgot mint most, lelkiismeret furdalásom volt (igaz ez a hatvanhatodik dolog volt amire akkor gondoltam...) tudom, hogy mit tesznek ezek a dolgok az emberrel átveszik az irányítást. Átkoztam a pillanatot amikor beavatott lettem.
zala 2008.03.30. 23:56:31
"Még az is elképzelhető, hogy belátom, a zéró tolerancia nem a leghatásosabb módszer, de egyelőre ilyen példa nincs. "
Van ilyen péda. Később, ha gondolod adok forrást ahol olvashatsz ezekről, ám azt gondolom, hogy vegyük előre a kapudrog-elméletet, amiben Te hiszel. Ha benne vagy járjuk körül először a problémát ebből a szempontból. Azért érzem ezt fontosnak, mert régóta ismert, hogy a kapudrog-elmélet egy ordas nagy baromság, csak úgy látszik Neked erről nem szólt senki. Ha benne vagy kérlek érvelj a kapudrog-elmélet mellett.
Siphersh 2008.03.31. 00:03:07
De az nyilvánvaló, hogy nem tudod, mi az a drogtilalom, hogy milyen következményekkel jár a kimondott céljával ellentétben.
Megmondtam má nemértő? 2008.03.31. 00:09:07
Tehát érveljek egy olyan dolog mellett, amiről te előre kijelented, hogy ordas nagy baromság...ez korrekt társalgás, köszi.
56.hope.road 2008.03.31. 00:10:18
(Szóval vikink, inkább csak a te vikid, valóban ezt mondta. Sőt mondott ő Bod Péter Ákost is, ha jól emlékszem, ami egy hasonló komolyságú lehetőség. Ibolya viszont megmondta a frankót, vagy ő, vagy senki más. Kisebbik kormánypártként, teljhatalommal. Reális ez is, ugye? De mindegy is a topik témáját illetően.)
Szóval tiszteletben tartom a véleményed, attól függetlenül, hogy nem értek vele egyet. Azt éltetsz, akit csak akarsz. Reményt ad nekem is, hogy te reménykedsz a dolgok jó irányba történő alakulásához, de elfelejtetted megírni, mire alapozod ezt a feltevésed. Gondolom, nem csak megérzés.
56.hope.road 2008.03.31. 00:12:39
2008.03.31. 00:10:18 mbembának !
ZetoR 2008.03.31. 00:18:14
A megoldás nem ez, az biztos. A drogos nem fog lemondani a jointjáról vagy ecstasyjáról azért mert szigorúak a törvények, csak a módszerek változnak...
Szerintem a Fidesznek -ha kormányra kerül- sokkal de sokkal fontosabb dolgai lennének mint a drogproblémák!
zala 2008.03.31. 00:21:04
"Tehát érveljek egy olyan dolog mellett, amiről te előre kijelented, hogy ordas nagy baromság...ez korrekt társalgás, köszi."
a megszerzett ismereteim alapján a véleményem közöltem. máskülönben hogyan fogjuk eltérő álláspontjainkat ütköztetni? Talán önmagadból indulsz ki ezért hiszed azt rólam, hogy amit én írok arról azt gondolom, hogy az a végső, megfellebezhetetlen igazság, ám ez nincs így.
Ha rosszul fejeztem ki magam elnézést és kérlek maradjunk a kapudrog-elméletnél. Érvelnél mellette?
popp · http://koncertblog.com/ 2008.03.31. 01:03:25
popp · http://koncertblog.com/ 2008.03.31. 01:15:00
Büdösgyökér 2008.03.31. 01:51:01
Van egy nem is olyan "kissebbség", aki nem akar börtönbe menni, mert nem éppen piával szeretne oldódni alkalmanként. Én sem tartom szerencsés dolognak a füvezést, de csak a Fű miatt nem vágnék senkit sem a sittre. Éretlen dolog és semmi haszna sincsen. Gyakorlati értéke pedig a nullával egyenlő. Tehát a törvény nem védi meg azokat, akiet megvédeni hivatott. Inkább csak büntet, mint a sötét középkorban. Ki kellene már próbálni valami érettebb dolgot is a társadalmon, nem csak pofázni róla. Akinek kell, vegye meg az ellenőrzött minőséget és fizessen érte 3x annyit, mint amennyit manapság elkérnek érte a feketepiacon, de sírva könyörgöm: ne csináljunk már minden "érdeklődőből" bűnözőt. Nevetséges...
Büdösgyökér 2008.03.31. 02:09:28
Kapudrog-elmélet... Jajj, ne röhögtesd már ki magad! Csak nem arra gondolsz, hogy aki füvet szív, az pár éven belül már szúrja magát?! Kész röhej. Előbb fogyasztanak az emberek alkoholt, mint bármi más drogot. Az alkohol egy kapudrog, mivel mindeki, aki a keménydrogoknál köt ki, alkohollal kezdte. Aha, világos. Ülj le, egyes!
Büdösgyökér 2008.03.31. 02:11:07
Sidani 2008.03.31. 02:35:19
Bar 6 oldal, de nagyon erdemes elolvasni ha valakit erdekel a tema.
www.rollingstone.com/politics/story/17438347/how_america_lost_the_war_on_drugs
zala 2008.03.31. 09:00:35
:)
gophix420 (törölt) 2008.03.31. 19:15:36
popp · http://koncertblog.com/ 2008.04.01. 09:42:56
Psychedelic 2008.04.02. 00:07:38
Akasztófára küldené azt aki szív..., de az alkeszokat itatja a Kossuth téren!!!
Gratulálunk neki és a jobbosoknak a sok és minél több alkoholistáéert, akiket a mi adófizető pénzünkből kezeltetünk!
Ezt azért írtam, mert ezt írják a prolik is amikor a füvesekről van szó :-(
Egy alkoholista hamarabb lesz drogos (herkás), mint egy füvet szívó, aki beáll a kannásbor ivók közé! Ja, és egyébként mindenkinek megvan a kábulathoz való joga...! Csak itt a kis hazánkban nem tartják be a személyiségi jogokat..., még..., sajnos!
Joaquin 2008.04.02. 15:08:36
Megmondtam má nemértő?:
Téged visszatartott a börtön gondolata? Akkor miből gondolod, hogy mást vissza fog?
A kapudrog elmélete azért bukott meg, mert sokan pont a törvény számlájára írják: a gyerek először azt gondolja, minden drog halálos, max hónapokig húzod ki vele stb. Aztán látja, hogy a barátai szívnak, és csak nem romlanak a tanulmányi eredményei (eleinte... :)), felveszik őket egyetemre stb. Aztán elgondolkozik, talán nem is olyan gáz a fű. Aztán - mivel mindenki csak DROGOKról beszél, fűről meg heroinról senki - hát azt gondolja, akkor biztos a herka sem olyan káros, és máris ott van ahova nem akarjuk juttatni. Na most vizsgáljuk meg, hogy mi van, ha a fű dekriminalizált, ám de a kemény(ebb) drogok nem. Hiába látja, hogy a barátai szívnak, talán el is pöfékel egy-egy szálat, talán még függő is lesz, de a heroin, a szintetikusok és társai már tiltott lesz neki.
Szerintem sem jó a marihuána, károsabb is, mint a legtöbb füves gondolja, de nem vagyok meggyőződve róla, hogy a tiltás megoldás volna.
drc (törölt) 2008.04.04. 22:33:28
Vajon a tisztelt alkotmánybiró úr mit csinál amikor otthon pakolgatja az asszonykáját? Csak nem elkábul?
Hogy a jó édes képmutató anyukáját.