A tatai Eötvös Gimnázium saját drogháborúját vívja diákjai ellen. A tantestület egyhangúan megszavazta múlt héten, hogy kiteszik azt a három gimnazistát, akiket román rendőrök szedtek össze füvezés közben osztálykirándulásuk alkalmával. Érdekes módon a román rendőrség nem sittelte le őket 20 évre a helyi törvények szerint, hanem pénzbírságot szabott ki rájuk. Sejthető, hogy a magyar rendőrség sem fogja őket csempészéssel vádolni, a tanárok viszont úgy érezték, csírájában kell őket elfojtaniuk. (Nem egyedi eset, volt már iskolaigazgató, aki rendőrökkel vitette el füvező diákjait.) Annyira méltányosak voltak, hogy csak év végén teszik ki őket ténylegesen, amikor rendőrség lezárta a mélyre ható vizsgálatot.
Amikor mi voltunk romániai osztálykiránduláson az igazgatónk itatott minket durva helyi páleszekkel. Nem bukott ki rajta senki, mert arrafelé ezt így szokás. Bár az egész osztály kiskorú volt, senkit nem vitt el a rendőr, meg nem is lettem tőle alkoholista. Mert hát a közösségépítő osztálykirándulások szerves része, hogy az ifjúság a keze ügyébe eső anyagokkal (leginkább minden, amiben alkohol van) szétcsapja magát, és gyakorolja, milyen bebaszva felszedni valakit, kádba hányni tömegben vagy beszólni a szintén részeg tanároknak. Az életre készít fel. Ehhez képest mennyivel rosszabb, hogy ezek a gimnazisták inkább beszívtak? Baja esett valakinek?
Füvet szívni, meg inni csúnya dolog, tizenévesen pláne, de megtörténik nap mint nap, akkor is, ha tésztaformába szarik a tantestület kollektíven. Ezt a helyzetet kellene a magukat tanárnak nevező személyeknek (papírjuk van róla, vazz) kezelniük, nem a rendőrség helyett elkaszálni három tinédzsert egy füves cigi miatt. Ezért tart itt ez a világ, a fiatalságot egy halom szerencsétlen hülye tartja sakkban, akik saját magukkal nem tudtak mit kezdeni ("hát akkor tanár leszek") és lövésük sincs, hogyan kezeljenek önállóan gondolkodó embereket (az önálló gondolkodással eleve bajban vannak). Tisztelet a bozótharcos kívételnek, akik még mindig nem adták fel. Mindegy mi van, csak az állami fejkvóta legyen meg, mindörökké. Ámen.
Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.
A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
pillez54 2008.06.02. 10:05:39
steal.this · http://vaningyen.tumblr.com/ 2008.06.02. 10:30:32
◄ViZion 2008.06.02. 11:06:53
Komolyan: kis túllihegés + ügy felfújás van, nomeg a fejhez kapkodás, hiszen ilyen még soha sem volt... ugye? Yah, volt, de nem tudtunk róla? Az más, úgy lehet.
Oszt.kiránduláson hivatalból berúgtunk, borkóstolás címén. teljesen korrekt dolog volt, estére még a cigi sem kellett.
Pesti színházlátogatás ürügyén mentünk az akkor divatos "pípsó"-ba... :) ehh, fiatalság...
A kicsapással ámítják magukat a kedves vezetők, az nem megoldás, olyan mintha levágnák a törött lábat. Gratula nekik, ostoba döntéseikhez. további jó munkát.
bazalt 2008.06.02. 11:26:26
Ezt hívják úgy, hogy "nevelés".
A rosszat úgyis megtanulják azok a diákok. Legalább osztálykiránduláson legyen valami építő elfoglaltság. Hogy a saját életét ki milyen sz@rral b@ssza el (cigi, pia, fű, keménydrogok) az selber schuld, a kutyát nem érdekli. De azok, akik annyira nem képesek önkontrollra, hogy legalább az évi 1 db osztálykiránduláson ne csináljanak hülyeséget (illetve olyan bénák, hogy a tanár/policáj észreveszi, lényegtelen), azok menjenek vissza a balettbe ugrálni.
És hogy miért hülyeség? Mert törvényt sért. Lehet sírni hogy szar a törvény, de az más téma. Életre nevelés? Hát ez pontosan az. Legközelebb amikor megint szívnak, majd jobban odafigyelnek. Hogy csak a füvet szívják el, és ne mást meg.
zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.06.02. 11:30:09
Legális az AKTUÁLIS törvények szerinet füvezni ?
Nem....
Akkor meg miről beszélünk ...?
Ha ilyen hülyék voltak, hogy nekik pont az osztálykiránduláson kell beszívni....
Szívjanak otthon ...
Hadrian VII. · HTTP://KONZERVATORIUM.BLOG.HU 2008.06.02. 11:33:20
Vidéki 2008.06.02. 11:33:39
A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.06.02. 11:35:12
hosszabban nem fejteném ki
lonicera 2008.06.02. 11:36:59
Miss Marple 2008.06.02. 11:38:07
hosszabban nem fejteném ki
flimo13 2008.06.02. 11:41:13
REPARATUR 2008.06.02. 11:42:22
Uglee · http://nagydobraverem.blog.hu 2008.06.02. 11:42:51
idiotapocs 2008.06.02. 11:47:33
Alfonzhal 2008.06.02. 11:49:58
Nem kellett volna füvezni Romániában, és kész. Van ott elég szar enélkül is.
Kryptix 2008.06.02. 11:50:12
Nem mondom azt, hogy a tanároknak együtt kell füvezniük a diákokkal, de ha már a piálás is együtt zajlik, legalább szemet hunyhatnának az ilyenek felett.
Dee_ 2008.06.02. 11:51:04
Alfonzhal 2008.06.02. 11:57:14
neeee, ezt tényleg komolyan gondolod? A NEVELŐ hunyjon szemet? Ez megint ugyanaz az érvelés: az alkohol rossz, de legális, akkor legyen legális a fű is. Logikus, nem?
AdamT · http://durva.blog.hu 2008.06.02. 11:58:54
Alfonzhal 2008.06.02. 11:58:57
Minket is. De látod, ezek szerint ez nem evidencia. Még a végén te leszel a hülye emiatt is. :)))
Loge · http://bloge.blog.hu/ 2008.06.02. 11:59:40
Nálunk ugyanis benne van a házirendben, hogy automatikus kizárás, blabla jár pl. tiltott helyen való dohányzásért, kábítószerezésért, stb. (S az is benne van, hogy az osztálykirándulás olyan, mintha iskolában lenne a gyerök.)
Amúgy pedig, ha nem is volt nekik kötelező, jól tették. Azért háborog mindeki, hogy a tanároknak nincsenek jogaik. Ha pedig még jogszerűen élnek az egyik utolsó jogukkal, akkor még nagyobb a felháborodás.
Mielőtt leparaszttanároztok, gondoljatok arra, hogy örülnétek-e neki, hogy ha a gyerekeitek kábszereznének?
(Persze, a postot pártolók közül valószínüleg kevésnek van gyermeke...)
Bobby Newmark 2008.06.02. 12:00:20
Ezt hívják úgy, hogy "nevelés".'
Ja, én is így szoktam. Ha a büdös kölök nincs ágyban 10:00kor, akkor pépesre verem egy vascsővel. Általában utána két-hátom hétig ilyen gond nincs.
...
Idióta.
Lord_Cica (törölt) 2008.06.02. 12:02:13
Az alkohol fizikai függőséget hoz létre, a fű legfeljebb pszichikait, de arra sem nagyon vannak bizonyítékok.
Vicces, hogy az alkoholnál tízszer egészségesebb, biztonságosabb anyag fogyasztásáért több év börtönbüntetést adnak.
2008.06.02. 12:02:15
AdamT · http://durva.blog.hu 2008.06.02. 12:04:33
Itt és most nem az a téma, hogy a törvény milyen, hanem az,hogy ha valaki a mostani, hatályos jogszabályokat megszegi, akkor azzal mi a teendő.
Ejnye már na!
Kryptix 2008.06.02. 12:07:21
Én csak arra akartam rávilágítani, ami egy globális probléma, hogy azzal semmit nem fogunk elérni, ha büntetjük, büntetjük, és aztán még egy kicsit büntetjük a gyereket, ha vmi rosszat csinál. Pláne ha azzal a rosszal maximum magának árt.
Azokat az érveket elfogadom, hogy addig ne amíg a tanárok felelőssége alatt vannak, de mi akkor sem vittük túlzásba és se magunkat se másokat nem hoztunk veszélyes helyzetbe. Az az osztálytársunk pedig, akit detoxikálóba vittek el a túl sok házipálesz miatt, hát igen ő széthányta a szálláshelyünket, lökdösődött és úgy általában vonzotta a bajt.
Ennyi.
hash · http://hash.freeblog.hu 2008.06.02. 12:07:50
d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2008.06.02. 12:09:07
Engem a szüleim úgy neveltek, hogy gyakorlatilag tizenhárom éves koromtól kezdve a saját felelősségem volt, hogy mit csinálok. Drogot (illegálist) sosem próbáltam, nem lettem alkoholista, a cigit három év után letettem. Mert beláttam, hogy nekem ez így jó.
Azoknak, akik a kirúgást pártolják ajánlom figyeljenek oda a gyerekeikre, beszélgessenek vele értelmes ember módjára, mert az iskolától csak ilyen jellegű nevelést kaphatnak.
Jól el van baszva ez az egész mindkét fél részéről. Szülő, iskola, mind benne van.
Az ítéletben szerepet vállaló tanárok meg a mai nappal visszaadhatják a diplomájukat.
Bobby Newmark 2008.06.02. 12:11:09
Nem, nem ez itt a téma. Itt pontosan a rossz törvény visszásságait mutatja be a kolléga, illetve megpróbálunk egyfajta párbeszédet kialakítani.
Egyébként az meg nagyon nem kérdéses, hogy mi van, ha a hatályos törvényeket megszegi valaki, azért van az a nagy könyv, BTK felirattal, abban le van írva egész pontosan.
A szájtépés meg azért megy, hogy más legyen a könyvbe írva.
Lord_Cica (törölt) 2008.06.02. 12:11:32
A törvényt természetesen be kell tartani, amíg érvényben van.
De ha a törvény hibás, akkor törekedni kell az eltörlésére.
makacs szennyeződés 2008.06.02. 12:12:30
engem mélyen sért, ha ezek a pedagógusok mindenféle szarral mérgezik magukat, hisz csak nekem van jogom eldönteni, hogy nekik mi a jó.
felháborító, hol van ilyenkor a golndolatrendőrség? én meg félhetek otthon az ismeretlentől, tessék, ezt akarták ezek az aljasok?
lonicera 2008.06.02. 12:12:40
bazalt 2008.06.02. 12:15:30
Ha a büdös kölködnek _előre_ megmondod hogy amennyiben nincs ágyban 10:00kor, akkor pépesre vered egy vascsővel, (és eltekintünk attól, hogy nem csak törvényellenes, hanem erkölcsileg is elítélendő bárkit is pépesre verni) akkor onnantól a büdös kölök b@cta el ha 10:05-kor ér haza.
Az "Idióta." meg nyilván az aláírásod, mert annak stimmel.
Lord_Cica (törölt) 2008.06.02. 12:18:18
Az viszont mégegy szempont, hogy hazánkban éles különbségek vannak a törvények és a joggyakorlat között. Különösen a kábítószeres témában.
A joggyakorlat legtöbbször szemet huny pl. a füvezés felett.
makacs szennyeződés 2008.06.02. 12:22:26
nem lenne ilyen sok drogos fiatal, elhihetitek nekem!
a tanárok jól tették, hogy kirúgták a fiatalokat, végre kézzel fogható eredménye van, ha egy polgári körbe tartozik a tanári kar, így tovább!
előre, kitartás, szebb jövőt!
Alfonzhal 2008.06.02. 12:23:10
Hogy elvette a fű az eszed, és számodra a nevelés az a vascső, azt nagyon sajnálom. Engem nem így neveltek. Nem is vagyok drogos. De teát ittam már, sőt, kapucsínót is.
Az teljesen helyes hozzáállás, hogy felháborodunk a gyerekek előtt dohányzó, neadjisten ivó, vagy - kimondani is borzalmas - füvező tanárokon. Erre nem az a válasz, hogy ha már úgyis rohad az egész tanári kar, akkor a diákságra is zúdítsunk rá valami szart. Nem szükséglet a fű, vagy ha az, akkor el kell menni a doktorbácsihoz, aki majd segít a kockásfüzetbe írogatni a dolgokat.
lonicera 2008.06.02. 12:23:30
Alfonzhal 2008.06.02. 12:25:30
Lord_Cica (törölt) 2008.06.02. 12:28:17
LOL :) csak az első évben?
lonicera 2008.06.02. 12:30:08
én nekik hiszek, biztos otthon vannak a témában:) aztán VOLT-on megnézem élőben is
bergeroth 2008.06.02. 12:32:20
Én kérek elnézést.
makacs szennyeződés 2008.06.02. 12:32:30
egyetértünk, ezért is helyénvaló a fenyítés, fenyítés, fenyítés.
csak semmi kihágás, csak semmi önálóskodás, abból van a baj mindig.
inkább fegyelmet, egyenruhát az iskolákba.
nem lenne könnyű dolga ma az Úr Jézus Krisztusnak sem: mennyi gimnazistát kell még iskolából kiúgni, bötrönbe zárni, meghurcolni, hogy végre megtisztuljon a társadalmunk a nemkívánatos elemektől, és áradjon a szeretet.
hosszú még az út, testvéreim, hogy elérjük az Egyformaság Szentségét.
bergeroth 2008.06.02. 12:37:14
Tetszenek ezek a cinikus hozzászólásaid.
Viszont ha komolyan gondolod, akkor azt kell mondjam, hogy szerintem neked lenne szükséged arra a bizonyos kockás füzetre. -.-
gargoyle 2008.06.02. 12:37:24
kibaszni a sulibol, megszegyeniteni, kettetorni az eletet, belekergetni nagyobb marhasagokba, ez igazan nagyszeru, hatekony, dicserendo es kivalo megoldas, gratulalok mindegyik resztvevonek.
azokat meg akik szerint a TORVENY az mindenek felett, beiratnam kis gondolkodas gyakorlasra mert lathatoan okosak mint a zacskos tej (:
56.hope.road 2008.06.02. 12:38:56
Majd mindenki tudna mesélni osztálykirándulásos sztorikat, ki mit ivott, kivel,...pedig az is tiltott volt, sőt törvény által tiltott. Azt azért tudomásul kéne venni kedves "jóhogykicsaptákőket" -pártiak, hogy VÁLTOZIK A VILÁG.
Meg lehet botránkozni azon, hogy a fiatalok füveznek, de azon is tessék elgondolkozni, hogy mondjuk piálás HELYETT füveznek mostanában nagyon sokan. Az alkohol kontra fű témát már kiveséztük százszor, száz helyen, aki egy kicsit is képben van (akár az ellenzők közül is), az tudja, hogy az alkohol klasszisokkal veszélyesebb drog a fűnél. Ezek figyelembevételével akár örülni is lehetne, hogy az ifjúságunk nem iszik, hanem helyette egyre inkább füvezik. Ha valaki nem értene ezzel egyet, legyenszives megindokolni az ellenvéleményét!
A törvényeket áthágni csúnya dolog, de kissé komikus ilyen érveket felhozni abban az országban, ahol pl. a kis-, és középvállalkozásokat kizárólag csak az adócsalás tartja életben hosszú évek óta, a kórházak el nem végzett vizsgálatokat számláznak a TB felé, mindenki ott csal, ahol tud, mert rá van kényszerítve. És mindez miért? Mert rosszak bizonyos törvények, amiken bizony változtatni kell, hozzá igazítva azokat a realitásokhoz. Szerintem pont ilyen a könnyüdrogokkal foglalkozó törvény is, kicsit sem életszerű.
A srácok hibáztak, de az iskolából történő kicsapásuk semmit sem old meg. Mint mondottam, változik a világ, ezt is fel kéne fogni végre.
Most nem leszek túl népszerű a fiatalabb korosztály körében, de én még a 18 éves kort is kevésnek tartom a legalizálás kapcsán. Bár semmihez sem köthető, de én a 21 éves kort tartanám optimálisnak. Persze, lehet felhozni számos érvet ellene és mellette is, de én fűszívó létemre úgy gondolom, hogy a kender rendszeres szívása igenis csökkenti a motiváltságot, és az a korosztály, ahol a lazaság kézzel fogható, még inkább ki van téve ennek. Végezze el a középiskolát, ha akar, menyjen egyetemre, főiskolára, vagy álljon munkába, indítsa el az életét, aztán majd utána lehet legálisan füstölni. Pl. ez a 18 helyett 21 lehet egy társadalmi érdek a fű kapcsán, a kicsapás semmiképp nem az, ahogy a kriminalizálás sem.
Tudom, könnyen dumál az, aki már 21 fölött van, de meg kell érteni, hogy csak egy karakteres, erős irányvonalakat felmutató szabályozás adhat garanciát a közvéleménynek ahhoz, hogy valaha is elfogadja a dekriminalizációt, vagy akár a legalizációt.
Zak 2008.06.02. 12:41:03
2008.06.02. 12:42:13
Másrészről a fű ma Mo.-on illegális. Ha nem tetszik, irány Hollandia. De ha itt laksz, magyar állampolgár vagy, akkor illegális és büntetendő. Nincs elnézés, meg belátás, ha elsikkasztasz ötmilliót, akkor sem mondhatod azt, hogy de van aki 10-et nyúlt le, meg hogy én csak sikkasztottam, más meg ölt, tessék engem elengedni. Törvényileg tiltott, egy iskola pedig nem írhatja felül a törvényt, úgyhogy szankcionálnia kell. És azt is be kell látni, hogy sok ugyan a füves, de nem mindenki, és ha egy osztály nem szívós fele azt látja, hogy a szívás eltűrt, laza, következmények nélküli dolog, akkor az baromira nem jó példa.
Az ide irkáló 16 éves fűcsászárok meg elgondolkozhatnak azon, hogy hova vezet az ártalmatlan ganja, én tudom, mert látom, majd ők is fogják, addig csak a nagy szájuk marad.
lonicera 2008.06.02. 12:42:22
Alfonzhal 2008.06.02. 12:43:26
Aki meg a kereszténységgel viccel, az egyszerűen szellemtelen. Ilyenekkel nem szoktam vitatkozni.
Bobby Newmark 2008.06.02. 12:43:46
Akkor kicsit szájbarágom...
Van egy önmagában nem túl súlyos függelemsértés, a füvezés (példámban a 10:00 ágybakerülési deadline), ami ellen a lehető legdurvább retorziót alkalmazták, kicsapták az iskolából. (vascsővel pépesre verés)
Ha ez szerintetek így jó, és normális, akkor a (fiktív) példámtól miért is vagytok kiakadva?
De akkor legyen reálisabb a példa, és élesebb a kontraszt:
Fő érvetek az, hogy a jelenleg hatályos törvények szerint füvezni illegális. Felhívnám a figyelmet arra, hogy _18_éves_kor_alatt_alkoholt_fogyasztani_is_illegális_!
Nos? Akkor az osztálykiránduláson lerészegedő diákokat is rendre ki kellene csapni, ugyebár?
gargoyle 2008.06.02. 12:44:13
keresztenynek lenni valoban embertprobalo. vannak a szabalyok (amik persze csak idonkent szabalyok, de sok a kivetel mint tudjuk) amiknek alkalmazkodni kell, gondolkodni nem szabad, mert az csak bunhoz vezet oszt hello. (:
en meg kiprobaltam mindent amit az elet elem sodort oszt megse lettem annyira tragikus tarsadalomselejtje. de a melykereszteny falusi alkoholistak jobban csinaltak nyilvan .)
Zak 2008.06.02. 12:45:14
Azért megkapták a büntetésüket, nem? A hatályos román törvények szerinti pénzbüntetést...
Alfonzhal 2008.06.02. 12:46:08
gargoyle 2008.06.02. 12:46:19
makacs szennyeződés 2008.06.02. 12:46:33
ha romlik a memóriája:
KIRÚGNI!
szebb jövőt, fajtárs!
gargoyle 2008.06.02. 12:48:02
Alfonzhal 2008.06.02. 12:48:15
Szorítsák vissza, amennyire csak lehet. Nem az a megoldás, hogy akkor még a füvet is odadobjuk.
Alfonzhal 2008.06.02. 12:49:20
Dee_ 2008.06.02. 12:49:46
Alfonzhal 2008.06.02. 12:50:09
Ja, nem? Te is csak szívogatni akarsz, és annyi?
bloodhound v2.0 2008.06.02. 12:51:16
nem szívtál te túl sokat, vazz?
egyik legszánalmasab poszt eddig ezen az amúgy is bánatosan szar blogon.
Bobby Newmark 2008.06.02. 12:43:46
segítek, füvezni nemcsak illegális, hanem bűncselekmény (visszaélés kábítószerrel), inni, meg max ott, ahol mondjuk a szabs. kormányrendelet alapján önkormányzati rendelet szabálysértésnek minősíti közterületen való fogyasztást arusítást stb. + ide tartozik az is, ha valaki 18 éven alulit alkohollal kiszolgál, azaz ez is csak szabs. és nem bűncselekmény. alkoholt fogyasztani önmagában meg kurvára nem illegális, akkor se, ha fiatalkorú/gyermekkorú valaki, hanem az a felnőtt felel, aki adott neki.
Sir Galád (már foglalt) 2008.06.02. 12:51:27
Amúgy a hülyeség tényleg népszerű dolog(lásd kereszténység)
Alfonzhal 2008.06.02. 12:52:17
Nekem is voltak osztálytársaim a gimiben, akik füveztek. Kegyetlenül zavart, hogy az egyetlen motivációjuk az volt ébredéstől lefekvésig, hogy délután betonbutára szívják magukat. Nem azért, mert én nem mertem volna megtenni. Hanem mert értelmes, jófej srácok mentek le naponta, egyre mélyebbre, kutyába. Engem ki védett meg? Senki.
Pedig kurvára ott volt a káros hatás.
.gereblye 2008.06.02. 12:52:54
figyelj, öreg, ha te egy ilyen súlyú fegyelemsértésért megpróbálnád elvágni a gyerekem jövőjét, akkor ajánlom neked, hogy ne tudjam meg, hogy őt "tanítod".
nyilván részegen fetrengtél a koleszban, amikor a "főiskoládon" vagy "egyetemeden" egy ilyen helyzet emberséges kezeléséről volt szó az előadáson, mi?
menj el bkv-ellenőrnek, és add el a diplomád a vaterán, ahol vetted.
baliquez 2008.06.02. 12:53:05
A tanárok sem hülyék, kevés van aki frusztrációit a diákokon éli ki, és ezeket a tantestületek többsége még ha nem is nyíltan de megveti. Az ha egy általában is deviáns diáktársaság ostobán és pofátlanul ennyire magas labdát ad maga ellen akkor azt a pedagógus - a többi tanuló érdekében - igenis kihasználhatja, még pedagógiai alapon is, akár a füvezésen kapott tanulók érdekei ellen is. Egy osztályban ma cirka harminc tanuló van, egy osztálykiránduláson jut rájuk kett, max három tanár - és ha kocsi elé ugrik valamelyik a nagy viháncolásban akkor az a tanár kerül börtönbe aki akkor felügyelte a tanulókat.
Ártalomcsökkentésnek a kicsapás szerintem a füvező gyerekek szempontjából megkérdőjelezhető, de lehet hogy az osztályközösség nyert, mert megszabadította a tanár őket az órákba bekiabáló, hangoskodó, esetleg őket terrorizáló osztálytársaktól.
Szóval érdemes szerintem a teljes és átfogó információ hiányában nem egyből védeni a kicsapott fiatalokat, pusztán azért mert füveztek még nem biztos hogy beengednéd őket a kertedbe, mert olyan marha jó fejek.
gargoyle 2008.06.02. 12:53:08
dee: igen konnyen lehet hogy mindegyik gyerek naponta eroszakolta otthon a nagymamat, de mi lenne ha arrol irnal amit tudunk, nem arrol ami elkepzelheto? mert en azt is fel tudom vazolni, hogy ez az incidens fosztotta meg a magyarsagot egy ujabb nobel dijtol siman .) itt senki se vitatja hogy osztalykirandulason orbitalis marhasag befuvezni, ennel mar csak az a nagyobb idiota aki kicsapassal bunteti a cselekmenyt (:
lonicera 2008.06.02. 12:53:36
Pár kérdésem is van:
1. Aki szeretné a fűre vonatkozo törvény módosítását, az mért szeretné? Érvek érdekelnének.
2. A fű tényleg csak az "első állomás" és később rá szoksz a keményebb cuccra?
3. A fűnek nincs semmilyen káros biológiai hatása?
4. És ha van, akkor mennyivel jobb, mint az alkoholé?
5. És az, aki ezeket megválaszolta, fogyaszt-e drogot?
Köszi előre is!
Alfonzhal 2008.06.02. 12:56:31
gargoyle 2008.06.02. 12:56:49
grundaktiv: mitol kellett volna _teged_ megvedeni? hiszen meggyozodhettel rola mas karan hogy a drog rossz es ennyi. vagy idonkent letoltak a torkodon egy cigit? :o
már aktiv: mennyiben volt megkotve a tanarok keze? a szuklatokoru frusztraltsaguk altal? (: mert mas nem hiszem hogy _kotelezi_ oket erre a buntetesre
Alfonzhal 2008.06.02. 12:58:12
◄ViZion 2008.06.02. 12:58:22
Persze azután másnap minden gimiben (de még az ált. sulikban is) mindenki füvezne NYÍLTAN, hátha bezárják azt a sulit is...
A nevelés nem egyenlő a büntetéssel, bár átfedések természetesen vannak. A kicsapás nem nevelő hatású (jövőre másik gimi, tiszta lap), sőt nem is büntetés.
Valaki a hozzászólásban mondta, h miután a tanár rajtakapta, folyamatosan Ő volt a "porondon", és javultak a jegyei is... Na az nevelés, és büntetés is, de ez... áhhh
2008.06.02. 12:58:25
lonicera 2008.06.02. 12:59:37
AdamT · http://durva.blog.hu 2008.06.02. 12:59:46
Ha jól tudom, akkor a történtekért itthon is felelősségre lehet vonni. Tessék szépen elolvasni az útlevél utolsó oldalán található kisbetűs részt.
Ezek a szemét törvények ilyenek. Tudod, ebből szokott lenni a kiadatási mizéria. Merthogy otthon is szépen meg lehet rúgdosni a popsit egy külföldi botlásért. És ez így van rendjén.
Bobby Newman:
Én nem azt olvasom ki a cikkből, hogy milyen rossz a törvény, hanem azt, hogy még a szerencsétlen diákokat is kicsapják a suliból ha füvezik.
Alfonzhal 2008.06.02. 13:00:37
2008.06.02. 13:02:06
bloodhound v2.0 2008.06.02. 13:02:14
elég szomorú, ha te olyan suliba jártál, ahol ott szívtak az osztálytársak, és még csak nem is zavart a jelenség, amit (pl. eltompulni nap mint nap, leépülni fokozatosan, te meg csak nézed, mint amikor egy alkesszel élsz együtt) grundaktív gergő leírt...
gargoyle 2008.06.02. 13:02:33
a valaszok:
1. ez kicsit kifejtos kerdes, keves ra a hely. mindenesetre az egyenlo hatsu szerert egyenlo elbanas szerintem megfelelo erv.
2. ez marhasag, kemenyebb drogra az szokik ra akinek arra van szuksege legyen az loverseny, 3citromos gep vagy heroin. szocialis hatter es pszichikai allapot fuggvenye ez, nincs "kapudrog"
3. annyira karos, mint minden mas tudatmodosito lasd meg koffein, nikotin, alkohol, tein, endorfin, oxitocin. nincs ingyenebed, a piritos kenyer is mergezo mertektelenul.
4. fentebb mar leirtak, de alapvetoen a fu nem okoz fizikai (molekularis szintu) fuggoseget ergo elszanas kerdese a leszokas, nem mint az opiatokrol vagy az alkoholrol ahol fizikailag vagy kepes belehalni
5. ez becsapos kerdes? aztan jon a brfk .)
grundaktiv: sok sikert kivanok a gyermekeid felnevelesehez ha ennyire tavol all toled a konstruktiv megbeszelese a problemaknk o_O boldogok lesztek/lehettek mind. szijat nekik, abbol tanulnak (: esetleg a tanar megkerhette volna oket hogy 1. ne fuvezzenek, sorozzenek osztalykirandulason 2. suli kozelebe se hozzak a fuvet ha mar nem hagyjak abba 3. ha azert fuveznek mert elmenyre vagynak akkor mutasson nekik mas lehetosegeket, ne matekversenyt. millio dolog van amire ra lehet kattanni fu helyett, es azok jo resze egszsegesebb, mondjuk sport, csajozas, whatever (:
Sir Galád (már foglalt) 2008.06.02. 13:03:17
.gereblye 2008.06.02. 13:03:33
1. nekem a legfőbb érvem, hogy hiányzik bármiféle érv a illegalitása mellett. eleve bűnös, aki szív, és meg kell győznie másokat, hogy nem az. (ld. mindenki gyilkos, csak az nem, aki bebizonyítja, hogy nem.)
a legfőbb érv, hogy nincs ok, amiért nem csinálhatnám otthon egyedül azt, amit akarok, még ha ártok is magamnak.
2. nem. lásd tetszőleges szakirodalom.
3. de van. mint minden drognak, sok kajának, piának, stb. stb.
nem érv/ellenérv az legalitás/illegalitás ellen/mellett.
4. sokkal enyhébb hatásai vannak, lásd Hungary, alkoholisták száma, alkohol hatásai a kriminológiaában, közlekedésben, családok életében.
5. igen, tegnap is ittam 3 pohár vörösbort, és ezt máskor is megteszem.
bergeroth 2008.06.02. 13:03:47
Paranoir: "Tapasztalat alapján el kell mondanom, hogy a fű igenis kurvára káros. Beszélgessetek egy 17 éves gyerekkel, aki négy-öt éve füvezik, és aztán mondjátok, hogy nem árt, meg az alkohol így-úgy. Öcséim, én nap mint nap látom, hogy épülnek le erkölcsileg, mentálisan (memória, hmmm?) ezek a srácok, és nem evidencia, de nem egy a fű után kapaszkodott fel a keményebb cuccokra, aztán három-négy év alatt hoztuk le a herkáról. A kis ártatlan fű."
Amit mondasz hogy szerinted a fű ugródeszka drog, az cseppet sántít. Bár tudom ezt szeretik hangoztatni mert jól hangzik, és a hiszékenyebbek el is hiszik mind, egytől egyig.
De az igazság az, hogy ez mind-mind csak és kizárólag az egyéntől függ, ezt bizton állíthatom.
Hidd el nekem, hogy a fű, lsd, gomba, és speed kipróbálása, majd kizárólag a fű rendszeres használata után, valahogy semmi kedvem nem volt ahhoz, hogy kipróbáljam a kokaint, herkát, cracket, stb.
Maradtam a fűnél, mert azt gondolom az a legkevésbé káros az alkohol-cigi-fű hármasból.
Kb. 1 éve ezt is abbahagytam mert meguntam. Ennyit az ugródeszka hasonlatról.
Kurvára csak és kizárólag az egyéntől függ hogy hogyan tart és hogyan akar mértéket tartani, semmi mástól.
bloodhound v2.0 2008.06.02. 13:03:57
rossz hírem van, de ha külföldön vagy, a magyar btk. akkor is vonatkozik rád, különben mindenki kijárna anyósával nyaralni, de csak egyedül jönne vissza... :P :)
gargoyle 2008.06.02. 13:04:55
grundaktiv szerencsetlen lelki pszichozisa meg ahogy nezem leginkabb azon alapul hogy _irigykedett_, kulonben hol erdekelte volna ha ket szanalmas fityma kirohogi, mikozben o epp boldog es ertelmes fiatalkort el meg... ezert nem a fuvezok a hibasak, hanem o es t. csaladja akik frusztraltta tettek.
.gereblye 2008.06.02. 13:05:47
gyűstd a faladon azoknak a képét, akiket kirugattál, te beteg görény.
.gereblye 2008.06.02. 13:06:43
lonicera 2008.06.02. 13:06:49
Alfonzhal 2008.06.02. 13:07:05
Alfonzhal 2008.06.02. 13:07:54
Dökvín 2008.06.02. 13:08:44
bloodhound v2.0 2008.06.02. 13:10:38
--->
Kevély Kiskakas 2008.06.02. 13:08:44
bloodhound v2.0 2008.06.02. 12:51:16
engem is nagyon érdekelne
56.hope.road 2008.06.02. 13:11:16
gargoyle, miről beszélsz? Pár hülyegyerek lebukott Romániában füvezéssel. Ne simogassuk már meg őket, hogy milyen ügyesek voltak. Örüljenek, hogy nem próbálta fel őket pár hepatitiszes oláh a böriben."
Gratula Gergő, te ugye papnak készülsz? A keresztényi megbocsájtás még mindig erény, vagy már kivették a tantervből?
Neked, mint mélyen hívő keresztény embernek olyan megoldás felé kéne hajlanod, ahol a lehető legkevesebb kár mellett a lehető legtöbb nevelési cél érvényesül. Erre itt süt az agresszió a szavaidból. Mivel nem ismerlek, így nem is lenne szerencsés, ha minősítenélek, de őszintén szólva ezek a mondatok egy katolikus pap szájából azért elég furcsán hangzanak.
Alfonzhal 2008.06.02. 13:11:17
2008.06.02. 13:11:19
Bergeroth: ezért írtam, hogy nem evidencia!
Alfonzhal 2008.06.02. 13:14:51
Nem hiszem, hogy agresszió süt a szavaimból. Maga a téma eléggé meghatározza, hogy kinek milyen szerep jut. A füves az ártatlan kis ellenálló, akire rátámadnak a gonosz konzervatívok. Ez még nem agresszió, bármennyire belemagyarázza itt egy-két ember.
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.06.02. 13:16:22
Éppen a tanárverések kapcsán beszél mindenki arról, hogy milyen szankciókat kéne alkalmazni ezek ellen. Hát a tanárverőket, akár az összes iskolából kic lehetne csapni, ezek a dzsojázók meg mehetnek egy másik iskolába. Merhogy (tudtommal) eleve a bagózás is tilos egy iskolásnak, elvileg cigit nem is vásárolhatnak stb. stb.
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.06.02. 13:18:36
Zsipp-zsupp-kenderzsupp, ha megázik, kidobjuk, zsupsz.
Hát ők megáztak.
lonicera 2008.06.02. 13:19:57
cooper (törölt) 2008.06.02. 13:20:45
bergeroth 2008.06.02. 13:20:50
Erre igaz amit írt 56.hope.road is, hogy ezeket 21 év alatt nem szabadna engedélyezni.
Én annyit tennék hozzá még, ahogy van ez a mondás is.
"Nem a fegyverek, hanem az emberek ölnek."
.gereblye 2008.06.02. 13:23:59
valaki itt már igazságot tett, van egyenlőbb drog az egyenlők közt: fűért bilincs, alkoholt meg 14 évesen tudsz venni 15 méterenként, 18 évesen (vagy még előbb) meg együtt fogyasztod a szüleiddel.
"meraz jódrog, a másik meg rosszdrog."
cooper (törölt) 2008.06.02. 13:25:35
test subject #28 · http://www.youtube.com/watch?v=b-kDpnArNg4 2008.06.02. 13:25:52
2008.06.02. 13:27:30
Alfonzhal 2008.06.02. 13:27:37
Bulvárhír.
LegottTegel 2008.06.02. 13:30:01
Osztálykiránduláson füvezni (inni, dohányozni (!) iskolán kívüli pasit/barátnőt becsempészni) tilos, aminek a megszegése súlyos következménnyel kell, hogy járjon, ezzel egyetértek.
De az iskolából történő eltanácsolás aránytalanul súlyos büntetés a vétséghez képest.
A fű, füvezés nem ártalmatlan, de nem szabad összekeverni az okság irányát (a fű okozza-e a bajt, vagy problémás gyerekek mellesleg füveznek is, ami még fokozza is a bajt, de nem önmagában és kizárólag okozza).
diktatorikus kleptokrácia 2008.06.02. 13:30:11
no drug, please
ericilinko 2008.06.02. 13:30:40
Olyan hülyeségeket írsz, hogy azt nem is értem miért hozzák le. Az ilyen lököttek miatt tart el az ország egy csomó "light drogost " akinek elfelejtették elmondani, hogy kalkuláljon vele , volt már aki úgy maradt. Én 3 nagy kamaszt nevelek és egyáltalán nem óhajtom más elhanyagolt unatkozó kölykét még 60 évig a nyakamba venni.
Gondolom, neked se kutyád se macskád akkor rajta vegyél a nevedre néhány begolyózott "próbálkozót".
Sok sikert.
avogadro00 2008.06.02. 13:30:53
.gereblye 2008.06.02. 13:31:48
www.langlovagok.hu/
itt maszturbálhatsz olyan képekre, amiken olyanok jártak rosszul, akik senkinek nem ártottak.
56.hope.road 2008.06.02. 13:32:21
A nicked mellett lévő belinkelt oldalon olvastam, hogy hittant oktatsz, vagy valami ilyesmi...(nem olvastam végig, csak bele-beleolvastam, innen az infó). A lényeg, szvsz az, hogy aki mélyebbre merült a keresztény vallásban az átlagnál, annak úgy is kéne megnyilvánulnia adott esetekben, mint egy mélyen hívő ember, annak minden negatívumával és pozitívumával együtt, mert különben nem lesz soha sem hiteles.
A kicsapott gyerekekkel inkább le kellett volna festetni a suli kerítését, vagy egy kis parkosítás, szemétszedés, egyebek. A kicsapás nem megoldás, aki azt hiszi, sajnos nem eléggé tájékozott. Ezzel senki sem járt jól. Aki erre azt mondaná, hogy "de, mert akkor nem veszélyezteti már a drog a többi gyereket", az nem tudja, hogy működnek az életben a dolgok.
Még viccesnek is nevezném, ha nem a bőrünkre menne a játék, hogy az itt (is) jelenlévő drogellenesek még csak nem is sejtik azt, hogy nekik is az állami szabályozásért kéne kardoskodniuk, vállt a vállba vetve velünk :) . A céljaikat KIZÁRÓLAG egy állami drogkontroll bevezetésével érhetik el.
Abszurd, mi? De ahogy szprájték mondják: EZ VAN!
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.06.02. 13:35:02
Persze. Mit kellett volna csinálniuk? A rendőrök látták, hogy fiatalkorúak, tudták, hogy itt vannak a tanáraik, átadták nekik, hogy foglalkozzanak velük ők.
"a tanárok bezzeg igen, nem ám elterelés stb, kötelező pszicho, stb. Nem!! kikúrni őket! vazze Na mindegy: beszívták."
És ha már nem először buktak le??? Ha már kaptak x intőt csigizés, ivás, akármi miatt?
Ha egy tanár rendőrökkel viteti el a diákjait emiatt, az valóban gáz. De itt a tanár azt tette, ami a jogában állt.
bloodhound v2.0 2008.06.02. 13:36:19
én hatszor élveztem el négy perc alatt.
de azért sajnállak. nagyon.
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.06.02. 13:36:46
:))))))))
Mert a kicsapás mellett érveltem? Bizony, akkor szadista vagyok :)
Töröljük el a kicsapást, az intőt is, sőt a tanári ejnyebejnyét is.
KukacAV 2008.06.02. 13:37:54
Hova jutna a világ, ha egy félórás vigyorgást megúsznának a fiatalok? Ha nem frusztráljuk őket legalább annyira, ahogy bennünket frusztráltak a mi időnkben, akkor elviselhetetlenül nyitottak, szabadok és nálunk sokkal boldogabbak lennének. Ettől pedig úgy félnek a tanárok, mint ördög a szentelt víztől.
bloodhound v2.0 2008.06.02. 13:40:17
látom, te is csak képen láttál iskolát, tanárt meg talán egyszer. messziről, az utcán.
nem baj, meg is van az eredménye.
avogadro00 2008.06.02. 13:41:08
cooper (törölt) 2008.06.02. 13:41:14
b0risz · http://zahar.blog.hu 2008.06.02. 13:43:09
word!
Alfonzhal 2008.06.02. 13:43:27
Igen, nyilván a profitorientált kapitalizmus nem nyomná le rögtön mindenki torkán a füvet. :)) Érzem, hogy mi sok tekintetben egyetérthetünk, de azért nem gondolom, hogy az "állam" jól intézné ezt a dolgot... Akkor hinnék ebben, ha az állam maximálisan azon lenne, most, itt, FOLYAMATOSAN, hogy mire ráengedné a füvet a gyerekekre, addigra egy gyereknek se legyen igénye a fű. Csónakházakat nem ledózerolni, vasutakat nem bezárni, hanem villamosítani, stb. stb... Ha egy generációval előbb azt látom, hogy lehetőséget biztosít az állam az értelmes életre, akkor elsőként írom alá a droglibes petíciót!
Egyébként full respect, hogy vetted a fáradságot, és olvastál.
.gereblye 2008.06.02. 13:43:39
:D
a nap legostobább, legpökhendibb, legzsarnokibb mondata.
itt vagy a kutya elásva.
ja, ericilinko, nem is tudtam, hogy tőled jön a fizetésem... :D
avogadro00 2008.06.02. 13:43:51
2008.06.02. 13:44:37
De itt megint olyan helyzetről megy a polémia, amiről töredékinformációk vannak. Hányadik eset? Hogy viselkedtek egyébként? Eminens diákok botlása vagy bajkeverők sokadik húzása? Veszélyeztettek-e mást? Hol történt? Város főterén? A szérűn? Nem mindegy egyik sem. A külföldi balhé meg sokkal súlyosabb, mert ha bukta van, hogy magyarázza el a tanár, hogy kedves anyuka, Zsoltika a román fogdán van, sajnálom. Akkor persze a tanár a hibás, miért nem vigyázott rájuk. Ha megakadályozza, büntet, akkor is hibás. Kösz.
bergeroth 2008.06.02. 13:45:01
Pedig jobb lenne ha alaposan átolvasnád mégegyszer kukacAV kommentjét, mert sok igazság van ám benne.
cooper (törölt) 2008.06.02. 13:45:39
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.06.02. 13:46:09
Könyörgöm, világosítsatok már fel: miért van tönkretéve egy gyerek élete azzal, hogy az EGYIK iskolából kicsapták??? Főleg: VÉGLEGESEN?
(Azt már csak halkan kérdem: azzal nincs tönkretéve egy tizenéves élete, hogy bagózik, füvezik????)
test subject #28 · http://www.youtube.com/watch?v=b-kDpnArNg4 2008.06.02. 13:46:10
Alfonzhal 2008.06.02. 13:48:08
.gereblye 2008.06.02. 13:48:30
a "tőőőrvénynek", mi?
:)
no ezért írtam, hogy sima szadizmus ennek örülni.
vicsigabi · http://vicsigabi.blog.hu 2008.06.02. 13:49:34
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.06.02. 13:49:39
Miért, itt tilos ellentmondani, vagy más véleményen lenni mint a blogíró, vagy a rendszeresen ideírók???
Bocsesz, nem tudtam, hogy itt a füvezők egymás vállát veregetik és kész.
bloodhound v2.0 2008.06.02. 13:50:04
avogadro00 2008.06.02. 13:50:26
Alfonzhal 2008.06.02. 13:50:55
xanax · http://bennyhillifier.com/?id=CVTFxYMhwiA 2008.06.02. 13:51:28
Dökvín 2008.06.02. 13:51:40
bloodhound v2.0 2008.06.02. 13:52:05
que? te tulképp miről beszélsz? egyébként meg MUSZÁJ, a leggagyibb helysírásbeli tudatlanság, tele van vele a net, még roszabb, mint a horváthország, vagy a lessz... :(
Alfonzhal 2008.06.02. 13:52:29
ericilinko 2008.06.02. 13:53:25
Dániában vagy Hollandiában sem jobb a helyzet, de talán ne a nyugathoz hasonlítgassuk a mi kis országunkat. Mi magyarországon élünk, nem a nyugattal kell törődnünk (ilyen szempontból legalább is). Egyébként a legidősebb fiam iskolájában is volt füves balhé, ott is kicsaptak pár gyereket, sőt...
Ami pedíg az italozó szülők gyerekeit illeti, a gyerek nem minden esetben követi a szülői példát.
Alfonzhal 2008.06.02. 13:54:11
bloodhound v2.0 2008.06.02. 13:54:20
pl:
- ártottak a felügyelőtanároknak, akik velük voltak;
- ártottak az osztálytársaiknak;
- ártottak a családjuknak;
- ártottak saját maguknak;
- igazából ártottak mindannyiunknak, de te csak mosolyogjál rendületlenül...
test subject #28 · http://www.youtube.com/watch?v=b-kDpnArNg4 2008.06.02. 13:54:56
Lord_Cica (törölt) 2008.06.02. 13:55:24
rosszabb :)
Dökvín 2008.06.02. 13:55:39
KukacAV 2008.06.02. 13:56:28
Tudod, az amszterdami "csőcselék" eltart egy rakás múzeumot meg szállodát, a hazai - pálinkán és kannás boron nevelkedett - csőcselék meg legfeljebb a köztereket újrafüvesítő kertészeknek jön jól.
A "hollandok már megbánták, jövőre vissza fogják csinálni az egészet" című mantrát kb. 15 éve minden évben hallani, aztán lám, mégis egész jól elvannak a Caffee shopok. Szerinted miért lenne jó a hollandoknak, ha hirtelen irtózatos mennyiségű pénzt csoportosítanának át az alvilághoz? Az ottani rendőrség bizonyára boldogan venné tudomásul, hogy a rablók meg gyilkosok helyett újra füvező egyetemisták kötnék le az erőforrásaikat.
"Könyörgöm, világosítsatok már fel: miért van tönkretéve egy gyerek élete azzal, hogy az EGYIK iskolából kicsapták??? Főleg: VÉGLEGESEN?"
Gondolod, hogy ezek a pedagógusok nem hoztak volna még brutálisabb döntést, ha hatalmukban áll?
"(Azt már csak halkan kérdem: azzal nincs tönkretéve egy tizenéves élete, hogy bagózik, füvezik????)"
A bagózó, füvező, italozó kamasz hülyeséget csinál, hibát követ el. Talán nem kellene a felnőtteknek tetézni azzal, hogy okoznak neki még több problémát.
.gereblye 2008.06.02. 13:57:08
:)
na ugye.
az is olyan érdekes, hogy a nem-füvezők azok fű-ellenesek. miért?
:)
nem értik, hogy miért nevetséges és/vagy felháborító, hogy valami, amit ők nem csinálnak, arról nem az a véleményük, hogy "szerintem rossz, tehát nem csinálom", hanem az, hogy "szerintem rossz, tehát megtiltom neked".
bloodhound v2.0 2008.06.02. 13:57:26
az csak elütés... :)
Dökvín 2008.06.02. 13:57:39
2008.06.02. 13:57:44
bloodhound v2.0 2008.06.02. 13:58:17
test subject #28 · http://www.youtube.com/watch?v=b-kDpnArNg4 2008.06.02. 13:58:49
Dökvín 2008.06.02. 13:59:48
.gereblye 2008.06.02. 14:00:06
".gereblye 2008.06.02. 13:48:30
pl:
- ártottak a felügyelőtanároknak, akik velük voltak;
- ártottak az osztálytársaiknak;
- ártottak a családjuknak;
- ártottak saját maguknak;
- igazából ártottak mindannyiunknak, de te csak mosolyogjál rendületlenül... "
szerintem a felsoroltak közül egyiknek sem ártottak.
miért ártottak volna? hogyan?
erről érdemes lenne beszélni.
ha én otthon iszok egy pohár bort, ártok neked? ha egy jointot szívok el, akkor ártok neked?
Dökvín 2008.06.02. 14:00:22
cooper (törölt) 2008.06.02. 14:00:35
Azért megjegyezném, ezt az országot nem a 17 éves füves srácok baszták oda!!!!!
Erről a fű kérdésről beszélni kellene, mert a fű egyfajta lázadás, túl azon, hogy ma divatnak is próbálja beállítani a média. Tök mindegy, ez a srác visszaeső volt vagy sem, még egyszer mondom, nem megoldás a kirúgása. A fiatalokkal nem foglalkozunk rendesen, nem csodálkozom, hogy odakapnak a fűhöz, a lá Bob Marley, Manu Chao életérzés mifene. Megjegyzem, sehol nincs leírva, mennyi volt nála. Azért az tényleg nem mindegy.
peter aki 1,6 meter 2008.06.02. 14:00:50
aki megtanulja kulturáltan, mérsékelten fogyasztani isten ajándékát közelébe se kerül hasonló szituációknak.
think again...
üdv: peter
avogadro00 2008.06.02. 14:02:13
Bobby Newmark 2008.06.02. 14:02:45
Akkor konkrétan TE vagy az egyik fő oka, hogy itt tart ez az ország, ahol.
"Mert mi mások vagyunk. Ami máshol bevált, arra mi tutira képtelenek lennénk, kár is próbálkozni. Amit külföldről példát ellesünk, azon is kötelező annyit változtatni, hogy teljesen működésképtelenné váljon. A jelenlegi dolgokon változtatni semmit sem szabad, mert minek? Mi_magyarok_ vagyunk, és ilyenek is maradunk."
Ha esetleg mégsem így gondolod, akkor szólj...
bloodhound v2.0 2008.06.02. 14:02:56
és nem fogok észérvekkel vitázni olyanokkal, akik alapállásból akkora baromságokat írnak le, hogy aki füvezik, az minimum felsőbbrendű lény, akit csak az önállóan gondolkodni képtelen csőcselék nem enged, hogy olümpuszi magasságából vigyorogva letekintve a fejére szarjon.
Dökvín 2008.06.02. 14:02:58
" ---- jah, amúgy ez kábé mindenhol igaz. kár hogy eddig nem sokan jutnak el.
KukacAV 2008.06.02. 14:04:15
"na ja sok igazság, nyilván azért füvezik, hogy elnök, vagy világhírű művész legyen"
A hsz-emből ez hogy jött le? Tudod, kiket kellene kicsapni az iskolából? Akik felnőtt korukra ennyire képesek megérteni az olvasottakat.
A kedvedért még egyszer, szájbarágósan: attól még, hogy egy kamasz az osztálykiránduláson elszív egy jointot vagy megiszik két deci bort, még nem feltétlenül lesz belőle felnőtt korára lepukkant utcaseprő. A pedagógusok viszont igen sokat segíthetnek abban, hogy elinduljon a lejtőn. Ebben a postban láttunk rá egy nagyszerű példát.
.gereblye 2008.06.02. 14:04:39
sok-sok jóindulatú, tisztalelkű ember!
:D
Dökvín 2008.06.02. 14:04:52
Dökvín 2008.06.02. 14:05:40
bloodhound v2.0 2008.06.02. 14:06:52
pl. a felügyelőtanár felelős a gyerekért, elvégre ez a munkaköri kötelessége; ha a gondjaira bízott gyerek bajba került (pl. jelen esetben rendőri intézkedés alá vonták a kölköket, és gondolom nem pénzbírságot kaptak, hanem pénzbüntetést, ha már a magyar terminológiát használjuk, tekintettel arra, hogy a bírság szabálysértési/közigazgatási szankció, a büntetés meg büntetőjogi, és kétlem, hogy a románoknál szabs/közig. szankciója van a drogfogyasztásnak...), seggberúgják, vagy seggbe rúghatják, főleg, mert benne van a pakliban akár komolyabb baj lehetősége is.
LegottTegel 2008.06.02. 14:07:54
Miért? A füvezés miatt, vagy a szabályszegés miatt?
Bobby Newmark 2008.06.02. 14:09:13
- ártottak az osztálytársaiknak;
- ártottak a családjuknak;
- ártottak saját maguknak;
- igazából ártottak mindannyiunknak, de te csak mosolyogjál rendületlenül..."
Azt azért illene már észrevenni, hogy nem maga a tettük hozta a fejükre ezeket az ártalmakat, hanem az aránytalan és rossz törvényi szabályozás.
Ha ugyanez az eset alkohollal történik, akkor az máris nem bulvárhír, máris kisebb a visszhangja, nincs belőle meghurcolás, TVszereplés, kicsapás, felhajtás, blogbejegyzés. Hanem ehelyett kezelik a problémát, némi fegyelmi, társadalmi munka, pszichológus, beszélgetés, nyugodtság.
De valóban,mi csak hülyén vigyorgunk, és Az Egyetlen És Helyes Út az, ami történt.
test subject #28 · http://www.youtube.com/watch?v=b-kDpnArNg4 2008.06.02. 14:09:33
bloodhound v2.0 2008.06.02. 14:10:41
daveedie 2008.06.02. 14:11:49
A mi sulikban is volt "füves balhé", több diákot is kicsaptak az iskolából, azonnali hatállyal. Aki pedíg még csempészéssel is vádolható, örüljön annak, hogy nem sittelik le, és a sulijából sem azonnali hatállyal rakják ki, nemhogy még ellenkezik is.
Szerintem a tanári jóindulatnak köszönhető, hogy a diákok lehúzhatnak még egy-két hetet egyhelyben. Inkább tanulják meg a fiatalok, hogy a "light drogok" (melyek igazából nem is léteznek, akárki akármit mond)előbb-utóbb tönkreteszik nem csak a saját életükét, de másokét is. Gondolok itt arra, aki szívja, és arra, aki elfogja tartani, amikor már rászokott.
A "fű", legyen akármilyen "enyhe" megmarad a vérben, így okozva függőséget (tudomásom szerint). Aki egyszer szívott, az nagy valószínűséggel szívni fog máskor is.
Azok a fiatalok, akik ilyenekbe keverednek szerintem elgondolkodhatnámnak azon, hogy mi lesz a jövőjük, ha így folytatják.
Az ablakomból pont rálátni két 30 körüli férfira, zacskóval a kezükben, akik a szemben lévő bozótban laknak, a szeméttárolónkba járnak fürdeni, és a konténerekből étkeznek. Nem az, hogy fura, egyenesen undorító látvány (és gondolat) az, hogy ilyen életerős férfiak higító és ragasztó tömény elegyével mérgezik az agyukat... ÉS szerintem ők is fűvel kezdték.
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.06.02. 14:12:39
De, valószínüleg meg is korbácsolták volna a gyerekeket, ha tehetik :) Ezek a tanárok, ezek ilyenek.
"A bagózó, füvező, italozó kamasz hülyeséget csinál, hibát követ el. Talán nem kellene a felnőtteknek tetézni azzal, hogy okoznak neki még több problémát."
Aki hibát követ el, az vállalja a következményeit.
Ismétlem: a rendőrséget belevonni én sem tartom helyesnek, mert ez nem bűn, csak hiba. És olyan hiba, amelyről tudni lehet, hogy mik a következményei.
"az is olyan érdekes, hogy a nem-füvezők azok fű-ellenesek. miért?"
Amiért a nem-ivók alkoholellenesek :)
Amiért a nem-cigizők cigi-ellenesek :)
Viszont itt kiskorúakról van szó, akiknek ugye eleve tilos inni és cigizni is.
test subject #28 · http://www.youtube.com/watch?v=b-kDpnArNg4 2008.06.02. 14:15:24
Jah, Szomáliában meg naponta halnak éhen milliók, akkor nem értem mi miért sírunk, hogy nem pörög a gazdaság, meg aztán végülis a helyszínen ki is végezhették volna őket nem? :DDD Naív kisgyerek vagy te még, de nem baj :))
daveedie 2008.06.02. 14:16:40
Ha valaki a nyugatot ajnároza, olyan lesz, mint a nyugat. És nyugaton sincs kolbászból a kerítés. Ha mégis, kérlek küldj róla képet, mert még nem találkoztam egy nyugati országgal sem, ahol minden tökéletesen menne.
Hollandia a legális drogok és a vöröslámpás negyedek országa. HA mi is ilyen ország akarunk lenni kövessük csak Hollandiát.
Ja és még valami, "A szabályok azért vannak, hogy megszegjük őket." elv alapján hiábba hoznak intézkedéseket, avagy törvényeket a drogokkal kapcsolatban, szerintem mindíg is lesznek olyanok, akik szívni fognak...
.gereblye 2008.06.02. 14:17:05
talán csak a heroint és a tűcserét felejtette ki rekord-ostoba hozzászólásából, de azért köszönjük, a követkető alkalomra pótolja, kérem.
KukacAV 2008.06.02. 14:18:29
Eddig a turistákról beszéltünk. Arról írtál, hogy mivel legális a fű, ezért odatódul a csőcselék és ezt nagyon nem szeretik az amszterdamiak.
A hollandok valóban nem füveznek többet, mint azokban az országokban, ahol tűzzel-vassal irtják a THC-t. De nyilván csak valami homályos célból fogják vissza magukat, mert az nem létezik, hogy a milliárdokat egy ostoba, zéró hatékonyságú tilalom fenntartása érdekében szórjuk ki az ablakon. Rettenetes lenne beismerni, hogy a toleréns Hollandiában mégsem omlott össze a társadalom. Iszonyatosan ciki lenne azt mondani: "bocsi, bekajáltuk a bigott, erőszakos amerikai propagandát, letértünk a korábbi európai útról, tönkretettünk egy csomó életet, tömtük az alvilág zsebét, de most rájöttünk, hogy mindez hiba volt". Annyira ciki lenne, hogy inkább kicsapják a diákokat, csak ne kelljen szembenézni a tényekkel.
Egyébként tökéletesen jellemző hozzáállás, hogy én arról beszélek, hogy egy füves cigiért nem kellene kicsapni a diákokat a suliból, a börtönpártiak meg arról, hogy akkor feka drogdílerek tódulnak az országba, hogy keménydroggal mérgezzék a nemzetet.
soulclipse · http://soulclipse.blog.hu/ 2008.06.02. 14:18:59
Nincs időm az egész blogot végigolvasni, de mig hozzád leértem, a tied volt az első normális hozzászólás,mert te legalább nem az eszet osztod tudatlanul, mint az előtted lévők.
A THC, mely a marihuana fő hatóanyaga, ugyaúgy az agyban fejti ki a hatását, mint az etil-alkohol csak más módon.
Az alkohol azáltel bódit, hogy egyszerre sok idegsejtet ől meg, ezért csökken jelentősen a pillanatnyi agykapacitás. A THC az idegpályák közötti átvitelt nyitja meg, tehát több idegközpontot stimulál. persze le lehetne ezt írni hosszabban is, de most talán ennyi is elég. Az első lépés mindig az alkohol, bármilyen kábítószer felé, aki ezt tagadja, az hazudik.
Szerintem egy "fűves" sem emeli piedesztára a marihuánát, csak az a problémájuk, hogy egy spangli elszívása a Btk. szerint bűncselekmény, de a droid családját verő idűlt alkoholista nap mint nap csinálhatja büntetlenül.
Egyébként azt gondolom, én is, hogy ne részegedjen le, és nem fűvezzen a gyerek osztálykiránduláson.
De legyünk öszinték, melyikünk nem rugott be gimibe osztálykiránduláson? ezért egy gyereket sem rugnak ki, mert ez Mo-on nem deviancia. Alkoholista nem zet a magyar, ezt itt tradició és evidencia.
peter aki 1,6 meter 2008.06.02. 14:20:28
bloodhound v2.0 2008.06.02. 14:21:49
Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2008.06.02. 14:23:01
Bobby Newmark 2008.06.02. 14:23:31
Ez orbitális baromság, ha a többi "tudásod" a témában is hasonló, akkor talán előbb a vélemény sarkos kinyilvánítása előtt tájékozódni illenék...
A zsírszövetekben raktározódik el a _bomlásterméke_. Nem a hatóanyag!
Egyéb hozzáfűznivaló?
gargoyle 2008.06.02. 14:25:07
bloodhound: nem felsobbrendu. az a kerdes alsobbrendu-e (fogalmazzunk maskepp. csinalt-e hulyeseget) es foleg az a kerdes indokolta-e a hulyeseg merteke az illeto kezelest, lett volna-e jobb hatasfoku reakcioja a tanaroknak.
test subject #28 · http://www.youtube.com/watch?v=b-kDpnArNg4 2008.06.02. 14:25:41
2008.06.02. 14:25:49
bloodhound v2.0 2008.06.02. 14:26:16
soulclipse · http://soulclipse.blog.hu/ 2008.06.02. 14:27:04
igen igazad van erős sarkítás volt, nem vagyok antialkoholista én is ebben nőtem fel, engem az egész téma mint liberálist érdekel és itt nem az SZDSZ-re gondolok. a sarkítást azért tartottam fontosnak, hogy érzékeltessem, nem értek egyet sem a tanárok döntésével, sem a Btk. előírásával.
társadalmilag a marihuána szerintem nem károsabb mint az alkohol. Az egyik büncslekmény a másikkal pedig lényegében senki sem foglalkozik.
Bobby Newmark 2008.06.02. 14:29:28
És tamponnal, végbélen át? :P :D
gargoyle 2008.06.02. 14:29:49
davidiee: igen, tenyleg rettento valoszinu hogy a homelessek akik 200ftos kannasborral es 400ftos higitoval toljak azok punkt fuvel kezdtek. szerintem direkte meztelen puncirol nyaltak a kokaint dekagrammszamra, hiaba ezek a penztelen csavok igen ugyesek ha drogot kell szerezni, a penz sem akadaly...
ohmyFgod 2008.06.02. 14:31:40
Felsőben, gimnáziumban a fiatalok többségénél mi a mozgatórugója az osztálykirándulásoknak? Az, hogy majd jól be lehet rúgni+szívni. Miért van az, hogy már napokkal előtte megy a szervezkedés, hogy ki milyen piát hoz, hogyan játszák át a tanárokat, stb? A volt osztályomból 1 főt kivéve most mindenki továbbtanul valahol. Többen külföldön ösztöndíjjal, sokan itthoni neves egyetemeken (köztük én is). Mégis sokat szívtunk osztálykirándulásokon (na meg ittunk persze), és nagyon élveztük! :D
Mondjuk én elmondtam a saját szüleimnek, de a többség ezt nem tette meg, és az ő szüleik között is vannak olyanok, akik mélységesen elítélik, és azt gondolják, hogy az ő eminens, intelligens fiúcskája/lányocskája sosem núlna ilyen borzasztó "szerekhez".
Hehe...
bloodhound v2.0 2008.06.02. 14:32:04
"azért tart itt ez a világ, a fiatalságot egy halom szerencsétlen hülye tartja sakkban, akik saját magukkal nem tudtak mit kezdeni ("hát akkor tanár leszek") és lövésük sincs, hogyan kezeljenek önállóan gondolkodó embereket (az önálló gondolkodással eleve bajban vannak)."
2008.06.02. 14:33:17
bloodhound v2.0 2008.06.02. 14:33:26
a zenetábort kihagytad ... :D
ohmyFgod 2008.06.02. 14:34:38
Úgyhogy ne akarjuk a diákok felét megkövezni és kirúgatni :D.
KukacAV 2008.06.02. 14:35:26
"A mi sulikban is volt "füves balhé", több diákot is kicsaptak az iskolából, azonnali hatállyal. Aki pedíg még csempészéssel is vádolható, örüljön annak, hogy nem sittelik le, és a sulijából sem azonnali hatállyal rakják ki, nemhogy még ellenkezik is."
Rendben, sitteljék le őket. Aztán amikor kijönnek a börtönből, mihez kezd velük a társadalom? Adunk nekik egy jól fizető menedzseri állást valamelyik multinál? Nem érzed úgy, hogy egy fiatalkori szabályszegésért - amelyben ráadásul nincs áldozat - túl nagy árat fizettetnél az illetővel? Vajon mibe kerül a társadalomnak, hogy egy szép reményű fiatalból bűnözőt kovácsolunk, aztán meg reménykedünk, hogy ne a mi szomszédunkba költözzön?
"Inkább tanulják meg a fiatalok, hogy a "light drogok" (melyek igazából nem is léteznek, akárki akármit mond)"
Ok, akkor nem mondom. Maradj meg a hitedben: nincs lágy drog, a heroin és a fű egykutya. Ugyanaz a hatása, ugyanaz a fogyasztási kultúrája, az addikciós potenciálja, gyakorlatilag minden drog csereszabatos és kész. Piedone is csak megnyalja az ujját és közli: jó minőségű heroin.
"előbb-utóbb tönkreteszik nem csak a saját életükét, de másokét is. Gondolok itt arra, aki szívja, és arra, aki elfogja tartani, amikor már rászokott."
Az országban hétvégente 3-500 ezer ember fogyaszt füvet. Egészen biztos, hogy mindegyiket el kell tartani, mert a rászokástól munkaképtelenné váltak?
"A "fű", legyen akármilyen "enyhe" megmarad a vérben, így okozva függőséget (tudomásom szerint)."
A fű kb. 1,5-2 órán át marad a vérben, aztán eltűnik. A függőséget egyébként nem az okozza, hogy valami a vérben marad-e hosszú ideig.
"Aki egyszer szívott, az nagy valószínűséggel szívni fog máskor is."
Igaz: mivel füvezni jó és nincs másnaposság, elképzelhető, hogy lesz olyan, aki megismétli a kellemes élményt.
"Azok a fiatalok, akik ilyenekbe keverednek szerintem elgondolkodhatnámnak azon, hogy mi lesz a jövőjük, ha így folytatják."
Egyetértünk: egy fiatal tanuljon és csajozzon, ne szívjon cigit, füvet és főleg ne igyon alkoholt. Ha mégis, akkor képletesen fültövön legyinthetjük, ha nem használ, akkor jöhet a nevelés, de semmiképp sem érdemes túllőni a célon.
Más kérdés, hogy én is feszegettem a határokat annakidején, csak akkor még nem volt fű, ezért megpróbáltunk rumos kólától nagyobbnak látszani a többiek előtt. Aztán persze elmúlt, de ha akkor engem mondjuk kicsapnak a középiskolából, lehet, hogy most nem fizetnék annyi adót.
"Az ablakomból pont rálátni két 30 körüli férfira, zacskóval a kezükben, akik a szemben lévő bozótban laknak, a szeméttárolónkba járnak fürdeni, és a konténerekből étkeznek. Nem az, hogy fura, egyenesen undorító látvány (és gondolat) az, hogy ilyen életerős férfiak higító és ragasztó tömény elegyével mérgezik az agyukat... ÉS szerintem ők is fűvel kezdték."
Jogod van ezt feltételezni, csak nem értem, mi köze van általában a fűfogyasztóknak az ablakod alatt élő szipus hajléktalanokhoz.
gargoyle 2008.06.02. 14:37:45
így jobb? :D
paranoir: na pont ezt kertuk szamon a fenti esetben is amit te leirtal. 17 evesen idiota az ember joreszt es csakazertis mindent mashogy csinal mint ahogy javasoljak, de szerintem azt barki megerti hogy a rendorseg nem jatek es azt is hogy van amit szabad, van amit lehet es van amit nem kene.
bloodhound v2.0 2008.06.02. 14:40:29
ohmyFgod 2008.06.02. 14:40:46
Sokkal több hatása lett volna, mint a süketelésnek, hogy "semmi drog".
Egyébként milyen tanár vagy te, hogy a muszájt ly-al írod?
2008.06.02. 14:46:48
És olyan tanár vagyok, aki rosszul írta le a muszájt. Sajnálom, visszaadom az Ecserin vett diplomámat. Esteleg megkorbácsolom magam.
gargoyle 2008.06.02. 14:46:53
ohmzfgod: lehetett volna cizellalni a dolgot, mint mindig, de ha minden tanar csak eddig eljut a diakjaival kapcsolatban mint paranoir akkor en mar elegdett vagyok. jelenleg a megbeszeles helyett az azonnali peldastatualas (hazameszfiam, kirugatlakfiam) es a venkisasszonyos karalas a dominans elem a sulikban.
soulclipse · http://soulclipse.blog.hu/ 2008.06.02. 14:47:56
Össze tudom számolni a két kezemen hány olyan tanárom volt kiről jóval túl a harmincon is azt gondolom, de jó, hogy Ő tanított engem.
A nevelés nem egyszerű dolog, mert minden ember más és más. Van akinél a szép szó használ, van akinél más módszert kell találni.
A legegyszerűbb, ha ki rúgjuk őket, megszünt a gond legalábbis az iskola számára.
De, hogy felnöttként mi lesz ezek után velük ki tudja. Még az is lehet, hogy 3 adófizetővel kevesebb, remélem ez nem következik be.
Itt és most pl. köszönöm, hogy tanított Koncz Sanyi bácsi, és köszönöm a nagyon ritka fenékre ütést.
teg 2008.06.02. 14:47:57
....
szerintem a felsoroltak közül egyiknek sem ártottak.
miért ártottak volna? hogyan?"
Bírom, hogy semmit nem tudtok a gimiről, és így ítéltek.
A tanári karnak jelen körülmények között nem volt választása kisebb büntetést kiróni: a diákok(!), a tanári kar, a szülők, az iskolaszék, a volt diákok, stb. hónapok óta küzdenek, hogy akaratuk ellenére ne adják át a gimit a katolikus egyháznak. Erre osztálykiránduláson füvezésen kapnak három hülyét!
Ha netán valaki mégis kíváncsi, mi folyik Tatán a gimi körül:
www.eotvos-tata.com/
www.kemma.hu/index.php?apps=cikk&cikk=148689
Bobby Newmark 2008.06.02. 14:49:01
Ehh.. Nem ide való, nem is fogom most kifejteni. Nem a nyugatot ajnározom, hanem az ésszerűséget.
Ellenben azt szívesen elküldeném végbéltükrözésre 50szer, akinek az érvszámba megy, hogy "ez Magyaroszág, itt ez nem működne".
bergeroth 2008.06.02. 14:49:52
Szerintem olyanokkal semmi értelme bármilyen formában kommunikálni, akiknek csak az lebeg a szeme előtt hogy a fű rossz. A pia+cigi meg nem, mert az legális.
/sigh
cooper (törölt) 2008.06.02. 14:50:15
Miért is ne Dániához hasonlítsuk magunkat? Inkább mihez? Felőlem csinálhatunk jobbat! Csak épp a tolerancia kis hazánkban fogyóban van. Én nem a mai fiatalokat teszem felelőssé, hogy annyira hülye némelyik, hogy viszi uzsizacsiba a zöldet Ro-ba. Nem azt kéne megnézni, hogy a mai fiatalok nagyobb része miért füstöl? Lehet pofozni őket, csak szart se ér. Lehet kisköcsögözni őket, csak szart se ér! Lehet THC-vel riogatni őket, csak szemberöhög, mert a fél családja esetleg alkoholista. Vagy alkesz a tanárbácsi, tanárnéni xanaxozik, és röhög rajta.Úgy vagyunk szigorúak ezekkel a fiatalokkal, hogy közben az egész országban más ügyekben nincsenek betartatva a törvények. Kitől, mitől menekülnek(ha) ezek a fiatalok? Most velük szépen elbántak, gratulálok! akik szemetezik ezek a fiatalokat, azok miatt nem lehet ezekről a problémákról nyugodtan beszélni. Aránytalan büntetés! De a 140milliárdot elbaszó szarfaszú Princz Gábor az megússza mi????
cooper (törölt) 2008.06.02. 14:55:03
Már látom lelki szemeimmel a paradicsomot :)
soulclipse · http://soulclipse.blog.hu/ 2008.06.02. 15:00:40
Az iskola finanszirózásának (tulajdonlásáank) mi köze a Romániai úthoz.
Egyébként kívánom, hogy normálian oldodjon meg a Gimi ügye.
◄ViZion 2008.06.02. 15:01:20
Ez kb. olyan, mint a svédcseppet iszogató Mari nénit detoxba vinni a rézeleje pálinkát ivó hobóval.
Másik dolog: Vidék és BP között nincs akkora különbség fűfogyasztásban, csak itt kevésbé látványos a dolog, mivel mindenki ismer mindenkit, itt fű alatt füvezünk. Sokan.
Befolyásos emberek is, és közismert (helyileg), megbecsült emberek is tömnek 1-1 pipával.
cooper (törölt) 2008.06.02. 15:04:08
Bobby Newmark 2008.06.02. 15:05:05
soulclipse · http://soulclipse.blog.hu/ 2008.06.02. 15:07:49
Na meg pesten több a rendőr négyzetméterre vetítve,az ott a BRFK
bloodhound v2.0 2008.06.02. 15:08:13
"fű alatt füvezünk"... nagyon király... :)
Bobby Newmark 2008.06.02. 15:09:43
soulclipse · http://soulclipse.blog.hu/ 2008.06.02. 15:12:48
bloodhound v2.0 2008.06.02. 15:27:22
2008.06.02. 15:56:09
gargoyle 2008.06.02. 15:57:26
lonicera 2008.06.02. 16:26:14
yaaman 2008.06.02. 16:59:57
1. illegális dolgot műveltek a srácok, kicsapták őket, teljesen jogosan
2. én is naponta művelem azt az illegális dolgot, de nem fogok csodálkozni vagy meglepődni, ha egyszer bebukok és következményei lesznek. (történt már ilyen, volt következménye is, túléltem).3. ezt a nagyon kicsinyes fű-pia összevetést meg abba kéne már hagyni, mert semmi értelme, meggyőzni meg senkit nem lehet vele. rendkívül szánalmas, ahogy valaki megemlíti, h a fű káros, rögtön előkerül pár háborodott, aki azt kezdi el mondani, h a pia sokkal inkább. ez kit érdekel? ki nem tudja? és mi fog ettől megváltozni?
Bobby Newmark 2008.06.02. 18:17:39
"rögtön előkerül pár háborodott, aki azt kezdi el mondani, h a pia sokkal inkább. ez kit érdekel? ki nem tudja? és mi fog ettől megváltozni?"
Na itt üt vissza, hogy nem olvasol kommentet! :D :P
Amíg képesek leírni olyan idiótaságokat az emberek, hogy "drog-drog tökmindegy milyen", meg hogy "a fű hónapokig megmarad a vérben és ezért függőséget okoz", meg hogy "alkoholt lehet kulturáltan fogyansztani, míg füvet nem", na és persze a személyes kedvencem, hogy "az alkoholnak van itthon kultúrája, nem a fűnek" addig bizony tájékoztatni kell az embereket. És az alkohol azért jó összehasonlítási alap, mert azt mindenki ismeri, ellenben nincsenek vele tisztában, hogy károsabb a fűnél.
Na ezért.
Egyébként a néhány visszatérő habzó szájú őrültön, meg az egysoros "dögöjjetek rohatt trogosok" örökbecsűn kívül szoktak azért olyanok is idejönni, akik felfogják, amit mondunk, sőt, volt akit sikerült meggyőzni, hogy tényleg a legalizáció lenne a legkisebb rossz, amivel a már fennálló helyzetet kezelni lehetne.
56.hope.road 2008.06.02. 18:33:58
"nem gondolom, hogy az "állam" jól intézné ezt a dolgot..."
Ha abból indulsz ki, amit a pia/cigi vásárlása körül tapasztal az ember, nem is csodálom. Bárki, bárhol, korhatár nélkül vásárolhat.
De! Amíg cigit/piát minden sarkon vehetsz, addig füvet csak pl. a gyógyszertárakban lehetne venni annak, aki nem termesztené meg magának. Sehol máshol. Mágneskártyával, regisztráltan, napi/heti limittel. A legális beszerzési lehetőségekkel megtámogatott füves társadalom nem pénzelné tovább az alvilágot. Sokkal kevesebb dealer lenne, tehát sokkal kevesebb lehetősége lenne a junioroknak fűhöz, de ami a legfontosabb, keményebb cuccokhoz jutni.
Te elfogadhatónak találnál egy ilyen verziót?
Az is érdekelne még, hogy elképzelhetőnek tartod-e magadról, hogy valaki meggyőzzön a legalizáció létjogosultságáról?
"mire ráengedné a füvet a gyerekekre"
Már az alapok sem stimmelnek nálunk, ha azt hiszed, hogy az a kérdés, hogy jöhet-e a ganja az országba, vagy nem. Tényleg jóindulatból mondom, hogy ÉBRESZTŐ!!! Ha segítő céllal aktiválod magad a drogkérdésben, akkor vedd észre, hogy egy már meglévő társadalmi kérdésre keressük a legjobb megoldást.
ohmyFgod 2008.06.02. 19:22:22
Ez volt a sorrend:
1 pia mehet, de lábon jöjjenek haza + semmi drog
2 mégis szívnak
3 kurva ideges vagy és elbeszélgetsz velük
Én csak azt mondom, hogy az elbeszélgetésnek kellett volna először megtörténnie. Lehet, hogy sokakban csak akkor tudatosult, hogy mennyire óvatlanul viselkedtek, mikor elmagyaráztad nekik. De már az eset után! ("Úgyhogy istenesen lebasztam őket, megbeszéltük, hogy miért marhaság ez, az év 365 napjából igazán ki lehet bírni kettőt tetves fű nélkül, aztán szépen ennyiben maradtunk.")
Egyébként jól tetted, hogy nem büntettél, hanem helyette elbeszélgettél velük. Megértem, hogy ideges voltál. Tény, hogy sokan vannak, akik ezerszer szarabbul reagálnák le az esetet. Még egyszer hangsúlyozom: én csak annyit mondok, hogy a magyarázattal kellett volna indítani a tábort, és akkor lehet, h nem szívtak volna. Vagy legalább 3x óvatosabban csinálják..:P
bergeroth 2008.06.02. 19:28:03
Garantálom hogy 1 órán belül akár több helyről is.
A kérdés csak az hogy mondjuk egy 18+ éves fiatalnak egy ismeretlen adja oda, ismeretlen származási helyről. Amiért kifizet X összeget, ami a feketepiac zsebébe megy. Vagy államilag adja neki az állam a garantált minőségi cuccot, és az a pénz az állam zsebébe megy.
Nem a fűvel van a gond, hanem hogy nincs rajta zárjegy.
ohmyFgod 2008.06.02. 19:37:05
Nekem - veled ellentétben - az a véleményem, hogy teljesen jogos, ha egy szar szabály vagy cselekmény ellen felháborodik valaki. Lehet, hogy csak akkor amikor a cselekmény megtörténik.
Igazad van abban, hogy rossz fát tettek a tűzre, "bűnhődniük" kéne. Nade könyörgöm vedd komolyan kicsit a dolgot, és próbáld olyan szemszögből nézni, mintha valamilyen közöd is lenne hozzá. Többen - tanárokat is beleértve - az a véleményünk, hogy a büntetés TÚLZOTT és értelmetlen volt. Egyes pedagógusok szerint nem is igazi büntetés, a lényeg, a cél elmarad. (Mi van ha alapból nem is szerettek oda járni? Akkor még jutalom is számukra, de ez csak egy példa) Erről beszélgetünk, és nem arról, hogy "há mé büntetik szegény füveseket?"
Ennyi.
A másik, hogy én pedig nem szeretnék az a szürke állampolgár lenni, aki ugyan maga is szívogat, ha úgy tartja kedve, ám alkalmazkodik mindenhez, nem emel szót semmi ellen és nem is próbál változtatni. Lehet, hogy neked megfelel, én inkább azt mondom, hogy módosítsunk a törvényeken, ami nem egy elérhetetlen cél, és be is fog következni (már csak évtizedek kérdése :).
De semmiképpen se üljünk kussban otthon, és rójuk meg azokat, akik legalább beszélnek a témáról. Mert az fűj :) (lehet, h tévedek, de mintha te ezt tennéd most).
pillez54 2008.06.02. 21:21:13
amúgy meg az iskolák a fejkvótákra utaznak, ki akarná a gyerekét abba az iskolába adni, amelyikről kitudódna a pletyka hogy a gyerekek drogoznak/füveznek
LegottTegel 2008.06.03. 08:42:20
A kaposvári Táncsis gimnázium igazgatója.
sonline.hu/index.php?apps=cikk&cikk=149152
franszo 2008.06.03. 09:16:20
teg 2008.06.03. 09:57:37
Tegnap voltam a tüntetésen a gimiért a megyeháza előtt. A megyei önkormányzat ma dönt a gimiről és úgy tűnik, a döntést már előre meghozták, a suli így vagy úgy, de elveszett.
Eredetileg a Szeged-Csanád püspökségnek akarták átadni, az közvetlenül nem ment (pénzügyi okokból, a megyének évekig fizetni kellett volna). Akkor alapítani akart a püspökség egy Kft-t (Rudnay Sándor Kft.), a megyei-városi vezetők már azt készítették elő, hogy annak adják át a gimnázium működtetését, amikor kiderült, hogy egyrészt a Kft még meg sincs alapítva, majd másrészt a cégbítóság tartalmi hibák miatt az alapítási kérelmet visszautasította. Akkor nagy uraink eldöntötték, a tatai Városkapu Zrt-nek adják a sulit. Erről ma hozzák meg a döntést, az érdekelteknek meg kuss.
Végig ott volt a javaslatunk, hogy vegye át a sulit a tanárok által évekkel ezelőtt alapított tehetséggondozó alapítvány. A körzeti országgyűlési képviselő kilobbizta, hogy ugyan azt a támogatást megkaphassa az alapítvány a fenntartáshoz az államtól, mint az egyház. Soha érdemben, mint lehetséges alternatívát nem tekintették át és folyamatosan ment/megy az alapítvány diszkreditálása a megyei/városi vezetők részéről: "a képviselő a saját alapítványának (értsd. saját zsebére) lobbizik". Az igazság annyi, hogy anno mint tanár, az alapítók között volt. "Magánkézbe kerülne az iskola." Ha az alapítványi *fenntartás* magánkézbe adást jelent, akkor az egyháznak, Kft-nek, Zrt-nek való átadás mi a túró?
A következő várható: ma megszavazzák, hogy átadják a sulit a Zrt-nek. A minisztérium nem adhat támogatást önkormányzati tulajdonú Zrt-nek (precedens lenne és minden önkormányzat így bújna ki a fenntartás alól). Ezért persze ügyesen a lobbizó képviselőt fogják vádolni ("az alapítványának bezzeg kilobbizta a pénzt, a "városnak" meg nem?"), és visszakerül a suli a megyéhez. A megye azzal kezdte, hogy nincs pénze a fenntartáshoz, osztályokat kellene megszüntetnie (miközben két-háromszoros a túljelentkezés). Most lobogtathatják a papírt: "az állam nekünk nem ad!" És hivatkozván, hogy "nincs más választásuk", tovább építik le az osztályokat. Kevesebb osztályhoz kevesebb tanár kell: lehet kirúgni sorra ezt a rebellis bagázst!
Mint gondoltok, milyen tanárokkal fogják kezdeni?
Ja, a következő igazgatót is megtalálták már: Szakács "46-os síbakanccsal átrendezem az arcát" Zoltán (2013b.extra.hu/aranykopesek.html) személyében.
Ő aztán majd toleráns lesz a füvező diákokkal szemben.
hwang 2008.06.03. 10:26:22
Sokan jönnek azzal, hogy füvezni illegális...igen...az...ahogy ugyanúgy illegális 18 év alatt cigizni és piázni...
ettől miért nem félnek a tanárbácsik/tanárnénik???
volt itt "alkohol jöhet, de drog nem" hsz is, ami már önmagában is abszurd...
látszik, hogy még a "felvilágosult" tanárok sincsennek tisztában az alap fogalmakkal....
az tény, hogy hülyeséget csináltak a srácok...ezért mindenképp kell valamiféle büntetést kapniuk..., de az amit ezek az iskolák csinálnak(kirúgás), az nem a probléma megoldása, hanem csak a szőnyeg alá seprése...és a probléma másokra való áthárítása...
Ráadásul a saját iskolán belül is negatív hatással van a közösségre...a diákok ezek után a tanárokat potenciális ellenségként fogják kezelni, mert kirúgták a haverjukat, egy olyan dologért, amit a diákok fele csinált már....
a tanár-diák kapcsolat és a bizalom(ami amúgy sem túl jó) közöttük mégjobban megromlik...
Csak gondoljunk bele abba a helyzetbe, amikor egy ilyen "kirógás" után a tanárbácsi/néni a kirándulás előt elmondja ,hogy nemszeretne cigit/piát/"drogot"
de, ha valaki fogyaszt és rosszul lesz, akkor majd szóljanak neki azonnal...(nem fogadnék nagy összegben arra, hogy báki is szólna a tanárnak)
Aztán csodálkozunk, amikor látjuk a tv-ben, hogy a 14 éves gyerek részegen kiesik a 4.-ről és a társai nem merik felhívni sem a mentőket sem a szülőket, mert félnek a büntetéstől, amit a piázásért kaphatnak...
Szerencsétlen gyerek pedig ott halt meg, mert a többiek nem mertek segítséget kérni...
gratula az összes "tiltásésbüntetéspárti" embernek...akik szerint majd jól példát lehet statuálni egy két ilyen kirúgással és büntetéssel...
abba is kevesen gondoltak bele, hogy mi van a kirúgás után? melyik iskola veszi át őket? vagy mennek az utcára? mi lesz velük később?
ezzel nem érünk el mást, mint a probléma újratermelését...
Mr. Green · http://kender.blog.hu 2008.06.03. 14:20:23
"bloodhound v2.0 2008.06.02. 12:51:16
most ezt nem értem. ha valaki füvezik, akkor önállóan gondolkodik, ha meg nem, akkor képtelen erre?"
látom problémád van a fogalommal neked is :) az önálló gondolkodás lényege, hogy nem azt csinálod mechanikusan, amit a "felettesed" (szülő, tanár, rendőr, isten satöbbi) mond (ülj le, állj fel, igyál denevérpisit, ugorj a kútba satöbbi), hanem saját felelősségedre mérlegelsz, döntesz, mit is fogsz csinálni. ez nem általában jó/vagy rossz, de az elmúlt évszázadok során mindenképpen egy folyamatosan erősödő tendencia az ún. emberiség körében, úgyhogy mindenképpen hasznos lenne ezt valahogy kulturáltan kezelni, illetve tolerálni azok részéről is, akik nem képesek/nem akarnak/lusták satöbbi önállóan gondolkodni.
Mr. Green · http://kender.blog.hu 2008.06.03. 14:35:28
De most komolyan. Éretlen kis sulisokról van szó, az önállóan gondolkodáshoz márpedig némi érettség is szükségeltetik. Hogy is van ez? Tanár vagyok, elhivatottságból (havi rezsi ára nettóért mégis mi más oka lehetne?), nem pedig mert épp ez jutott eszembe, és tapasztalatból mondom, hogy bár a gyerek valószínűleg ki fog próbálni egysmást a felnötté válása felé vezető úton, de talán nem kénbe kezébve adni a cigit/piát/jointot és még buksin is simogatni. Tájékozódjon, és ha már elég felnőtt ahhoz, hogy felelősségteljes döntésekre legyen képes, próbálja ki. Aztán majd eldönti, mi jó neki. De könyörgöm, hülye haverok unszolására csinálni valamit mégis mióta számít szerintetek "önálló gondolkodásnak", ahogy azt a cikkíró nevezi?"
már megint ez a fránya önállóan gondolkodás. igen, éretlen hülyegyereket felelőtlenül döntöttek, igen a hülye haverok unszolására szívtak füvet, lehet, hogy anélkül, hogy tájékozódtak volna előtte (honnan is? a szülőktől, akik tabuként kezelik, vagy a tanároktól, aki elfordulnak, ha drogot látnak?) ha te tanár vagy és kibaszod az iskoládból, akkor konkrétan semmire nem fogod nevelni, hiszen azt mondod ezzel, hogy foglalkozzon vele a náncsinéni, te baszol rá, majd aki ráér az ilyesmire, az megneveli, neked itt egy csomó másik gyerek, akit meg kell mentened.
pedagógusként ebben a küldetésben megbuktál. kalandod itt véget ér.
Mr. Green · http://kender.blog.hu 2008.06.03. 14:43:24
Szerintem nincs igazad, Green. Nem tudom mennyire voltak beszíva a tanulók, de az iskola csak azt tette, amihez joga van: kicsapták őket. Nagy kunszt, majd átmennek egy másik iskolába."
bármilyen egyéb módon is jogában állt volna szankcionálnia az iskolának, ha már a kibaszott törvényeket betartató rendőrök sem kúratták sebbge őket (megtehették volna, románok is, magyaror is, legalább megtanultak volna csukott szemmel zsebelni). persze hogy átmennek másik iskolába, aztán megint egy másikba, aztán megint. valakinek azért csak fel kellene vállalnia a felelősséget azért, amire az egész kurva életét feltette, nem? legalább brahiból meg kéne próbálkozni egyszer a neveléssel, guglizzanak utána vagy nemtom. a tiltás visszatartó ereje nem csak a füvezés esetében nem működik.
Mr. Green · http://kender.blog.hu 2008.06.03. 15:13:33
Kedves Mr Green!
Olyan hülyeségeket írsz, hogy azt nem is értem miért hozzák le. Az ilyen lököttek miatt tart el az ország egy csomó "light drogost" akinek elfelejtették elmondani, hogy kalkuláljon vele, volt már aki úgy maradt. Én 3 nagy kamaszt nevelek és egyáltalán nem óhajtom más elhanyagolt unatkozó kölykét még 60 évig a nyakamba venni. Gondolom, neked se kutyád se macskád akkor rajta vegyél a nevedre néhány begolyózott "próbálkozót". Sok sikert."
elég sok embernek felejtették el elmondani. tegye fel a kezét, akinél kötelező tantárgy volt általánosban vagy gimnáziumban a kábítószer! (nem osztályfőnöki órán, de már azis valami, ha drogsegélyszolgálat tartott egy előadást) sajnos pont az oktatás hiányosságai, a probléma elől elfordulás okozza az ilyen és hasonló helyzeteket. ha a való világgal nem tartjuk a kapcsolatot, elhihetjük, hogy van drogmentes jövő (megnézném azért, hova jutna a gazdaság, ha pl utcai kivégzésekkel fenyítve tiltanák be a koffeint, hogy tényleg féljenek az emberek és dugiban se kávézzanak/redbullozzanak).
gratulálok a 3 nagy kamaszhoz, de nem értem, ki kért bárki eltartására? a kiskorúakat leszámítva a legtöbb "drogos" magát tartja el, 2-3x leadózza a leadózott fizetését és még meg is basszák, ha nem a sötét pincéjében gyújt rá a füves cigijére. a dohányosokra, az alkoholistákra nem haragszol, akiket ténylegesen a TE ADÓDBÓL kezelnek/tartanak életben nap mint nap?
gaze762 2008.06.04. 00:10:52
beszarás..
a köv működést látom:
jön a poszt.
megoszt. (megoszt a post. muhahaha...)
két tábor kialakul/megtalálja.
az ellentábor: (legyen az bármilyen téma..) azonnal nekiáll, hogy de a büntetés/negatív végkifejlet az mennyire helyénvaló volt, meg hogy mi alapján védik az említetteket. elmondják. különösebb cél nincs vele, de tartani kell a vonalainkat, ugye.
hazai tábor: na ne már, nem úgy van az, hallo, mik az érvek, honnan a számok, mire alapozott a vélemény. most miért fáj neked, stb. a szokásos körök.
ellentábor: hátde te má mekkora surmó vagy, meg az ilyesfajta megengedés veszedelmes, te adsz injekcióstűt/füves cigit/biciklit az ártatlan gyermekeink kezébe, stb stb. Vagy. jönnek a mindenféle példák, hogy a fehér szőrű lovak olyanok mint kétszer nagyobb fogaskerék, esetleg bölcsességek, hogy a madárfészek lassan épül.
hazai tábor: most jobb neked? nem úgy gondoltam, nem nagyon tudod miről beszélsz ugye, meg dehogy ilyen szélsőséges dologról van szó, stb.
ellentábor ekkor újabb kirohanást intéz, itt már minden végveszélyben, küszöbön a kaszás (jajj, miket sziporkázok) aki épp rágyújt egy homoszexuális jointra, de leginkább FOGJÁTOK MÁR FEL HOGY NEKÜNK VAN IGAZUNK, TI MÁR NEM LÁTTOK OBJEKTÍVEN /mivel az empirikus tapasztalatszerzés közben valahol elveszett az objektivitás fonala/
hazaitábor még előjön pár humorizáló szatirikus riposzttal, vagy a vitát (..) a status qou-ra terelő lamentálással, békejoint elpippantási gesztussal, de....
ELLENTÁBOR: NÉZZ MAGADBA? GONDOLKOZNI KÉNE, NEM ÚGY VAN AZ, NINCSENEK ÉRVEITEK, ÉS (a személyes kedvencem) EZÉRT TART ITT EZ AZ ORSZÁG.
hát köszönöm uraim, jól szórakozom.
megoldás itt úgyis csak akkor lesz, ha a rendszerváltás utáni generáció majd felnő (pedig nem kéne nekije, hoszen minden harmadik már lehúz 18 éves kora előtt egy blázt azt meg tudjuk, hogy kapudrog és gyorslift a pokolba) és természetes lesz számára, hogy az oszitársai néha pippantottak, a másik gördeszkázott, amaz meg az egyetem után meleg lett.
De persze ugye az ennyire gumigerinces vérbősz liberális (semmi politika, nőjjünk fel a szó értelméhez) pernahajderek a sátán kufárjai és egésznap semmi máson sem törik a fejüket, hogy hogyan ártsanak az épp statisztikai rekordokat döngető alkoholista országunkban, amely dobogós még a dohányzásban elmurdáltak témakörben, depresszió és öngyilkosság terén sincs mit szégyelni.
Szóval, menjünk a dolgunkra, asszem van épp elég.
Sorry a hosszú postért. Majd visszanézek, riposztért. MUHAHAHA